Nu calitatea șoselelor, cât lipsa de conduită preventivă din partea șoferilor a făcut ca, în ultimul an, numărul celor care au murit în accidente de circulație să devină cu o treime mai mare. Este opinia șefului Inspectoratului de Poliție al Județului Sibiu, Tiberiu Ivancea, la prezentarea statisticilor privind accidentele rutiere produse în județ în ultimul an încheiat. ”Sunt războaie în care nu se moare cât la noi într-o lună”, este concluzia lui Tiberiu Ivancea. În ultimii doi ani, în județul Sibiu au murit în accidente rutiere 78 de persoane și alte aproape 400 au ajuns prin spitale cu răni grave.
Chiar dacă numărul accidentelor rutiere grave a scăzut în cursul anului trecut cu aproape zece procente și, la fel, a scăzut și numărul celor grav răniți, statisticile la nivelul județului indică faptul că în 2019 au murit în urma accidentelor 44 de persoane. Cu zece mai mult decât în cursul lui 2018. ”În România se moare pe străzi ca în război. Sunt războaie în care nu se moare cât la noi într-o lună. Activitățile noastre preventive sunt tot mai pregnante. Încercăm să fim cât mai prezenți, dar nu putem face singuri această treabă. Principala vină este a noastră, a conducătorilor auto: nu conducem preventiv, ne grăbim, iar infrastructura nu ne ajută. Pe câțiva zeci de km, mărind viteza putem câștiga câteva minute în plus, pentru care nu merită să ne riscăm viața. Către București, de exemplu, poți câștiga cât? Zece minute, un sfert de oră? Nu merită să îți riști viața. Iar să punem câte un echipaj la fiecare kilometru nu se poate”, a spus comisarul șef de poliție Tiberiu Ivancea, la prezentarea statisticilor referitoare la accidentele rutiere produse în județ în cursul anului trecut.
Faptul că infrastructura rutieră este insuficient dezvoltată este un factor care contribuie la apariția accidentelor rutiere grave, dar nu este cauza principală, consideră șeful polițiștilor sibieni. ”Calitatea șoselelor nu este un factor determinant. Contează, dar nu într-atât de mult. Din totalul numărului de accidente mortale de anul trecut, cele mai multe sunt auto-accidente. Nu mai avem coliziuni, ci pur și simplu din cauza neatenție omul iese de pe drum și lovește un copac, un cap de pod, se răstoarnă”.
În acest context, polițiștii cer luarea unor măsuri punctuale de creștere a siguranței în trafic. ”Ar fi utile benzi rezonatoare mai multe, separatoare de sens, sunt măsuri care pot fi luate concret de administratorii de drum. Astfel de evaluări facem periodic, asupra modului în care sunt semnalizate și întreținute drumurile”, adaugă Ivancea.
Localnicii, principalii autori ai accidentelor
Principalele trei cauze care au condus, anul trecut, la producerea de accidente rutiere grave au fost neadaptarea vitezei (41 de accidente, 13 morți, 50 de răniți grav), neacordarea priorității pentru vehicule (20 de accidente, un mor, 20 de răniți grav) și indisciplina pietonilor (19 accidente, cinci morți, 14 răniți grav). Comparativ cu ultimii cinci ani, chiar dacă numărul accidentelor grave a scăzut (de la 212 în 2014 la 177 în 2019), numărul persoanelor decedate în urma evenimentelor rutiere a urcat din nou, astfel încât polițiștii sibieni și-au ratat obiectivul de a reduce cu 50% numărul morților pe șosele în perioada 2010 – 2020. Altfel, spus, de la 51 de morți în 2009, statisticile indică o scădere la un minim de 29 de persoane decedate în 2015, după care acest indicator crește din nou: 35 de morți în 2016, 31 în 2017, 34 în 2018, până la 44 în 2019.Deși două drumurile europene care tranzitează județul înregistrează valori mari de trafic de tranzit, cei care provoacă cele mai multe accidente în județ sunt localnicii. ”Din totalul celor 544 de accidente rutiere grave și ușoare, într-un număr de 357 asemenea accidente au fost implicați conducători auto localnici”, se arată în statisticile prezentate de Ivancea. Zilele cu cel mai mare risc de producere a accidentelor sunt vinerea și sâmbăta, iar orele zilei în care s-au produs cele mai multe accidente grave sunt cele cuprinse între 14:00 – 22:00.
Radare mai puține, permise suspendate mult mai multe
Din statistica prezentată, numărul ”acțiunilor preventive pe linia vitezei” organizate de polițiștii sibieni a scăzut în 2019 față de 2018, la 223 față de 240. Cu toate că numărul acțiunilor a scăzut, au fost reținute mult mai multe permise de conducere. În total, anul trecut polițiștii sibieni au oprit, periodic, de la a mai conduce 537 de șoferi, față de 333 în 2018. La fel, cuantumul amenzilor aplicate pentru amendă a crescut de la aproximativ 10.00 de lei, la aproape 14.000 de lei.La fel ca și în cazul acțiunilor de monitorizare a vitezei cu care circulă șoferii, au scăzut și numărul acțiunilor ”pe linia neacordării priorității de trecere a vehiculelor” și ”pe linia indisciplinei pietonale”, dar numărul amenzilor a crescut.
13.973 de lei este suma alocată de autoritățile județene în 2020 pentru acțiuni de prevenire a accidentelor rutiere, prevenirea furturilor stradale, prevenirea situațiilor de urgență
Valea Oltului vs DN1
Tiberiu Ivancea consideră că tranzitarea Văii Oltului a devenit mai puțin periculoasă pe sectorul de drum supravegheat de polițiștii sibieni. Cumulat cu celelalte sectoare, DN7 rămâne, însă, periculos. ”Pe Valea Oltului, noi ca județ am reușit să reducem accidentele. Dar combinat cu ce se întâmplă în Vâlcea, e un drum pe care se moare mult prea mult. Pe DN1 cele mai frecvente accidente au fost în zona Hula Bradului, pe fondul condițiilor meteo, și în special mașinile mari provoacă accidente. În Dealul Dăii, accidentele grave nu sunt mari. E un drum sinuos, cum apare un pic de ploaie sau polei, imediat se întâmplă un eveniment pentru că nu conștientizăm că trebuie să reducem viteza”.Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: valea oltului , Tiberiu Ivancea , Consiliului Județean , statistica , Județului Sibiu , În România , accidente , Văii Oltului , circulatia pe valea oltului , Hula Bradului , 50 de morți , Pentru Sibiu , Aleisha Gardner , La Casa Weidner , Către București , În Dealul Dăii , raniti grav
Vizualizari: 8910
Ultimele comentarii
Acum 11 ore
Sibian
Acum 11 ore
Gunther
Acum 11 ore
Marian
Acum 11 ore
Mishu
Acum 12 ore
Ioan