X

Momentul în care în Sibiu va ”bubui” traficul

Traian Deleanu

Deschiderea centrului comercial Promenada Mall va însemna momentul în care traficul din interiorul municipiului Sibiu ajunge la un nou nivel. Începând din 14 noiembrie, data anunțată pentru deschiderea centrului comercial, zona Bâlea – Coposu – Gară va deveni – mai ales că vin și sărbătorile, precedate de frenezia cumpărăturilor de orice fel – un punct major de atracție pentru locuitorii orașului și nu numai. Peste orele de vârf în traficul înspre și dinspre serviciu și școală se vor suprapune și orele de vârf ale celor care pleacă și vin (de) la cumpărături. Cozile de la sfârșit de săptămână care se formează în zona centrului comercial din Șelimbăr se vor replica acum și în zona gării.

Ceea ce se va întâmpla din 14 noiembrie va fi rezultatul anilor întregi în care administrația sibiană nu a făcut noi lucruri pentru a se adapta cerințelor de mobilitate ale urbei, mereu în creștere. Oamenii sunt tot mai mulți, se mișcă în tot mai multe direcții, dar Sibiul tot aceleași străzi le pune la dispoziție, tot același număr de autobuze, tot aceleași piste de biciclete care au rămas la stadiul de ”incipient” (adică sunt înguste, fragmentate și, pe alocuri, făcute doar să fie bifați niște kilometri de pistă). Asfaltările străzilor de pământ, instituirea de sensuri unice și amenajarea de sensuri giratorii își cam ating capacitatea de fluidizare a circulației în Sibiu.
Lăudabilă acțiunea Primăriei Sibiu care, pentru a pregăti zona, asfaltează zilele acestea jumătate din strada Fabricii (cealaltă jumătate este asfaltată de către dezvoltatorul noului centru comercial), dar nu suficientă. Căci, practic, strada Fabricii va deveni principalul acces rutier către noul centru comercial, având în vedere că strada este folosită și pentru accesul la parcarea subterană și pentru accesul mașinilor cu marfă.

Aglomerarea zonei mai sus amintită va obliga sibienii să caute alternative, rute noi în deplasarea lor zilnică, dacă aceasta se intersectează cu amplasamentul mall-ului. Aceste rute – noi pentru unii, obișnuite pentru alții – vor deveni noi artere aglomerate. Practic, efectul creșterii indicatorilor de trafic se va propaga pe arii mult mai extinse din oraș. Care sunt acestea nu cred că bănuiesc nici cei din Primărie, care ar trebui să urmărească traficul din oraș.

Se împlinesc în curând trei ani de când Primăria Sibiu a chemat sibienii să le prezinte Planul integrat de mobilitate urbană. Un document care, e adevărat, a fost elaborat mai mult pentru a fi folosit drept suport în accesarea celor peste 33 de milioane de euro puse la dispoziția Sibiului (necompetitiv, adică pentru acei bani nu se mai ”bate” nimeni) drept fonduri nerambursabile în actualul exercițiul bugetar european. Dar acele proiecte din Planul de mobilitate urbană, cu tramvai (soluție la care în cele din urmă s-a renunțat), cu tren interurban, cu cinci noi puncte de legătură cu Șelimbărul, cu centură de sud, cu piste de biciclete, cu două noi poduri peste Cibin, cu patru parcări supraetajate peste sol sau în subsol, cu noi linii de autobuz, cu sistem de management integrat al traficului și câte și mai câte tot numai pe hârtie sunt. E adevărat, o parte sunt aproape pe punctul de a fi lansate în implementare, dar până la darea acestora în utilizare, efectele lui 14 noiembrie se vor face îndelung simțite.

Au trecut trei ani de la prezentarea Planului de mobilitate urbană, iar în zona Gării au apărut, între timp, două ansambluri rezidențiale cu sute de apartamente (unul e aproape gata), un supermarket și noul mall care vor fi imediat deschise. Investiții care – cumulat – depășesc 150 de milioane de euro (asta ca să ne raportăm la cele 33 de milioane pe care le are de cheltuit Primăria). Planurile private sunt deja vizibile, pe când cele publice sunt tot prin sertare. Administrația orașului ține tot mai greu pasul cu ritmul de dezvoltare al acestuia.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

28 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Adi

    Primaria (prin angajatii sau expirati) nu are pic de viziune. De exemplu strada ce se va face in Campsor (in camp cum ii spune si numele) va avea 2 benzi. Asta este exemplu clar de gandire pt maxim 2 ani. Cand traficul va fi infernal in zona, se va ajunge ca pe Calea Cisnadiei unde “nu mai avem ce sa facem”. Centura sud e la naftalina si apare in discutii numai in pragul alegerilor. Autorizatii de contructie turnuri in zona parcului (multumim Damian) pe stradute care abia inghit traficul actual. La fostul sediu Tursib se vor naste 580 de apartamente care vor crea un val de masini insuportabil pentru orice strada alaturata. Macar creati infrastructura pt biciclete/trotinete sa putem sa ne miscam de primavara pana toamna.

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    S

    Pai nu mai bine abandonați orice speranța, ca să citez, și mergeți din prima pe jos? De ce sa contribui la trafic când știi ca va fi aglomerat? Adică aglomerația nu va fi o surpriza, ca toată lumea se plânge oriunde poate. Nu mai bine te dau bătut și nu mai mergi cu mașina?

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      2cents

      Probabil dumneata ai de mers maxim 500 de metri pana in orice punct de interes sau poate ai si gratuitate la Tursib daca ai varsta… Foarte limitat in gandire la fel ca si cei din primarie, ochelari de cal. Si mai va stiu si de fan userist pana in maduva…

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        S

        @2cents
        Partidul al cărui fan sa fiu pana în măduva nu s-a inventat încă.
        Iar la faza cu ăia 500 de metri ma amuzi maxim.
        Dar ce propui sa faci, având în vedere situația concreta: Mall-ul se deschide și primăria nu face nimic? Pana nu se schimba treburile la primărie trebuie sa te adaptezi, nu sa contribui la problema.

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Andrei

    Ce vă tot plângeți atâta? Sunteți ca babele alea care se uită la fereastră și se îngrozesc de cât de frig sau de cald e afară. Dar ele nu au ieșit de ani buni afară să vadă cum îi vremea.

    Așadar, vă invit în Terezian, în zona Viaduht-LiDL-Profi. Veți vedea că traficul nu e așa infernal.

    2. Stați calm, că cei mai mulți tot la Sibiu Shopping City în Șelimbăr vor merge. Pentru că s-au obișnuit acolo și pentru că este mai aproape (Ce, credeți că ăia din Vasile Aaron sau Hipodrom vor bate atâta drum până în gară?

    Aceste aspecte fiind lămurite, Mallul le rămâne celor din zona Gării (strada Fabricii și celălalte străzi vecine) și cartierelor învecinate pentru care mallul din Șelimbăr este prea departe.

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Un om

    Sibienii, dragii de ei, nu prea țin pasul cu nimic… au propriul lor ritm. Tot ce s-a făcut in plus este datorită celor care au venit din afară, străini sau din alte județe. Pe ei nu-i poți scoate dintr-ale lor, asta e foarte clar. M-am gândit ani la lucrul ăsta, daca e rău sau bun: pur si simplu asa sunt, extrem de conservatori (asta e Marginimea si asa s-au conservat istoric).
    Sunt foarte diferiti de brașoveni sau clujeni, care este foarte clar că si-au dus orasele mult înainte. Acum nici nu stiu dacă e bine sau rău

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      S

      @un om
      Daa, Iohannis e venit din alta parte… cu familia la Sibiu de sute și sute de ani. Și noi, de rămași în urma ce suntem am decis sa alegem fdgr și pe el în locul partidelor prăfuite. De rămași în urma suntem cei mai puțin pesedisti din tara. Bine ca vasluienii or fi niște inovatori peste care se năpustesc investitorii. Da, suntem mai rămași în urma decât clujenii care l-au avut 12 ani primar pe Funar, ce sa spun. De aia suntem printre cele mai bogate județe, de ce rămași în urma suntem. Sau stai, e datorita migrantilor din alte părți? Da, și datorita lor, dar nu au venit pt ca noi, ăștia majoritari aici, am creat condițiile care să-i atragă?
      Habar nu ai de Sibiu dacă ne asociezi cu marginimea. Probabil nici nu știi ce înseamnă Marginimea.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Un om

    Dar oricum, este nevoie să faci ceea ce trebuie măcar pentru ai tăi (copii, nepoți, rudenii…) dacă nu pentru toti. Fiindcă in termenii acestia se gândeste la sibiu: “nu esti de-al nostru”, am auzit asta cu urechile mele.

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Sibianca

    Pentru a evita traficul se pot folosi autobuzele. Am 3 ani de cand plec cu masina personala numai cand trebuie sa merg in afara orasului. Chiar si la mall in Selimbar merg pr jos la dus si cu autobuzul la intoarcere. La serviciu merg pe jos. Daca am programare undeva si trebuie sa ajung urgent, iau trotineta. Sau in caz de forta majora, un taxi. Eu cred ca se poate daca se vrea… Asa, sa urlam ca nu face Primaria e simplu. Dar faptul ca urlam nu inseamna ca o sa si avem viata mai usoara.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        NeaCaisa

        Carevasazica, daca esti copil mic, trebuie musai sa stai cu fundul intr-o masina impreuna cu taticul tau.
        Militati pentru transport in comun decent, nu pentru bulevarde cu 4 benzi pe sens – ca sunt aproape imposibile intr-un oras ca Sibiul.
        Si educati-va copiii sa isi miste fundurile, ca distantele nu sunt enorme. Biciclete, trotinete si mers pe jos, altfel o sa stati in cozi ca vacile in ciurda.

        • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

          • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

            2cents

            Esti chiar mojic la faza asta. E plina presa de cazuri dinastea si tu te trezesti sa zici asta. Stiam ca esti un caracter josnic. Si banuiesc ca nu ai familie si nici copii dupa cum vorbesti.

        • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

          ...

          Vorbesti de parca locuiesti in Sibiu si faci pe bicicleta naveta zilnic, fie ploaie fie ninsoare, dintr-un capat in celalalt al orasului asta napastuit de urbanisti spagari si de cetateni ingusti la minte ca tine. Mai gandeste inainte sa arunci pe aici comentarii dinastea.

        • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

          @nea caisă (numele zice cam tot)

          Pentru oameni ingusti la minte nu trebuie sa existe bulevarde. Orasele europenecare le au ar trebui sa se rusineze cu ele. Sunt niste ramasite invechite. La noi in schimb, in orasele “euroPoienare” e suficient daca ne strecuram cu bicicletele printre blocuri si case pe niste alei cu pretentii. Cam ca prin tarile din lumea a treia, nu?
          Si nici pompierilor sau ambulantelor nu le trebuie strazi si spatiu in jurul cladirilor. Mai bine lasa pe nea Caisa si nea Ilie sa isi mai faca niste case sau blocuri intre cele deja existente si apoi in caz de incendiu sa ii vedem mirati nevoie mare de cat de mult si de usor s-a extins incendiul de la gramada de frunze pe care au incendiat-o in cei 4mp de curte pe care ii mai au.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      S

      @2cents
      Bine ca citești tu caractere din câteva comentarii, telepatule.
      Lasa, nu știi ce e aia sa fie cu adevărat plina presa de treburi dintr-astea. Zi mersi ca trăiești în Europa.
      Am copil, stai liniștit.

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        2cents

        Atunci exista alte motive pentru care iei in ras oamenii care incearca prin orice mijloace sa isi protejeze copii. Fie ai bunici pensionari care fac treaba in locul tau, fie ai o bona dar chiar si asa nu imi pot explica de ce poti face glume dinastea de mojic pe seama spaimelor intemeiate ale oamenilor.

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      S

      @2cents
      Normal ca iau în ras exagerările. Astea sunt de mojici neiesiti în lume. Eu sunt rațional. V-am atacat Sfânta Teama :)) ok, trăiți asa, e foarte sănătos.
      @…
      Tu habar nu ai în ce tara trăiești. Poate la criminalitate suntem aproape ca Liechtenstein, la asta nu te-ai gândit?

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      S

      Și știți de ce se moare în România? De cât de buni șoferi sunt în tara asta. Mie mi-e scârbă sa conduc prin oraș, asa ca evit cât de mult pot. Dacă am suportat frigul și foamea de pe vremea lui Ceaușescu, sa merg pe jos prin frig e floare la ureche. Ca sa nu mai zic ca și statul în trafic într-un oraș ca Sibiu nu tine cu orele, asa ca nu va mai plângeți atât, că-l supărați pe Dumnezeu. Asta nu înseamnă că autoritățile nu trebuie pedepsite cât mai mult ca nu fac ce trebuie.

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Eu

    Punem pariu ca daca se pune taxa de parcare 10 lei pe oră nu va “bubui” traficul?
    Sa vedeti cum vom stii sa folosim autobuzele.
    Ca tot se face pe aici comparatia cu mun.Cluj: am fost mirat ca am gasit loc liber in parcarea din centrul Clujului, la plecare mi-am dat seama de ce..14 lei 2 ore, iar ce e peste se taxeaza cu 7 lei/ jumate de oră.
    Daca nu as pune pariu mie imi convine sa am parcare gratis, dar asta e costul..

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    CitizenX

    Astia care visati autostrazi prin oras ca sa nu va dati fundul jos din masini ar trebui sa va treziti. Primaria ar trebui sa puna cateva autobuze dimineata care sa adune si sa duca copii la scoli si licee – ce sa vezi…incap 50-60 de copii intr-un autobuz ceea ce inseama mai putin cu vreo 40 de masini / autobuz pe strada.
    De asemenea implicarea localitatilor limitrofe pentru realizarea unor linii de transport din si inspre acestea, toate astea concomitent cu interzicerea masinilor diesel mai vechi de euro 5 in zona centrala si cu cresterea tarifului de parcarare . Pana la urma vrem sa traim intr-o parcare sau intr-un oras in care sa putem respira?

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      ...

      Tu ai fi fost un bun consilier pentru primul secretar pe vremuri… Scurt: se interzice circulatia auto, toti oamenii muncii vor fi preluati de autobuze si copii lor la fel. Traiasca si infloreasca!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact