În aceeași zi în care consilierii au aprobat sumele pentru exproprierile necesare, Primăria Sibiu a lansat procedura de execuție a viitoarei străzi care va uni cartierele Ștrand și Turnișor peste zona denumită Câmpșor. Este prima nouă stradă construită în Sibiu în ultimii cel puțin zece ani și prima pentru care au fost realizate exproprieri. Proiectul a fost anunțat public încă din 2015.
Cerută mai ales pentru a facilita legătura cu Zona industrială vest și a mai rări traficul de pe șoseaua Alba Iulia, strada care urmează a fi construită este Câmpșor a fost scoasă la licitație pentru proiectare și execuție, alături de obținerea altor avize necesare și asistență tehnică. 8,5 milioane de lei, fără TVA, este valoarea estimată a contractului, pentru care companiile interesate au termen de depunere a ofertelor până în ziua de 3 martie 2020.
În cât timp?
Lungimea totală a drumului care va lega strada Dimitrie Cantemir (din Ștrand) de str. Rozmarinului (din Turnișor) va fi de 1.065 de m, se arată în studiul de fezabilitate finalizat în luna iulie a anului trecut. Potrivit acestuia, execuția lucrării nu ar trebui să depășească șase luni. Caietul de sarcini care face parte din documentația de atribuire a contractului a extins, însă, perioada de execuție la opt luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor. Acest ordin de execuție nu va fi emis înainte de recepția proiectului tehnic, pentru a cărui elaborare a fost alocat un termen de trei luni de la semnarea contractului. Contractul mai prevede și realizarea documentației pentru obținerea autorizației de construire (pentru ale cărei formalități de obținere a fost alocată încă o lună) și a celorlalte avize necesare, dar și asigurarea serviciilor de asistență tehnică.Piste de biciclete de 2,5 m lățime
Viitoarea stradă va avea câte o bandă de circulație pe fiecare sens de mers. ”Pe suprafața trotuarului de pe partea dreaptă (dinspre Ștrand către Turnișor – n.r.), adiacent părții carosabile, va fi amenajată o pistă de biciclete cu lățimea de 2,5 m, delimitată de partea pietonală prin borduri prefabricate din beton, cu dimensiunile 5 x 20 x 100 cm, rotunjite la partea superioară, montate mai sus cu 2 cm față de suprafața amenajată. Partea carosabilă va fi delimitată prin borduri prefabricare din beton, teșite la 45 de grade, cu dimensiunile 20 x 25 x 50 cm, montate cu gardă de 10 cm, în fundație de beton”, se arată în SF-ul atașat documentației de atribuire a contractului. Trotuarele sunt prevăzute să aibă, fiecare, o lățime de 1,25 m.Viitoarea stradă care va lega Turnișorul de Ștrand traversează Câmpșorul, zonă inclusă în intravilanul orașului Sursa foto: Google Earth
Barieră automată
Traseul viitoarei străzi se va intersecta la nivel cu calea ferată care leagă Sibiul de Vințu de Jos. ”Ținând cont de gradul ridicat de pericol la trecerea la nivel cu calea ferată, aflată într-o zonă de curbură a acesteia, semnalizarea în acest loc va fi făcută prin montarea unei instalații de semnalizare automată cu lumini roșii sclipitoare și semibarieră automată”, este una din cerințele din documentația de atribuire.Care documentație are în vedere faptul că noua viitoare stradă devine utilă doar în contextul realizării unor noi investiții, în special într-un nou pod peste Cibin (podul de pe strada Rozmarinului, care acum are o singură bandă de circulație, fără trotuare). ”Se recomandă ca lucrarea să nu fie extinsă pe mai mult de cinci ani, neputându-se recepționa parțial decât dacă investiția se face dinspre cartierul Ștrand spre cartierul Turnișor, asigurându-se trecerea la nivel peste calea ferată în condiții de suprafață. Este necesar pentru a se fluidiza circulația să se înceapă și celelalte investiții și anexe – ex. podul peste râul Cibin”, se mai arată în studiul de fezabilitate al lucrării. Viitorul pod peste Cibin este acum în faza de proiectare.
Canalizare pluvială și iluminat
În afară de suprafața carosabilă, pentru pietoni și bicicliști, contractul prevede și proiectarea și execuția unei rețele de canalizare pluvială, care se va deversa în râul Cibin.Rețeaua de iluminat stradal va trebui amenajată cu corpuri de iluminat de tip LED (39 de bucăți amplasate pe 37 de stâlpi) și va fi amplasată tot pe partea dreaptă a drumului, pe sensul de mers către Turnișor.
Potrivit Studiului de fezabilitate care stă la baza procedurii de atribuire a contractului, ”orizontul de timp ales pentru analiza proiectului este de 25 de ani”. Singurele două scenarii luate în considerare pentru construirea noului drum diferă la partea de infrastructură a carosabilului (adică utilizarea sau nu a unui strat geotextil împotriva fisurilor). ”Numărul persoanelor care vor beneficia direct de investiția propusă este de minim 22.000 de persoane pe an, atât locuitori, cât și persoane care lucrează în zonă”, se mai arată în documentația de atribuire a lucrărilor.
Garanția cerută pentru lucrări este de cinci ani de la recepția la terminarea lucrărilor.
Criteriile de atribuire ale contractului sunt cel mai mic preț (care va conta în proporție de 85%) și experiența experților (câte cinci procente sunt alocate pentru experiența managerului de proiect, a inginerului specialist în drumuri și construcții și a inginerului pentru instalații electrice”.
Citește și Primele exproprieri făcute la Sibiu, pentru un drum nou, costă aproape 600.000 de lei
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Alba Iulia , Primăria Sibiu , strand , Google Earth , mandat de executare a pedepsei , Dimitrie Cantemir , Calea Turnișorului , Execuție Lucrări , Artă Stradală , Pentru Sibiu , Potrivit Studiului , campsor
Vizualizari: 4844
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
HBomb
Acum 2 ore
@Pol-Pot
Acum 2 ore
Soso
Acum 2 ore
Bunu
Acum 2 ore
A