În prima zi de vineri a lunii octombrie a fost fixat termenul limită de depunere a ofertelor pentru reconfigurarea Căii Cisnădiei, pe ultimii 366 de metri înainte de ieșirea din oraș, de la două la patru benzi de circulație. Lucrarea este estimată la 4,49 de milioane de lei, fără TVA.
Primăria Sibiu a scos la licitație execuția lucrărilor de reconfigurare a Căii Cisnădiei, pe porțiunea cuprinsă între sensul giratoriu de la intersecția cu străzile Gh. Dima și Rahovei și până la limita administrativă a orașului. Lucrările vizează atât mărirea numărului de benzi de circulație de la două la patru, cât și reconfigurarea trotuarelor, a spațiilor verzi, a rețelelor de iluminat public, cablaj metropolitan și apă-canal. Cu această lucrare, administrația locală speră să mai elimine din ambuteiajele formate dimineața și seara din cauza traficului generat de dezvoltarea cartierului Arhitecților.
Un viitor ”lejer”
Potrivit studiului de trafic care face parte din documentația de atribuire a lucrărilor, principala disfuncționalitate a zonei o reprezintă accesul în Sibiu dinspre Cisnădie, ”artera fiind solicitată în medie cu circa 35% peste capacitatea orară maximă”. Traversările pietonale, care nu mai sunt controlate în acest moment, contribuie la blocarea intersecțiilor, din cauza șoferilor indisciplinați care, în contextul unui trafic ridicat, blochează, spre exemplu, sensul giratoriu de la intersecția cu strada Gh. Dima, atunci când circulația este oprită pentru a da prioritate pietonilor.
Implementarea acestui proiect va duce la o calmare a traficului, pe cei 366 de metri pe care se va interveni Calea Cisnădiei urmând a deveni una cu un trafic sub capacitatea străzii, se arată în studiul de trafic. ”Datorită vitezei de circulație relativ reduse, media estimată fiind de circa 30-35 de km/h, capacitatea maximă teoretică de circulație este redusă, nivelul acesteia atingând aproximativ 730 de vehicule etalon / oră și bandă pentru secțiunea arterei Calea Cisnădiei, în cazul fără proiect. În situația cu proiect, capacitatea de circulație va crește la circa 770 de vehicule etalon/oră și bandă”, se arată în studiul de trafic elaborat pentru această zonă.
Practic, capacitatea zonei se va dubla și va determina chiar ”o rezervă de capacitate”. Adică, dacă în prezent respectiva arteră este folosită în proporție de aproape 137%, după implementarea proiectului de lărgire a benzii strada va fi folosită la o capacitate de puțin sub 65%. Aceste calcule au fost realizate luând în calcul un număr de 18.200 de vehicule aflate, zilnic, în trafic pe porțiunea respectivă.
Spațiu verde, cât se mai poate
Porțiunea pe care se va interveni are o lungime de 366 de metri. Spațiul verde va mai fi menținut acolo unde mai permite terenul, în final urmând a mai rămâne aproximativ 2.700 de mp de spații verzi, la fel ca și suprafața trotuarelor. Potrivit proiectului, arborii existenți afectați de lucrările de modernizare vor fi tăiați și înlocuiți cu alții noi.
Noul sens giratoriu, înlocuit cu o intersecție cu bandă de încadrare
Reconfigurarea Căii Cisnădiei are în vedere și crearea unui acces către viitorul hipermarket, proiect inițiat de către cei de la Total NSA (detalii aici). Inițial, pentru accesul în zona viitorului magazin a fost propusă amenajarea unui sens giratoriu. Însă conform proiectului scos acum la execuție, accesul în parcarea viitorului magazin va fi făcută printr-o intersecție simplă, la nivel, cu bandă de încadrare pentru virajul la stânga pe sensul de ieșire din oraș. Cei care vor dori să iasă din parcarea viitorului hipermarket o vor face respectând regulile indicatorului ”Cedează trecerea” (vezi foto 1 din articol).
Termenul limită pentru depunerea ofertelor de către firmele interesate de această lucrare a fost fixat pentru ziua de 4 octombrie 2019. Durata de execuție a lucrărilor este de șase luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, termenul de garanție solicitat fiind de cinci ani de la recepția la terminarea lucrărilor. Cel mai probabil, ordinul de începere a lucrărilor va fi emis anul viitor, după încheierea sezonului rece.
Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim
K.Samuel
E esential sa fie si Rahovei cu doua benzi pentru trafic. In zona de case a mai fost, si a functionat foarte bine. In zona de blocuri, se pot face fara probleme doua benzi spre Piata Rahovei, pentru a nu se forma palnia in zona magazinului Simpa de pe Rahovei, adica la o eventual ingustare de la doua benzi la una.
sofer
Cl. Cisnadiei ar trebui destelenita si pe sectorul dintre Rahovei si N. Iorga si desfiintate parcarile si asa putine de pe partea cu casele. Cei ce au luxul sa aiba casa acolo sa si-o parcheze direct in curte.
sofer
Cl. Cisnadiei ar trebui reconfigurata si pe sectorul dintre Rahovei si N. Iorga
si desfiintate parcarile si asa putine de pe partea cu casele.
Cei ce au luxul sa aiba casa acolo sa si-o parcheze direct in curte.
bazil
arhitectilor este in floare, se prevede trecerea la 6 benzi? ca parca mai sunt neste zone colorate cu verde pe langa blocuri.. imi aminteste de strada semaforului…
OARE DE CE EU, CA SIBIAN, DIN IMPOZITELE MELE PLATITE LA SIBIU, CONTRIBUI FARA VOIE LA REZOLVAREA DEZVOLTARII HAOTICE A ORASULUI VECIN? cu cat contribuie orasul cisnadie la finantarea acestei “opere”?
PamPam
Bazil…stai linistit. Am vb eu la Primarie si se vor folosi o mica parte din impozitele pe venit colectate de la firmele sibiene care angajeaza oamenii care locuiesc in Cart Arhitectilor. De restul baniilor puteti face ceva frumos pt Sibiu….
VladS
Firmele respective au sediul social in Sibiu si e normal sa aibe revendicari fata de administratia loacala a orasului SIbiu. TU, in schimb daca ai “sediul social” in cart. Arhitectilor, recte Cisnadia, iti platesti impozitul pe proprietati (casa, masina, piscia, lot de veci si ce mai ai ai tu) nu ai dreptul sa ceri administratiie locale din SIbiu sa face ceva pentru tine. Tu esti flotant. Ai crezut ca dai tunul si ei mai ieftin decat fraierii care si-au cumparat din SIbiu locuinte, ghinion. Nu esti “problema” Sibiului. Urla in fata primarieri Cisnadie. PS: Si du-ti copiii la cresa, gradinita si scoala primara la tine in Cisnadie. Fa scandal ca dezvoltatorii si adminitratia TA locala sa iti creeeze aceste facilitati.
bazil
mai rau, unele din “firmele respective” incep sa se dezvolte la vest de strada Saltzburg, Sibiul devenind o “piedica” in circulatia din “dormitorul” arhitectilor spre “locul de munca” din cristian
VladS
Atata timp cat tu il votezi pe primarul din Cisnadie si nu pe cel din Sibiu, ciocu’ mic!
VladS
PPS: Impozitul pe venit nu intra in componenta bugetului local DOAR daca esti liber profesionistilor, meserias, PFA si asociatie familiala. Daca esti angajat cu carte de munca, intra in bugetul statului.
PamPam
VladS ….stii tu economie cat stie pisica fizica nucleara….
wut
spatiu verde…din parti :))))))))) o sa avem o colectie de betoane si asfalt in locul arborilor seculari, pentru 300m de drum largit…fix pix :))))
Zero efect
Eventualele beneficii in fluidizarea traficului vor fi anulate de accesul catre noul hypermarket Total NSA. O noua necunoscuta in ecuatia urbanismului din zona C.Cisnadiei, dar care nu ar trebui trecuta cu vederea in entuziasmul unei asemenea vesti. Se va crea un dop avand in vedere distanta mica intre intersectii. Si toate astea in orasul lucrului bine facut …
NuRedpectamNimic
Dar cei afectați direct de traficul ce va fi sub geam au fost consultați, sau vor fi protejați, având in vedere ca vor locui intr-o proprietate ce le va afecta sănătatea? Deși era obligatorie o consultare, aceasta nu a avut loc.
pentru unii muma, pentru altii ciuma
si cum se va lega proiectul cu 2 benzi, la iesirea din sibiu. cu cel de 3 benzi, pe care vrea sa-l faca consiliul judetean spre cisnadie? la intersectia cu magazinul celor de la nsa, era mai bine un sens giratoriu. in aberatia din desen ajungi sa dai doar prioritate la ceilalti. apropo de ce nu mai fac cei de la nsa sensul giratoriu? pentru ca a fost primaria generoasa pe banii nostri si face ea o intersectie, scutindu-i pe ceilalti de o cheltuiala? punem pariu ca in timp, dupa ce se va vedea ce aberatie este, se va reconfigura in sens giratoriu?
Klaus
I’m struggling to see how this will reduce the congestion in the area, even if it does, and I really hope so, what about the drivers… Can you educate them to drive properly. Sibiu must be the only city in the world that puts new infrastructure in, and not inclue bike lanes to give people a safer alternative to queuing in traffic.
hai-hui
Aceasta largire nu va rezolva NIMIC. Primarul Gheorghe Huja va mai aproba cateva mii de apartamente in Cartierul Arhitectilor si situatia va reveni la normal, adica ca si acum…
daniela
No, ce bine ca se poate construi acum . Dupa ce-au taiat copacii din parc, ii taie si pe astia de pe marginea drumului, ca le stateau in cale . De curiozitate, cei care au garajele acolo, si le desfiinteaza, ce parere au?!
Stefan Alexandru
Cele care sunt ilegale zici?
Alzara 1918
Desigur Rahovei pe patru benzi ( integral !) ; intravilanul Sibiu extins pana la răul Seviș ( fost Schewis / Șeviz și in amonte Șteaza …), transformatorul electric de insltă tensiune scos in afara orașului odată cu desființarea liniei de 110 KV care însoțeste calea Cisnădiei .
Se crează spațiu pentru patru benzi , pista bicilcete , șanț ,peluză cu arbori , trotoar pietonal .
Politicienii trebuie sa spună cum SE POATE , cum NU se poate știm și noi !
Doru
Te uiti pe Planul de mobilitate sau pe Bugetarea participativa si zici: “WOW” ce multe piste pentru biciclete vor fi facute de carte primaria Sibiu. Te uiti pe harta: zero piste pt biciclete prevazute, doar o banda de intrare pt un hipermarket care va reduce si mai mult zona verde a orasului. Dupa ce primaria s-a fact pres si a dat din zona verde a parcului Sub Arini lui Domnariu sa-si faca parcare pentru blocul pe care l-a construit, acum face si intrare pe tarlaua lui, tot din banii sibienilor.
Praf in ochi
Praf in ochi din partea primariei!!!
Tota jmecheria asta se face tot pt patronii viitorului hipermarhet, pt ca proiectul initial cu sens giratoriu a fost respins…. acum se face “moca”. Foarte frumos din partea autoritatile locale, ajuta dezvoltatorii si pe cetateni …..
Sa nu mai amintim de sensul giratoriu care se construieste noul mall din Sibiu, tot pentru fluidizarea traficului si pt cetateni se construieste nu?
In ultimii 7-8 ani nu am vazut nimic construit in favoarea cetateanului, doar favoruri pentru dezvoltatori… praf in ochi…
Haide_bai
Bah, ati distrus un oraș cu catacombele voastre! Nici gratis nu m-aș muta acolo! Romanii sunt mari proprietari pe niște cotețe! Halal proprietate!
Popescu
Numai sa nu uite sa distruga zona verde ca nube esentiala pentru viata.Mai mult nu ii duce capul..