X
Parcarea supraetajată din Hipodrom ar urma să fie scoasă la licitație pentru proiectare și execuție anul acesta

Premieră: Primăria Sibiu a lansat licitația pentru execuția primei parcări supraetajate din oraș. În Hipodrom, cu plată

Subsol, parter, trei etaje și terasă. Suprafață utilă de 9.341 de mp. 321 de locuri de parcare pentru mașini și 23 pentru motociclete. 28,7 milioane de lei, fără TVA, buget alocat, 18 luni perioadă de proiectare și execuție. Câteva din datele primei parcări supraetajate lansată spre execuție de către Primăria Sibiu.

La nouă luni de la finalizarea studiului de fezabilitate, administrația locală a Sibiului a publicat anunțul procedurii de atribuire publică a contractului de proiectare și execuție a primei parcări supraetajate din oraș. Aceasta urmează a fi amplasată în cartierul Hipodrom, între blocurile delimitate de bulevardul Mihai Viteazul, strada Nicolae Iorga și strada Oștirii (cu acces din strada Nicolae Iorga), într-o zonă unde sunt estimate a fi aproximativ 500 de locuințe.
Clădirea parcării va fi avea o amprentă la sol de 1.626 de mp și cinci niveluri: subsol, parter, trei etaje și terasă. La fiecare nivel, numărul locurilor de parcare pentru mașini este cuprins între 49 (la parter) și 58 (pe terasă). Alte 23 de locuri de parcare pentru motociclete sunt distribuite la fiecare nivel.

În zona în care va fi ridicată parcarea sunt aproximativ 500 de locuințe. Sursa foto: studiul de fezabilitate

În zona în care va fi ridicată parcarea sunt aproximativ 500 de locuințe. Sursa foto: studiul de fezabilitate

În afară de ridicarea viitoarei clădiri care va deveni parcare supraetajată, contractul scos la licitație are în vedere și re-amenajarea întregii zone. Alte 105 locuri de parcare vor fi desenate, prin urmare, la sol, în jurul viitoarei parcări supraetajate, unde vor mai fi create și spații verzi și un nou loc de joacă. De asemenea, lucrarea are în vedere și crearea unor noi alei și trotuare în zona delimitată de blocuri.

Parcare cu plată

Parcarea va fi cu plată, accesul fiind restricționat cu barieră (sistemul urmând să elibereze, la intrare, un tichet cu cod de bare, asemenea celorlalte parcări publice cu plată din oraș). ”La ieșirea din parcare, fiecare autovehicul va opri în dreptul terminalului de ieșire. Vizitatorii pe termen scurt și vizitatorii pe perioadă determinată vor scana la terminalul de ieșire tichetul cu cod de bare validat la casa automată sau la casa manuală, după efectuarea plății. Abonații vor putea părăsi parcarea după identificarea pe baza cardului de proximitate, tag-ului UHF sau a numărului de înmatriculare”, se arată în descrierea făcută viitoarei parcări în documentația de atribuire a contractului. Deocamdată, tarifele ce urmează a fi practicate nu au fost puse în discuție.

Viitoarea clădire urmează a fi dotată cu sisteme de ventilație, instalații de stingere a incendiilor (inclusiv de detectare, semnalizare și avertizare a incendiilor), de iluminat eco-eficient, de supraveghere video, grupuri sanitare (la parter), dar și sistemul automat de acces în parcare.

Viitoarea parcare va avea cinci niveluri. Sursa foto: Studiul de fezabilitate

Viitoarea parcare va avea cinci niveluri. Sursa foto: Studiul de fezabilitate

Pereții vor fi vopsiți în culori diferite la fiecare nivel, accesele în clădire vor fi adaptate persoanelor cu nevoi speciale. ”Acoperișul va fi tip terasă înierbată, astfel încât să poată fi încadrată în zona peisagistică și pentru a mări suprafața spațiilor verzi de care pot beneficia locatarii din zona parcării”, se mai arată în studiul de fezabilitate.

”Deficitul de parcări este mare, iar circulația auto nu este reglementată în momentul de față. Totodată, nu sunt suficiente spații verzi. Construirea unei parcări supraetajate va permite realizarea de spații verzi, pe amplasamentul studiat. Totodată, un efect pozitiv reprezintă și gruparea parcărilor într-un singur spațiu protejat și acoperit. Gradul de mulțumire al populației față de condițiile oferite de o parcare supraetajată va crește”, studiul de fezabilitate al proiectului

Termene

În patru luni de la semnarea contractului trebuie elaborat proiectul tehnic, după care, la cel mult o lună de la finalizarea acestuia, ar urma emis ordinul de începere a lucrărilor. 14 luni este perioada maximă prevăzută în contract pentru lucrările propriu-zise, la care se mai adaugă alte 30 de zile pentru recepția lucrării.

Pentru licitația contractului estimat la 28.745.521 de lei, fără TVA, termenul de depunere a ofertelor de către cei interesați a fost stabilit pentru ziua de 17 februarie 2020 (finalizarea analizei documentațiilor fiind estimată de către autoritățile locale pentru luna iunie a anului următor). În afară de elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor, în contract mai sunt incluse și serviciile de elaborare a detaliilor de execuție, o serie de alte documentații tehnice (inclusiv cea de obținere a autorizației de construire), de verificare și de asistență tehnică.

Garanția solicitată este de cinci ani de la semnarea procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor.

Sursa foto: Studiul de fezabilitate întocmit de Smartbau Construct SRL, din Cluj Napoca

simulare parcare Hipodrom (5) simulare parcare Hipodrom (4)

Parcarea supraetajată din Hipodrom ar urma să fie scoasă la licitație pentru proiectare și execuție anul acesta

simulare parcare Hipodrom (2) simulare parcare Hipodrom (1)

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

29 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    filip

    O noua imbecilitate marca “Primaria Sibiu”! Chiar crede bunicuta ca o sa dea navala oamenii care stau in zona sa isi parcheze masinile in cladirea asta, evident cu taxa? Mai bine faceau o zona verde!

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Daniela

    Nu stiu ce consilieri competenti are dna Primar desi ar trebui sa gandeasca si singura si sa-si dea seama ca e un proiect inutil si “mort” inainte de a-l incepe.
    De parcari sub/supraterane este nevoie in centrul orasului. Acolo vin turistii care sunt dispusi sa si achite taxa de parcare, acolo este problema cu locurile de parcare. Parcare supraetajata in Hipodrom unde sunt doar riverani ….bani publici aruncati…nu-mi vine sa cred cata minte au alesii nostri…

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    abc

    stau si urmaresc de ani de zile indiferent in ce situatii sunt problemele daca cei dela primarie iau o hotarire sa se faca ceva Pt. orasi intodeauna se gasesc imbecil si incearca sa critce asi fii tare curios sa vad ce hotariri ari lua ei daca ari fii ei in locul celor dela primarie.

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Klaus

    Can’t see how someone who normally parks on directly on the pavement outside their favorite shop would use this car park… Or anyone for that matter. Unless there’s a bigger plan for this area that we’re not preview to.

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Andrei

    Normal că e buna inițiativa (de văzut totuși costul abonamentului).

    Aici sunt doar comentarii furioase ale Cisnădienilor din Arhitectilor care se așteaptă să le rezolve primăria Sibiu problemele lor și critica toate investițiile ce nu au legătură cu cartierul lor.

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Doru

    761 eur costa mp de STRUCTURA, fara teren. Un dezvolator imobiliar vinde, cu profit mare, un apartament la cheie cu 1.000 eur/mp, pret in care sunt incluse finisaje, instalatii, TEREN si, repet, profit.
    Asa-i la hoti, de ce sa construim cu 250 eur/mp cand putem sifona 500, si sa coste 750???

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      jonyjon

      Dorule, sigur ai citit tot articolul?
      “În afară de ridicarea viitoarei clădiri care va deveni parcare supraetajată, contractul scos la licitație are în vedere și re-amenajarea întregii zone. Alte 105 locuri de parcare vor fi desenate, prin urmare, la sol, în jurul viitoarei parcări supraetajate, unde vor mai fi create și spații verzi și un nou loc de joacă. De asemenea, lucrarea are în vedere și crearea unor noi alei și trotuare în zona delimitată de blocuri.”

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Doru

    Peste 20.000 de eur un loc de parcare, cand tu ai terenul??? Asta-i bataie de joc. VA VEDEM DIN SIBIU??? N-aveti ochi si pentru ciuma galben-rosie-neagra???
    Daca tu, primarie, ai terenul, cu 20.000 de eur faci 1 apartament cu 2 camere, pe care poti sa-l inchiriezi cu mai mult decat poti inchiria un loc de parcare.

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Muc the little

    Proiect bun ca idee, cu 2 variante posibile:
    1) Nu de va pune in practica.
    2) Dupa ce se va pune in practica, o sa sara hastagistii si gladiatorii democratiei virtuale cu DNA sa vina sa va is si lozinci si furii de omidā…
    Bai copii, lasati sa de faca chestii, ca ele vor fi utilizate, avem nevoie de orice sa ne facem viata mai usoara, si de scoli, si de spitale si de parcari si de parcuri si de Târgu’ Obor, iar chestia cu ” irosirea banilor publici” e un slogan Al unor limitati. Pai bāi! Daca din banii publici de fac lucruri care raman comunitatii nu se cheama ca s-au folosit potrivit scopului?????
    Dar nu, hastagistii vor spital in loc de parc, parc in loc de scoala, scoala in loc de parcare, parcare in loc de teatru, teatru in loc de gradinita, gradinita in loc de piata, piata in loc de spital, spital in loc de parc……..
    Uite, eu ma duc primul sa imi parchez masina acolo, dau 10lei pe ora daca atat o fi pretul, ia sa vad cine ma opreste si de ce ? Sa-l vad eu pe ala care pe banii si libertatea mea vine sa ma convinga ca nu e buna parcarea, ca nu e fezabila….
    Va astept cu hastagul in mâna!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Doru

      Da, este un proiect extrem de bun si folositor. Da, e o investitie care ramane comunitatii. Sa se faca, nu cred ca are cineva ceva impotriva (poate doar cei care n-au masina)
      Dar eu personal am ceva probleme legate de faptul ca primaria vrea sa sifoneze 75% din banii alocati acestui proiect.
      Si, datorita faptului ca sunt asa limitat in gandire, n-am cum sa nu ma gandesc ca nu vinde Forumul Liceul de Arta ca sa plateasca acest proiect, ci baga mana in bugetul local unde, surpriza, sunt si banii mei…

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Cocojambo

    Ok, sa faca parcare cu plata, dar sa renunte la parcarea de pe marginea strazii mihai viteazu (si asa intrerupta de treceri de pietoni si statii de autobuz) si sa dea drumu la trafic pe 2 benzi. Pentru cateva locuri de parcare de pe sensul spre aurel vlaicu, se pierde o banda intreaga. Din sensul giratoriu de la biserica sa se intre pe 2 benzi pe mihai viteazu, nu pe una, ca ieri erau cozile de la cedonia pana la dedeman

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Odin

    Deci, sî înțelegem că Primăria nu are pe nimeni suficient de competent să organizeze un transport în comun decent cu trasee și curse care să fie utile pentru oamni și o frecvență decentă astfel încât să reducă nevoia de autoturism, nu are bani să reabiliteze calea ferată măcar în zona urbană să o putem folosii, nu are bani să construiască infrastructură (drumuri, apă, gaze, curent) nouă astfel încât să se creeze noi zone de dezvoltare și noi cartiere și să existe o dezvoltare a sectorului imobiliar și să scăpăm măcar parțial toți cocalarii miruitori de birouri de urbanistică care fac blocuri între blocuri și ghetouri supraevaluate … dar … are bani să dea ~20.000€ pe câte 1 loc de parcare! Loc de parcare care se va amortiza (simplist calculând) în 9.000 de ani asta dacă tot timpul va fi plătită parcarea cu taxa de zona A!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      jonyjon

      Simplist calculand, locul de parcare iese cu vreo 16000 de euro (ai uitat ca proiectul mai include peste 100 de locuri in afara cladirii), iar cu 10 lei pe zi se amortizeaza in 7600 de zile, nu de ani.
      Ce pierzi insa din vedere e ca primaria nu e o afacere, scopul nu este sa faca profit etc. Scopul este ca de banii pe care ii incaseaza sub forma de taxe si impozite sa imbunatateasca viata contribuabililor. Taxa aia va avea strict rolul de a asigura intretinerea cladirii, reparatiile, curatenia, curentul.
      Daca primaria face o scoala sau o sala de sport nu cred ca ai pretentia sa se amortizeze. Nici de la parcarea asta nu trebuie sa ai aceasta pretentie.

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        Odin

        Așa e, ai dreptate cheltuim 6 milioane de euro pentru 400 de masini. E util, e prioritar și mai ales va rezolva problema parcărilor!
        Astept investitii similare ca valoare pentru imbunătațirea vieții și celorlalți contribuabili.

        • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

          jonyjon

          Pai se fac: “Cel mai mare contract de reabilitare de cartier: Ștrandul, scos la licitație pentru 38 de milioane de lei” e un titlu de acum 5 zile. “O nouă zonă din cartierul Hipodrom I intră în modernizare” e de acum doua saptamani. M-am uitat acolo si nu am vazut sa comentezi.

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Anonymus

    de ce in randarile proiectului nu apar si blocurile din zona asa cum se vede pe plansa 2d? sa vada lumea si cum va arata zona acolo cu parcarea intre blocuri. Asa doar parcarea arata bine cu verdeata si multa lumina naturala respectiv pomi dar in realitate acolo se va folosi curent la greu intrucat fiind intre blocuri lumina este mult obstructionata…
    in alta ordine de idei, cum sa fie asa scumpa o parcare in conditiile in care asa cum scria cineva mai sus la 1000 euro/mp este un apartament in care este inclus si terenul scump platit de un dezvoltator si ii ramane si profit. Terenul este deja al primariei si structura va fi metalica probabil deci costurile sunt mult mai mici in mod normal. Dar cum zicea cineva: “aici sunt banii dumneavoastra” doar ca pancarda este in buzunarul baietilor destepti si al celor care avizeaza si care castiga astfel de proiecte

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      jonyjon

      Structura metalica la subsol si cu parter, 3 etaje si terasa, capabila sa sustina 300 de masini. Buna gluma. O sa fie 3 tevi si o tabla sudate la 90 de grade. Voi si ganditi ce scrieti?

  15. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Shadow

    În zona e haos oricum. Dacă ajungi seara, nu mai ai unde parca. Dacă nu se face nimic huoo! de ce nu se face, când se încearcă ceva huoo! de ce se face. Lasă că-s mai bune băncuțele și fântâni cu stropitori în pasajul din centru.

  16. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    aaa

    Parcarea va avea clienti in momentul in care pe locurile de parcare facute din impozitele sibienilor posesori de autovehicule vor parca doar acestia.Ceilanti sunt ateptati sa parcheze pe bani in noua parcare si in celelante cu plata!

  17. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Nicu

    @Odin, nu stiu ce calcule faci matale de ti-a iesit 9000 de ani, mai intoarce-te la scoala.

    Un an are approx 365*24 ore = 8760.
    Daca se da cu 10 centi ora, sa zicem, intr-un an un loc de parcare face 876 euro.
    Se amortizeaza in 20.000/876 = approx 22 ani.

  18. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    mug

    Daca tot se face parcare, atunci sa se renunte la parcarea de pe tot bd. M Viteazu si sa se creeze banda de biciclete suficient de lata si DESPARTITA de carosabil! Pe care sa nu poate circula si parca toti ciobanii care nu au pic de respect fata de cei din jur.

  19. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Gabriel

    Cine va urca cinci niveluri să parcheze mașina??? E zonă de locuințe, nu e stadion sau mall, vrea omul să aibă un pic de tihnă când vine acasă, nu o să umble să parcheze ca în downtown. Poate nu știți că în mult criticatul PUG există niște propuneri mai adaptate unei zone de locuințe colective, cu parcări cu două niveluri… Întradevăr, de unde ideile crețe?

  20. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact