X
34419183_1782952275084229_5402374722933489664_o

CNCD a amendat compania Alka cu 10.000 de lei, pentru reclame sexiste

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a amendat cu 10.000 de lei compania Alka pentru reclamele care promovează dulciurile produse de firmă prin “asocierea cu imagini în care se regăsesc preponderent femei, imagini însoţite de mesaje care în mod vădit au tentă sexuală”.

Campania publicitară a fost reclamată la CNCD încă din 2018, de mai multe asociații care  militează pentru egalitatea de gen

“În 2018 ne-am aștepta să nu mai vedem reclame sexiste pe la toate colțurile, dar se pare că Alka nu are creativi inspirați să iasă din metehnele clasicului “sexul vinde”, așa că, ce să vezi, hop cu femei în ipostaze sexualizate și ofensatoare pe afișele publicitare. Astăzi am trimis petiție la CNCD pentru constatarea faptei de discriminare în cazul afișelor publicitare Alka, alături de colegele noastre din Coaliția pentru Egalitate de Gen (E-Romnja, Feminism Romania, CPE – Centrul Parteneriat pentru Egalitate, Asociația Plural, ALEG). Recomandăm Alka să citească legea și să își revizuiască mesajele discriminatorii la adresa femeilor: (2) Este interzisă utilizarea în publicitate a situațiilor în care persoanele, indiferent de apartenența la un sex, sunt prezentate în atitudini degradante, umilitoare și cu caracter pornografic. (Legea 202/2002)”, se arată pe pagina de facebook a Centrului FILIA.

S-a aplicat sancţiunea amenzii contravenţionale în cuantum de 10.000 lei faţă de S.C. Alka Group,  hotărâre adoptată cu unanimitate de voturi (6 voturi), pentru campania publicitară  Alka, care are ca scop promovarea produselor prin asocierea cu imagini în care se regăsesc preponderent femei, imagini însoţite de mesaje care în mod vădit au tentă sexuală, promovează o imagine degradantă şi ofensatoare asupra femeilor şi aduc atingere demnităţii femeilor promovând sexismul şi obiectificarea acestora, reprezintă faptă de discriminare potrivit art. 2 alin. (1) şi art. 15 din O.G. 137/2000, republicată, se arată într-un comunicat al CNCD.

foto Centrul FILIA

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

8 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Mirelian Fundulea

    Femeile nu-si mai stiu locul! Eu am fost invatat de tatal si bunicul meu ca femeia are locul ei bine stabilit, nu se amesteca in treburile oamenilor si isi asteapta omul cu bucate cand vine de la treaba!

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    gramaticus

    Mhm, si daca erau barbati in acele reclame, se mai autosesiza cineva? :))))))
    Lasand la o parte faptul ca toata campania ar fi fost…gay :)

    O societate plina de sensibili! Aaa, ba nu, scuze…o societate plina de oameni care vor egalitate in drepturi, insa numai pe partea de beneficii.

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    rammstein

    si ce-i rau in reclamele alea ???…numai mintea bolnava a unor aurolaci din cncd -ul ma-sii au vazut conotatii sexuale…Csaba Ferenc ASZTALOS!!!…pai sa-i spun romanului- maghiar sau maghiarului -roman ca pe autostrada M5 de la mama lui (asa le place sa zica !)…sunt reclame mult mai apetisante..ca de exemplu..una arata un vibrator !!!…in mana unei fete…sub reclama e scris ceva de genul …un lucru sigur il faci cu mana ta !!!..face reclama la periute de dinti electrice(mi-a tradus cineva cu care eram in masina )…boul daca nu crede sa-l ia pe kelemen de plua si sa se duca in plimbare pana la capitala lor….sper sa nu fi disparut panourile intre timp….

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Cornel p

    Nu stiu ce-i tulbura asa de tare pe cei de la cncd. Una care-si linge palma, una cu parul ca o matura de paie si machiaj de poti sa colorezi o trecere de pietoni cu el? Le vezi 24 de ore pe zi pe toate canalele de muzica, facind lucruri mult mai ‘sugestive’, dar acolo sint considerate feministe care dau tonul pentru restul femeilor. Alta crima: preponderenta femeilor intr-o reclama pentru dulciuri. Probabil doresc si femei protagoniste in reclamele medicamentelor pentru prostata.

    O crima si mai mare in opinia expertilor: au o tenda sexuala/objectivare
    Nu am vreo alta idee cum ar trebuii barbatii sa priveasca o femeie. Ca pe o clanta de la usa, ca pe un polonic? Caci un polonic e un obiect, o femeie care se bucura de gustul unei ciocolate nu e un obiect. E mama, bunica, fica, sotia.

    Reclama asta nu este adresata femeilor. Este adresata barbatilor, ei o sa cumpere de la piata dulciurile din reclama.

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Gheorghe

    toate frustatele prin tot felul de asociatii. si frustati, si neutri ca sa nu fie discriminare. azi maine daca glumesti te aresteaza….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact