X
rau cibin (2)

Amenajarea malurilor Cibinului, scoasă la licitație. Lucrări de 50 mil. lei, pentru vara lui 2021

În vara lui 2021, sibienii vor putea traversa orașul pe piste de biciclete cu o lungime de peste 3,6 km și sens dublu de circulație, amenajate pe malurile Cibinului. Valoarea lucrărilor este estimată la 50 de milioane de lei, iar pentru proiectarea acestora administrația locală este în căutarea unei firme.

Primăria Sibiu a lansat procedura de achiziție a întocmirii proiectului tehnic pentru amenajarea malurilor Cibinului, pe porțiunea cuprinsă între zona intersecției străzilor Maramureșului și Alba Iulia și podul autostrăzii A1 peste Cibin, în cartierul Gușterița.
1,2 milioane de lei, fără TVA, a alocat Primăria Sibiu pentru acest contract, care ar trebui dus la îndeplinire în termen de trei luni în ceea ce privește proiectul tehnic. Totodată, în prima lună trebuie elaborat și un concept de amenajare peisagistică. În fine, contractul mai include și efectuarea demersurilor pentru obținerea autorizației de construire, dar și asistența tehnică pe perioada execuției lucrărilor (estimate la 12 luni). Termenul de depunere a ofertelor de către firmele interesate este 5 noiembrie 2019.

Proiectul amenajării malurilor Cibinului va fi finanțat din fonduri europene

Proiectul amenajării malurilor Cibinului va fi finanțat din fonduri europene

Șase tronsoane

Amenajarea malurilor Cibinului, prin crearea unui traseu pietonal și pentru bicicliști de-a lungul râului care traversează orașul este cel mai important proiect de încurajare a mijloacelor alternative de deplasare din Sibiul ultimilor 30 de ani. După cum se arată și în studiul de fezabilitate care stă la baza proiectării amenajării malurilor Cibinului, această investiție ”vizează asigurarea infrastructurii necesare pentru promovarea unei soluții alternative de transport urban care să asigure un acces mai ușor al persoanelor la locurile de muncă, la furnizorii de servicii sau alte zone de interes”. Totodată, amenajarea malurilor Cibinului va duce la scăderea timpilor și a costurilor de transport, la reducerea poluării și a consumului de energie și la descongestionarea traficului precum și îmbunătățirea siguranței în trafic, se mai arată în documentul amintit.

Proiectul presupune realizarea de piste pentru bicicliști de-a lungul râului Cibin pe un traseu alcătuit din 6 tronsoane distincte în lungime totală de 3.674 de m. Costurile totale ale acestui proiect sunt estimate la 56,5 milioane de lei cu tot cu TVA (adică peste 12,3 milioane de euro), din care lucrările de construcție și montaj sunt estimate la 50,6 milioane de lei, cu TVA. Termenul estimat pentru finalizarea acestuia este jumătatea anului 2021 (durata execuției va fi de 11 luni, pentru recepție fiind programată altă lună).

”Efectul estimat este de creștere cu 5,7% a procentului de utilizare a deplasărilor cu bicicleta la nivelul zonei de intervenție în primul an după finalizarea implementării proiectului”, caietul de sarcini al procedurii de licitație

Pe tot traseul se vor monta nouă bănci de odihnă și 17 coșuri de gunoi, 186 de corpuri de iluminat cu LED (din 20 în 20 de metri), dotate cu senzori de mișcare: la apropierea pietonilor sau cicliștilor, intensitatea luminoasă va crește. Totodată, pe traseu vor fi montate și camere de supraveghere video.

Pas cu pas

Sursa informațiilor: Studiul de fezabilitate întocmit de Urban Scope

Tronson 1 în lungime de 155 m
Traseul pistelor de biciclete este adiacent trotuarului stâng al străzii Maramureșului (pe direcția de mers dinspre strada Profesor Aurel Popa către șoseaua Alba Iulia). Se propune realizarea unei piste pentru biciclete în dublu sens (lățimea benzii de circulație pentru biciclete /sens fiind de 1,00 m) amplasată adiacent trotuarului stâng al străzii Maramureșului la o distanță de 0,50 m de marginea trotuarului.

tronson 1

Tronson 2 în lungime de 615 m
Traseul pistelor de biciclete se desfășoară în albia majoră a răului Cibin, pe malul drept al acestuia, având punctul de început în zona sensului giratoriu de la intersecția dintre șoseaua Alba Iulia și strada Malului, în apropierea trecerii de pietoni către supermarketul Kaufland iar ca punct final, rampa de coborâre a subtraversării ciclo – pietonale a podului Neculce.

tronson 2

Se propune realizarea unei piste pentru biciclete în dublu sens (lățimea benzii de circulație pentru biciclete /sens fiind de 1,00 m), amplasată în albia majoră a râului Cibin pe malul drept al acestuia. Pentru protecția împotriva apelor râului cât și pentru reducerea amprizei proiectate, pe partea stângă a pistelor de biciclete se va prevedea pe întregul tronson un zid de sprijin de debleu din palplanșe cu adâncimea minimă de 6,00 m care la partea superioară vor fi solidarizate printr-o grindă din beton armat. Pe partea dreaptă a pistelor de biciclete se va realiza un taluz cu înclinarea variabilă (1:3 – 2:3), taluz ce se va înierba și unde se vor planta arbori. Pe zonele unde spațiul liber nu permite realizarea taluzului se va realiza o protecție cu geocelule umplute cu pământ vegetal sau un zid de sprijin de debleu din beton armat cu înălțimea elevației de 1,50 m.

De remarcat faptul că actualul studiu de fezabilitate nu ”rezolvă” cotinuitatea pistei de biciclete pe sub podurile peste Cibin de pe șoseaua Alba Iulia. Aceste poduri urmează a intra în lucrări de reabilitare, laolaltă cu amenajarea unui nou pentru virajul la dreapta pe str. Maramureșului, lucrări în cadrul cărora va fi ”rezolvată” și această continuitate. Deocamdată, soluția propusă de studiul de fezabilitate este una deloc fericită pentru bicicliști. ” Asigurarea continuității pistelor de biciclete între tronsonul 1 și tronsonul 2 se va face prin intermediul pistei de biciclete existente în sensul giratoriu de la intersecția străzii Șoseaua Alba Iulia cu strada Malului”, se arată în caietul de sarcini.

Tronson 3 în lungime de 406 m
Traseul pistelor de biciclete se desfasoara în albia majoră a răului Cibin, pe malul drept al acestuia, având punctul de început rampa de urcare a subtraversarii ciclo – pietonale a podului Neculce iar punctul final al tronsonului 3 fiind rampa de coborâre a subtraversarii ciclo – pietonale a podului Piața Cibinului.

tronson 3

Se propune realizarea unei piste pentru biciclete în dublu sens (lățimea benzii de circulație pentru biciclete /sens fiind de 1,00 m), amplasată în albia majoră a râului Cibin pe malul drept al acestuia. Pentru protecția împotriva apelor râului cât și pentru reducerea amprizei proiectate, pe partea stângă a pistelor de biciclete se va prevedea pe întregul tronson un zid de sprijin de debleu din palplanșe cu adâncimea minimă de 6,00 m care la partea superioară vor fi solidarizate printr-o grindă din beton armat. Pe partea dreaptă a pistelor de biciclete se va realiza un taluz cu înclinarea variabilă (1:3 – 2:3), taluz ce se va înierba și unde se vor planta arbori. Pe zonele unde spațiul liber nu permite realizarea taluzului se va realiza o protecție cu geocelule umplute cu pamânt vegetal.

Tronson 4 în lungime de 583 m
Traseul pistelor de biciclete se desfășoară în albia majoră a răului Cibin, pe malul drept al acestuia, având punctul de început rampa de urcare a subtraversării ciclo – pietonale a podului Piața Cibinului, iar punctul final fiind zona intersecției cu strada Gladiolelor. Se propune realizarea unei piste pentru biciclete în dublu sens (lățimea benzii de circulație pentru biciclete /sens fiind de 1,00 m), amplasată în albia majoră a râului Cibin pe malul drept al acestuia.

tronson 4

Pentru protecția împotriva apelor râului cât și pentru reducerea amprizei proiectate, pe partea stângă a pistelor de biciclete se va prevedea pe întregul tronson un zid de sprijin de debleu din palplanșe cu adâncimea minimă de 6,00 m care la partea superioară vor fi solidarizate printr-o grindă din beton armat. Pe partea dreaptă a pistelor de biciclete se va realiza un taluz cu înclinarea variabilă (1:3 – 2:3), taluz ce se va înierba și unde se vor planta arbori. Pe zonele unde spațiul liber nu permite realizarea taluzului se va realiza o protecție cu geocelule umplute cu pamânt vegetal sau un zid de sprijin de debleu din beton armat cu înălțimea elevației de 2,00 m.

Tronson 5 în lungime de 131 m
Se propune realizarea unei piste pentru biciclete în dublu sens (lățimea benzii de circulație pentru biciclete /sens fiind de 1,00 m), pistă de biciclete ce este poziționată pe amplasamentul actual al trotuarului stîng al străzii (pe direcția de mers dinspre strada Gladiolelor către strada Rusciorului).

tronson 5

Totodată, pe toată lungimea parcării existente pe strada Viitorului (tronson cuprins între strada Gladiolelor și strada Rusciorului) se vor monta opritori pentru roțile mașinilor, astfel încât acestea sa nu afecteze circulația pe pistele de biciclete.

Asigurarea continuității pistelor de biciclete între tronsonul 4 și tronsonul 5 se va face prin intermediul unei treceri de pietoni amplasată pe strada Gladiolelor, trecere de pietoni ce va fi prevăzută cu limitatoare de viteză astfel încât să permită fluidizarea circulației bicicliștilor.

Tronson 6 în lungime de 1784 m
Traseul pistelor de biciclete se desfășoară în albia majoră a răului Cibin, pe malul stâng al acestuia, având punctul de început zona podului peste Cibin de pe strada Rusciorului iar punctul final al tronsonului fiind în zona autostrăzii A1.
Pe primii 120,0 m ai tronsonului, traseul pistelor de bicicletă se desfășoară la nivelul terenului iar pe restul tronsonului traseul fiind amplasat în albia majoră a râului Cibin pe malul stâng al acestuia.

tronson 6

Se propune realizarea unei piste pentru biciclete în dublu sens (lățimea benzii de circulație pentru biciclete /sens fiind de 1,00 m), amplasată pe primii 120 m la nivelul malului superior al râului Cibin iar pe restul traseului pista de biciclete urmând a fi amplasată în albia majoră a râului Cibin pe malul stâng al acestuia. Pentru protecția împotriva apelor râului cât și pentru reducerea amprizei proiectate, pe partea dreaptă a pistelor de biciclete se va prevedea pe zona cuprinsă între km 0+120 – km 1+784 un zid de sprijin de debleu din palplanșe cu adâncimea minimă de 6,00 m care la partea superioară vor fi solidarizate printr-o grindă din beton armat. Pe partea stângă a pistelor de biciclete se va realiza un taluz cu înclinarea variabilă (1:3 – 2:3), taluz ce se va înierba și unde se vor planta arbori.

Pe zonele unde spațiul liber nu permite realizarea taluzului se va realiza o protecție cu geocelule umplute cu pamânt vegetal sau un zid de sprijin de debleu din beton armat cu înălțimea elevației de 2,00 m. Pentru asigurarea continuității circuitului pistelor de biciclete în zona traversării râului Rossbach (km 0+645) se va realiza o pasarelă ciclo-pietonala metalică cu deschiderea de 30,80 m. Totodată, se vor realiza alte două pasarele ciclo-pietonale metalice cu aceiași deschidere amplasate în zona kilometrului 0+730 și respectiv 1+668, pasarele ce vor asigura conectivitatea traseului nou creat cu pistele existente de biciclete de pe străzile Viitorului și Mureșului din municipiul Sibiu.

Beneficii de 128 de milioane de lei

Studiul de fezabilitate elaborat pentru acest proiect include și o serie de calcule realizate pe baza unor formule complexe din care rezultă că viitorul traseu nu va duce doar la o economie de timp în deplasarea prin Sibiu, ci și economii aproximativ un milion de lei pentru sibienii care renunță la mașini pentru a folosi bicicleta. Noile rute de deplasare vor reduce numărul accidentelor cu două pe an (ceea ce generează economii estimate la 400.000 de lei anual), dar și la îmbunătățirea calității aerului. Transformate ”în bani” pe baza unor formule complexe, beneficiile amenajării malurilor Cibinului reprezintă echivalentul a peste 128 de milioane de lei, în următorii 25 de ani de la finalizare.

Sursa: studiul de fezabilitate întocmit de Urban Scope

Sursa: studiul de fezabilitate întocmit de Urban Scope

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

17 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    un biciclist

    Eu sper ca este o eroare la mijloc: calcul de cost pe km, conform articolului, este de 2.4 milioane de euro per kilometru. Pentru o pista de biciclete de 2 m latime. Dumnezeule!!!

    Iar ideea ca va renunta cineva la transportul cu autoturismul pentru pista respectiva e o utopie atata vreme cat nu vor exista si alte piste de biciclete de care sa fie legata. Malul Cibinului va fi folosit doar ca traseu de agrement pentru biciclete, in cel mai bun caz.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Vasile Von Vasile

      mă nene, tu nu ești în stare să faci o amărâtă de împărțire dă-ți dai cu părerea ce și cum?

      costul unui km de pistă de biciclete la 2 m lățime e de 3,6 mil euro…

      în rest, dați din clanță ca să treacă timpul. Dacă era proiectată la 1,5 m pe sens, tot nu vă ajungea… că de ce nu e de 1,75 m

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Un biciclist dezamăgit

    Se vede ca cei care au gândit asta n-au folosit în viața lor bicicleta.
    Proiect de 50 de milioane lei, rezultand câte o bandă amarata pe sens de 100 de cm.
    Wtf, chiar nu se putea 1,25 m măcar?

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Free ag

    Un proiect gândit f bine inițial, transformat pe parcurs, a devenit o Struțocamila, sunt curios cât se mai schimbă pana se realizează. 🤣

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    ?

    Viitoarea parcare subterana si supraterana din P-ta Garii cu circa 350-400 locuri de parcare este estimata la 12,5 milioane lei. Pista de biciclete la 50 milioane lei in conditiile in care exista pista de biciclete de-a lungul Cibinului, iar dupa strada Viitorului chiar pe doua benzi! De banii aceia nu era mai rentabila construirea a patru astfel de parcari in zona centrala, care generau si bani din taxa de parcare si care eliberau strazile si pietele de masini?

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Siegfried.

    Deci ca sa rezum . Viziunea Autoritatilor e ca turistii de pe Valea Hartibaciului vor veni cu Mocanita pana la Gara, vor merge cu bicicleta pe malul Cibinului pana la halele Independenta unde vor observa fauna si flora, dupa care vor merge in Zavoi si eventual vor lua tramvaiul turistic Sibiu rasinari
    Am o intrebare ? CIne a facut studiul de fezabilitate ? Sper ca nu Iordanescu !

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      un turnisorean

      Cam asa ceva. Doar ca nu merge pana in zavoi. La Lidl iesi de pe pista si mergi pe alba iulia in sus pe sosea :) . Spre Zavoi urmeaza in viitor, alte 3 mil.euro / km pt 2 m latime.
      S-ar putea sa fie un RECORD MONDIAL pt KM de pista de biciclete, 3 mil. de euro pe km de doar 2m latime.

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    dd

    Se vorbeste despre proiect din 2015 si se estimeaza acum 2021. Deci nu s-a facut aproape nimic pana in acest moment. Ma gandesc la proiectul spitalului judetean…..clar ca nu o sa il mai prind.

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    konrat

    Nu mai comentati atata! Cu ce bani sa tina Terra Building echipa de fotbal? Au nevoie de lucrari de genul acesta care nu pot fi comparate…

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Sorina Vecerdea

    La Sibiu, centimetrul de pista de biciclete este cel mai scump din tarile dezvoltate pentru ca la Sibiu sunt bani multi si o ducem bine!

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Bici

    Babaieti, voi astia care va simtiti revoltati, a citit careva caietul de sarcini sau Sf-ul?
    Este clar ca pretul este aberant pt o pista de biciclete dar acolo nu este vorba doar despre asta. Vorbim de amenajare completa pe toata lungimea cibinului pe cativa km. Palplanse batute la 6 m, ziduri de sprijin etc.
    Nu vedeti padurea din cauza barnei din fata ochilor. Proiectul asta o sa aduca mii de m3 de beton pe maluri. In loc sa se aleaga o solutie “verde” cu o pista n asfaltata si cu amenajarea malului prin consolidare cu arbori sau alte solutii prietenoase cu mediu a fost aleasa o solutie dementa care o sa fure si mai mult din spatiul verde.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact