Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
20°C

Transfăgărășanul se închide. Cât costă întreținerea șoselei pe timpul iernii

Transfăgărășanul se închide. Cât costă întreținerea șoselei pe timpul iernii

Circulația rutieră pe Transfăgărășan se închide în acest an pe 1 noiembrie 2019. Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov au anunțat în această seară că decizia a fost luată în conformitate cu articolul 4.1 din Regulamentul pentru funcționarea Transfăgărășanului.

Transfăgărășanul va fi modernizat până în anul 2020 cu peste 31 de milioane de euro, scria în programul de guvernare al PSD. Până în prezent, statul nu a putut convinge nicio firmă care să se apuce de acest obiectiv, astfel că șoseaua care atrage mii de turiști rămâne la discreția drumarilor români. În perioada de iarnă, când accesul este interzis, statul cheltuie mii de lei pe zi pentru întreținerea acestuia.

Unul dintre deputații din Parlamentul României l-a întrebat pe ministrul Transporturilor, înainte de a fi demis, la cât se ridică costurile zilnice de întreținere, după ce în cel puțin ultimele două veri deschiderea  circulației era pe punctul de a fi amânată. Totodată, parlamentarul s-a interesat dacă autoritățile ar intenționa să introducă o taxă de acces pe această șosea, însă la această întrebare ministrul Răzvan Cuc a evitat să dea un răspuns.

În ceea ce privește costurile, Cuc a precizat că zona montană a drumului, de la km 57 (Căpățâneni-Bara Vidraru) până la km 116 (Piscu Negru-Bâlea Lac) este administrat de Direcția Regională de Drumuri și Poduri București, prin Secția de Drumuri Naționale Pitești, iar sectorul de drum de la Bâlea Lac până la intersecția cu DN1 - de către Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov.

Potrivit datelor prezentate de ministrul Transporturilor în Parlament, pentru sectorul de drum închis în perioada noiembrie-iunie, SDN Pitești cheltuie în total 5.737 de lei pe zi. Din acești bani, peste 2.000 de lei sunt destinate utilajelor și transportului, iar 3.500 de lei - pentru manoperă și materiale. Pe timpul lunilor de iarnă în 2018-2019, costurile s-au ridicat la 8.723 de lei pe zi: 4.033 lei/zi pentru urilaje de deszăpezire, 2.322 lei/zi pentru material antiderapant și 2.368 lei/zi pentru regie (manoperă, utilaj, transport).

În ceea ce priește porțiunea de șosea de pe teritoriul județului Sibiu - intervenția pentru degajarea zăpezii depuse pe carosabilul DN7C-Transfăgărășan  este în sumă de 10.890 lei/zi.

„Precizăm că aceste costuri sunt orientative, ele putând să fluctueze în funcție de manifestările meteorologice (ninsori abundente, viscol, ploi înghețate, ploi torențiale), precum și ca urmare a producerii de avalanșe de zăpadă și aluviuni”, a precizat Răzvan Cuc.
Menționăm că Transfăgărășanul este închis circulației rutiere, pe porțiunea dintre Piscul Negru - Bâlea Cascadă,  în perioada 1 noiembrie - 30 iunie.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

2 comentarii

florin

Acum 4 ani

Pe timpul lunilor de iarnă în 2018-2019, costurile s-au ridicat la 8.723 de lei pe zi: 4.033 lei/zi pentru urilaje de deszăpezire, 2.322 lei/zi pentru material antiderapant și 2.368 lei/zi pentru regie (manoperă, utilaj, transport). Sumele nu se justifica cu nimic( sunt umflate de 2-3 ori.) cum sa ajunga 8723 de lei pe zi? numai in Romania se poate asa ceva.
Raspunde

Anonymus

Acum 4 ani

dar eu tot nu inteleg pentru ce foloseau aceste sume atata timp cat drumul era inchis deci deszapezirea nu se justifica cu nimic... oricum doar la venirea verii se apuca sa le deszapezeasca. asa ca vrem o justificare pentru ce anume se dau atatia bani?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus