X
sibiu campsor teren

Primele exproprieri făcute la Sibiu, pentru un drum nou, costă aproape 600.000 de lei

Lansat în 2015, proiectul de amenajare a unei străzi prin Câmpșor pentru a lega cartierul Turnișor de cartierul Ștrand a ajuns în faza de aprobare a sumelor pentru exproprieri: pentru 5.400 mp de teren expropriat se oferă 582.282 de lei.

39 de loturi de teren cu suprafețe cuprinse între 8 și 879 de mp urmează să fie trecute din proprietate privată în proprietatea publică a municipiului Sibiu, prevede un proiect de hotărâre care urmează a fi supus votului consilierilor locali în ședința programată vineri. 107,83 de lei pe metru pătrat este suma cu care va fi despăgubit fiecare proprietar (aproximativ 30 la număr): valoarea a fost stabilită ca urmare a unui raport de evaluare întocmit de Eugenia Proiect SRL, contractată de Primăria Sibiu în acest scop anul trecut.
Aceeași sumă de 107,83 de lei/mp va fi plătită drept despăgubire indiferent dacă terenul este încadrat în categoria de folosință teren arabil sau ”curți-construcții”. Sunt primele exproprieri pe care administrația Sibiului le face pentru construirea unui drum nou în oraș.

”Se aprobă virarea sumelor care vor fi acordate cu titlul de despăgubiri proprietarilor de imobile afectate de coridorul de expropriere într-un cont deschis pe numele expropriatorului la dispoziția proprietarilor de imobile, într-un termen de maxim 20 de zile de la adoptarea prezentei hotărâri”, se arată în proiectul de hotărâre amintit.
Lista proprietarilor afectați de aceste exproprieri a fost stabilită ca urmare a datelor din evidențele Agenției naționale de cadastru și publicitate imobiliară.

Viitorul drum cu o lungime de aproximativ un kilometru – proiect a cărui valoare a fost estimată în vara anului trecut la 11,7 milioane de lei cu tot cu TVA – are nevoie de un culoar cu o suprafață de 16.500 de mp, ceea ce face ca exproprierile din domeniul privat să reprezinte o treime din totalul necesar.
Conform proiectului aflat pe masa consilierilor locali, în afara celor 5.400 de mp de teren expropriați din domeniul privat, o altă suprafață de 7.340 de mp aflată în diferite forme de proprietate publică urmează a fi folosită tot pentru amenajarea acestui drum.

lista exproprieri drum campsor 1 lista exproprieri drum campsor 2

lista exproprieri drum campsor v3

Sursa: proiect de hotărâre a Consiliului local Sibiu

Un drum cu două benzi

Era vara anului 2015 când Virgil Popa, viceprimarul al Sibiului în acea vreme, anunța că drumul de pământ care traversează Câmpșorul, legând strada Dimitrie Cantemir (din cartierul Ștrand) de strada Zamfirului (cartierul Turnișor) urmează să fie modernizat. Scopul acestei lucrări era acela de a reduce din traficul care aglomerează șoseaua Alba Iulia în special după-amiaza, când din Zona industrială vest se formează coloane de mașini către oraș. ”Cel mai ușor ar fi după Trident, acolo unde este strada Cimitirului și să se ajungă în zona Bieltz și mai departe pe Iancu de Hunedoara și din Piața Iancu de Hunedoara ar fi strada Rozmarinului, cu zona Câmpșor. Drumul ar ieși chiar în Dimitrie Cantemir, sub zona ANL. Pentru zona Ștrand și zona Tilișca, Calea Poplăcii și Valea Aurie nu s-ar mai ajunge la podul peste Cibin, actual. S-au făcut niște măsurători, dar din păcate, Primăria Sibiu nu are în zona Câmpșor decât o exploatare de patru – cinci metri. Nu ar fi decât limita pentru două benzi de circulație”, anunța viceprimarul Virgil Popa.

A fost nevoie de alți doi ani pentru ca Primăria Sibiu să lanseze o procedură de achiziție pentru întocmirea unui studiu de fezabilitate preliminar unei astfel de investiții. Respectivul studiu de fezabilitate a fost însușit de Consiliul local Sibiu alți doi ani mai târziu, printr-o hotărâre din iulie 2019.

drum nou campsor

După construirea noului drum, acesta ar urma să devină o alternativă circulației pe șoseaua Alba Iulia

Conform datelor din studiului de fezabilitate adoptat, din cele 11,7 milioane de lei, la cât se ridică investiția, 9,9 milioane de lei (sumele includ TVA) este valoarea maximă a lucrărilor de construcții și montaj. Noua stradă ar urma să aibă o lățime a părții carosabile de șapte metri (pentru două benzi de circulație), trotuare de câte 1,25 metri lățime de ambele părți și o pistă de biciclete cu o lățime de 2,5 metri.
Investiția presupune și amenajarea unei rețele de canalizare pluvială cu o lungime totală de 980 de metri, dar și a unei rețele de iluminat public (39 de corpuri de iluminat amplasate pe 37 de stâlpi).

Proiect cu un nou pod

Pentru construirea efectivă a drumului, administrația locală urmează să lanseze procedurile de proiectare, verificare a proiectului, obținere a avizelor necesare, execuție și asistență tehnică.

Iar pentru ca această arteră să fie viabilă, reprezentanții Primăriei Sibiu au demarat procedurile de construire a unui nou pod peste Cibin, pe strada Rozmarinului (actualul pod are o singură bandă de circulație). Pentru proiectarea tehnică, obținerea avizelor necesare, verificarea proiectului și asistența tehnică pe perioada derulării execuției a fost angajată în vara anului trecut Dev In All SRL, o societate din Iași. Ulterior recepției proiectului urmează lansată și licitația pentru execuția noului pod.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

14 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Viziune zero!!!

    Primăria are ZECI de milioane de euro excedent. Când în sfârșit vrea să facă ceva pentru oameni cheltuie pentru exproprieri un pic peste O SUTĂ DE MII de euro. De ce nu dau -să zicem- un milion? Și să facă 4 nenorocite de benzi. Câmpul este gol! Faceți bă pentru oameni!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      numenume

      După ce se va aglomera zona precum cartierul arhitecților se vor gândi cum să lărgească strada și unde sa facă stații de autobuz. Acum nu sunt necesare stații de autobuz pentru că deocamdată e camp. Și viziune pentru viitor nu există la fodor și acolitii

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Urban12

    Stiu ca era mult mai greu, de expropriat inca vreo 5-6, demolari, mutari retele, dar sa investesti atat si sa respecti fostul traseu, care a aparut in timp improvizat, pare prostie. Foarte aiurea cu traseul pe Str. Rozmarinului, de ce nu continuat direct spre Piata Iancu de Hunedoara prin Str. Ghiocelului?!? Retoric.

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    din turnisor

    In 2015 s-a anuntat asfaltarea si viabilizarea drumului. In 2020 inca discutam despre proiectare, avize si verificarea extraordinarului proiect de 7m latime circulabili. Oare in 2025 o sa fie asfalt in campsor? In 2040 o sa avem si centura Sibiu sud? Pt asa performante si realizari cum sa nu-si decida ei intre ei marirea lefurilor?

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Ghiocel

    Care este motivul pentru care traseul ocoleste pe str. Rozmarinului in loc sa meargă drept pe strada Ghiocelului?
    1. pod nou trebuie construit indiferent de traseu.
    2. pe perioada santierului constructia noului pod spre Ghiocelului nu incurca circulatia
    3. cele doua strazi au aceeasi latime
    4. ocolind se pierde mai mult timp in trafic si se produce mai multa poluare (franari + accelerari)
    5. ocolind sunt afecatate fonic mai multe gospodarii

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Shadow

    Ar putea s-o scoată în Maramureșului / intersecția cu Aurel Popa, cu pasaj denivelat peste linia CF. Faci drum cu 4 benzi ca s-o înfunzi în linia CF și în Strada Dimitrie Cantemir… E greu sa ai o idee cap-coadă.

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Fodor 4 eva

    In Sibiu, totul se misca cu mult mai bine, chiar cu ani lumina mai bine fata de celelalte orase, asa zise etalon in atragerea de fonduri si dezvoltare. Sa privim santierul noului teatru, al noului stadion grandios, al noii sali polivalente, al noilor parcari supra si subterane, al noilor drumuri care urmeaza sa decongestioneze traficul, etc, etc! Sa nu fim modesti, traim si respiram aerul inaltimilor celui mai dezvoltat, gospodar si bogat oras, poate din intreaga Europa!

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Mister

    Peste 10 ani vorbim tot de cel mai frumos oras din lume care vrea sa se dezvolte dar nu are primar…..Sunt alegeri deci putem face ceva??? Sau putem sa ne plangem in continoare.

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact