Vineri,
29.03.2024
Partial Noros
Acum
16°C

Comenzile online schimbă stilul de viață al sibienilor: Tot mai puțini gătesc acasă

Comenzile online schimbă stilul de viață al sibienilor: Tot mai puțini gătesc acasă

Când vine vorba de mâncare, sibienii au multe opțiuni. Pe lângă varietatea restaurantelor din Sibiu, pot opta să mănânce acasă, prin comandă on-line, sau în oraș. Deși numărul sibienilor care comandă des mâncare acasă este într-o continuă creștere, nu a scăzut nici al celor care ies la restaurant.

Reprezentații restaurantelor din Sibiu susțin că nu au simțit o mare diferență în ceea privește numărul de oameni care le trec pragul de când s-au deschis aplicațiile de comenzi on-line. Unul dintre angajații restaurantul Enzo a subliniat că nu se va putea face o statistică exactă în ceea ce privește sibienii din cauza numărului mare de turiști. De asemenea, a adăugat că experiența din restaurant este complet diferită față de mâncatul acasă, iar din acest motiv sibienii merg la restaurantele de calitate cu ambient plăcut. „Nu am simțit vreo diferență imediată. Experiența la un restaurant este diferită față de mâncatul acasă, iar oamenii vin în continuare”, spune unul dintre angajați.

kulinarium (1)

Un cuplu poate plăti într-un restaurant din centrul Sibiului aproximativ 100 de lei pentru o masă normală. O comandă on-line pentru un cuplu, poate începe de la un minim de 30 de lei, dar poate să atingă ușor suma de 100 de lei, depinzând de restaurant și ofertele pe care aceștia le au pe aplicații. Astfel, dacă un cuplu ar mânca o dată pe săptămână în oraș și ar comanda o dată pe săptămână mâncare acasă, ar cheltui aproximativ 150 de lei pe mâncare, fără cumpărăturile din hipermarketuri sau piețe.

Restaurantul Kulinarium, din Piața Mică, nu a fost niciodată înregistrat pe una dintre platformele de comenzii on-line. Și cu toate acestea reprezentații spun că nu s-a înregistrat nici o scădere în numărul clienților.

„La noi vine lumea, nu știu cum e în alte părți, dar noi nu am avut niciodată probleme și nici nu facem livrări”, spune Marian, reprezentantul restaurantului. În Piața Mare, La Turn, situația este identică, ospătarii spun că „e plin tot timpul, oamenii vin la restaurant pentru că e bună mâncare, iar noi nu livrăm”.

Oresia Dragomir, unul dintre patronii restaurantului Local din piațeta Târgul Vinului, a colaborat cu mai multe platforme on-line de comenzi pe parcursul timpul, dar a renunțat recent motivând comisioanele prea mari. Cu toate acestea patronii nu au sesizat nici o diferență în numărul clienților care le trec pragul. „E același număr de clienți, oamenii vin pentru sushi. În plus, avem turiștii care preferă să mănânce în restaurant”, spune ea.

Reprezentații de la Teatro, unul dintre cele mai apreciate restaurante din Sibiu, au avut aceeași observație. „Nu suntem pe platforme și nu se observă nici o scădere. Nu încurajăm livrările, mai ales dacă este vorba de vită și rață, aceste preparate se mănâncă pe loc, dacă trec mai mult de zece minute de la preparare se strică semnificativ calitatea mâncării”, spun reprezentații Teatro.

Comenzile on-line de mâncare românească au crescut

sursa: Foodpanda - Facebook sursa: Foodpanda - Facebook

Comenzile online de mâncare românească au crescut cu 120% în ultimul an iar în top se află ciorba de văcuță, cartofii țărănești, papanașii, clătitele cu dulceață și micii, potrivit Foodpanda, scrie Agerpres. În prezent, aproximativ 17% din totalul restaurantelor listate pe platforma Foodpanda au specific tradițional românesc.

"Bucătăria românească ocupă o pondere semnificativă din totalul numărului de comenzi pe care le înregistrăm pe platformă, iar cererea pentru astfel de preparate este în continuă creştere. Observăm că mare parte dintre cele mai comandate preparate din această categorie sunt asemănătoare cu cele pe care le savuram în copilărie. Cei mai mulţi dintre clienţii noştri au un program încărcat, ce nu le oferă timpul necesar pregătirii acestor preparate, preferând astfel o comandă rapidă acasă sau la birou", a declarat Andreea Petrişor, managing director Delivery Hero România (Foodpanda).

Din datele centralizate de companie, valoarea medie a unei astfel de comenzi este de 60 lei. De asemenea, cei mai mulţi dintre clienţii Foodpanda aleg să comande preparate din bucătăria românească în jurul prânzului, iar cele mai multe comenzi se înregistrează spre finalul săptămânii în zilele de joi, vineri şi sâmbătă, conform datelor Agerpres.

În ultimele lunii, numărul de comenzi efectuate prin Foodpanda în Sibiu, au crescut cu aproximativ 17% și se estimează o creștere în următoarea perioadă, conform unei statistici realizate în luna august.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Denisa Laicauf

de Denisa Laicauf

Denisa Laicauf Reporter 0744196362

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus