X
CJ (4)

Stenogramă. Și zona de cargo a aeroportului este dorită de arabi. ”Există contracte pentru exportul a peste un milion de oi”

Pentru a arăta o transparență totală, Consiliul Județean Sibiu a postat pe site-ul instituției stenograma discuțiilor pe care consilierii județeni și cei locali le-au avut cu oamenii de afaceri care au anunțat că doresc să participe la concesionarea Aeroportului Sibiu. Întâlnirea s-a desfășurat în 18 noiembrie și a arătat câteva detalii importante care pot indica spre ce se îndreaptă ”afacerea Aeroportul Sibiu”.

Astrid Fodor preocupată de mărirea numărului de zboruri

La întâlnire au participat, pe lângă aleși, reprezentanții a doar două societăți care și-au manifestat dorința de a participa la concesiunea Aeroportului Sibiu: cei de la Uplift Aerokraft și cei de la Sky Kapital. Pe lângă aceștia, au mai fost invitați Eugen Iordănescu, directorul Camerei de Comerți, Industrie și Agricultură Sibiu (CCIA), reprezentanți ai Aeroportului Sibiu și ai Romatsa – Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian.

De la prima prezentare, cea a reprezentaților Uplift Aerokraft, primarul Sibiului a întrebat țintit: ”Câte aeronave estimați că vor decola sau ateriza zilnic aici la Sibiu pe aeroportul din Sibiu și care va fi tonajul acestora?”, a întrebat Fodor. Fără a fi mulțumită de datele tehnice, primarul Sibiului a insistat și a explicat motivul pentru care e preocupată de numărul de zboruri. ”Aeroportul Sibiu este lângă Sibiu, nici la 10 nici 15 nici la 20 de km, deci vă întreb ce trafic ar avea sau ar presupune, dimensiunea avionului că e una să vină un avion de 40 sau 80 de tone. Dumneavoastră ne-ați făcut o prezentare foarte drăguță, dar nu ați răspuns concret la întrebare. Am crezut că ați făcut un studiu, ce înseamnă asta pe termen scurt, cât valorează pe termen mediu va crește cifra, deci totuși vă lansați într-o afacere”, a punctat Fodor. Vizați de întrebări, reprezentanții Uplift Aerokraft s-au eschivat cu cifre, fără a-i spune exact primarului câte zboruri ar tranzita în plus Aeroportul Sibiu, spre disconfortul sibienilor. ”Pe termen scurt înseamnă 250 de tone pe lună, pe termen mediu 1000 de tone pe lună, urmând ca pe termen lung să ajungem undeva la 5000 de tone pe lună volum de marfă procesată”, au explicat aceștia.

La prezentarea celor de la Sky Capital, cei care vor să concesioneze în totalitate Aeroportul Sibiu, Astrid Fodor s-a arătat impresionată de nota pro-comunitate cu care au abordat aceștia subiectul viitorului aeroportului. ”Mi-a plăcut foarte mult cum ați spus că dezvoltarea aeroportului, vă voi cita de acum în colo, se realizează într-o armonie cu orașul, cu comunitatea, cu mediul, deci nu pur și simplu arunci un proiect acolo, vrem și noi să ținem cont, e o condiție când vorbim despre o investiție trebuie să știm cât mai mult despre parteneri. că dumneavoastră ați zic că este proprietatea Consiliului Județean, da, parțial, în ceea ce privește construcțiile și pista aproape pe 40% este proprietatea Primăriei Municipiului Sibiu. Noi vom pune destul de multe întrebări pentru că avem o responsabilitate mare și sunt convinsă că și colegii mei de la Consiliul Județean vor pune multe întrebări. Noi nu putem să spunem că concesionăm toată activitatea aeroportului cuiva despre care nu știm mai nimic”, a explicat Fodor.

De altfel, și cu alte ocazii, poziția consilierilor județeni ai FDGR a fost pentru protejarea calității vieții sibienilor din cartierele din zona aeroportului. 

Daniela Cîmpean – ”Trebuie să ne mișcăm rapid”

Președinta Consiliului Județean, Daniela Cîmpean, a arătat că este mult mai practică, întrebând exact lucrurile care ar putea duce la o încheiere cât mai rapidă a acestei paranteze din viața Aeroportului Sibiu.

După o scurtă prezentare, Cîmpean i-a chestionat pe reprezentanții primei societăți care a făcut prezentarea, Uplift- Aerokraft, în cât timp s-ar putea apuca de treabă și dacă au toți banii necesari. Uplift- Aerokraft vrea dezoltarea zonei de cargo a Aeroportului. ”Deci sursa de finanțare o dețineți, dețineți

operatori cu care să lucrați, mă rog și contracte încheiate cu cei pentru care veți

lucra, nu am reținut termenul în care ați realiza”, a spus Cîmpean. ”Termenul este 6- 9 luni”, a răspuns reprezentantul societății.

În încheiere, Daniela Cîmpean a fost extrem de exactă: ”trebuie să ne mișcăm rapid”, a spus ea, explicând că viitorul Aeroport Brașov a găsit deja o parte din sursele de finanțare, tocmai de la Ministerul Transporturilor. ”Apropo de Aeroportul Brașov actualul ministru al Economiei nu propune bani pentru aeroport, garantează bani pentru aeroport, deci, dacă facem ceva trebuie să ne mișcăm rapid”, a concluzionat președinta Consiliului Județean.

Cargo pentru oi

Reprezentanții Uplift – Aerokraft au prezentat aleșilor sursa mărfii pe care doresc să o transporte prin zona de Cargo a Aeroportului Sibiu: oile din Mărginime. În contextul în care transportul ovinelor pe apă este puternic contestat de organizațiile pentru protecția animalelor, reprezentanții societății susțin că mare parte a volumului de marfă pentru transportul aerian vor fi chiar oile. ”Mare parte din volumul de marfă pe care noi îl dăm la export în momentul de față vine din zona Sibiului și principala problemă este că ea trebuie tranzitată ori în aeroportul Otopeni, ori în portul Constanța. (…) Foarte mulți exportatori și de asemenea importatori din țările arabe evită să mai aducă transportul pe nave din cauza mortalității foarte crescute și preferă să plătească mai mult transport de la punct la punct pe cale aeriană, precum v-am spus, și carcasele de oi și de miei, dar și animalele vii, în special animale, care sunt transportate pentru material genetic. Există niște contracte semnate în momentul de față cu statul Kuweit, Emirate, Iordania, Arabia Saudită, care depășesc 1 mil. de capete, pe care aeroportul Otopeni nici de acum în 5 ani nu ar putea să le transporte, iar tipul de hrană preferat, și anume cel halal, trebuie să respecte un anumit timp de livrare, respectiv să nu depășească 72 de ore. Asta înseamnă că el trebuie preluat de aici în maxim 24 de ore , la destinație că e Dubai, Abu Dhabi, Ayman, Kuweit, City, nu contează, dar trebuie să se miște foarte repede, astfel riscăm să pierdem piața, piață pe care fermierii noștri au câștigat-o cu greu în ultimii ani, în detrimentul statelor precum Lituania, Letonia, Estonia care sunt tradițional crescători de ovine și exportatori, principali exportatori în Europa”, au explicat situația reprezentanții asocierii Uplift- Aerokratf.

Aterizare dinspre Cristian

O altă discuție extrem de importantă pentru sibieni s-a referit la posibilitatea ca aterizarea pe Aeroportul Sibiu să nu se mai facă venind peste oraș, ci dinspre comuna Cristian. Radu Tudor, reprezentantul Romatsa, prezent la întâlnire, a spus că este posibilă această modificare, doar că este nevoie de alte investiții. ”Este necesară o investiție din partea Romtsa, investiție destul de importantă, este posibilă, acum să vedem și din punctul nostru de vedere dacă într-adevăr este benefică pentru activitatea noastră o investiție. (…) La ora actuală, ce avem pe pista 27 ce avem peste oraș, avem toată tehnologia necesară pentru un avion la 10 minute sau chiar mai puțin, un avion la 5 minute Acum trebuie să luăm în considerare dorința dumneavoastră, dar ar trebui o solicitare din partea organelor competente sibiene către Romatsa, astfel încât și noi să putem să analizăm aceste aspecte și să facem un calcul”, a explicat oficialul. Termenul în care s-ar putea realiza investiția: ”În maxim 2 ani de zile putem să realizăm într-adevăr dacă se dorește efectiv acest lucru”. Președinta Consiliului Județean a promis că va face solicitarea către Romatsa, pentru a afla costurile și durata execuției, astfel încât deasupra Sibiului să nu mai fie zboruri.

Întreaga stenogramă  a întâlnirii poate fi văzută aici:

minuta-detaliata-AIS-18.11.2019

Articole legate de acest subiect s-au mai scris aici:

Oficial: Compania Abu Dhabi Airports e interesată de concesionarea Aeroportului Sibiu. ”Cred că am început bine”

și aici:

Oferta pentru preluarea aeroportului: Investiții de 385 milioane de euro

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

10 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Burkina Fasole

    1 milion de oi si toate femeile, daca se poate. Sau vor veni ei sa le cumpere, direct aici… ca romancele sunt ieftine, naive, numa bune de prostit. Vom exporta oi si vom import arabeti, pana vom vorbi araba.
    Atat i duce capul pe cei din consiliu local, sa ne vanda aeroportul, arabilor !!! O mai mare absurditate si prostie n-am mai pomenit…. au si ei un aeroport de 2 lei pe mana si nici de ala nu sunt in stare, in schimb, deschid portile pentru invazia Sibiului de catre arabi…. bravo, taranilor, sunteti de o inteligenta, de mai mare scarba.
    Chiar nu pot accesa niste fonduri sa il dezvolte ? Sau sa il dezvolte consiliul local ? Eh hai…. dar probabil cineva si-o facut deja calculul la spagi si parca i-ar surade. Sau o fi parte din coalitia globala anti europeana de contopire-disparitie a nativilor ?!?! Greu de deslusit, dar destul de evident.

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    sibian

    Am inteles ca ati invitat si reprezentanti ai aeroportului , Romatsa ,etc , etc …normal sa participe dar reprezentantul Camerei de Comert in ce calitate a venit ? asa putea sa fie invitat si reprezentantul Pietei Cibin ca poate importa si el din Turcia ceva legume …. Cusuta cu ata alba ! Taman acum o intereseaza pe doamna primar de disconfortul sibienilor vis-a-vis de zboruri , de disconfortul zilnic creat de trafic , de gurlle de canal prost aliniate la nivel , de strazi de pamant , de, de ,de … nu o intereseaza .
    AMR , cateva luni.

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Aviator

    Zona cargo este cruciala oricarui aeroport. Prin cargo se misca banii. Din pacate in Romania asta nu s-a inteles inca. Asta ar fi putut face si Consiliul Judetean, sau orice alta firma romaneasca, nu cu interventie straina.
    Arabii, in special in Emirate scot bani din cargo, avioanele lor nu pleaca fara cargo. Un Airbus A380 poate pleca catre SUA cu 20 pasageri, dar obligatoriu plin de cargo.
    In Sibiu, toata zona industriala s-a construit in jurul aeroportului, VAMA s-a construit langa aeroport. Toate facilitatiile sunt acolo. Lipseste terminalul Cargo si companiile aeriene sa-l miste.

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Abu Sighi

    O prostie mai mare decat instrainarea aeroportului, arabilor pentru 50 de ani!!!! 50 de ani, fratilor !!!! N-am pomenit…. cat de incuiati mintal sunt administratorii acestui oras daca ei contempleaza la asa ceva ?!?!?!?!
    Voi nu va dat seama ce faceti, incultilor ?! Pai prin aeroport, in 50 de ani va fi arabia aici !!! In 50 de ani la previziunile climatice actuale, aia vor fugi de vor manca pamantul, iar daca vor avea si aeroport si putere economic ain zona, cum i veti mai putea opri ?

    Sunteti de o innapoiere mentala iesita din cartile de groaza, dragi consilieri, primarie si toti cei care contemplati sa faceti chestia asta. Ar trebui sa va mutati voi la arabi, nu sa deschideti poarta larg, arabilor peste noi… practic sa le vindeti poarta.

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Din interior

    Banul e ochiul dracului. In plus, in Aeroport trebuie bagati inca multi bani, pe care diriguitorii actuali ai Sibiului (judet si oras) nu-i au sau nu doresc sa-i cheltuie cu Aeroportul. Solutia lor – petrodolarii, ca euroii sunt greu de atras, iti trebuie specialisti platiti bine si respectati pentru ceea ce fac. Si aici iar stam rau.

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Lenea Si Prostia

    Vinzi aeroportul, vinzi cheile orasului.
    E ca si cum ti-ai da cheia de la poarta casei, unor arabi, ca stiu ei mai bine ce sa faca in curtea ta, iar tie oricum ti-e lene sa muncesti.
    …foarte multa prostie zace in acesti consilieri, in frunte cu fodor.

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact