X
sine mocanita

Șinele fostei Mocănițe, scoase în dreptul noului mall pe 100 de metri. ”Scandal”

La sesizarea Asociației ”Prietenii Mocăniței”, reprezentanții Direcției Județene pentru Cultură Sibiu anunță că au dispus sistarea lucrărilor de îndepărtare a șinelor fostei mocănițe care făcea legătura între Sibiu și Agnita, deoarece lucrarea nu are aviz. De cealaltă parte, reprezentanții constructorilor arată că scopul intervenției lor este de a consolida și înfrumuseța zona.

Peste 100 de metri din șinele fostei mocănițe care lega Sibiul de Agnita cuprinse acum în șantierul noului mall au fost scoase fără avizul Direcției Județene de Cultură Sibiu, susțin reprezentanții acestei instituții. Aceștia au primit o sesizare cu privire la acest lucru și s-au dus în teren, având în vedere că șinele de cale ferată au fost clasate drept monument istoric.

Sesizarea a fost formulată de reprezentanții Asociației Prietenii Mocăniței, al cărei scop este promovarea și repunerea în funcțiune a vechiului mijloc de călătorie. „De puțin timp am ajuns de acolo. Am fost sesizați și ne-am dus în teren să vedem despre ce e vorba. La noi nu a ajuns nicio cerere pentru acordarea vreunui aviz. Totuși, vorbim de un monument de patrimoniu. Am făcut procese verbale, am vorbit cu șefii de șantier. Acum, în primul rând, trebuie să intre în legalitate. Să stopeze lucrările și să readucă la stadiul inițial totul”, spune Valentin Delca, directorul Direcției de Cultură Sibiu.

sine mocanita

Mihai Blotor, președintele Asociației Prietenii Mocăniței spune că s-au scos aproximativ 100 de metri de șină. „În primă fază am înțeles că acolo ar fi trebuit să fie o zonă verde, iar șinele nu erau deranjate, dar între timp, se pare că lucrurile s-au schimbat. Au fost și reprezentanții Direcției de Cultură la fața locului și le-au spus să stopeze imediat lucrările, sper că așa vor face. Eu încă trag speranțe că pe acea șină va mai circula, într-o bună zi, mocănița”, spune Mihai Blotor, președintele Asociației Prietenii Mocăniței.

”Cum să nu fie autorizată?”

De cealaltă parte, reprezentanții constructorilor se arată mirați de declarațiile autorităților locale. ”Noi avem o autorizație de construire care are la bază toate avizele necesare. În cazul acestei linii de cale ferată îngustă, avem parte și de asistență și supervizare din partea unui reprezentant al CFR. Îndepărtarea acestei linii de cale ferată, lucrare autorizată, este doar una temporară, necesară pentru consolidarea acelei zone”, arată cei care lucrează la ridicarea noului mall.
Potrivit lor, lucrarea de consolidare a terenului implică și lucrări ulterioare de înfrumusețare și punere în valoare a acestui obiectiv. ”Șinele de cale ferată vor fi curățate înainte de a fi amplasate la loc, va fi adusă și piatră decorativă”, sunt printre detaliile oferite de constructori.
Șinele de cale ferată îngustă urmează să fie amplasate la loc în scurt timp, având în vedere că termenul de finalizare a tuturor lucrărilor din zonă este 14 noiembrie.

sine mocanita

Foto: Asociatia Prietenii Mocanitei

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

35 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Cetățean

      Esti atat de prost si faci comentarii… PSDul nu poate avea nici o interventie in acest caz,-totul este la nivel local, primarie.Sunteti manipulati in ultimul hal.

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Haterus

    Atat se c*ca astia pe ei cu Mocanita, ca de 10 ani cel putin ei o tot pun in “circulatie”. Numai incurca proiectele de dezvoltare. Si nu ca as avea impotriva ei, chiar am donat cativa ani la rand cei 2% din impozit, i-am si sustinut intr-una din campaniile de binefacere desfasurate in Sibiu, dar am impresia ca toti banii le intra lor in buzunar ca nu se mai face nimic. Au curatat cativa km de sine, au facut o demonstratie la Agnita si Cornatel parca… si atat. In atatia ani. Plus ca din cate am citit, sinele nu o sa ramana demontate, vor fi remontate dupa infrumusetarea si consolidarea locului. Hai sa blocam dezvoltarea orasului pentru unii care zic ca poate o data candva, nu stie nimeni cand, au de gand sa repuna mocanita in functiune.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Ionel

      Din 2015 și până în 2018, de două ori pe an în medie, s-a pus trenul în mișcare, între Cornățel și Hosman. Turști au fost peste măsură. Problema cea mai mare este lipsa materialului rulant, care trebuie închiriat și transportat, care costă o grămadă de bani (1€ pe km doar transportul). Per total, trenurile respective ne lasă cu 3-400 de lei extra pe lângă toate cheltuielile.
      Puteți fi siguri că din cei 2% primiți s-au cumpărat traverse, scule de lucrat la linie, motocositoare, sape și foarfeci de arbuști, etc. Nu intră niciun ban în buzunarul nimănui.

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        Siegfried.

        Asociatia ta a facut un studiu sa vedem cam cat ar costa operarea in conditii de siguranta a Mocanitei? Numai departe de anul asta s-a produs un accident destul de grav in Maramures . Mie nu mi se pare mare realizare sa misti mocanita pe 5 km intre Cornatal si Hosman . In lipsa de alte preocupari nobile faceti si voi gargara pe o tema sentimental-pseudoculturala si impiedicati mersul natural al lucrurilor . Este un nonsens sa declari o cale ferata sau o hala industriala obiectiv de patrimoniu . Un monument de patrimoniu ar tb sa aiba in primul rand legatura cu estetica, arta ,cultura. Poate sunt eu batut in cap dar nu inteleg ce legatura are o cale ferata cu arta.

        • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

          Ionel

          Sunt 7km. Pot face o estimare aici. Șinele sunt ok, nu trebuie schimbate. Traverse, piatră spartă, material rulant, le iau pe rând. 7 km, cu 3 traverse la fiecare 2m înseamnă 10500 de traverse. Trebuie cel puțin 3 traverse solide la fiecare 4, deci aprox 7500 traverse noi. 500 au fost cumparate, deci încă 7000. 50 de lei costă o traversă nouă, deci pentru traverse trebuie 350000 lei. Piatră spartă estimez vreo 50 de remorci, a 1000 lei egal 50000 lei. Achiziționarea unei loco diesel, 50000 €, a unei loco pe abur 100000 €, a unui vagon pus la punct, 20000 €, prețurile minime. Nu mai pun la socoteală costul muncii. Plus anexe, depouri, sistem de alimentare cu apă și combustibil, sper că înțelegi unde bat. Un ONG nu-și va putea permite niciodată să facă toate astea din fonduri proprii

          • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

            Siegfried.

            Deci vreo 500 000 de euro pentru o jucarie de 7 km . Banuiesc ca fara Autorizatie , dupa legea pamantului. Pai daca ati scos o suma asa faina eu zic sa va schimbati obiectul de activitate si sa va lansati in reabilitari in cai ferate ca o sa bateti tot cu suma asta de 100000 euro pe km . Povesti de adormit copiii . In primul rand Mocanita are vreo 60 de km , in al doilea rand portiunea pe care o reabilitati nu are nici un pod sa va vad cat o sa coste reabilitarea podului de la Mohu . Pentru ce ? 50 100 de turisti pe saptamana , vara ca in rest nu o sa vina nimeni.

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        Jacobus Hentmanisse

        Doar din biletele vandute cu frumoasele plimbari, la care am participat si eu, cati bani s-au scos? Nu acuz, intreb!
        De la 10lei initial la 30lei ultima oara, pe calatorie, cei 5km. Banuiesc ca se poate calcula, biletele date se pot numara.
        Cat sunt celalalte costuri, justificat cu facturi, si cat mai ramane?

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        cititor

        EXTRAORDINAR !!! De 2 ori pe an !!!! Intr-adevar un obiectiv turistic care ajuta enorm la dezvoltarea economica a Sibiului. Si chiar daca s-ar amenaja toala linia Mocanitei la standarde actuale, cine naiba sa viziteze Valea Hartibaciului care este plina de tigani? Ce sa vezi? Ciori? Penibil …

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Alt Cetatean

    Demontati sinele de tren de la intersecția drumului spre Cisnadie cu DN 7 ca ne scutură zilnic masinile si nu va mai trece nici un tren pe acolo !!!

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Pong Pong

    Un tren urban care sa ajunga la mall ar fi fost un vis frumos pentru un oras aproape distrus de “dezvoltare”. Transportul in comun e varza si insuficient in minunatul oras turistic. Singurele care profita sunt firmele de la mall. Trist pentru mocanita si ceea ce simbolizeaza.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Siegfried.

      Ai subliniat perfect. Mocanita este un vis frumos, sper sa nu se transforme intr-un cosmar. Noi nu suntem in stare sa facem un stadion de ani de zile si vrem trenuri urbane, mocanite turistice si tramvaiuri culturale>

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Wotan

    Asociața Prietenii Mocăniței ar tb sa-si schimbe numele in Asociatia Ciugulitorii Mocanitei. De ani de zile se tot baga in seama ,sa intoarca mortul de la groapa pe bani frumosi . Daca vor Sa faca Mocanita sa aduca cateva zeci de milioane de euro , poate chiar sute ,sa reabiliteze linia si poate pana la a doua venire alui IIsus o sa-si scoata banii. O sugestie pentru Autoritati : In loc sa frecam manganul pentru mocanita s-ar putea ,cu costuri mult mai mici ,sa se faca fostul amplasement o pista de biciclete cu costuri mult mai mici si cu un potential turistic mult mai frumos.

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Siegfried.

    O mare vina pentru baltoaca asta cu mocanita o are si Directia de cultura . Nu inteleg cum o putut sa declare patrimoniu niste sine de cale ferata sau niste hale imputite de la fosta Independenta . Pentru a fi reabilitate si transformate in nu stiu ce obiective turistice ar tb sute de milioane de euro pentru niste beneficii imaginare. Mai mult de 5000 de turisti nu o sa se plimbe nimeni . Ce sa vada tagania din Casolt sau tigania din hosman. Aceeasi pb si cu tramvaiul Sibiu rasinari. O intrebat cineva de cate ori se plimba tramvaiul ala intr-un ana de zile, nu-si scoate nici salariul la vatman ce sa maivb de altceva. Sunt sute de biciclisti care se plimba pe ruta sibiu rasinari . Nu era mai OK sa se faca o pista frumoasa de biciclete nu tagania ai a lui Cindrea.

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Mariana

    Poate daca va dati bine pe lângă grupul de investitori NEPI , o sa meargă intr-o zi si mocanita asta invizibilă ! Direcția de cultură sau gara cfr nu misca un deget să facă curat în zona aia plină de bălării și excremente umane și animale, de peste 25 de ani si mai bine, dar la caterincă sunt primii ! Așa că lăsați-i pe cei care au cu ce, să facă curat și frumos ca altfel o sa va rugineasca sinele și mai rau până în 50 de ani când o sa vedem vreo mocanita în zonă !

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    ileana v

    mocanita ar fi crescut numarul de turisti de calitate…mall-ul va creste nr. de valceni cu bmw fara semnalizare …ganditi-va bine ce vreti.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      cititor

      Daca tot esti impotriva mal-ului, spume-mi si mie de unde iti cumperi haine? Din targul de vechituri sau de la second-hand? Altfel nu se explica …
      Si ce intelegi prin “turisti de calitate”? Tiganii care ar veni mai usor de pe Valea Hartibaciului la furat in Sibiu?

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        ileana v

        Sunt destule magazine in Shopping city, si pe centru si in plus exista cumparaturi ONLINE. Iar prin turisti de calitate ma refer la cei care au un nivel de cultura destul de ridicat incat sa aprecieze peisajele unei plimbari cu mocanita. (exemplu Maramures, unde e plin de turisti straini). S-ar dezvolta si Valea Hartibaciului pe partea de turism.
        Tu iti poti cumpara haine de la tine din Valcea, ca am auzit ca aveti mall cu haine de care va plac voua…(altfel nu se explica indignarea ta)
        stii ca am dreptate cu ce am zis mai sus 😉

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Dreptate socială!

    Citesc destul de consternat comentariile de mai sus și trebuie să recunosc….cu logica asta, nu știu ce o căuta Fundația Prințului Charles în zona Viscri-Saschiz-Bunești unde trebuie să recunoaștem sunt și cetățeni de etnie romă și cu aceeași logică nu știu de ce naiba a tot funcționat mocănița în Vișeu atâția ani fiind una din marile atracții ale Maramureșului. Pentru abramburicii de mai sus(sunt prea mulți la număr): 1. Valea Hârtibaciului este axul central al uneia dintre cele mai mari arii naturale protejate din România intitulată Generic PH+(http://www.mmediu.ro/articol/mmap-supune-dezbaterii-publice-planul-de-management-al-spa0099-podisul-hartibaciului-si-ariile-naturale-protejate-anexe/1441)…deci da merită un trenuleț turistic pentru cei care peste rromi văd avifauna, flora și peisajele mirifice nu pentru tot bătuții în cap 2. Faptul că doar copiii ăștia se ocupă de repunerea Mocăniței pe șine ar trebui să fie un motiv bun să vă închideți gurile alea pline de ură și să le deschideți măcar o dată la 4 ani, pentru că într-o țară cu oameni zdraveni la cap din 2000 și până acum autoritățile locale și ministerul transportului trebuiau să fi rezolvat deja problema. România stă într-o mână de copii, care lucrează benevol, voluntar și suportând infecții verbale de la fel de fel de zombificați social cărora le e lene să verifice câteva informații mai fundamentat. STATUL ESTE OGLINDA CETĂȚENILOR CARE ÎL COMPUN.
    i

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      rosu

      Io v-am mai zis: daca era de viitor, investitorii privati s-ar fi batut pentru Mocanita. Da voi credeti ca toata “România stă într-o mână de copii, care lucrează benevol,…”, deci fara Mocanita, zero viitor.
      Vise placute.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Siegfried.

      Esti redus rau de tot prietene! Nimeni nu contesta valoarea turistica, ecologica si ce vrei tu … a Vaii Hartibaciului !. Lumea contesta viabilitatea economica a unei idei de a restaura o cale ferata de 60 de km nu 7 km cati ne propun copiii aia . Evident costurile raportate la un eventual beneficiu sunt uriase ceeea ce Judetul Sibiu nu numai ca nu-si permite dar nu ar fi just sa fie finantata o astfel de investitie cand in judetul Sibiu sunt atatea lucruri de facut : Spital, drumuri, scoli s.a.m.d. O pista de biciclete poate ar fi mai adecvat dar si asta ar costa enorm i.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      nedumirit

      Nu uitati ca mocanita de pe valea Vaserului (Viseu ) are un traseu de 21 km si este extraordinar de solicitata.Intr-adevar peisajul este absolut superb.Sigur o mocanita si aici s-ar putea promova si sa fie solicitata de turisti,

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Republica Teleormăneană România

    Clar, toată lumea îi crede pe NEPi când afirmă că le demontează temporar să le curețe și le pun înapoi imediat! (nu știu dacă ați observat traficul aerian intens al suinelor din ultima vreme)

    Dar până una alta turnăm beton peste … mai construim ceva pe traseu … după care nu mai ajung șinele să ocolim, nu e autorizație de construcție, se strică vremea, se udă nea Gigi …

    Statul se face că le dă o amendă infirmă dar și uită de reparația necesară … NEPI, eventual, face o donație asociației să le închidă gura și … mai pierdem un potențial obiectiv turistic, de data aceasta jertfit zeului consumului compulsiv, Mall-ul!

    Hai sictir cu depozitul vostru supradimensionat cu tot!

  15. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Cititescu

    Daca mocanita a circulat doar de 2 ori intr-un an de la Cornatel (nu de la Sibiu!) la Hosman, de i-o fi deranjat pe “prietenii mocanitei” ca li se modernizeaza 100m de linie IN SIBIU – “pe de-a moaca”! – intr-un sector in care mocanita n-a facut nici macar o cursa?!!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Xulescu

      “Modernizat” e mult spus, nimeni nu are habar ce vor NEPI să facă cu linia. Plus că s-a încălcat o lege: s-a intervenit asupra unui monument istoric fără aviz.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact