X
În autobuz afli lucruri și îți dai timp vieții

Cu cât a crescut numărul sibienilor care merg cu autobuzul după înnoirea flotei Tursib

Deși flota Tursib s-a modernizat vizibil în ultimii doi ani, investițiile fiind de ordinul milioanelor de euro, numărul sibienilor care circulă zilnic cu autobuzul a crescut foarte puțin.

Conform cifrelor conducerii Tursib, în 2019 au folosit autobuzul, în comparație cu aceeași perioadă a anului 2018, cu doar 2% mai mulți sibieni.

”În primele opt luni ale anului 2019, Tursib a înregistrat o creștere de peste 2% a numărului de călători față de aceeași perioadă a anului 2018, când erau 25.094.642 de călători. Este o realizarea foarte importantă pentru compania noastră și ne bucurăm de faptul că sprijiniți de Primăria Sibiu, putem crește gradul de confort oferit călătorilor noștri”, au transmis reprezentanții Tursib la solicitarea Turnul Sfatului.

Reporterul Turnul Sfatului a stat de vorbă cu mai mulți călători, utilizatori zilnici ai transportului în comun, despre cum s-a schimbat experiența lor în ultimii ani. Deși toată lumea recunoaște confortul sporit oferit de noile autobuze, mulți se plâng în continuare de o nerespectare a timpilor în stații, precum și de lipsa unui afișaj modern, actualizat.

”De acord, noile autobuze sunt silențioase, rapide, au căldură și aer condiționat, sunt și mai curate, au tot ce vreți, dar cu ce mă ajută dacă plouă și nu vine la timp. Problema aceasta eu spun că n-au rezolvat-o cei de la Tursib. Vă propun un test: Stați în orice oră din zi, în orice stație de autobuz din oraș vrei dumneavoastră, și vedeți la ce oră scrie că trebuie să vină autobuzul și la ce oră ajunge. Le propun acest test și celor de la Tursib”, spune Marius Banea, un sibian care circulă zilnic cu autobuzul.

În replică, reprezentanții Tursib spun că se fac eforturi continue atât pentru îmbunătățirea punctualității cât și pentru schimbarea afișajului în stații, pentru înlocuirea celui vechi cu unul modern, actualizat în timp real.

Dan Căprariu, directorul Tursib

Dan Căprariu, directorul Tursib

”Referitor la montarea în stațiile de autobuz a panourilor electronice informative care să afișeze timpii de sosire în stații, Primăria Sibiu a depus două proiecte, cu fonduri europene nerambursabile. Aceste proiecte prevăd, pe lângă achiziția de autobuze ecologice, dotarea a 36 de stații cu panouri pentru afișarea orelor de sosire a autobuzelor, în timp real”, explică cei din conducerea Tursib, care țin să amintească faptul că ”stațiile de autobuz se află pe domeniul public și sunt în administrarea Primăriei Sibiu”.

Directorul general al Tursib, Dan Căprariu, mai adaugă pe această temă și începerea modernizării chioșcurilor de bilete.

”Probabil ați remarcat faptul că am schimbat unul dintre chioșcurile noastre de vânzare a titlurilor de călătorie, mai exact cel din stația Terezian. Am demarat acest proiect cu scopul de a asigura condiții de muncă la anumite standarde pentru toți angajații societății. Amintim finalizarea a două proiecte semnificative în acest sens: autobaza din Zona Vest și 55 de autobuze noi”, transmite Dan Căprariu.

autobuz

Cele mai recente autobuze noi au intrat în exploatarea Tursib în luna iunie. Este vorba despre zece autobuze City Bus Diamond, livrate de firma firma BMC Truck & Bus SRL din București, valoarea investiției din bugetul local fiind de 10,5 milioane de lei.

Înaintea lor, la sfârșitul anului 2018, flota Tursib s-a înnoit cu alte 55 de autobuze și procesul este unul în continuă desfășurare.

Primăria Sibiu a anunțat deja că va continua modernizarea sistemului de transport public prin încă trei proiecte care sunt depuse pe fonduri europene și se află în diverse stadii:

– Achiziția a 40 de autobuze pe gaz comprimat, împreună cu modernizarea sistemului de ticketing, crearea unui sistem de management a flotei și crearea unei aplicații pentru transportul public.

– Achiziția a 5 microbuze electrice pentru crearea unei linii verzi de transport în centrul orașului, împreună cu stațiile de încărcare aferente

– Achiziția a 9 autobuze electrice printr-un proiect în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, în acest caz proiectul pentru obținerea fondurilor europene fiind în curs de finalizare de către Minister.

tursib autobuze (26)

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

12 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    IOO

    Mdah, autobuze mai frumoase (si sa speram si incalzite) DAR numarul mai mare de calatori va apare doar dupa ce:
    1. vor veni la timp,
    2. vor avea o frecventa potrivita si
    3. traseele sunt potrivite cu cerintele calatorilor.
    Iar o aplicatie cu timpii de sosire in timp real ar fi de cea mai mare urgenta. Altceva e sa iesi din casa si sa stai 30 minute in statie degeaba (ca lipseste o cursa) si altceva e sa iesi cu cateva minute inainte.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Un Sibian

      ”… doar după ce vor veni la timp.”

      Aici deja nu mai ține de ele, de autobuze. Autobuzele nu pot să încalece mașinile din față, aflate în coloană :) Am obosit să mă plâng de trafic, dar anul ăsta a fost ca niciodată. N-am mai văzut cozi atât de lungi de când sunt. Dimineața e coloană pe Maramureșului de la semafor (sau chiar de la Trans Agape) până în sens, la Kaufland, adică aproape pe toată lungimea străzii, iar Maramureșului e o stradă destul de lungă.
      Mă întreb ce va fi în continuare, pentru că românul folosește și își cumpără în continuare mașini (cazane non-euro, euro 1 și 2).

      Autobuzele noi, cele în care am mers iarna trecută (16, 1, 11 și 17) erau încălzite.

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Dreptate socială!

    1. Pentru a veni la timp autobuzele au nevoie de linii speciale dedicate doar lor. PUNCT . Fie că ne convine sau nu, un autobuz plin cu 50-60 de persoane este tratat pe picior de egalitate în trafic cu 4 autoturisme care, în cel mai fericit caz, pot transporta maxim 16 persoane.
    2. Având linii dedicate pentru autobuze se rezolvă și problema frecvenței, se optmizează costurile pentru că ai alt consum la viteze constante în trepte superioare de viteză.
    3. Traseele se vor optimiza odată cu folosirea lor mai intensă.

    Concluzia= Benzi speciale pentru transportul public.
    Ghici ce? Până acum nu am auzit pe nimeni să facă o propunere în acest sens. Ar fi interesant măcar companiile mari să facă lobby pentru că sunt direct interesate de transportul rapid al muncitorilor la locul de muncă.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Un Sibian

      Populația are o mare rezistență împotriva benzilor dedicate. Aproape toți avem acum mașini. În mod paradoxal, autobuzele și benzile lor dedicate au devenit ușor, ușor dușmanii. Pe lângă asta, există și stigmatul legat de transportul în comun. Românul nu se urcă el în autobuz. În mentalul colectiv, mersul în autobuz este sinonim cu a fi sărac. E oarecum și o moștenire a comunismului. Am rămas cu sechele.

      Ai dreptate. Eram într-un taxi și venise vorba de trafic, căci era 7.30, ne aflam în Ștrand, și tocmai intram pe Alba Iulia dinspre The Corner. Șoferul îmi spune la un moment dat să număr mașinile cu o singură persoană în ele, care veneau din sens opus. Spre surprinderea mea, nu erau deloc puține, având în vedere că mulți își duc la ora asta copilul la școală. Căci majoritatea mergem singuri în mașină către serviciu, puțini se nimeresc să locuiască în zonă cu vreun coleg, și apoi pe deasupra să mai și dorească să meargă cu el, mai ales dacă amândoi au mașină.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Gabi

      Nu ai auzit pina acum de aceasta propunere pentru ca este imposibil de realizat benzi separate pentru autobuz in Sibiu! Orasul este prea mic si inghesuit pentru a permite asa ceva.
      Nu locuiesti in Sibiu? Intreb pentru ca logica acestei propuneri pentru Sibiu este egala cu zero.

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        @Gabi

        De acord cu tine!Daca s-ar realiza benzi pentru autobuz,circulatia se va bloca in totalitate!Si apoi se circula cel mai greu la orele de varf;in rest se circula normal si nu ar fi nevoie de benzi speciale.De ce nu se incearca alte solutii?De exemplu largirea si asfaltarea iesirii spre Dedeman din Arhitectilor si introducerea unei linii de autobuz Calea Cisnadiei-Arhitectilor-Dedeman-Mihai Viteazul si a altei linii in sens invers!Sunt orgoliile atat de mari? Stiu pe multi care ar renunta de maine la autoturism daca ar putea folosi aceste linii.Nu cred,insa,ca Tursib-ul si Primaria ar face asta!Sau un lucru mai simplu:de ce nu introduceti autobuze sau microbuze aeroport-centru in zilele de sambata si duminica? Duoa programul de pe linia 11 poti astepta si o ora si jumatate sau sa te lasi jecmanit de taximetristi.

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Tramvai

    Tramvaie trebuie. nu autobuze, cel putin pe rutele principale… de ex pe M viteazu, ar putea fi micsorate trotuarele, pentru tramvaie sau ar putea circula pe centrul bulevardului unde nu s-ar mai impiedica de masini… la fel si pe alte strazi.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      wut

      nu e loc nici de tramvaie pe strazile din Sibiu, sunt pur si simplu prea inguste si prea mici.
      Ideea cu tramvai pe mijlocul bulevardului este iar o prostie…adica M. Viteazu este cred una din putinele strazi care intr-adevar are ceva spatiu verde amenajat si tu vrei sa fie si ala distrus pentru sine de tramvai…si de acolo in ce directie ai vrea sa mearga tramvaiul? Ca din capatul cu Dumbravii tot nu mai are pe unde sa mearga, datorita strazilor inguste despre care am zis :)

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Shadow

    O linie în Şelimbăr, una în Arhitecţilor şi ai dublat numărul de călători. Plus vor veni şi la timp şi va scădea aglomeraţia de pe străzi. Dar nu, lasă că-i mai bine pistă de biciclete, că vine dracu din Cisnădie pe biclă la Sibiu.

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Vlad

    Sustin si eu introducerea liniilor periurbane Selimbar si Arhitecților (Bucureștiul are si curse periurbane si curse de noapte care circulă mai rar decât ziua).De asemenea toate statiile de autobuz ar trebui să aibă copertine pentru a proteja călătorii de ploaie zăpadă sau raze solare prea puternice. În schimb și eu cred că nu sunt prea multe străzi care ar suporta benzi speciale pentru autobuze

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Ovidiu

    In Selimbar si zona C. Cisnădiei ,Arhitecților se vor face stații moderne pentru calatorii , vor fi primele stații de teleportare din Romania , nu e nevoie deci SI de stații Tursib. Plus că e in lucru SI metroul pentru zonele respective ,SI ținând cont că, vine criza vor rămâne locuințele goale deci e că SI rezolvată .

Lasă un răspuns către Vlad Anulează răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact