X
sediu vodafone

”Mă simt umilit și batjocorit de niște tineri, reprezentanți ai unei firme străine”. Scrisoarea unui sibian

Mă numesc Rădulescu Evgheni, am 62 de ani, locuiesc în Sibiu din 1964.

Anul trecut, în Noiembrie, tatăl meu, văduv în vârstă de 86 de ani a făcut un AVC (Accident Vascular Cerebral). În prezent este invalid, se deplasează în locuința sa cu ajutorul unui cadru de sprijin și doar sub supravegherea unui însoțitor. Uneori, foarte rar, reușește să coboare scările de la etajul al doilea al blocului în care locuiește, ajutat de cineva, după care plimbarea pe stradă se face într-un fotoliu cu roți pe care cineva trebuie să-l împingă. Nu se plânge niciodată pentru că știe că se poate și mai rău.

După declanșarea bolii, vrând-nevrând a trebuit să mă ocup eu de problemele financiare ale tatălui meu, de administrarea pensiei, mai exact de plata facturilor și a celorlalte cheltuieli. Au apărut cheltuieli noi si situația fiind nouă. Cheltuieli cu însoțitorul, cu medicamentele, masaj și multe altele. Ca să ne putem încadra în buget a trebuit să iau în calcul toate cheltuielile și să le elimin pe cele care nu mai erau de actualitate. Telefonul mobil nu mai este o prioritate, tatăl meu nemaifiind în stare să-l utilizeze datorită sechelelor bolii, respectiv a înrăutățirii vederii aproape de orbire totală.

În sfârțit, în 30 august 2019 mi-am făcut timp și m-am dus la reprezentanța Vodafone România din Sibiu, Piața Mare. La unul dintre ghișee m-a întâmpinat un angajat al reprezentanței. După ce abonatul a fost identificat în banca de date a firmei mi-am expus problema și doleanța, fie să reziliez contractul cu totul, fie să mi se ofere un contract mai convenabil. În treacăt fie spus că abonamentul meu de telefonie mobilă, la o altă firmă, este cu puțin mai mic decât jumătatea abonamentului tatălui meu. Răspunsul a venit prompt și impersonal, ca și cum ar fi fost înregistrat deja în memoria unui calculator: trebuie întâi să expire contractul existent și abia apoi putem discuta despre un nou contract. Întreb când va expira contractul, dar mi se spune că nu pot primi asemenea informații nefiind posesorul contractului. Nu pot nici să-l reziliez, întrucât tatăl meu a fost de acord cu prelungirea acestuia în 2018. Întreb când anume și-a dat acordul, dar mi se spune că nu pot primi informația.

Înțeleg că trebuie să vin cu tatăl meu la magazin. Nu am nici un fel de împuternicire ca să-l reprezint, deci este justificată cererea reprezentantului. Doar că mi se spune că dacă reziliez contractul înainte de termenul scadent va trebui să achit toate facturile care vor fi emise conform contractului, până la scadență. Mai întreb o dată când e scadența, dar nu mi se spune. Deci ar trebui să vin cu tatăl meu la magazin ca să mi se spună când e scadența. Simt că sunt prins într-un mecanism juridic-financiar prin care mi se iau bani fără să mi se acorde niciun serviciu, din partea reprezentanților firmei întâmpin o rezistență tot mai agresivă, înțeleg că sunt un client rău, trebuie să vorbesc încet, să nu deranjez ceilalți clienți deși mi se pare că am vorbit la fel de când am intrat.

Am lăsat mașina pe strada Mitropoliei și acum străbatem Piața Mare a orașului, tatăl meu în fotoliul cu roți, eu împingându-l încet ca să nu-l ”hurducăn” prea tare pe caldarâmul din piatră cubică. Apoi îl las în fața magazinului si intru. Între caldarâmul pieței și intrarea în magazin sunt patru trepte, am nevoie fie de ajutor, fie de o rampă pentru scaunul de invalid. Nu văd nici o rampă, dar poate au vreuna demontabilă. Întreb. Reprezentantul se uită la mine și zâmbește superior. Îmi spune că nu știe ce este aceea rampă pentru invalizi. Deci nici nu au așa ceva. Superioritatea fizică indiscutabilă a unui tânăr de nici 30 de ani față de toate hibele, bolile și suferințele bătrânului de 87 de ani. Îl rog să mă ajute. Scoate doar capul pe ușă și privește spre fotoliul cu roți. Încerc să găsesc o soluție, dar îmi dau seama că îl irit, se leagă de orice cuvânt, mă întrerupe, îmi spune că asta nu e treaba lui. Un client aflat în magazin se oferă să mă ajute să urcăm fotoliul în magazin, dar din experiență știu că este foarte greu, aproape imposibil. Încerc să protestez, dar mi se spune să părăsesc magazinul, altfel va fi chemat serviciul de securitate.

Solicit ajutorul unui polițist al Poliției locale care vine cu mine și spre stupoarea mea se roagă, destul de timorat, de reprezentant să mă ajute să găsim o soluție. În sfârșit, apare o femeie, șefa magazinului și mă trage într-o parte să discutăm mai discret pentru că între timp în magazin a început să se adune lumea să vadă ce se întâmplă. Completez o cerere de reziliere, vreau să scap definitiv de tot ce e legat de firma respectivă, mă duc afară și îi explic tatălui meu unde să semneze. Contractul e reziliat.

Încerc să înțeleg ce s-a întâmplat pentru că mă simt umilit și batjocorit de niște tineri, reprezentanți ai unei firme străine de comunicații. Înțeleg că nici eu și nici tatăl meu nu mai suntem interesanți pentru ei nici că oameni și nici ca clienți, că viitorul este al tineretului sănătos care poate să vină singur la magazin și să urce scările. Nu-mi rămâne decât să scriu și știu că uneori cuvântul e greu”.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

34 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Copil

    Romanii nu-si fac “ordine” in acte, viata si hartii.
    Varstnicii se cred nemuritori iar cand cad isi lasa incurcati copiii.
    Daca contractul e pe bune, o sa suportati prostia tatalui de a fi prelungit, chiar si fara sa stie exact ce, ignoranta si lipsa dosarelor ordonate cu acte, pe care dvoastra ar fi trebuit sa le gasiti in casa tatalui.
    Nu comerciantii sunt de vina ptr ignoranta si dezordinea unora.

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    periscop

    Iată ”omul nou”. Desigur, nu așa cum și-l dorea… cineva, ”de tristă amintire”. E un sofisticat reprezentant al noii generații; ”tunate”. Vorba celor dintr-o generație anterioară: ”a tunat și i-a adunat”…

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Alexandra Munteanu

    Ca reprezentant al generației mai tinere, îmi pare rău pentru ce vi s-a întâmplat… Eu as fi făcut direct plângere la managerul zonal sau general. Nu știe ce e rampa pentru oameni cu dizabilități? Dar bunul simț știe ce înseamnă?
    Bine măcar că ați reușit să reziliati contractul și nu mai aveți de-a face cu ei.

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Dan

    Pai din descrierea din articol, e clara tipologia la atanarul care lucreaza acolo, un frustrat, care isi da importanta ca vai doamne ce slujba are el, probabil alimentatvde prietenii lui tot la fel de cocalari si superficiali. Ce sa le faci?, atata pot si atat au inteles, de unde sa vina trspect din partea lor…

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Doru

    Domnule Rădulescu, nu cred ca e corect sa scoateti sabia impotriva companiilor straine. Pun pariu ca tinerii din reprezentanta firmei de telefonie mobila erau romani si managerul lor tot roman.
    Daca doriti sa va simtiti cu adevarat umilit si batjocorit, incercati un oficiu al Postei Romane.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Marius

    Cazul dumneavoastra se incadreaza perfect in tipicul zilnic al relatiei client-furnizor de servicii din Romania. Normele si regulile interne sunt intelese ad litteram. O minima intelegere, o gandire logica, o derogare de la aceste reguli este de multe ori imposibila. E nevoie de timp pentru a intelege o speta si pentru a incerca o rezolvare win-win. Nu mai exista de mult sentimente, trairi, intelegeri, empatizari intre client si lucrator comercial. Acum dai cu cardul contactless si in 10 secunde ai parasit incinta. Totul se intampla fast forward fara o minima incercare macar de a “te face” ca intelegi nevoia clientului.
    Rampa de acces pentru persoanele cu dizabilitati stiu ca este obligatorie. Lipsa acestei facilitati, lasand legea la o parte, denota o totala lipsa de respect si o discriminare crasa.
    Pe de alta parte, ar putea sa nu fie vina Vodafone sau cel putin nu in totalitate. E posibil ca acest agent comercial sa fie dealer Vodafone. Oricum, managerul acestui magazin, daca detine o minima decenta, ar trebui sa iasa public si sa-si ceara scuze. Ar da dovada de o minima decenta si de o intoarcere la normalitate. O poate face chiar prin intermediul presei, social media sau direct persoanei respective.

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Niko Leta

    …si ” copilul ” devine varstnic – doar ca atunci acest copil nu va avea la randul sau si el un copil care se ocupa de problemele lui ! nu scapa nimeni de ” bucuriile batranetii ” nici cei care se cred acuma mare si tare ! – sunt doar niste rezultate amarate a societatii noastre si mai amarate !!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Copilul

      Avem buletin in 89. Am semnat “copil” ptr ca sunt patit. Cu parintii, nu cu Vodaf. Chiar sunt abonat vod si sunt f multumit. Un tanar de la Perla mi-a instalat telefonul. Si am si copii. Dar carora sper sa nu le las contracte semnate la varsta la care nu mai trebuia demult sa semnez nimic. Contractul e contract.

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    S

    Nu e firma străină. E firma românească cu acționari străini (adică Vodafone de nu știu unde sunt acționarii lui Vodafone S. A. din România). Asta dacă tot a simțit nevoia sa specifice ca reprezentanții (tipic golanasi ROMANI) sunt ai unei “firme străine”. Oho, peste ce scârbă mizerabila am dat și eu la concurenții lor portocalii acum câțiva ani… Asta în timp ce la masa de lângă alți clienți erau tratați la fel de urat de către alt ghiolban. Cred ca sunt ținuți nemâncați și bătuți în team buildinguri. Oricum, sunt niște loseri, de înlocuit de către roboti.

  15. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Raluca

    O reziliere de contract nu se poate face și telefonic? Și dacă da, nu s-a găsit nimeni, dintre angajați, să-l îndrume către Call Center? Tatăl lui nu vede, dar poate vorbi.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Paula

      A fost o situatie noua ptr intreg personalul, sunt sigura. Acum depinde si cum a fost contextual: aglomeratie, lucruri complicate de rezolvat, etc. Dl fiind mai experimentat in lucrul cu oamenii ar fi putut sa propuna ca angajatul respectiv sa trimita in mail superiorilor de la Buc. si sa ceara modalitatea de solutionare…. Dar erau mai multe acolo: pretul cu ~ 50% mai mare decat al altora, greutatile personale evidente, stangaciile unor tineri care sunt sigura ca vor invata din aceasta experienta, etc.

  16. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  17. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  18. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Robert

    Știți care e problema??? Nu că o anumită companie de telefonie procedează așa ci că …TOATE…. procedează la fel.cred că putem scrie cărți despre ..pățaniile fiecăruia dintre noi la contactul cu acestea!!!! Și nu avem ce face…suntem la mina lor.

  19. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Mimi

    Exact asa am patit cu mama mea. IDENTIC.
    DOAR ca mama nu era transportabila, ce sa mai sic de utilizarea telefonului.
    O persoana mai “amanila” avreusit sa ne ajute, dar am platit toate facturile pana cand ar fi expirat contractul.
    Tampenia pamantului, dar altfel, am fi platit oricum, vre-o trei ani, ca atpoi a si decedat saraca mama.
    România moderna.

  20. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Bici

    Drame de internet!
    Nimeni nu poate verifica daca ce a scris omul este adevarat dar daca a scris la gazeta hai sa ii injuram pe Vodafone😏
    Aia cu Politistul comunitar umil asa este de top.
    Abia asteapta aia sa friga o amenda sa isi justifice existenta.

    In plus autorul povestii nu cunoaste legea( la fel ca majoritatea)

    Las asta aici poate mai invata cineva:
    Conform legii 193/2000 firmele de telefonie mobila nu pot cere clientilor o taxa de reziliere atunci cand acestia solicita incheierea contractului).
    Exceptie face cazul in care clientul a cumparat un telefon subventionat( da, de aia va imbie orice firma cu oferte la telefoane).

    Mi se pare jenant pentru Turnul Sfatului sa publice chestia asta.

    Apropo, penttu autor, recomand cu caldura Protectia Consumatorului Sibiu.
    Nu au dezamagit niciodata din punctul meu de vedere. Au executat orice comerciant care a facut un abuz in relatia cu mine ca si client.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Un alt patit

      Crede-ma ca e adevarat. Eu am avut aceeasi experienta, in conditiile in care mama mea a decedat si am vrut sa reziliez contractul care era pe numele ei. “Amabilitatea” angajatilor Vodafone poate atinge niste cote absolut impresionante.

  21. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  22. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    daniel

    Companiile de telefonie practica la nivel national jefuierea populatiei si in special a varstnicilor . E de ajuns acordul verbal pt a ave un abonament si hartiile de pe lume si penalitati pt renuntarea la el.
    Companiile suna populatia si ii leaga cu un simplu ” Da” si apoi ii mulg de bani.
    Institutiile statului din Sibiu ar trebui sa faca un tur de forta acum la companiile din Sibiu in special la cele de telefonie dupa acest caz.
    Mergeti in plimbare ib timpul zilei pe Balcescu si intrati cate 5 min la Orange, Vodafone , Telekom, Digi si veti auzi vedea acelasi lucru: varstnic care vrea sa ibchida abonamentul lui sau al vecinului bolnav care nu se poate deplasa si raspuns reprezentatilor de vanzari e acelasi: banii sau viata.
    Acesta e Capitalismul : target de vanzari pt agenti.Lipsa de empatie si omenie e comuna la Omul Nou al zilelor noastre.

    Si STATUL ROMAN si Politicienii ne VAND si ne mulg de viata si resurse. Mai nou platim tribut si cu Copii nostrii.

  23. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Dan

    Cum a primit avizul de funcționare? Tocmai lăudabila primărie a orașului Sibiu….nu poate sa coboare din BMW-uri să vadă dacă aceste magazine au rampe… sau ar fi incomodat Reuniunea informala a șefilor de stat din msi 2019..

  24. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Elena

    Eu am mers la vodafone sa reziliez contractul unei persoane decedate. Mi s-a raspuns ca dureaza 30 de zile! Cum doriti am raspuns bani inca o luna nu primiti.

  25. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  26. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Paula

    Are condei bun, nimic de zis, dar nu stiu de ce cred ca in spate e ura fata de multinationale alimentata stim de cine…. Si banuiesc ca si modul in care a pus problema (tonul, limbajul trupului, etc) au avut un rol important in conflictul respectiv. In orice caz, lucruri de imbunatatit se gasesc intotdeauna, indifferent de ce parte te situezi. Imi pare rau de situatia in care se afla atat dansul, cat mai ales tatal dansului. Cu iubire (care inseamna si toleranta si rabdare si intelegere si empatie) se rezolva orice intr-o maniera usoara si eleganta. Multa sanatate tuturor!

  27. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Doinita Miron

    Ar trebui sa faceți o plângere la OPC pentru ca ei sunt în măsura sa vadă dacă au obținut prelungirea contractului legal sau au mers..tacit “.Eu am avut o problemă asemănătoare și am avut câștig de cauză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact