X
dezbatere PUZ ansamblu imobiliar Autogarii si Distributiei (1)

Schimbarea la față a Sibiului: trei turnuri de 14 etaje și 5.000 de locuri de muncă în zona DPC

Pe terenurile delimitate de străzile Autogării, Distribuției și de calea ferată (aproximativ zona fostei baze Drumuri și Prestări Construcții și cea ocupată acum de depozitul de materiale de construcții UCM) doi investitori locali propun ridicarea a trei turnuri cu parter și 14 etaje. Plus clădiri comerciale, clădiri rezidențiale, parcări subterane și supraetajate, spații educaționale, piațete, piste de biciclete. Planul urbanistic al investiției aproximată, la prima mână, între 80 și 100 de milioane de euro a fost subiectul unei discuții publice care a avut loc joi după-amiaza.

La inițiativa a două societăți comerciale din Sibiu (Premium SRL și Conelt SRL) care, împreună, dețin aproximativ opt hectare de teren (compuse din fosta bază DPC și actualul depozit de materiale de construcții UCM) pentru zona delimitată de străzile Autogării și Distribuției a fost elaborat un plan urbanistic zonal care propune o altă abordare a conversiei zonelor industriale din preajma centrului istoric al orașului. Adică una în care dezvoltarea să fie făcută și pe înălțime pentru a lăsa mai mult loc spațiilor publice, destinate pietonilor și mai puțin mașinilor.

Propunerea

Pentru a mobila urbanistic cele opt hectare de teren ale investitorilor a fost elaborat un plan urbanistic zonal pe o suprafață mai mare, de mai bine de nouă hectare. Această suprafață este delimitată de strada Autogării (la est), de strada Distribuției (la nord), de calea ferată (la vest) și de autogara Atlassib (în zona de sud). PUZ-ul elaborat pentru această suprafață propune mobilarea acestor terenuri cu trei ”accente de înălțime” (adică trei turnuri), care să aibă parter și 14 etaje (și cu o înălțime de 55 de metri – spre comparație, cele două turnuri ale Centrului de afaceri de pe str. Nicolaus Olahus au 15 etaje peste parter și o înălțime de 56 de metri). Cu o suprafață desfășurată de aproximativ 50.000 de mp, aceste clădiri vor avea destinația de birouri de categoria A, în care – alături de spațiile comerciale ce urmează a fi amenajate tot în această zonă – să lucreze aproximativ 5.000 de persoane.

Pentru PUZ au fost elaborate, printre altele, și studii de vizibilitate și de circulație

Pentru PUZ au fost elaborate, printre altele, și studii de vizibilitate și de circulație

Documentația urbanistică mai propune și ridicarea mai multor clădiri de locuințe colective cu patru etaje (ultimul retras) și cu spații comerciale la parter (magazine, farmacii, cafenele etc), precum și a unor clădiri cu destinație mixtă (comercială și de turism, de exemplu). Numărul aproximat al unităților locative este de 170, cu aproximativ 90 de mp fiecare.
Totodată, PUZ-ul mai propune și amenajarea a două locuri de joacă, a unor spații verzi, a unei clădiri cu parter și un etaj în care să fie amenajate spații pentru educație (creșă sau grădiniță, de exemplu).

În ceea ce privește parcările, numărul total al acestora este estimat la aproape 1700, dintre care 192 într-un garaj suprateran cu parter și trei niveluri, iar restul la subsol. Viitorul ansamblu de clădiri de birouri, comerciale și de locuit ar urma să fie traversat de o nouă arteră care să facă legătura între strada Distribuției și Autogării. Proiectul își propune să încurajeze deplasarea cu mijloace alternative, fiind prevăzute și stații de autobuz, dar și piste de biciclete și spații de depozitare a acestora și a trotinetelor electrice, de exemplu.

”Propunerea vizează restructurarea completă a zonei de reglementare propuse cu scopul de a putea găzdui funcțiuni comerciale, financiar/bancare și de spații de birouri de clasă A, un eventual element de tip ancoră urbană, un procent redus de rezidențial colectiv în zona nordică a sitului pentru a asigurarea «mixitatea» și utilizarea continuă a spațiului urban și spații publice de calitate”, se arată în memoriul de prezentare al investiției.

Traficul

”Este un proiect de impact, cu o altă abordare, extrem de complexă și am dori să aflăm părerea dumneavoastră. Are multe avantaje proiectul, este primul care prevede ca mai mult de 90% din parcări să fie în subteran, cu spații deschise, de educație și așa mai departe. Este unul gândit generos nu doar pe principiul «să cheltuim puțin și să câștigăm mult». Pentru oraș, cu siguranță este altceva decât am avut până acum”, a spus primarul Astrid Fodor, la discuția publică ce a avut loc joi după-amiaza, odată cu prezentarea acestui proiect. Ea a invitat participanții la dezbatere să își expună punctele de vedere pentru a identifica eventualele disfuncționalități sau îmbunătățiri.

Evident, prima discuție a vizat traficul pe care crearea a aproximativ 5.000 de locuri de muncă în zonă îl poate genera. ”Nu știu când ați fost la ora cinci pe strada Autogării sau Alba Iulia. Știu că aveți un studiu de circulație, dar dacă trendul se menține, nu există alternativă? Căci degeaba există o nouă stradă pe mijlocul ansamblului dacă tot pe strada Autogării se iese”, a spus Zeno Pinter, consilier local și președinte al Comisie de organizare și dezvoltare urbanistică din cadrul forului legislativ local.

”Noi am gândit acest proiect pentru oameni, nu pentru mașini. Există mai multe abordări din punctul de vedere al administrării traficului. Tendința actuală este de a limita cât mai mult traficul auto, pentru încurajarea traficului alternativ, a unui transport public eficient. Noi am propus pistă de biciclete în cadrul ansamblului, dar nu e suficientă: trebuie să facă parte dintr-un complex de sisteme de transport alternativ. Iar faptul că e în zona pericentrală creează posibilitatea de conectare cu sisteme alternative de transport”, a fost răspunsul Alinei Mureșan-Iuga, șefa proiectului din partea Urban Pulse (societatea din București care a elaborat PUZ-ul în discuție).

Sursa: PUZ-ul propus

Sursa: PUZ-ul propus

Patru sau două benzi?

De altfel, la capitolul trafic o discuție consistentă a fost cea referitoare la viitorul profil al străzii Autogării. Inițial, propunerea a fost ca strada să fie adusă la două benzi (câte una pe sens) cu trotuare generoase și piste de biciclete la fel. Pe ambele laturi ale străzii a fost propusă plantarea unor copaci care – la maturitate – să creeze ”efectul de tunel”. În cadrul Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism (CTATU) proiectanților li s-a propus ca strada Autogării să fie configurată la patru benzi. ”Eu nu văd rostul celor patru benzi: va fi numai tot beton și asfalt, vara va fi fierbinte, dacă mergi ca și pieton ți se face rău, nu e o stradă prietenoasă deloc. Acum, cu patru benzi, trotuarul mai rămâne doar pentru două persoane, nu te mai îmbie să ieși la plimbare. Am menținut pista de biciclete, dar copaci am mai putut prevede doar pe o parte a străzii”, a explicat Maria Cuzic, cea care a realizat studiul de circulație pentru acest proiect.

În acest context, Astrid Fodor a cerut părerea celor prezenți, în sensul dacă decizia din CTATU ar trebui retrasă sau nu. Discuțiile nu au ajuns, însă, la o concluzie clară, deși majoritatea opiniilor au convers pentru reducerea la două benzi de circulație și, eventual, a unei a treia pentru mijloacele de transport în comun, biciclete și taximetre, de exemplu.

”Cele 5.000 de locuri de muncă sunt o estimare. Propunerea noastră este gândită pentru atragerea oamenilor cu o calificare profesională înaltă, tocmai de aceea în zonă propunem amenajarea unui centru IT”, a spus Alina Mureșan-Iuga. Afirmația ei a fost făcută în contextul discuțiilor despre interesul celor care vor lucra în viitorul ansamblu și al disponibilității acestora de a renunța la mașina personală pentru mijloacele alternative de deplasare prin oraș.

Aproape două ore au durat discuțiile despre PUZ-ul inițiat

Aproape două ore au durat discuțiile despre PUZ-ul inițiat

Înalte sau nu?

În cadrul discuției, unul dintre subiecte a fost și cel al înălțimii maxime pe care să le aibă viitoarele trei turnuri propuse. ”Mi se pare foarte în regulă că apar astfel de proiecte, pentru că pun niște probleme de urbanism la un oraș care nu știe încă dacă e mic sau e mare. Ceea ce văd eu aici e un fel de aplicare a Cartei de la Atena din 1933, cu care eu nu sunt de acord. Aici nu am un front stradal neapărat, o stradă ca spațiu de contact social. În ceea ce privește turnurile, eu zic că asta una din marile probleme ale Sibiului care se va exacerba. Adică urbanismul de genul «un cal – un pui, un cal – un pui», precum e cel de la București, unde nu există o zonă clar delimitată unde să fie grupate clădiri cu regim mare de înălțime. Cred că ar trebui să evităm să punem o serie de ansambluri cu turnuri în zona pericentrală. Eu aș recomanda, cel puțin pentru Sibiu, să nu fie făcute turnuri atât de mari”, a fost opinia arhitectului Dorin Boilă.

El a primit și contraargumente, potrivit cărora o dezvoltare mai mare pe înălțime lasă mai mult loc spațiilor pietonale. ”Sibiul nu a oferit încă, în ultimii ani, o zonă de dezvoltare urbană, astfel încât să nu mai fie nevoie să se tranziteze tot orașul din zona de locuire în cea de lucru. Eu sunt adeptul înălțimii și a eliberării terenului”, s-a exprimat arhitectul Radu Trăușan, membru al CTATU.

În discuție a fost adus și aspectul avizului de la autoritatea aeronautică, aviz care ar putea impune reducerea înălțimii celor trei turnuri. ”În Planul urbanistic general al orașului nu este menționat că aici ar fi vorba de un culoar aeronautic”, a răspuns Alina Mureșan-Iuga.

Adriana Mureșan-Iuga

Alina Mureșan-Iuga

La discuții a participat și Ioana Urdea, arhitectul șef al Sibiului. Pe perioada celor aproape două ore de dezbateri ea nu a scos, însă, niciun cuvânt.

Investitorii: ”suntem deschiși la orice idee de parteneriat”

Inițiatorii planului urbanistic zonal aflat în consultare publică sunt Premium SRL și Conelt SRL, ambele din Sibiu. Aceasta din urmă este societatea controlată de familia lui Constantin Trihenea, fost prefect al Sibiului. El a refuzat să facă vreo declarație înainte de a afla subiectul discuției.

Premium SRL este controlată de Ioan Alin Tatu, om de afaceri care deține – printre altele – și Fântânița Haiducului. El a declarat că numele comercial al viitorului proiect va fi Hybrid. ”Va fi un proiect hibrid care va îmbina trei funcțiuni principale office, retail și rezidențial”, arată Ioan Alin Tatu. El a declarat că între cele două societăți care au inițiat planul urbanistic nu există un parteneriat, ”dar planul proiectului a fost gândit astfel încât să fie perceput ca un ansamblu multifuncțional unitar”.

În ceea ce privește implementarea efectivă a unui astfel de proiect, Tatu arată că ”suntem deschiși la orice idee de asociere sau parteneriat”.

Descarcă de aici Memoriul general si Regulamentul de urbanism propus și Reglementarile urbanistice propuse

Planul urbanistic zonal este în dezbatere publică. Sibienii care au observații sau propuneri sunt invitați să le transmită Primăriei și prin intermediul urbanism@sibiu.ro

 

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

30 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Doamne fereste!!

    Fix asta mai lipseste zonei . 5000 de masini in zona, plus cele ale locatarilor plus cele ale prestatorilor de servicii , toate astea peste traficul si asa sugrumat grav in zona sos. Alba Iulia /Autogarii, cu zero implicare a primariei in a gasi solutii pt fluidizarea traficului.
    Te apuca groaza cand vezi cum gandesc unii din cei ce pot decide : doar doua benzi si ca solutie pt trafic mentioneaza oameni fara masini (!!!), cand stim cu totii ca romanii greu se despart de ele. Nici macar cedarea unei suprafete pt largirea str. Autogarii nu e oferita. Progres da, dar sa fie facut cu cap.

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Paula

    Subscriu: DOAMNE FERESTE !
    Investitorii sa se reorienteze spre Bucuresti sau alte orase care se vor moderne. Sibiul este aparte tocmai prin arhitectura veche… Regimul comunist (ma refer la cel dinainte de ’89) a mai “ras” din casele sasesti …. Haide sa investim preocupare/intelugenta/bunavointa/bani in reabilitarea tuturor – dar TUTUROR cladirilor vechi, apoi stam un pic, admiram ce a iesit si gandim what’s next, OK?

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    S

    Doamne, ce aerieni. Auzi, doua benzi pe autogării. Pai ar fi congestie și la ce trafic e acum, apai dacă mai trântești încă 5000 de locuri de munca în zona. Sunt atâtea alte locuri care sa fie făcute mai prietenoase pt plimbări. Pe doamna respectiva o ia amețeală vara dacă merge prin zona vara pt ca nu e în forma ea, nu pt ca e asa de iad acolo. Dacă chiar vor sa reducă traficul pe autogării, sa facă o strada între distribuției și șoseaua alba Iulia, prin spatele fostului mac Donalds.

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Praf in ochi

    Ansamblu rezidential Scandia
    Ansamblu rezidential si cladiri birouri Tatu si Trihenea – zona Dpc
    Ansamblu rezidential in spate la Libertatea
    Ansamblu rezidential in Tiglari si Turnisor – Danoiu, Start terra construct
    Ansamblu rezidential – fosta fabrica Metalcar
    Ansamblu rezidential Balanta
    Ansamblu rezidential Damian Invest – str Bahluiului

    Dezvoltare haotica Cisnadie si Selimbar
    Mall in centrul orasului + 2-3 magazine lidl …
    Si as putea sa continui pana dimineata!
    Toate se aproba! Autoritatile licale tac mac! Vezi detalii articol, dna arhitect juba scos nici o vb in 2 h de dezbateri….
    si AACUM IN URMA NUMEROASELOR PROIECTE REZIDENTIALE SI NU JUMAI AUTORITATILE LOCALE CONTRACAREAZA CU PROIECTE DE INFRASTRUCTURA … 0,
    0 adica nada , nothing , niente!!!!!
    Mea culpa , Calea Cisnadiei 2 benzi pe sens… ups e tot pt dezvoltatori Nsa si terra sau wtf ca nu mai stiu cum i cheama… deci 0 la infrastructura!!!!!!
    Mai oameni buni oare coducatorii astia ai noastrii sunt citavi la cap?
    Io cred ca NU! Orasul se sufoca, aerul devine irespirabil, poluare fonica la cele mai inalte nivele!!!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Profesorul

      Ti-as da o bere daca as putea pentru rezumatul asta care ilustreaza perfect gogoneaua in care se afla orasul.
      E o reteta ce va produce evident un dezastru mai grav decat cel din prezent si ce e mai trist e ca lipsa de viziune a autoritatilor si as indrazni sa spun si coruptia lor va transforma orasul intr-un blocaj constant.
      Peste tot se dezvolta, toti investesc in blocuri, cladiri, case, cartiere insa nimeni nu se gandeste la mobilitate, nimeni nu pricepe ca orasul asta are nevoie de mai putine masini si de mai multa eficienta.
      Faceti toate cele de mai sus, DAR abia dupa ce puneti la punct un sistem transport in comun, un sistem park&ride functional si piste de biciclete civilizate.
      Orasul asta se va sufoca fara un tren urban care sa taie orasul pe minim doua directii. Orasul e pentru oameni nu pentru masini, luati si voi exemplu din orase civilizate si aplicati pana nu e prea tarziu.

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Sibian

    Oare de ce nu cumpara primaria cele aprox 8 hectare si sa faca un parc? Bani cu siguranta exista. Chiar daca pretul cerut o sa fie nesimtit, macar in varianta asta o sa castige si orasul nu doar proprietarii terenului. Nici nu vreau sa-mi imaginez cum va arata traficul in zona daca proiectul imobiliar se realizeaza ……

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Marius

    “La discuții a participat și Ioana Urdea, arhitectul șef al Sibiului. Pe perioada celor aproape două ore de dezbateri ea nu a scos, însă, niciun cuvânt.”
    E bun asa…
    Legat de orice proiect de genul acesta…eu nu as mai contrui nimic in centru si in zona pericentrala. Doar pe camp.

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Kosmotrekker

    Nu inteleg cum nu invata sibienii din trista situatie a Clujului , fiindca Sibiul in acest moment dpdv al dezvoltarii are tot ce ii trebuie. Mai trebuie doar facute ” finisarile ” , adica ridicarea calitatii pe ce exista acum.
    Tot ce avanseaza de acum incolo, merge pe crestere de dimensiune care nu foloseste nicicum localnicilor. Toata expansiunea aceasta fortata va duce la intrarea de lucratori din alte judete cu rezultatele care deja se vad: trafic infernal, poluare f apropiata de a Clujului sau Bucurestiul, parcuri supraaglomerate de oameni, timp pierdut in trafic , etc, etc.
    Adica pe scurt calitate tot mai slaba a vietii. A merge pe crestere de dimensiune a orasului nu aduce nimic bun celor din Sibiu.

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    2cents

    “Proiectul își propune să încurajeze deplasarea cu mijloace alternative, fiind prevăzute și stații de autobuz, dar și piste de biciclete și spații de depozitare a acestora și a trotinetelor electrice, de exemplu.” – pai toate noile proiecte ale Sibiului se “bazeaza” pe asta pentru maximizarea spatiului de construit in defavoarea cailor de comunicatie, a spatiului vital dintre cladiri si a spatiilor verzi. Arhitecti scoliti in favele ce sunteti…

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    A

    Deci daca citim comentarile ne dam seama ca situatia sta asa: Sibiul a ajuns la apogeul dezvoltarii, adica e și cel mai dezvoltat oras din România; e cel mai bogat din cauza dezvoltarii sale; Sibiul nu are nevoie de investitii economice doar de turism (ca ala e foarte sustenabil) si de talciocuri; Sibiul e peste Cluj; Sibiul ar trebui sa ramana o comuna doar ca mai mare. Sibiul are probleme cu traficul dar nimeni nu vrea sa lase masina acasa iar pentru cel care menționează trenul urban, sper ca vroiai sa spui metrou, un tren urban e ca si cum ai locui langa autostrada doar ca nu ai zgomot constant.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Profesorul

      Trenul urban cuprinde mai multe categorii de vehicule ce se deplaseaza pe sine, de la tramvaie la garnituri asemanatoare celor de metrou care polueaza fonic la niveluri asemanatoare traficului auto.
      Sa fim seriosi totusi, Sibiul nu va avea niciodata metrou pentru ca nu e fezabil, asta e un oras pe care il parcurgi pe jos de la un capat la celalat in maxim o ora.
      Sibiul tre sa se dezvolte insa ideea e sa o faca cu cap, au ajuns heirupismele de pana acum.

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        A

        Daca vine cineva cu o propunere a imbunataririi infrastructurii din oras, 99.99% din oameni ar sarii ca arsi si s-ar opune cu vehementa. Cum am mai spus, hai sa nu ne mai imbatam cu apa rece. Sibiul are nevoie de dezvoltare, de preferabil de lunga durata nu de dezvoltare de la un ciclu electoral la altul.

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Doc

    La fel ca multe locuri din Sibiu, zona e în proximitatea unei căi ferate de suprafață. Suntem din punctul ăsta de vedere mai norocoși decât Clujul, de asta primăria de acolo are în vedere construirea unui tren urban (metro) subteran, la un preț cu câteva ordine de mărimi peste cel cu care s-ar putea face în Sibiu. Doar că primăria noastră doar „are în vedere” un astfel de proiect. De ani, decenii bune. Orbire, moștenită de la fostul primar, actualul președinte. Poate ar trebui să avem și noi în vedere alte persoane la conducerea orașului nostru, anul viitor.

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  15. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    McD

    Terenul se preteaza perfect pentru alte investitii importante pentru oras si nu numai, asta daca primaria are bani sa-l cumpere…Spitalul de urgenta ar avea mai mare succes aici si nu in ultimul rand un nou stadion si o sala de sport multifunctionala, eventual si un nou bazin de inot!!!…dar totul e doar in vis…

  16. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Sibian SB

    Trebuie sa vedem ce e in vest si sa luam ce e bun. Atat Sibiul cat si alte orașe zse sufoca. Pe langa tot ce ati comentat mai sus si este perfect adevarat, orasele importante din Ro au mare si urgenta nevoie sa fie gandite ca mici zone metropolitane sa zic asa. Adica daca toate comunele din împrejurimi, includem aici Talmaciu, Avrig, Săliște si toate comunele si satele de langa ele, dar si alte zone (spre Agnita, spre Medias etc), daca toate acestea ar fi legate de oras (Sibiu in cazul nostru) mult mai bine si civilizat, oamenii nu s-ar mai inghesui aici in oras si imediata vecinătate gen Arhitectilor, Selimbar etc. Si-ar putea cumpara si construi locuinte mult mai ok in acele zone, ar avea preț mai mic, spațiu mai mare, curte, ar avea verdeață, liniste mai multa, siguranta pt copii care ar avea loc si de biciclete si de joaca, ar avea in special aer mai curat. Viata lor ar fi cu risc de cancer (sau alte boli grave) mult mai mic. Ce nu au acum ca sa poata face asta? In special legătura cu orasele, șoselele fie sunt aglomerate, costul cu masina si combustibil ar fi mare pe luna/an, transportul public actual e praf. Daca am face ce fac nemtii, atat sosele adevarate, dar mai ales trenuri usoare rapide si alte mijloace civilizate si ieftine de transport, va spun sigur ca mulți ar alege sa piarda sa zicem 40 min dimineața si 40 dupamasa, ca sa vina din acele zone la munca si la școală in oras. Neamtu si altii, se suie in tren in satul lor si in 40-50 min, unii in 30, coboara in zona scolii sau a biroului. Noi de multe ori plecam din oraș (orice zona) si ajungem la serviciu dupa 25-40 min de stat in blocaje cu masina. Deci nu ar fi diferenta. Insa la modul de viata sanatoasa, e uriașă. Stam in 2-3 camere mici si galagioase, in poluare, in loc de ce am putea avea in fff multe sate, comune sau orasele care acum sunt considerate prea departe de Sibiu. Evident ca nu doar transportul e problema, satele trebuie îmbunătățite, dar pe lumea asta toate se fac cu munca si seriozitate. Oricum, orașul deja e blocat si poluat, galagios, dacă continuam asa cu toate aceste proiecte rezidențiale, atat de multe intr-un perimetru atat de mic cat are orașul, vom ajunge grav de tot in maxim 10 ani. Primaria, arhitecți si alti factori de decizie, bagati bine la cap si trageti concluziile.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      A

      Hai sa facem ca in Los Angeles, sa faci 2 ore sa mergi la lucru din suburbii. Dezvoltarea haotica in suburbii e cea mai proasta idee care poate exista.

  17. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Rammstein

    Interesant proiect….este la moda construcția de ansambluri rezidențiale,de afaceri,de divertisment…vezi porcăria din Brașov din centrul Civic.!!!..după ce ați distrus zona dintre Selimbar și Sibiu, acum distrugeți zone din oraș…nu știu dacă orașul are nevoie de așa ceva…de ce nu refaceți clădirile lăsate de izbeliște…gen cea de la gară,sau cele construite înainte de ’89…..oare renumitul om de afaceri bârnă nu se implică?..sau șeful lui colde*….cât mai credeți că poate produce industria locuri de munca?…și ce-o să faceți cu cazematele după aia…poate case pentru migranți…că indigeni ore fi duși de mult…așa că investiți în ce vă reprezintă,nu in aiureli !!!!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Doc

      Nu se pot infirma judecăți de valoare, desigur, dar părerea că construcția de spații de birouri, rezidențiale, educaționale, comerciale și de recreere distruge o zonă în care acum sunt depozitate materiale de construcții… o găsesc oarecum stranie :-)

  18. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    ...

    Majoritatea comentatorilor de aici ar face o treaba mult mai buna in urbanismul orasului decat actualii ocupanti de fotolii de la urbanism. Daca am renunta la ei si am face doar consultare populara cred ca orasul ar fi mult mai castigat.

  19. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Asaniciodata

    Dna Udrea a luat cuvântul și spus că o trage curentul…la picioare … ca ce cap are femeia asta care nu vede ce hidosenii de blocuri apar ..in centrul si in jurul.Sibjului spre rusinea rudinilir…posibil a oribillele constructii sunt specifice zonei acestei mediocrităti care poate fi arhitect cel mult la tochiturî …….ce sa spună această nulitate cand se vede cum a distrus Sibiul. Iar astialalti incompetenți se zgaiesc la proiecte de extindere deși nu sunt capabili să gospodărească Sibiul ajuns unul din cele mai poluate si murdare orașe …Ma mir ca nu le intra praful in gura acestor consilieri si funcționari de.nimic

  20. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    analugojana

    o prosteala pentru idiotii. mama mare nu comenteaza nimic pentru ca ei i se dicteaza. de altfel prin tot sibiul e o frenezie intr-ale sapatului, in idea probabil de se recupera banii din campanii

  21. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Sibian SB

    Doc, e corect ca ce avem acum atat pe strada autogării dar si in zonele din împrejurimi, nu e ok. Dar ca sa muti un depozit de materiale de construcții, in afara orașului, acolo unde ii este locul, nu e deloc greu. La fel niste stații de betoane si pietriș, ba chiar alea trebuie mutate in zone cat mai indepartate de oras/sate sau ochiului uman. Doar ca, sa mai muti niate mastodonti de 15 etaje, inghesuite intre alte betoane, nu e complicat, e imposibil. Alea se nasc si raman acolo pe veci. Hai sa gandim și altfel, alternativa la acele zone urâte care trebuie sa dispară (industriale, in oras sau unde nu e locul lor) poate fi si alta decat zone rezidențiale sau office. Ne aglomeram grav de tot, ne poluam si ne ducem pe capete in pământ din cauza noxelor. Un oras normal si frumos trebuie sa aiba si spatii libere, verdeata, zone de sport si relxare in aer liber, nu poți sa ocupi toti mp, nu ai de ce sa o faci atat timp cat nu este super condiționat de spatiu (Manhatan, Hong Kong etc). Avem destule câmpuri dupa oras in care orasul (cu tot ce înseamă rezidential, office, retail, sport in sala, stranduri închise) sa se poată duce. Repet, in acest ritm (bagam aici atat incompetenta dar si spagile primite de diversi ca sa inchida ochii la realitate si sa puna stampila pe hartii) orașul se va sufoca complet in foarte putini ani. Sibieni deschideți bine ochii ca toti avem/aveti copii si nepoti. Nu suntem stapanii supremi!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Doc

      Ai dreptate. Ideea e să existe un echilibru, și aici e rolul primăriei pentru că în mod natural (și, pe undeva, chiar bine) dezvoltatorul caută să obțină maxim de profit. E nevoie de reprezentantul comunității care să spună „trebuie să fie mai puține spații office, și mai mult spațiu deschis”. Asta ar trebui de altfel să se întâmple peste tot, autorizația de construcție e instrumentul cheie al guverării unui oraș.

  22. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Doru

    CINE va crea 5000 de locuri de munca??
    Astia vor, si probabil vor si reusi, sa construiasca niste birouri unde pot munci 5000 de oameni. Dar nu vor si crea 5000 de locuri de munca.
    Dar oricum, asa, ca o estimare, pe langa ce e acum pe piata, sa creeze CINEVA 5000 de locuri de munca LA BIROU, ar mai trebui sa mai fie create si cateva zeci de mii de locuri de munca LA PROPRIU, nu la figurat, cum muncesc astia de la birouri.
    Da, se pot produce si jocuri video sau alte softuri, se pot face si call-center-uri, centre de proiectare si dezvoltare, etc, ce se lucreaza la birouri, dar numai asa nu se poate.
    Cam acelasi dezechilibru este si in domeniul invatamantului superior. Toti friptii merg la facultate, sa se faca pe urma agenti de vanzari, altceva nestiind sa faca…
    Faceti, fratilor, scoli de meserii, ca daca-si muta Continental-ul fabrica prin Asia, muriti de foame, nici macar agricultura nu mai stie nimeni sa faca, nici macar asa rudimentar, ca pe plaiurile mioritice…

  23. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Bunica

    Mă îndurerează atitudinea negativistă a celor care au comentat proiectul. Oare ce ne sperie? Faptul că Sibiul nu va mai rămâne multă vreme un burg medieval struțo-camila? Hai sa privim întâi străzile vechi, a căror imagine este atât de tristă. Să privim Cibinul, pe malurile căruia nu s-au făcut nici notabil. Nu de spații verzi suferă orașul, ci de mână de gospodar! Uitați-va la bijuterii arhitectonice lăsate în paragină în Centru, mergeți prin orașul de jos… Că în Sub Arini pe jos nu mai poți merge decât prin bălării, aleile le aparțin acum bicicliștilor la modă… Proiectul mi se pare interesant, fezabil, de viitor. Oare va rămâne urbea noastră și în viitor un oraș măricel dau vrem să devină o capitală regională? Dacă vrem spatii verzi mai multe, nu e normal să ne gândim că dezvoltarea în sus are rost? Vă plângeți că zona este aiurea? Ce ziceți de locul unde vedem spectacolele Festivalului internațional de teatru? Vă amărăște dispariția Cazarmei, dar uitați-va ce este în locul Arsenalului… Cred că nu ați studiat atent proiectul, nu ați văzut soluțiile pt infrastructura rutieră, viziunea modernă și cu dragoste pt oraș. Uitați-va cât de poluat arhitectonic este orașul prin cartierele mărginașe… Iar soluțiile pe care le oferă proiectul îmi par optime. Poate in cele trei blocuri nu vor fi doar birouri (s-ar putea!). Dar acceptați alternativa măcar de principiu! Să nu mai hălăduim prin bălării…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact