Încă 40 – 45 de autobuze cu gaz comprimat natural cumpărate din fonduri europene nerambursabile. Încă nouă autobuze electrice cumpărate de Ministerul Mediului, dar tot pentru Sibiu și tot din fonduri europene. Plus alte cinci microbuze electrice, care să fie folosite pe o nouă linie de transport care urmează a înconjura – și pe alocuri a intra în – centrul istoric al Sibiului. Mai apoi sunt pistele de biciclete dintre Ștrand și Sub Arini, cele de pe Malul Cibinului, cele care urmează să fie amenajate și pe Calea Dumbrăvii. Cale a Dumbrăvii care urmează a fi reconfigurată, astfel încât să aibă și o bandă dedicată autobuzelor. 400 de biciclete cu zeci de stații prin tot orașul vor învăța sibienii cu ideea de ”bike-sharing” Sunt doar câteva investiții deja pregătite pentru următorii trei-patru ani, care vor schimba fața mobilității urbane în Sibiu. Mai apoi vor fi cele două parcări subterane de la Piața Gării și Cibin, și cea supraterană din cartierul Hipodrom, care tot în același domeniu vor avea impact. Spațiul pietonal din zona centrală se va extinde cel puțin pe strada Avram Iancu, dacă nu cumva și în zona pieței Schiller.
Va mai apărea noul parc din capătul cartierului Tilișca, după ce anul viitor va fi inaugurat un nou Lac al lui Binder, cu prima instalație publică de schi pe apă din țara noastră (celelalte, mult mai mici, sunt investiții private), cu plajă cu nisip și terenuri de sport. Se va redeschide Baia Populară și – cu toate păcatele și poticnirile lui – în următorii trei-patru ani va fi finalizat și stadionul municipal extins la 19.000 de locuri. Asta ca să facem referire la partea de recreere/sport.
Probabil mai ”șontâc” se va termina și noul Liceu de Artă, iar vreo cinci școli vor face obiectul unor lucrări de modernizare (unele de extindere), o nouă creșă va fi construită în Ștrand, alta în Țiglari.
În sfârșit toate străzile de pământ vor fi modernizate, o nouă stradă va apărea între Ștrand și Turnișor, câteva străzi importante (precum cele de pe marginea Cibinului) vor fi și acestea modernizate, după ce Apă Canal (cu fonduri nerambursabile din Programul operațional infrastructură mare) va schimba magistralele de sub acestea. Străzile, parcările, spațiile verzi și aleile din cartierul Ștrand vor fi modernizate, și la fel se va termina și cu ”toate Hipodromurile”. Asta pe lângă ”norma” de 20-30 de străzi modernizate anual din bugetul local și a altor zeci de străzi pe care se vor mai face punctual reparații.
În timp ce ambulatoriul Spitalului de Pediatrie va fi deja modernizat, cel mai probabil va începe și construirea noului spital județean (care, da, e în responsabilitatea Consiliului Județean, dar și Primăria e implicată pe partea de Pediatrie).
Sunt câteva exemple de proiecte (lucrări mari, relevante, nu cele care fac parte din cotidan) aflate în diferite stadii de pregătire astfel încât, în următorii cel mult patru ani să fie finalizate. În următorii patru ani care se vor suprapune, practic, peste un nou mandat al legislativului și executivului local. Un mandat în care Sibiul va fi, la propriu, scena unor schimbări majore în mai toate domeniile sociale și economice. Schimbări generate nu doar de proiectele pregătite de administrația locală, ci și rezultatul unor conjuncturi internaționale chiar (punerea în funcțiune, în 2021, a Comandamentului NATO la Sibiu este un astfel de exemplu).
Sunt doar câteva exemple de proiecte certe care urmează a fi implementate în mod cert. Asta în afară de proiectele pe care le tot povestim de ani buni – un nou teatru/centru cultural/expozițional, un fel de parc de distracții în capătul străzii Zăvoi, noi treceri peste Cibin, noi spații sportive – și care ar putea avea șansa lor în viitorul apropiat.
Toate acestea puse cap la cap și duse la bun sfârșit de viitorul primar al Sibiului îi pot asigura acestuia un loc în istoria cel puțin recentă a acestei părți de lume. Pentru că dacă toate proiectele aflate în curs de implementare vor fi finalizate cu bine, Sibiul de peste patru ani va fi mult schimbat decât cel de acum (și patru ani nu e o perioadă lungă).
Tocmai de aceea este de înțeles de ce Astrid Fodor dorește să își continue mandatul în fruntea Primăriei: știe ce urmează.
Pe de altă parte, există un risc cât se poate de real ca amploarea lucrărilor care urmează să dea peste cap capacitatea administrației locale. Iar locul acela în istoria recentă să nu fie unul din categoria ”așa da”.
Tocmai de aceea este obligatoriu ca sibienii să se intereseze atent asupra ofertelor electorale care le vor fi prezentate din primăvara anului viitor, pentru alegerile din vară. Căci următorii patru ani pot însemna un salt al Sibiului la un alt nivel de confort și calitate a vieții.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Piaţa Gării , Astrid Fodor , Avram Iancu , Parcul Sub Arini , Primăria Sibiu , Consiliului Județean , Calea Dumbrăvii , Malul Cibinului , Apă Canal , Baia Populară , Istorie Naturală , proiecte , Ministerul Mediului , Execuție Lucrări , Pentru Sibiu
Vizualizari: 15030
Ultimele comentarii
Acum 6 ore
Gigil sibianu forta
Acum 7 ore
Sorin Stoica
Acum 7 ore
Rădulescu
Acum 8 ore
Popa
Acum 8 ore
Dincă