X
accident1

78 de noi cruci pe marginea drumurilor sibiene. Ivancea, șeful Poliției: ”se moare pe străzi ca în război”

Nu calitatea șoselelor, cât lipsa de conduită preventivă din partea șoferilor a făcut ca, în ultimul an, numărul celor care au murit în accidente de circulație să devină cu o treime mai mare. Este opinia șefului Inspectoratului de Poliție al Județului Sibiu, Tiberiu Ivancea, la prezentarea statisticilor privind accidentele rutiere produse în județ în ultimul an încheiat. ”Sunt războaie în care nu se moare cât la noi într-o lună”, este concluzia lui Tiberiu Ivancea. În ultimii doi ani, în județul Sibiu au murit în accidente rutiere 78 de persoane și alte aproape 400 au ajuns prin spitale cu răni grave.

Chiar dacă numărul accidentelor rutiere grave a scăzut în cursul anului trecut cu aproape zece procente și, la fel, a scăzut și numărul celor grav răniți, statisticile la nivelul județului indică faptul că în 2019 au murit în urma accidentelor 44 de persoane. Cu zece mai mult decât în cursul lui 2018. ”În România se moare pe străzi ca în război. Sunt războaie în care nu se moare cât la noi într-o lună. Activitățile noastre preventive sunt tot mai pregnante. Încercăm să fim cât mai prezenți, dar nu putem face singuri această treabă. Principala vină este a noastră, a conducătorilor auto: nu conducem preventiv, ne grăbim, iar infrastructura nu ne ajută. Pe câțiva zeci de km, mărind viteza putem câștiga câteva minute în plus, pentru care nu merită să ne riscăm viața. Către București, de exemplu, poți câștiga cât? Zece minute, un sfert de oră? Nu merită să îți riști viața. Iar să punem câte un echipaj la fiecare kilometru nu se poate”, a spus comisarul șef de poliție Tiberiu Ivancea, la prezentarea statisticilor referitoare la accidentele rutiere produse în județ în cursul anului trecut.

Faptul că infrastructura rutieră este insuficient dezvoltată este un factor care contribuie la apariția accidentelor rutiere grave, dar nu este cauza principală, consideră șeful polițiștilor sibieni. ”Calitatea șoselelor nu este un factor determinant. Contează, dar nu într-atât de mult. Din totalul numărului de accidente mortale de anul trecut, cele mai multe sunt auto-accidente. Nu mai avem coliziuni, ci pur și simplu din cauza neatenție omul iese de pe drum și lovește un copac, un cap de pod, se răstoarnă”.

În acest context, polițiștii cer luarea unor măsuri punctuale de creștere a siguranței în trafic. ”Ar fi utile benzi rezonatoare mai multe, separatoare de sens, sunt măsuri care pot fi luate concret de administratorii de drum. Astfel de evaluări facem periodic, asupra modului în care sunt semnalizate și întreținute drumurile”, adaugă Ivancea.

Localnicii, principalii autori ai accidentelor

Principalele trei cauze care au condus, anul trecut, la producerea de accidente rutiere grave au fost neadaptarea vitezei (41 de accidente, 13 morți, 50 de răniți grav), neacordarea priorității pentru vehicule (20 de accidente, un mor, 20 de răniți grav) și indisciplina pietonilor (19 accidente, cinci morți, 14 răniți grav).
Comparativ cu ultimii cinci ani, chiar dacă numărul accidentelor grave a scăzut (de la 212 în 2014 la 177 în 2019), numărul persoanelor decedate în urma evenimentelor rutiere a urcat din nou, astfel încât polițiștii sibieni și-au ratat obiectivul de a reduce cu 50% numărul morților pe șosele în perioada 2010 – 2020. Altfel, spus, de la 51 de morți în 2009, statisticile indică o scădere la un minim de 29 de persoane decedate în 2015, după care acest indicator crește din nou: 35 de morți în 2016, 31 în 2017, 34 în 2018, până la 44 în 2019.

Deși două drumurile europene care tranzitează județul înregistrează valori mari de trafic de tranzit, cei care provoacă cele mai multe accidente în județ sunt localnicii. ”Din totalul celor 544 de accidente rutiere grave și ușoare, într-un număr de 357 asemenea accidente au fost implicați conducători auto localnici”, se arată în statisticile prezentate de Ivancea.
Zilele cu cel mai mare risc de producere a accidentelor sunt vinerea și sâmbăta, iar orele zilei în care s-au produs cele mai multe accidente grave sunt cele cuprinse între 14:00 – 22:00.

Radare mai puține, permise suspendate mult mai multe

Din statistica prezentată, numărul ”acțiunilor preventive pe linia vitezei” organizate de polițiștii sibieni a scăzut în 2019 față de 2018, la 223 față de 240. Cu toate că numărul acțiunilor a scăzut, au fost reținute mult mai multe permise de conducere. În total, anul trecut polițiștii sibieni au oprit, periodic, de la a mai conduce 537 de șoferi, față de 333 în 2018. La fel, cuantumul amenzilor aplicate pentru amendă a crescut de la aproximativ 10.00 de lei, la aproape 14.000 de lei.

La fel ca și în cazul acțiunilor de monitorizare a vitezei cu care circulă șoferii, au scăzut și numărul acțiunilor ”pe linia neacordării priorității de trecere a vehiculelor” și ”pe linia indisciplinei pietonale”, dar numărul amenzilor a crescut.

13.973 de lei este suma alocată de autoritățile județene în 2020 pentru acțiuni de prevenire a accidentelor rutiere, prevenirea furturilor stradale, prevenirea situațiilor de urgență

Valea Oltului vs DN1

Tiberiu Ivancea consideră că tranzitarea Văii Oltului a devenit mai puțin periculoasă pe sectorul de drum supravegheat de polițiștii sibieni. Cumulat cu celelalte sectoare, DN7 rămâne, însă, periculos. ”Pe Valea Oltului, noi ca județ am reușit să reducem accidentele. Dar combinat cu ce se întâmplă în Vâlcea, e un drum pe care se moare mult prea mult. Pe DN1 cele mai frecvente accidente au fost în zona Hula Bradului, pe fondul condițiilor meteo, și în special mașinile mari provoacă accidente. În Dealul Dăii, accidentele grave nu sunt mari. E un drum sinuos, cum apare un pic de ploaie sau polei, imediat se întâmplă un eveniment pentru că nu conștientizăm că trebuie să reducem viteza”.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

20 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Cristian

      Asta implica si responsabiltatea ta ca localnic.Din 544 de accidente,357 sunt sibieni.
      Adica 66% in conditiile unui trafic infernal.
      Crezi ca scapi cu sloganuri ieftine gen romanii uniti sunt de vina???
      Nu frate,de vina e alcoolul,arogantza si marlania in trafic.
      La Gura Riului un control rutier inopinant(citeste neanuntat) de dimineatza a ‘saltat’ vreo 50 de carnete pt alcool.Intre orele 07-10,00.
      Hai noroc!Hac!
      Si cand mai tinzi catre zero anunta-ne.Noi nu sutem zero ci chiar romani.

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Spartanu’ cu ochi albastri

    Hai cu #ȘÎEU !!! Sau nu mai avem chef de infrastructura asa cum nu mai avem chef sa ne “luptam” pt independenta justitiei ???

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Verde

    Oribil se circulă si in oras. Ar trebui folosite camerele montate pentru summit si dat amenzi la greu ca altfel nu se potolesc românii de toate natiile.

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    daniel

    cand esti numit politic doar cetățeanul e de vina pt toate.

    stimate dle ivancea? oare nu intra in sarcina poliției sa amendeze administratorii de drumuri?

    esti mânjit cu sângele morților.

    cand ai facut ultima hârtie sa ceri lărgire de drum la 2 benzi pe sens in anumite sectoare de drum?

    care sunt ultimele planuri pt fluidizarea traficului si prevenirea accidentelor?

    ca nu localnicii si nu amenzile sunt solutia.

    criminal tu si politicienii si administrația care va sustineti unii pe alții.

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    daniel

    era sa uit:

    câteva cuvinte despre anchetele in curs despre abuzurile si crimele comise de comunisti si securitate .

    o festivitate pt reabilitarea victimelor comunismului?

    nimic?

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    sibianca

    Domnule Vancea scoateti armata de politai din birouri pe teren sa urmareasca in realitate cum se deruleaza traficul masinilor in oras. Nu se respecta nici un semn de circulatie, de viteza de tonaj de prioritate . Chiar daca facem reclamatie la pllitie nu se iau nici un fel de masuri pentru a se respecta circulatia masinilor in oras Dorim sa propuneti parlamentului legi mai dure mai obiective pentru impiedicarea accidentelor spre binele polulatiei.

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    sofer suparat

    Fara actiuni ZILNICE ale politiei in oras si in afara lui, fara radare fixe si fara patrule care sa amendeze soferii din oras in loc sa se faca ca nu-i vede numarul mortilor o sa creasca in continuare.
    Tarile din vest nu s-au treziti civilizate, au fost educate cu forta.
    Acolo daca incalci linia continua, limita de viteza sau nu acorzi prioritate te trezesti cu o amenda de toata viata nu mai repeti greseala. Aici la noi….politia e mai praf decat soferii si cifrele confirma asta zilnic.

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Klaus

    Luati exemplu de la tarile cu apa calda(Ex. Germania) si nu mai incercati sa inventati apa calda. In germania orice cetatean in trafic este incurajat sa reclame la politie nerespectarea legii . Asta se numeste societate civilizata nu adunatura de oi cu lupii paznici care cica se numeste poporul roman.

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Marius

    Permisul de conducere ar trebui să fie un PRIVILEGIU, nu un drept.
    Până la infrastructură, cei care fac accidente sunt șoferii. Inconștiența, nebunia, teribilismul sunt atributele care caracterizează o mare parte a șoferilor.
    Apoi as pomeni si legile care sunt, din punctul meu de vedere, foarte permisive si insuficient aplicate.

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Mihai Viteazul ucenic la mistrie

    cercetatorii extraterestrii au ajuns la concluzia ca :
    datorita faptului ca in ultimii ani in Sibiu s-a construit fara cap dar cu multi bani si materiale eftine si s-a dezvoltat sectorul imobiliar,
    a crescut densitatea populatiei si implicit numarul de masini, aceasta miraquloasa dezvoltare a adus de la sine probleme care depasesc autoritatile locale.
    Din inertie intelectuala institutiile care se ocupa de urbanism si dau autorizatii de constructii, in loc sa opreasca aceasta dezvoltare care tinde spre colaps, lasa de la ei ca au cu ce.
    Adica de la mansarde, la blocuri, la mall-uri in centrul orasului, tot pe verticala pe o infrastructura incompatibila cu realitatea gandita de dezvoltatorii imobiliari.

    Na capitalism pe pita mai arde lene, iei un oras mic si il dezvolti in viziunea unor baieti descurcareti, care incurca treaba si ei se descurca, restul este dupa virgula.

    Politaii is bugetari nu sunt capitalisti ca aceia ce dezvolta aceste minuni arhitectonice, dar cei mai superbi sunt aia de aproba din pix asemnea minuni intr-ale urbanismului.

    Din pacate prostia si lacomia produc victime, dar conducatorii care aproba din pix civlizatia asta moderna au totul sub control, curge curentul prin neuronii lor ca apa pe Olt, cu debit si multa limpezime, ca avem statii de epurare.

    Nu e asa ? E foarte comic, mie imi dau lacrimile.

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Cel ce nu doarme

    Mai bine ati începe cu modul cum daţi permisele de conducere. Apropo mai daţi permise la cei care nu stiu să scrie şi să citească? Aşa că aveți culpa cea mai mare.

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Xena

    La noi, hotii au dat lege ca filmarile nu sunt probe… va dati seama ? Ca nu avea dragnea si alti hoti care sustin asemenea ineptii sa fie prinsi in fapt, filmati si apoi acuzati pe undeva. “Justitia” n-a protestat niciodata impotriva unei asemenea ineptii de-o prostie si o hotie criminala. Aceasta “justitie”, formata din indivizi de joasa speta a protestat doar cand le-au fost amenintate pensiile speciale, adica mita data ca sa apere hotii, subforma de privilegii…. mita data din taxele fraierilor care mor pe strada.

    Ar trebui ca, politia sau autoritatile locale… daca chiar exista, sa puna camere si radare fixe si sa patruleze mai des, iar amenzile sa fie usturatoare. Nu atat luat permis, cu toate ca trebuie luat, dar umbla salbaticii si fara… dar daca le iei banii, sa nu mai aiba nici de motorina, sa vedeti cum se potolesc. Dar cine sa faca asta ?… autoritatile de carton, cu mintea doar la furat si la “pozitii”, mai bune pentru a inlesni furatul sau nemunca ? Jalnice autoritati avem… oameni de nimic peste tot iar astea sunt rezultatele.

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Xena

    Iar despre conditiile meteo si derapaje….
    Multe masini sunt echipate cu pneuri foarte proaste si vechi si nimeni nu le controleaza. Cum nu le controleaza nici cantitatea de noxe pe care o scot. Poate ar trebui sa se gandeasca, cineva… da, e greu, sa controleze tehnic masinile in trafic… Sa vedeti atunci cum se imputineaza traficul.
    Poate ar trebui sa gandeasca si niste sisteme de semnalizare cu led-uri, in zonele periculoase, pe langa radare fixe si camere…. suntem in 2020… dar autoritatile sunt in 1950. N-au solutii pentru nimic, se pare, doar pentru matrapazlacuri si mijloace prin care sa-si insuseasca mai multi bani.

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  15. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    statul defect

    puneti radare fixe PESTE TOT ( nu avem de ce,in secolul tehnologiei sa stam cu polițiștii la radar),iar polița sa fie toata in trafic si sa dea amenzi pe capete pt toate contravențiile – nu se semnalizează,nu se pastreaza distanta,se depaseste/intoarce pe linie continuua,etc,etc

  16. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Nicu

    As vrea ca poliția română sa prevină asemenea accidente.nu sa meargă sa constate accidentele cu victime sau doar materiale.ptr asta stiu dânșii ce trebuie sa faca.nu e nevoie sai învățam noi

  17. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    scepticul

    Ce politie, ce stat, ce sosele? Daca unii au masina scumpa se cred zei, Chiar nu se pasa ca omoara pe unii care circula cu Loganul sau cu bicicleta!

  18. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Ioan

    Ăsta e rezultatul prezenței unor incapabili în tot ceea ce înseamnă autoritate publică . Toți sunt de decor pentru interesele cetățenești , în schimb sunt experți în privilegii nemeritate și apărarea intereselor nesănătoase ale șmecheriei . Nu există autoritate a statului îndreptată către normalitate .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact