Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
19°C

Proiect de rezoluție în Parlamentul European: Mașinile diesel și pe benzină interzise complet

Proiect de rezoluție în Parlamentul European: Mașinile diesel și pe benzină interzise complet

Un proiect de rezoluție al Parlamentului European asupra proiectului Green Deal al Comisiei Europene prevede schimbări drastice în sectorul european al transporturilor, printre care și interzicerea comercializării, din 2040, a mașinilor cu motoare diesel și benzină, informează g4media.ro.

Proiectul precizează că „pentru un viitor prosper, modern, competitiv și neutru din punct de vedere influențelor climatice, toate autoturismele noi introduse pe piața UE trebuie să aibă emisii zero începând cu anul 2040 pentru a îndeplini obiectivele privind atingerea neutralității climatice în 2050 și solicită un cadru politic coerent și proiecte de tranziție care să sprijine acest lucru.”

Rezoluția intră la votul final miercuri, la o zi după ce Comisia von der Leyen a prezentat planul de un trilion de euro pentru „înverzirea” Europei, care are un impact major asupra economiei, în special în sectorul auto și al mobilității.

Rezoluția este un instrument legislativ fără putere de lege, dar care pune presiune politică pe celelalte instituții europene.

„Viitoarea strategie pentru mobilitate durabilă și inteligentă prevede ca toate modurile de transport (rutier, feroviar, aviație și transport pe apă) vor trebui să contribuie la decarbonizarea sectorului transporturilor, în conformitate cu obiectivul de atingere a unei economii neutre din punct de vedere climatic, afirmând în același timp că aceasta va fi atât o provocare cât și o oportunitate”, prevede proiectul de rezoluție din Parlamentului European.

Propunerile pentru combaterea poluării generate de autovehicule prevăd standarde de emisii poluante mai stricte începând cu viitoarea normă EURO 7, în special în spectrul emisiilor de CO2, pentru toate categoriile de autovehicule (autoturisme, autoutilitare, camioane). Norma de poluare Euro 7 va intra în vigoare în anul 2025, în viitorul apropiat urmând a fi definitivați parametrii acesteia.

Sursa: g4media.ro

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

5 comentarii

Sibian SB

Acum 4 ani

Terminam cu diesel si benzina, dar apoi erupe iar vreun vulcan care scoate dioxid cât ar scoate toate mașinile de pe glob in 100 ani (sau erup 3 vulcani, dacă e sa fie cu ghinion..) :)). Multa manipulare si marketing la mijloc, dar e adevarat, la mijloc sunt mulți bani si interese. Si vine intrebarea, curentul cu care incarcam electricele, de acum sau din 2030 sau din 2040, de unde vine? Cu ce il producem? Oare nu poluam la fel (sau mai mult) ca sa il producem?
Raspunde

wut

Acum 4 ani

Ok si asta inseamna ca sa continuam la fel si pe viitor cu benzina si diesel-ul, nu? Daca tot este posibil sa erupa un vulcan, mai bine ne asiguram ca emitem si noi noxe, sa vedem "care pe care". Gandire tipica de romanash ramas in evul mediu timpuriu (adica in epoca lu' raposatu). PS: Pentru producerea energiei electrice sunt suficiente mijloace alternative, fezabile si folosite deja, ceea ce nu poate fi spus si despre vehiculele personale cu motor pe combustie (adica masinile electrice totusi sunt la inceput de drum si nu sunt chiar accesibile). "Marketing si manipulare", auzi! :)
Raspunde

UE Xit

Acum 4 ani

Se vede cat o duce mintea pe cucoana aia care a distrus armata germana de tot, iar acum lucreaza la distrugerea UE. Are ea idee cat polueaza productia de baterii ? Are individa respectiva vreo idee despre cum sa introduca energia cu hidrogen ? Sau in mintea ei exista numai puterea pixului ?!?! A facut UE vreun calcul despre cat de mare trebuie sa fie reteaua electrica, astfel incat sa nu se supraincarce atunci cand toata populatia isi vor incarca masinile la priza ? Sa nu ne miram, daca pana in 2040 nu va mai exista UE, in ritmul asta, cu asemenea dude seci puse in frunte. Ce mai urmeaza e sa ne spuna UE ca trebuie sa mai primim vre 10 milioane de africani, concomitent cu obligarea producatorilor de filme sau reclame ori manuale scolare, sa intruchipeze tot mai multe cupluri mixte, pentru manipularea populatie native spre a accepta propria disparitie. Cam ceea ce se petrece in Germania sau Franta, sa fie peste tot, ca asa functioneaza fanatismul globalistilor. UE stie tot, au ei un glob de cristal in care se uita toti fanaticii si iti dicteaza viata, viitorul, chiar si trecutul.
Raspunde

Diablo, regele infernului

Acum 4 ani

Da, are, și producția de baterii poluează mai puțin decât emisiile. Și bateriile se pot îmbunătăți.
Raspunde

wut

Acum 4 ani

Si pe langa ce a spus Diablo, uitati cat de mult se reduce poluarea si prin alte mijloace mai putin evidente, prin folosirea exclusiva a masinilor electrice. Imi place foarte mult intrebarea asta: "Dar voi stiti cat polueaza fabricarea unei baterii?". Genul de intrebare pare a fi pusa de persoane cu maxim 10 clase...si de pesedache (cum e cazul comentariului de mai sus :)). Hai sa va intreb eu altceva: voi stiti cat polueaza un cazan dinala pe diesel in cei 5-10 ani de viata cat este in uz? A, scuze...in cazul bemveurilor aduse in tara din "germanica", sunt 10-20 de ani de viata. Cate tone de diesel arde cazanul ala in toti km parcursi?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus