4.000 de locuri noi de muncă, pasaj subteran care să facă legătura între centrul orașului și aeroport, gară și cale ferată până la aeroport, drumuri noi, lărgirea terminalului și construirea altuia nou, căi de rulare construite de la zero, realizarea de facilități pentru Cargo, centru comercial, hoteluri...
O investiție de 385 milioane de euro în următorii 10 ani, venituri la Consiliul Județean de 70 de milioane de euro în cei 50 de ani de concesiune, 4000 de locuri de muncă, peste 3 milioane de pasageri pe an și peste 1300 de zboruri cargo pe an. Acestea sunt cifrele și cuvintele cu care reprezentanții Sky Capital au încercat să-i convingă ieri pe consilierii locali și pe cei județeni că merită să le cedeze Aeroportul Sibiu pentru o perioadă de 50 de ani.
Plan desprins din literatura SF
Până la urmă, singurul plan bine conturat pentru preluarea aeroportului l-a avut la întâlnirea de ieri reprezentanții Sky Capital. Propunerea de dezvoltare a aeroportului i-a lăsat fără cuvinte pe consilieri. Iată ce promite Sky Capital:
Transport
- Realizarea unei stații intermodale de conexiune în zona situată la sud de E68, ca punct de îmbarcare/debarcare a pasagerilor care utilizează transportul public local. Această stație va fi conectată cu aeroportul printr-un coridor subteran cu activități de retail și servicii.
- Liniile de autobuz de suprafață vor putea asigura legătura dintre aeroport și diferite zone limitrofe, în timp ce pasagerii dinspre oraș pot utiliza legătura feroviară care asigură conexiunea cu orașul și care în viitor va fi conectată cu sistemul național de căi ferate.
- Lărgirea drumului de legătură cu autostrada A1. În vederea asigurării unei legături fluente a aeroportului cu autostrada A1, DN7H va trebui lărgit la două benzi de circulație pe sens, de la punctul de intrare/ieșire de pe A1 până la intersecția cu DN7
- Supratraversarea sensului giratoriu existent dintre E 68 și DN7H. În acest moment, soluția cu impactul cel mai redus este cea a unui sens giratoriu suspendat cu rampe de urcare și coborâre către toate direcțiile (Sibiu, Sebeș, A1, zona cargo a aeroportului), similar cu cel realizat pe centura Ploieștiului.
- Pentru asigurarea accesului autovehiculelor către și dinspre centrul Sibiului către terminalul de sosiri/plecări va fi creat un pasaj subteran care va realiza separarea traficului de pe E68, către Sebeș/Alba de traficul aeroportului. În acest fel, prin eliminarea sensului giratoriu din fața aeroportului se vor evita blocajele din trafic de la orele de vârf.
- Modernizarea și extinderea la două linii a căii ferate existente, care face legătura dintre Gara Sibiu și Zona Vest, respectiv Aeroportul Sibiu. În gara centrală propunem alocarea unui peron dedicat trenurilor care vor face legătura cu aeroportul. Trenurile vor asigura un serviciu shuttle cu o frecvență de un tren în ambele direcții la fiecare 15/20 de minute pe zi și un serviciu de frecvență redusă pe timpul nopții.
- Legătură rutieră și feroviară a zonei cargo cu sistemul de transport național al CFR
- Pe amplasamentul vechiului terminal de pasageri al aeroportului va fi construit un terminal VIP/business cu toate facilitățile specifice.
- Pe terenul dintre terminal și E68 va fi dezvoltat un Centru Comercial, un Business Center și un spațiu multifuncțional pentru expoziții și conferințe, prin construirea unei clădiri P+1 care va include centrul comercial și spațiul multifuncțional și a două clădiri de birouri P+10, cu parcare pe două nivele.
- Va fi construit un cluster de două Hub-uri, unul pentru inovație și unul pentru IT&C. Poziționarea lor lângă aeroport va favoriza parteneriatele europene și internaționale.
- În zona situată între terminalul de pasageri existent și primele două etape ale extinderii acestuia, se va construi un hotel cu regim de înălțime P+10, care va asigura servicii hoteliere în principal pentru pasagerii aeroportului.
- Extinderea parcării existente
- Lărgirea pistei prin realizarea de acostamente de 7,5 metri pe fiecare parte, atât pentru pista de aterizare și decolare (PDA), cât și pentru căile de rurale.
- Sistemul de colectare și evacuare a apelor pluviale pentru PDA va fi înlocuit integral actualul sistem nefiind adecvat pentru tipul de evacuare pe care trebuie să o asigure și pentru debitele necesare.
- La nordul PDA, către platforma de parcare a aeronavelor din fața terminalului va fi realizată o cale de rurale cu acostamente de 7,5 metri în fiecare parte. La sudul PDA va fi realizată o nouă cale de rurale pentru aeronavele de tip cargo.
- Realizarea unui nou sistem de balizaj.
Hotelurile: 16 milioane de euro
Gară – 708 mii euro
Sală de conferințe – 17,154 milioane de euro
Zonă comercială – 9,9 milioane euro
Zonă parcare aeronave cargo – 16,9 milioane euro
Nouă clădire Vamă – 2,34 milioane euro
Acostamente – 9,9 milioane euro
Drumuri 6,1 milioane euro
Parcare subterană 12,9 milioane euro
...
TOTAL: 358.852.480 euro
Investiție faza 1 – 85.152.017 euro (investiție aeroport)
Investiție faza 2 – 175.992.401 euro (77.444.277 euro – investiție aeroport; 98.548.124 euro – investiție dezvoltare business și comercială)
Investiție faza 3 – 97.708.062 euro (45.947.077 euro – investiție aeroport); 51.760.985 euro - investiție dezvoltare business și comercială:
Celelalte oferte
La întâlnirea cu consilierii au mai venit doar reprezentanții Uplift, fostul Aerokraft, unul din acţionarii companiei BlueAir. Aceștia propun dezvoltarea zonei de Cargo din cadrul Aeroportului Sibiu. Se dorește realizarea unui Hub Cargo în Sibiu, în parteneriat cu Aeroportul de Marfă din Liege – Belgia.
JBC Eden și Ceetrus au trimis doar hârtii, fără a mai veni cineva să prezinte proiectele.
JBC Eden a promis o investiție de 7-10 milioane de euro în viitorii 5-10 ani, pe zona de cargo. Ei ar urma să renoveze și să pună în funcțiune clădiri pentru zona de cargo a aeroportului, amenajarea terenurilor, asfaltarea/amenajarea platformei exterioare, asfaltarea căilor de acces, amenajare home-base aeronave, mentenanță și terminal air-cargo; extinderea școlii de zbor și achiziționarea de aeronave suplimentare; amenajare zonă aer liber pentru copii și tineret cu specific de aviație, construire airport-hotel.
Ceetrus propune dezvoltarea aeroportului printr-un proiect urban ce s-ar întinde pe o suprafață de circa 15-25 de hectare. Valoarea totală a proiectului ar fi de 150 de milioane de euro și s-ar putea realiza în maxim 10 ani. Francezii propun construcția în zona aeroportului a unui mall, pe două nivele de 35 de mii de metri pătrați, cu 2000 de locuri de parcare. Se dorește realizarea unui terminal de transport în comun, care să facă legătura între aeroport și restul orașului. Totodată se dorește construcția unui centru de afaceri și de expoziții, dar și a unui hotel și a unui centru SPA. Totodată, propun realizarea unui spațiu verde, pentru petrecerea timpului liber.
O întâlnire de lucru
Întâlnirea de ieri, a fost prima la care au participat atât consilierii locali, cât și cei județeni. ”Este vorba de o întâlnire de lucru în care urmează să analizăm propunerile de concesiune pentru Aeroportul Sibiu. Am invitat-o pe doamna primar Astrid Fodor și pe consilierii locali ai Municipiului Sibiu pentru că Aeroportul este un obiectiv strategic în care a investit și Primăria Sibiu și fiind vorba și de prezentări de propuneri de concesiune cu impact pe termen lung asupra întregului aeroport am considerat că este necesară și prezența lor. Să nu uităm că avem și un studiu de oportunitate referitor la o parte din terenul aferent Aeroportului Sibiu și chiar dacă, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Sibiu și-a retras oferta, noi suntem obligați să parcurgem pașii mai departe. În acest context este absolut necesară o informare cât mai amănunțită a consilierilor pentru ca votul lor să fie exprimat în cunoștință de cauză”, a declarat înaintea ședinței, președinta Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean.
Primarul Sibiului, Astrid Fodor a declarat înaintea întâlnirii de luni că o decizie definitivă în privința viitorului Aeroportului Sibiu se va lua doar după studii serioase. “Întâlnirea la care am fost invitată luni, 18 noiembrie, va fi una inițială, în care se vor prezenta propuneri de concesionare. De aceea, este prematur să îmi exprim acum un punct de vedere. Decizia finală nu se va baza doar pe cele prezentate în aceasta ședință, ci pe analize și studii serioase, de specialitate, pentru că Aeroportul Sibiu este un obiectiv strategic al orașului și al regiunii, un atu hotărâtor din punct de vedere logistic pentru investitorii Sibiului și un element esențial pentru turism și călătorii”, a declarat Astrid Fodor.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Astrid Fodor , Aeroportului Sibiu , Primăria Sibiu , gara sibiu , Consiliului Județean Sibiu , centru comercial din Bagdad , Zona Vest , Consiliul Județean , Agricultură Sibiu , Daniela Cîmpean , Sibiu Business Center , Aeroportul Sibiu , Primarul Sibiului , Municipiului Sibiu , Pentru Sibiu , Sky Capital , Hub Cargo
Vizualizari: 11679
Ultimele comentarii
Acum 6 minute
HBomb
Acum 29 minute
@Pol-Pot
Acum 30 minute
Soso
Acum 36 minute
Bunu
Acum 39 minute
A