Joi,
28.03.2024
Cer Senin
Acum
8°C

Conducerea Primăriei Sibiu anunță din nou că are în vedere introducerea trenului interurban

Conducerea Primăriei Sibiu anunță din nou că are în vedere introducerea trenului interurban

Corina Bokor, viceprimarul Sibiul, a anunțat public planurile de urbanizare sustenabilă ale municipiului Sibiu. Pe lângă autobuzele electrice și proiectul „Sibiu Bike City”, viceprimarul a readus în atenția publică și trenul interurban.

În planurile Primăriei Municipiului Sibiu sunt în derulare mai multe proiecte de dezvoltare urbană a județului Sibiu. Unul dintre aceste proiecte este introducerea autobuzelor electrice și ecologice, modernizarea sistemului de ticketing, supraveghere video și informarea publicului. În același timp se vor instala mai multe stații de reîncărcare a mașinilor electrice. Se vor prelungi pistele de biciclete și se vor achiziționa mai multe biciclete, triciclete pentru seniori și persoane cu dizabilități.

corina bokor primar interimar (6)

În cadrul lansări de carte „Omnibuz, Tramvai, Troleibuz – Transportul Public Electric în Sibiu și în România” de Marcel Stancu, viceprimarul Corina Bokor a readus în lumină trenul interurban, care ar putea elimina aglomerația din Sibiu.

„Dincolo de proiectele demarate deja, Municipiul Sibiu are în vedere continuarea dezvoltării transportului urban conform viziuni formulate în planul de mobilitate locală durabilă cu proiecte de amploare. Cum este de exemplu introducerea trenului interurban”, a declarant Corina Bokor.
Ideea a mai fost prezentată public de rerezentanții municipalității sibiene în cursul acestui an. Gheorghe Pătrașcu este cunoscut la nivel național, în special pentru cei opt ani în care a fost arhitect șef al Bucureștiului. De la finele anului trecut, este consilier al primarului Sibiului, Astrid Fodor.
„Proiectul trenului interurban ar trebui tratat cu prioritate deoarece cred că ar avea un impact relativ semnificativ asupra mobilității în oraș. Este un proiect dificil care trebuie însoțit de măsuri conexe ca stații suplimentare, conectarea cu transportul auto, legătura cu aeroportul. Nu trebuie neglijată logistica necesară pentru un astfel de mijloc de transport și interacțiunea sa cu rețeaua feroviară națională. Legătura cu Ocna Sibiului ar trebui tratată oarecum independent”, a declarat Gheorghe Pătrașcu într-un interviu acordat ziarului Turnul Sfatului.

Proiect din 2006

În 2006, Jens Kielhorn, inginer german stabilit la Sibiu, a prezentat un studiu de fezabilitate pentru un tren regional Aeroport – Gară – Cisnădie, tren care să folosească și liniile industriale din oraș. Proiectul lui Kielhorn a inclus și o cursă demonstrativă între Cisnădie și Aeroportul din Sibiu.

Jens kielhorn libraria erasmus casa  teutsch (5) (Copy)

O a doua inițiativă de tren interurban a fost propusă de Dan Hodorogea în 2016. Iar el calcula că investițiile pentru ca două tramvaie să circule pe liniile de cale ferată în Sibiu ar însuma puțin peste zece milioane de euro.

„Am fost prezent și eu la lansarea de carte, este desigur un proiect pe termen foarte lung. Tursibul ar putea prelua acest tren interurban, dar depinde de consiliul județean și deciziile lor. Singura problemă pe care ar putea-o avea Tursibul este faptul că nu are dreptul de a ieși din oraș, însă acest lucru se poate schimba ușor. Probabil că în acest moment costurile sunt mult mai mari față de cele estimate în 2006, nu pot să zic exact cu cât la sută dar cu siguranță s-au mărit. Dacă aceste linii  de tren interurban s-ar fi construit în 2006, acum în jurul arterelor liniei principale ar fi existat niște zone foarte bine dezvoltate, putea exista un concept cu toate comunele din jurul Sibiului. Dacă ei vorbesc doar între ei la masă, nu se va face nimic”, spune specialistul în mobilitate urbană, Jens Kielhorn.
Există exemple ale acestor trenuri urbane care funcționează în țările europene. Problema trenului interurban a fost dezbătută de Paul Niedermaier, unul dintre cei doi membrii ai Academiei Române din Sibiu.
„Un astfel de tren ar fi trebuit să treacă prin centrul orașului, în Sibiu este posibil, dar în Cisnădie gara nu este nici măcar aproape de centru, pe lângă faptul că nu are nici o legătură cu Cartierul Arhitecților. Ar trebui făcută o lucrare mai mare ca de exemplu o nouă linie de tramvai care să treacă prin Cartierul Arhitecților și care să treacă prin centrul Sibiului”, explică doctorul Neidermaier.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Denisa Laicauf

de Denisa Laicauf

Denisa Laicauf Reporter 0744196362

Comentarii

29 comentarii

Zigma

Acum 4 ani

Nutret ptr fraieri. O tema pe care o reincalziti in fiecare campanie electorala. E bine ptr voi ca fraierii va voteaza, asteptand trenul urban si spitalul judetean.
Raspunde

Hai cu faptele

Acum 4 ani

SINGURA solutie pentru un transport in comun decent si eliberarea orasului de masini e trenul interurban. Punct. Orice oras dezvoltat se bazeaza pe transportul feroviar fie ca e de suprafata fie ca e subteran. E cel mai eficient mijloc de transport, cel mai verde, cel mai usor de intretinut, cel mai punctual. Are doar avantaje. Ca se supara 10 cocalari ca dispare o banda de circulatie pe unde se plimba ei cu cazanul diesel nu e mare paguba. Faceti naibii trenul ala care sa brazdeze orasul pe cel putin doua directii si care sa lege comunele apropiate ca slava domnului afara din oras e loc. Pregatiti-va pentru viitor.
Raspunde

unu

Acum 4 ani

De ce nu se reintroduce tramvaiul ?
Raspunde

analugojana

Acum 4 ani

prosteli electoral... deocamdata si-a luat brad de 120000 euro, ca orice femeie "gospodina", din banii contribuabililor....
Raspunde

Doc

Acum 4 ani

„are în vedere” Mda. Ceva, o acțiune oricât de mică și de restrânsă în direcția asta? Există? Altfel, „în vedere” este avut de cel puțin un deceniu jumătate.
Raspunde

IOO

Acum 4 ani

Pai no... vin iar ceva alegeri, praful trebuie ridicat vartos inspre ochii alegatorului
Raspunde

Amelia

Acum 4 ani

Vai de mine, dar cine gospodarea Sibiul in 2006?
Raspunde

motanul garfield

Acum 4 ani

Ghici ghicitoarea mea! Un domn mereu tacut care se gandea profund la gospodarirea orasului si la lucrul bine facut....
Raspunde

mihai

Acum 4 ani

"Pe lângă autobuzele electrice..." mda. Proiectul "autobuze electrice" a inceput prin cumpararea de autobuze diesel :)))))) In 2019 numai Fodor putea fi incantata de transport in comun pe diesel. Si daca tot sunt noi autobuzele, probabil ca in urmatorii 20 ani nici nu vom vedea reinnoiri in Sibiu
Raspunde

Nelutu

Acum 4 ani

Tot ei au scos linile de tramvai si acum cica pun sine de tren ! La ce mai prelungiti ,,pistele " pentru biciclete ? Toti se dau cu ele ,fac slalom si se mîndresc cu asta pe Balcescu,in P-ta Mare ! Nu e nici un pericol pentru ei dar au casti de protectie pe cap, echipament . Se uita de sus la tine care esti cu copilul de mina , parca suparat ca te pui in calea lui ! Cu ce sunteti mai buni ca cei care au masini ? Azi mîine vreti pista de bicicleta pe aerodrom iar avioanele sa va dea prioritate ! Daca nu ai bani de masina , nu te mai da mare ecologist ca tu ai bicicleta ! Doar copii te vor invidia !
Raspunde

S

Acum 4 ani

@nelutu Comuniștii au scos liniile de tramvai, nu "tot ei". Ei au scos doar cea dintre cimitir și gradina zoologica.
Raspunde

S

Acum 4 ani

@nelutu Nu e vorba de a avea mașina, ci de a o folosi cât mai puțin în oraș. Și tu cred ca ai bani doar de un second hand prăpădit, daca tot e sa venim cu replici de cocalari.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Asaniciodata

Acum 4 ani

Un ten care să i scoată pe aceste incompetențe din Sibiu ...sa se duca ele in Germania lor si sa ne lase cu minciunile specifice sasilor.Romani TREZIȚI VA nu le mai dati șanse ca sa dea banii nostri sasilor lor !
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Nela Furdui

Acum 4 ani

Daca era Dan Barna presedinte, la Sibiu se facea metrou!
Raspunde

ACO

Acum 4 ani

Nu este in stare sa-si verifice servicile din subordine, lucrarile care se fac si care mai mult nu se fac. Cand a fost ultima oara pe teren sa vada ce si cum si nu in zona centra pentru ca sunt si alte cartiere in Sibiu . Vorbeste de avioane si tind sa cred ca totusi este posibil. Daca reusesti sa cumperi cosuri de gunoi din plastic de aprox 1000 euro bucata cand aceleasi in Timisosra a iesit scandal ca au costat 615 euro bucata inseamna ca in Sibiu este posibil orice.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

orecare

Acum 4 ani

Ce credeti ba ca strainezii va fac si dreg... Era fain sibiul inainte sa vina la primarie lepra saseasca. Acu arata ca dreq. Ba v-ati mai trimis strainul si la 3coceni sa arate si tara la fel
Raspunde

Toma

Acum 4 ani

Care trenuri?Care autobuze electrice,etc.etc.?Doamna viceprimar bate campii!Mint de ingheata apele si nu-s in stare sa faca niste amarate de alei si parcari,darmite lucruri mai mari!Sunt in Primaria Sibiu niste domni ingineri(nu vii-i spun care!) pe care i-ar invidia chiar baronul Munchhausen pentru spusele lor.Asa ca, doamna viceprimar,pregatiti-va de pensionare;in vecii vecilor nu veti mai prinde un mandat!
Raspunde

Eu

Acum 4 ani

Pai haideti odata cu trenu, sau acum il asamblati!
Raspunde

Haos

Acum 4 ani

Toata vara sau chinuit să facă un drum în zona industriala ,zona cuprinsă între fabrica harting SI belarma SI nu au reușit aproximativ 400 - 500 metri, iar praful din zona distruge acum sistemele de ventilația , căldură , sa. Despre ce vb. Acum își bat SI de investitori aia putinii care mai sunt in Sibiu .
Raspunde

Doc

Acum 4 ani

Daca nu ai bani de masina , nu te mai da mare ecologist ca tu ai bicicleta !
Vor fi și în categoria asta. Sunt cu siguranță destui sibieni care, în alte condiții, n-ar vrea să-și cumpere mașină, inclusiv pe motiv de cost, de achiziție în principal. O vor face, din ce în ce mai mulți, dintr-un motiv simplu: e tare greu să te descurci fără. Orașul e neprietenos cu bicicliștii, autobuzele sunt victima unui cerc vicios : cu cât sunt mai multe mașini cu atât merg mai prost, cu cât merg mai prost cu atât mai multă lume renunță la ele ca să urce în mașini. Tren urban și tramvai nu există, pentru că primăria, de peste un deceniu, doar „are în vedere” așa ceva. Și știi ce mașini vor achiziționa sibienii ăștia care nu (prea) au bani de mașină? Care au cel mai bun raport preț/calitate? Cele care-l obțin pe seama poluării. Cele care sunt abandonate în masă în occident, pentru că încet încet ajung interzise acolo. În fața unui biciclist obraznic îți poți apăra copilul, cu legea dacă e cazul, sau cu un tras de urechi zdravăn. Dar, de cele mai multe ori, nu e cazul chiar deloc. Ce poți face atunci când copilul, la fel ca oricare alt copil din Sibiu - căci ei sunt cei mai vulnerabili, e expus la noxele pe care mașinile diesel vechi le aruncă în aer în fiecare dimineață? Absolut nimic.
Raspunde

Nelutu

Acum 4 ani

Da d-le DOC ! Ati scris bine! Problema este ca nu avem (inca) bani sa ne cumparam masini electrice si suntem prea in vîrsta sa mergem cu bicicleta ! Clima nu ne prea permite nici ea multe luni pe an . Primaria si dezvoltatorii imobiliari nu fac locuri de parcare, ba mai mult, primaria desfinteaza parcari care sunt necesare locatarilor indiferent de zona . Prin neputinta lor de a crea locuri de parcare , dar pot mai bine sa vopseasca pe bani grei asfaltul v-au angrenat pe voi , oameni de bine, ecologisti, biciclisti in toata treaba asta . Eu nu am nimic cu biciclistii ! Dar, asta nu inseamna ca trebuie sa desfiintezi parcarile oamenilor care locuiesc acolo pe motivul ca vor ei cu bicicleta pe centru. Daca nu ma insel ,de bun simt ar avea voie copii sub 14 ani sa se dea in P-ta Mare, dar pentru voi, astia care aratati ca tine in poza ar trebui interzis. De fapt este , dar...
Raspunde

Alex

Acum 4 ani

Astept cu nerabdare vaporul interurban si avionul interurban la Sibiu!
Raspunde

motanul garfield

Acum 4 ani

Eu, caruta comica si intergalactica...
Raspunde

Doc

Acum 4 ani

Cu alte cuvinte, dle Neluțu, primăria ar trebui să ia în considerare exclusiv situația Dvs. din punctul de vedere al mobilității, să vă asigure locul de parcare în imediata proximitate, și să interzică mijloacele de transport care, incidental, vă deranjează. Un punct de vedere care, mă tem, nu va fi foarte popular. Pentru că, de bună seamă, primăria nu poate face asta pentru fiecare locuitor al acestui oraș.
Raspunde

Nelutu

Acum 4 ani

Nu d-le Doc. Primaria trebuie sa faca ceva ,,inclusiv" ceva pentru mine , asa cum face ceva exclusiv pentru tine , adica te lasa , te tolereaza ,nu te amendeaza ca mergi cu bicicleta pe centru ! Am spus si repet : aveti destule alte solutii sa va ardeti caloriile : sali de fitness , aleile din Sub Arini , muntii din apropiere ,,pistele" pentru biciclete pentru(scuze) care se platesc bani multi ( prea multi )din impozitele ,,fiecarui" om. Primaria este pentru,,fiecare" ,sau cel putin asa ar trebui ( cred eu ). De ce nu ceri ca si cartierul tau sa fie inconjurat cu piloni , sa nu ai voie sa vi acasa numai daca dai telefon la bariera,sa fie declarat ,,zona pietonala" ca sa te dai tu cu bicicleta ? Noi ne ,,contram" aici in timp ce unii sifoneaza banii pe asa zise activitati din centru si rîd ! Pacat !
Raspunde

Doc

Acum 4 ani

Dacă primăria mă lasă să merg cu bicicleta, atunci cine anume m-ar amenda? Eu văd că doar Dvs. aveți cerința asta, de unde și observația mea de mai sus. Într-adevăr, aș putea cere primăriei să fie înconjurat cartierul meu de piloni și să fie declarat zonă pietonală, întocmai ca centrul istoric. Aș face asta, cu dragă inimă, la pachet: dacă primăria s-ar angaja să dărâme toate blocurile alea, și să construiască în loc o zonă atât de frumoasă cu case pe stil vechi. Totul pe banii - sumă enormă, desigur - tuturor locuitorilor acestui oraș. Ce spuneți?
Raspunde

Nelutu

Acum 4 ani

Deci d-le Doc , sa inteleg ca nu te poti da cu bicicleta numai printre case ,,pe stil vechi " . Deci nu sportul in sine te doare . Sa stii ca nu sunt vreun fost comunist(din contra, am fost la incendierea ARO-ului)la revolutie dar in aceasta casa m-am nascut, si vreau sa traiesc . Nu a costat mult, dar a fost enorm pentru mine , sotia si cei doi baieti sa o putem cumpara. Tu vrei pe banii orasului o casa ca in centru ,si de aceea te tot plimbi poate primesti una . Ma rog... Am crezut ca discut cu un om mai cult decît mine . Nu mai scrie ca te faci de rîs si vin biciclistii aia adevarati care se vor razbuna pe tine in locul meu.La numele tau poti sa pui IOC in loc de DOC . O sa stiu cine e .
Raspunde

Doc

Acum 4 ani

N-aș ști ce v-a făcut, dle Neluțu, să înțelegeți așa ceva. Ce spuneam eu e că sunt de acord cu propunerea Dvs., ca primăria să trateze cartierul meu la fel ca centrul istoric din perspectiva restricțiilor de circulație, dacă primăria face în prealabil cartierul meu să arate la fel ca centrul istoric din orice altă perspectivă - mai puțin cea geografică, presupun. Altfel spus, dacă-l face să fie format exclusiv din case pe stil vechi, piețe largi și locuri de promenadă. Nu trebuie să-mi cumpere mie o casă acolo, mulțumesc de sugestie, dar n-am avut o asemenea pretenție. Trebuie doar să-l facă cumva să arate la fel, de vreme ce sugerați că ar trebui să-l restricționeze la fel. Vă întrebam cum vi se pare propunerea asta.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus