X
aeroport-53

Cum vrea să oprească Aeroportul din Sibiu scăderea numărului de curse? Cu reduceri de tarife

Administrația Aerorportului Internațional Sibiu solicită Consiliului Județean să aprobe trei scheme care prevăd acordarea de reduceri de până la 50% la tarifele aplicate companiilor aeriene. Aceasta crede că rezultatul va fi benefic pentru aeroport și pentru oraș, existând posibilitatea deschiderii unor rute noi, redeschiderea unor rute suspendate, respectiv creșterea traficului de pasageri.

Acest lucru se numește „Politica Comercială a Aeroportului Internațional Sibiu RA bazată pe Testul Operatorului Privat în Economia de piață”, document care este propus spre aprobare consilierilor județeni pentru următoarea ședință, din 24 octombrie.

Propunerea vine după ce, rând pe rând, compania Wizz Air a renunțat la cursele deschise din Sibiu către Milano, Copenhaga și Paris (acum pregătind anularea cursei către Tel Aviv), reprezentanții Aeroportului Internațional Sibiu au decis să creeze o serie de scheme de reduceri pentru ”stimularea operatorilor aerieni”.

Potrivit proiectului de hotărâre propus spre aprobare, conducerea AIS a întocmit o analiză ex-ante privind Testul Operatorului în Economia de piață, analiză ce a stat la baza redactării „Politicii Comerciale a AIS…” și a ajuns la concluzia că pentru ca sibienii să poată zbura în cât mai multe destinații diferite, trebuie aplicate trei scheme.

Prima schemă vizează deschiderea de rute noi. Prin aceasta se propune stimularea companiilor aeriene prin acordarea unei reduceri de 50%, respectiv 40%, pe o perioadă de 2 ani, pentru tarifele care sunt percepute la aterizare, respectiv pe pasager. După perioada de 2 ani se va reveni la tarifele standard.

A doua schemă prevede stimulente acordate pentru redeschiderea unor rute suspendate. În acest caz, se propune aplicarea acelorași tipuri de reduceri timp de 1 an.

A treia schemă se referă la intenția de creștere a traficului de pasageri pe rutele regulate operate de pe AIS. „Schema de discount
acordată pentru creșterea volumului de trafic are o valabilitate de 5 ani”, se precizează în raportul de specialitate. Astfel, pentru tariful de pasager îmbarcat, se propune o reducere – aplicabilă pentru rutele permanente – de 75% din tariful de pasager „calculat la creșterea de pasageri înregistrată în perioada de acordare față de perioada de raportare”.

Inițiatorul acestui proiect de hotărâre este Daniela Câmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu, care spune că documentul are drept scop final „profitabilitatea”, lucru accentuat și în analiza AIS.

„O astfel de politică promovează o dezvoltare sustenabilă pe termen lung în ceea ce privește Aeroportul Internațional Sibiu prin intermediul căreia se dorește diversificarea oportunităților de călătorie și sporirea mobilității, respectiv creșterea numărului de pasageri care călătoresc de la și la Sibiu, atât prin intermediul deschiderii de rute noi sau creșterea frecvențelor rutelor deja existente, cât și prin redeschiderea rutelor suspendate. Reducerile prevăzute în schemele de stimulare se vor acorda în mod nediscriminatoriu tuturor companiilor aeriene interesate. Efectele preconizate cu urmare a deschiderii de rute noi, respectiv redeschiderii unor rute suspendate sau creșterii traficului de pasageri pe rutele regulate operate de pe Aeroportul Internațional Sibiu, sunt în strânsă legătură cu creșterea volumului net de trafic pe AIS, conducând la sporirea veniturilor obținute din activități aeronautice și non-aeronautice, respectiv îmbunătățirea profitabilității”.

.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

6 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Inspectorul Javert

    Eu propun să dublați numărul de angajați şi de asemenea să se dubleze salarile tuturor angajaților .Fiind vorba de o companie de stat aflată în subordinea CJ Sibiu jaful banilor publici este legal.
    Vă doresc succes!!!

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Duracell

    S-au trezit abia acum cand mai sunt doua-trei avioane care pleaca din Sibiu. Pentru angajatii de la aeroport oricum nu conteaza.. Chiar daca au mau putin de lucru, salariul este la fel..

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    nelamuriri

    Scade numarul curselor de pe AIS? Ei na! Nu se poate. Pai tov. Gardea, cand ati angajat toata pitziponcareala PSD la marketing, pe salrii frumoase, nu v-ati gandit si la consecinte? In locul profesionistilor ati facut loc plevei? Oare de ce? Spune lumea prin urbe ca la AIS daca nu ai pile de la partid … sau de la mafia patronata de seful militiei, a carei consoarta va masluieste angajarile, nu ai nicio sansa. E adevarat? Nu e? La prima vedere se pare ca gura targului adevar graieste. Pentru ca ati ridicat incompetenta la nivel maxim. La fel si pitiponcareala.

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Shadow

    Ar trebui cred și ceva acces mai ok la aeroport. Gen un autobuz care să fie sincronizat cu plecările / sosirile. Poate chiar o linie de tren până la gară (e linia industrială peste drum). Acum ai doar cu mașina (seara când ajungi taximetriștii cam refuză cursele în oraș)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact