X

Nu au învățat nimic

Traian Deleanu

Noiembrie 2014. Țara mocnește în timp ce Iohannis se laudă că ”refuză să fie mârlan”, iar Ponta jubilează fin, văzându-se la conducerea României.

Noiembrie 2014, ziua a 14-a. Deși este evident că lotul III al autostrăzii dintre Sibiu și Orăștie (cel cuprins între Săliște și Cunța) are încă mari probleme de stabilitate (ceea ce are și acum), îi lipsesc spațiile de servicii (ceea ce nu are nici acum) și are multe probleme care vor genera unele noi (vezi situația viaductului de la Aciliu, cu lucrările necesare a fi executate pentru consolidarea zonei afectată de scurgerile necontrolate de ape), autoritățile centrale decid să îl deschidă circulației.
Ca să ”nu bată prea mult la ochi”, la evenimentele și declarațiile generate de deschiderea circulației nu participă și Victor Ponta, premierul din acea vreme și candidatul PSD la Președinția României. Ponta nu ratează însă momentul și se lasă filmat pe respectiva autostradă, în drum spre Cluj-Napoca, într-un autocar, despre care nu s-a mai spus cum naiba a ajuns să circule pe o porțiune de drum încă închis.

Ponta pierde alegerile,  autostrada respectivă crapă la zece zile de la deschiderea circulației, se închide apoi un an, este redeschisă cu greu, problemele continuă să apară.

Noiembrie 2019. Țara nu prea mai mocnește, că a ars într-un în ultimii ani sub atâtea proteste, ieșiri în stradă, gazări ale celor care ies în stradă. Dar e iar în campanie electorală. Una dureroasă pentru PSD, căci nu doar că este în situația în care nu are nicio șansă la președinție în fața lui Klaus Iohannis, dar riscă și o ieșire de la guvernare, una pe care a pus mâna cu o majoritate parlamentară absolut zdrobitoare.

Și care consideră Dăncilă și compania că e cea mai bună strategie să se salveze din această bine-meritată cădere continuă? Să repete scenariul din urmă cu cinci ani. Adică să forțeze inaugurarea unui șantier de autostradă. Evident, nu orice autostradă, ci aceea după care românii așteaptă o lopată de ciment de mai bine de zece ani, prima autostradă care ar urma să traverseze munții și așa mai departe.
Pentru ca această inaugurare de șantier să se petreacă este nevoie de eforturi suplimentare reale, deoarece deocamdată nu există un contract cu un supervizor, prin urmare toate documentațiile elaborate înaintea demarării lucrărilor vor trebui puricate exclusiv de către drumari. Elaborarea documentației în vederea obținerii autorizației de construire, iarăși, în sarcina lor pică. Și altele. Doar că, PSD & co își închipuie că, oricum, chiar dacă aceste eforturi nu vor avea niciun impact asupra imaginii electorale (și aici cred că au dreptate), tăierea panglicii viitorului șantier va însemna ceva. Poate să și toarne Dăncilă primul metru cub de ciment, preparat cu mânuța ei într-o betonieră de argint, că acel eveniment nu va aduce voturile la care speră camarila-i.

La cât de încet, împrăștiat și prost se lucrează la rețeaua de autostrăzi a României în ultimii mulți ani, să te bazezi pe astfel de proiecte pentru a-ți aduce capital electoral este o dovadă de puerilitate pesedistă.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

O opinie

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact