În aproximativ o lună lucrările din Gara din Sibiu se vor încheia și noile peroane modernizate vor fi oficial inaugurate, cu o întârziere de câteva luni. Muncitorii spun că au ajuns la pragul finețurilor, dar inspectorul de infrastructură feroviară spune că „au făcut casă fără fundație”.
În aproximativ o lună noile peroane din gara sibiană vor fi inaugurate, după investiții de peste 10 milioane de lei. Muncitorii de pe șantier spun că se ocupă de finisaje în acest moment, că au finalizat instalarea „copertinelor” de pe mijlocul peroanelor și scaunele pentru călători. Munca se desfășoară în jurul noii pasarele din cauciuc de pe șinele de tren, care ajută călătorii să treacă de pe un peron pe altul. Un reprezentant la constructorilor anunță că acestea se vor monta doar până la peronul patru, la restul nu se mai poate din cauza conformației șinelor de tren.
Nu toată lumea este însă impresionată de lucrări. Un specialist consultat de reporterul Turnul Sfatului spune că lucrarea putea fi mai bine fundamentată.
„Sincer, oamenii aici au făcut casă fără fundație, cred eu. Adică au renovat peroanele, dar au lăsat șinele vechi. Acum nu sunt probleme majore la ele, dar dacă vor vrea după aceea să le scoată trebuie să le taie. O muncă titanică. Ar fi fost mai simplu că le modifice acum și încă câtva zeci de ani singur nu erau probleme. Aceeași poveste se aplică și la pavajele de sub șină. Nu a fost o colaborare bună între beneficiar și constructori. Peroanele sunt într-adevăr bine făcute, pentru călători este mult mai confortabil acum, mai ales pentru cei cu probleme locomotorii. Arată mult mai bine”, spune Simi Coman, inspector de infrastructură feroviară în cadrul Autorității Feroviare Române, responsabil pentru zona Sibiului.Călătorii se confruntă acum cu alte probleme. Interiorul stației CFR dă semne tot mai vizibile de degradare. Aspectul general al clădirii lasă de dorit, sunt puține locuri de stat jos și atmosfera nu este deloc prietenoasă, acestea sunt doar câteva din observațiile generale ale călătorilor nemulțumiți.
„Peroanele arată mult mai bine dar gara lasă de dorit. Sunt femeie singură cu un copil și uite câți oameni ai străzii sunt la amiază în gară, e plin de ei. De câte ori vin mă așez pe o bancă și nu mă mai mișc, altfel se tot iau de mine. La baie nu poți să mergi și dacă vine un străin și vede peretele acesta eu nu cred că o să îi mai vină să stea. E foarte murdar”, spune o tânără mamă.Important de menționat că recent a fost renovat și pasajul subteran.
Lucrările au costat 9,59 milioane de lei, fără TVA, și au fost atribuite firmei de origine austriacă Swietelsky Construcții Feroviare SRL. Proiectul prevede modernizarea tunelului, peroanelor și copertinelor dintre liniile 2 și 3, respectiv 4 și 5 din stația CFR. În plus, contractul prevede și reabilitarea rețelelor de canalizare și apă.
Lucrările au început în cursul lunii august 2018 și trebuiau să fie finalizate în luna iulie 2019.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Munții Făgăraș , Turnul Sfatului , Swietelsky Construcții Ferovia , Autoritatea Feroviară Română , Simi Coman , Autorității Feroviare Române , Pentru Sibiu , tren cfr calatori , statie de pompare , stiri sibiu
Vizualizari: 15531
Ultimele comentarii
Acum 9 minute
HBomb
Acum 33 minute
@Pol-Pot
Acum 33 minute
Soso
Acum 39 minute
Bunu
Acum 43 minute
A