Joi,
28.03.2024
Cer Senin
Acum
13°C

Dezbaterea pentru Varianta Ocolitoare Sud - A apărut propunerea ONG-urilor. Primar: Ce dacă trece prin pădure? Pădurea crește, autostrada rămâne”

Dezbaterea pentru Varianta Ocolitoare Sud - A apărut propunerea ONG-urilor. Primar: Ce dacă trece prin pădure? Pădurea crește, autostrada rămâne”

Peste o sută de sibieni, cetățeni, politicieni și reprezentanți ai diferitelor organizații au participat miercuri la dezbaterea organizată de Consiliul Județean Sibiu privind viitorul traseu al Variantei Ocolitoare Sud a Sibiului.

La eveniment, pe lângă președinta CJ, Daniela Cîmpean, și primarul Sibiului, Astrid Fodor, au fost prezenți primarii localităților învecinate: Șelimbăr, Cristian, Rășinari, dar și reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, ingineri, arhitecți, lideri politici, specialiști în transport și ONG-iști.

Pentru a nu exista dubii, președinta Consiliului Județean a explicat de bun început că scopul discuțiilor este de a găsit de comun acord cele mai bune soluții și că nimic nu este stabilit cert până acum.

dezbatere CJ centura de sud (18)

”Aceasta este doar prima dintr-un lung șir de dezbateri pe acest subiect, până găsim cea mai bună soluție. La momentul aceasta analizăm și luăm în calcul cea mai bună soluție”, a spus Daniela Cîmpean.

Discuțiile au început cu prezentarea celor trei trasee avute în vedere și prezentate deja. Două dintre ele prevăd ocolirea Pădurii Dumbrava, a treia străpungerea zonei protejate prin zona cartierului Valea Aurie. Detalii despre cele trei trasee propuse în fază incipientă găsiți aici.

dezbatere CJ centura de sud (34)

Prezentarea celor trei trasee a fost făcută de Daniela Stoica, șef serviciu Patrimoniu și Investiții în cadrul CJ Sibiu, specificându-se că nu sunt trasee bătute în cuie, ci doar propuneri de la care să pornească discuțiile.

Prezent în sală, Felix Ardelean – director în cadrul Ministerului Transporturilor, a declarat că toate cele trei propuneri corespund necesităților, de principiu, dar și că ar facilita dezvoltarea proiectului existența unei asociații a localităților prin care trece noul drum, sau a unei zone metropolitane. În rest, ministerul susține proiectul.

dezbatere CJ centura de sud (36)

”Chemați-ne și vom veni să discutăm ori de câte ori este nevoie. Există finanțare disponibilă și aveți sprijinul nostru pentru a o accesa”, a declarat, printre altele, Felix Ardelean.

macheta centura de sud

Primul ”localnic” invitat apoi să ia cuvântul a fost reprezentantul Asociației Animal Life și al altor ONG-uri din Sibiu, Mihai Niculescu, cel care a și adus o schiță a unei propuneri ce preia din propunerile inițiale, dar vine și cu îmbunătățiri. ”Propunerea ONG-urilor”, cum a fost ad-hoc denumită, presupune împărțirea centurii de sud în trei tronsoane. Primul pleacă din Șelimbăr și preia traficul din Cartierul Arhitecților mergând până la limita cu Pădurea Dumbrava. Al doilea tronson pleacă din Cristian și trece pe sub aeroport până spre Valea Aurie, deservind nevoile cartierelor Turnișor și Valea Aurie. Iar cel de-al treilea le leagă pe primele două printr-un tunel pe sub Pădurea Dumbrava, lung de aproximativ 1,5 kilometri. A fost specificat clar faptul că propunerea este una nefundamentată tehnic, ci doar pentru a fi dezbătută, dar ea ar trebui luată în considerare dat fiind că vorbim despre un proiect pe termen lung.

dezbatere CJ centura de sud (23)

”Cel mai important lucru este dorința de a realiza un proiect gândit, pe termen lung, nu ne dorim să existe o soluție  adoptată acum pentru a rezolva niște probleme stringente de moment. Sigur că un tunel implică niște costuri mult mai mari, dar nu zice nimeni că trebuie să-l facem în doi ani”, a spus reprezentantul Animal Life.

dezbatere CJ centura de sud (25)

Ing. Radu Judele, care a lucrat la realizarea propunerilor pentru varianta de ocolire sud a ținut să explice că s-a avut în vedere posibilitatea realizării unui tunel, însă studiile geologice au arătat existența unui teren slab, nisipos, iar soluțiile tehnice sunt foarte dificile și costisitoare, însă nu imposibile.

”Am pornit de la început cu soluția unui tunel, dar nu putem realiza accesul prin cele două capete ale tunelului, intrările și ieșirile sunt foarte greu de realizat tehnic”, a completat și ing. Monica Rabei, proiectant al drumului.

dezbatere CJ centura de sud (41)

De aici înainte au luat cuvântul primarii, începând cu Astrid Fodor, care a sugerat că varianta tunelului are avantaje, precum evitarea defrișărilor în Pădurea Dumbrava. ”Într-adevăr, ar fi costuri mai mari, dar gândiți-vă că ar reduce traseul cu aproape 12 kilometri, ceea ce ar aduce o economie proiectului. Oricum trebuie făcute foarte multe studii, inclusiv unul de suprafață, de sol, dar ar fi o variantă mai scurtă și care ar rezolva o serie întreagă de probleme, mai ales ar conecta și zona Turnișorului, unde noi vorbim despre un centru foarte mare de sport și agrement pe care urmează să-l construim și de care Sibiul duce lipsă. Este un mega-proiect de care nu trebuie să ne batem joc, nu trebuie să ne grăbim acum să facem ceva”, a declarat primarul Astrid Fodor.

dezbatere CJ centura de sud (11)

Primarul din Rășinari, Bucur Bogdan, a ținut în primul rând să atragă atenția că varianta ocolitoare sud ar trebui neapărat să fie legată de autostrada existentă deja, pentru un maxim de eficiență. ”Varianta celor de la ONG mi se pare cea mai bună, dar totuși, construcția unui tunel de peste 1,5 kilometri mi se pare imposibilă în momentul de față când noi nu putem construi tuneluri nici... în alte zone unde s-ar putea construi mult mai ușor. Dacă și testele geo au arătat că nu sunt foarte sigure straturile de pământ, nu putem face nimic”, a declarat primarul din Rășinari, care a mai propus și construirea pe lângă linia de înaltă tensiune care oricum străbate acum Pădurea Dumbrava pe la jumătate, dacă se poate din punct de vedere legal. ”Dacă se va face cum a susținut doamna primar (Astrid Fodor n. r.), din punctul meu de vedere această variantă este doar pentru a rezolva problemele Sibiului”, a concluzionat Bucur Bogdan.

dezbatere CJ centura de sud (10)

Primarul din Șelimbăr, Marius Grecu, a ținut să atragă atenția că toate variantele propuse vin cu legarea în DN 7 prin zona Lacurilor de la Șopa, o zonă foarte dificilă, care ar intra în conflict cu planurile de dezvoltare ale primăriei Șelimbăr.

”Noi acolo avem în derulare un proiect de zonă de agrement, sunt undeva la zece kilometri de pistă de biciclete și sunt într-o fază avansată cu acest proiect. Va fi o zonă de picnic care nu va deservi doar comuna Șelimbăr, ci și municipiul Sibiu sau locuitorii din Cisnădie. Eu nu văd cum am putea trece lacurile de la Șopa. Eu cred că tronsonul de drum DN 1, care este deja la două benzi și cu separatoare de sens ar putea să preia foarte bine traficul și nu văd care ar fi impedimentul să ne legăm de el prin nodul de autostradă”, a spus Marius Grecu. dezbatere CJ centura de sud (47)

Cel mai vehement a fost primarul din Cristian, care a stârnit hohote de râs și aplauze în același timp. Ioan Seuchea este de părere că suntem prea sensibili la problemele fiecăruia și că ar trebui mai degrabă să ne apucăm de treabă, lăsând vorbele în plan secund.

”Când ajungem la pădure, părerea mea este că 1,5 km nu este așa de mult. Tunelul de la Cristian de pe autostradă are cam 700 de metri și a străbătut un deal, a distrus zece hectare de pădure. O fi ea pădure, dar ce să discutăm? Ce are prin pădure? Pădurea crește, autostrada rămâne. Dacă găsim tot felul de scuze nu mai facem nimic, rămânem doar cu poveștile”, a spus Ioan Seuchea. Ideea a fost întărită și de primarul din Miercurea Sibiului, care a ținut să sublinieze că ”de 30 de ani mai mult vorbim și nu facem nimic”.

dezbatere CJ centura de sud (54)

Unul dintre cele mai aplicate puncte de vedere l-a avut Adrian Arcaș, reprezentant al Asociației Pro Infrastructura. Acesta a cerut în primul rând ca noua centură ocolitoare să nu fie presărată de sensuri giratorii care să sugrume traficul și ca după ce se contabilizează toate părerile să se realizeze un studiu de fezabilitate foarte aprofundat, chiar dacă este mai scump, întrucât majoritatea proiectelor de infrastructură din România au probleme în implementare tocmai din cauza studiilor făcute din birou, pe principiul ”prețul cel mai mic”.

”Din experiența noastră la nivel național, proiectele eșuează sau sunt implementate tardiv, cu niște costuri suplimentare mari, pentru că sunt prost pregătite: studiul de fezabilitate nu este de calitate, acordul de mediu este făcut din birou, nu se fac investigații geo-tehnice. Apropo, până nu se fac investigații nu putem spune cu certitudine care este costul, care este structura solului... Mi-aș dori să ieșim din logica celui mai mic preț. Studiul de fezabilitate adjudecat pe principiul celui mai mic preț înseamnă un eșec”, a spus Adrian Arcaș. Aceasta a concluzionat intervenția cu o rugăminte adresată tuturor politicienilor din sală, propunere primită cu aplauze: ”Vă rog să nu fie doar un exercițiu de imagine în campanie electorală”.

În replică, ing. Radu Judele a ținut să menționeze că cele trei variante propuse au în spate studii geologice și din teren, nu sunt doar desene făcute din birou.

Au ținut să ia cuvântul și Adrian Echert, liderul USR Sibiu, urmat de liderul Plus Sibiu, Raul Apostoiu, ambii punând accent pe latura ecologică și susținând urmărirea și aprofundarea variantei traseului care să străbată Pădurea Dumbrava urmând linia de înaltă tensiune.

dezbatere CJ centura de sud (58)

Mai departe, un locuitor al Sibiului a ținut să atragă atenția că varianta în care centura ocolitoare trece prin cartierele Sibiului ar trebui exclusă complet. ”Nu ne putem imagina ca acest proiect să dea peste cap viețile a zeci de mii de oameni. Nicăieri în Europa nu se mai construiește pe sub geamurile oamenilor.

Un alt sibian, Silviu Scrob, a atras atenția că unul dintre motivele pentru apar diferențe de opinie între cei prezenți și foarte probabil vor apărea și pe viitor este pentru că s-a luat încă o decizie ce se dorește în esență cu această centură ocolitoare sud: ”Vrem o centură prin oraș sau vrem una prin afara orașului?”.

dezbatere CJ centura de sud (62)

Lucian Hunyadi, reprezentant al celei mai mari asociații de proprietari din Cartierul Arhitecților, a subliniat la rândul lui necesitatea de a stabili de la bun început dacă ne dorim ca proiectul să rezolve probleme ale traficului în Sibiu sau problema celor care doar tranzitează Sibiul. ”Centura de sud pleacă de la necesitatea celor care tranzitează Sibiul sau este pentru a rezolva problemele de trafic ale celor din cartierele dormitor, adică cele din Arhitecților și Șelimbăr?”, a spus acesta.

Ing. Monica Rabei a răspuns că în urma unei simulări de trafic pentru traseul unu, timpul parcurs de locuitorii Cartierului Arhitecților pentru a ajunge în Zona Industrială Vest s-a înjumătățit, iar locuitorii din Valea Aurie ar ajunge cu 70% mai repede în zona industrială.

dezbatere CJ centura de sud (60)

Nu în ultimul rând, Ciprian Ciocan, președintele Fundației Comunitare Sibiu, a susținut că s-ar bucura să vadă că ”soluția tunelului merge mai departe și este luată în considerare”. Ciocan a făcut apel la un consens politic, fiind vorba despre un proiect pe termen lung, concluzia fiind că varianta finală cu siguranță nu va mulțumi pe toată lumea. ”Fiecare dintre cei interesați va pierde ceva, dar ideea este să câștigăm cu toții”, a încheiat Ciprian Ciocan.

”Mi-aș dori ca la Sibiu să fim deschizători de drumuri și autoritățile, împreună cu cetățenii să fie parte în astfel de proiecte”, a concluzionat Daniela Cîmpean.

dezbatere CJ centura de sud (5)

În urma dezbaterii s-au cristalizat câteva idei. În primul rând, nimeni nu vrea defrișare, tăiere de copaci sau traseu prin Pădurea Dumbrava: ori tunel, ori ocolire. În al doilea rând, centura ocolitoare sud este absolut necesară atât pentru Sibiu cât și pentru localitățile învecinate, de aceea realizarea unei zone metropolitane ar trebuie reluată în discuție. Apoi, sunt absolut necesare discuțiile vii, în care sunt implicați cetățenii, însă autoritățile trebuie să vină cu noi pași și etapele trebuie să aibă o direcție, un sens, astfel încât proiectul să progreseze.

Cine nu a participat la discuții poate contribui cu propuneri accesând site-ul: ccc.cjsibiu.ro. Tot aici găsiți și detalii complete despre ce s-a discutat până acum.

foto Silvana Armat

dezbatere CJ centura de sud (16) dezbatere CJ centura de sud (14) dezbatere CJ centura de sud (8) dezbatere CJ centura de sud (52) dezbatere CJ centura de sud (40) dezbatere CJ centura de sud (25) dezbatere CJ centura de sud (22)

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

36 comentarii

eugen

Acum 4 ani

Normal ca traseul 2 - cel mai scurt - e cel mai bun, chiar daca necesita acel tunel. Bineinteles ca scopul acestui drum este legarea cartierelor cu zona industriala. Cei care tranziteaza au autostrada. Pana si cooperarea intre Sibiu si vecini se poate realiza. Numai sa se vrea. Hai ca se poate!
Raspunde

Padurea Verde

Acum 4 ani

Din cele 3 propuse, traseul 1 pare cel mai logic. Leaga Poplaca de Rasinari, Cristian si mai usor si de Cisnadie, via Cisnadioara.
Raspunde

Sibian SB

Acum 4 ani

La sedinta nu a participat primarul Poplacii, nici primarul, Cisnadiei. In variantele 1 si 3(mov si albastru), daca se va fave, soseaua va termina complet zona luncii Rasinariului, de langa linia de tramvai care intersectează drumul si până la intersectia drumului de cisnadie cu sevisul, dar si zona tropinilor (si noi si vechi) si evident pe toti care au case aici, sau terenuri cu intenții de construire pe ele. Cand ai in fata ta, la cativa metri, o sosea drum expres (in total 4 benzi cu parapeti metalici) si deci aproape cat o autostrada, nu vei mai construi acolo nici pe gratis. Practic preturile acolo se vor prabusi, ar fi fost o zona f frumoasa de extindere a orașului cu vile. Nu am vazut sau auzit la ședința pareri ale rasinarenilor sau poplacenilor (la fel, f afectati) iar intervenția primarului din Rasinari a fost f slabă, ba chiar nepăsătoare. Orasul are centura lata (autostrada) si la 200mii locuitori (250mii sa zicem cu tot cu aceste comune învecinate) nu are nevoie de un drum atat de lat aici pe sub munti si sate istorice. Trebuie o sosea si prin sud, care sa uneasca intre ele toate ieșirile din oraș, respectiv Ford de troita si dedeman, dedeman de sevis si arhitecților, arhitecților de dumbravii și poplacii (ideal prin tunel), apoi poplacii cu prelungirea sacel si cu lunca turnisor, iar de acolo acces spre giratoriul de la metro. Dar ca sa bagi aproape o autostrada pe sub munti si prin padurea dumbrava, e gresit, iar orașul nu are nevoie pt ca nu are 2 mil de locuitori. Soseaua asta, in afara de orele de varf, ar fi aproape goala. Sunt multe de discutat, autoritățile dpmdv au venit destul de nepregătite, le lipsesc inca ff multe informații si studii de toate felurile. Dar per total, aceste întâlniri sunt benefice.
Raspunde

Navetist

Acum 4 ani

Primarul din Poplaca, Vasile Budin e un incompetent analfabet, nici nu ma mira ca nu a fost prezent la dezbatere.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Pendulul lui Foucault.

Acum 4 ani

Cadem dintr-o extrema in alta . Daca pana acum ceva timp politicienii nu consultau pe nimeni (eventual sfintii parinti) mai nou nu au nici un cuvant de spus . ONG-stii au preluat puterea si au devenit un fel de activisti de partid care se pricep la toate de la ecologie la patrimoniu s.a.m.d. Addendum . Dupa optica dansilor e mai OK sa expropriem sibieni, la preturi de nimic , decat sa defrisam o suprafata modesta de padure. Costurile , evident nu conteaza , vrem tunel de jde mil . euro ca sa protejam CE ? O smecherie cum ca Dumbrava Sibiului ar fi Rezervatie Naturala . Ceea ce evident nu este. O pozitie de bun simt au avut-o Bogdan Bucur si Ioan Sauchea. Din pacate, Ioan Seuchea are fata de psd-ist nu il baga nimeni seama.
Raspunde

SilviuP

Acum 4 ani

De ce crezi ca s-a facut autostrada pe traseul existent, adica ocolind orasul si nu prin padurea Dumbrava scurtand-o astfel cu cativa kilometrii? Si pentru proiectarea autostrazii s-a discutat multi ani si s-au luat in calcul mai multe variante. Nu e vorba doar de defrisarea catorva copaci. Implicatiile sunt mult mai mari daca se taie padurea in doua si vor circula mii de masini zilnic pe acolo. Dar, vad din comentariul tau ca putin iti pasa de natura (la fel si celor care ti-au dat like) pentru ca, probabil, habar n-ai ce inseamna natura pentru viata oamenilor.
Raspunde

Somnul Ratiunii Naste Monstrii.

Acum 4 ani

Deci vom avea tunel pana la urma de zeci de mil euro . Asta este e daca atata ne duce capul in loc sa se faca ceva de bun simt cu doua benzi si o pista de biciclete care sa lege cat mai multe din cartierele Sibiului o sa iasa ceva faraonic care va polua enorm, cu cat creste vitza cu atat poluezi mai mult .
Raspunde

Verde

Acum 4 ani

ONG -urile astea o sa conduca in curand tara.Se pricep la toate si au diferite interese. Da , si primarul pleacă si pădurea poate să rămână. O fragmentare prea mare a pădurii duce în timp la distrugerea ei.Nu se compara o autostrada cu un astfel de drum si in nici un caz nu trebuie sa se degradeze păduri pentru traficul urban care oricum va creste progresiv.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Claudiu

Acum 4 ani

Ce simplu se poate traversa Pădurea Dumbrava pe piloni de 40 de m. E tare greu, halal proiectanți....
Raspunde

S

Acum 4 ani

Nu vreau sa distrugă nici un metru patrat din pădurea dumbrava. Primarul din Cristian nu vede diferențele fata de ce s-a defrișat pentru autostrada? E rezervație (careia și o fragmentare i-ar face rău) și e zona de agrement din preajma orașului unde încă mai putem sa scăpăm de mașini. Sa se facă drumul între aeroport și calea poplacii, apoi cel între arhitecților și autostrada. Între calea poplacii și calea rasinariului e o zona prea frumoasa ca să o distrugem. Ocoliți. Asta e.
Raspunde

S

Acum 4 ani

Și are dreptate și primarul din selimbar, cu lacurile de la Sopa. Pe la linia de înaltă rensiune, la fel, se aglomerează și se da peste cap o zona prea faina. Pentru ca vor fi necesare și alte "ajustări" ale pădurii, dacă s-ar face pe acolo. Dacă ești deja un oraș cu un parc superb care se continua cu o pădure superba, nu merge sa vrei sa ai și drum expres prin zona aia. Nu putem fi oraș cu zone de agrement și zone naturale, dar și ca un oraș înconjurat doar de câmpuri, care poate fi înconjurat complet și de o centura. Ori una, ori alta.
Raspunde

Mihai Viteazul ucenic la mistrie

Acum 4 ani

Prostul şef. Adoră şedinţele în care el prezidează formal ceva – comitet, consiliu sau orice fel de adunare în care lumea îl ascultă, fie şi formal. Se dă în vînt după formalisme, vrea ca totul să (de)curgă cît mai formal. Şedinţa e de formă oricum, nu vrea probleme şi de cele mai multe ori le evită pasîndu-le la alte comisii şi comitete în virtutea unor reglementări formale pe care le invocă cu abilitate. Singura noastră şansă este dez-prostirea naţională. Degeaba avem soldaţi mulţi dacă ei sînt prost instruiţi şi prost echipaţi. Prostia ne vizează pe toti şi da, prostia e o ameninţare naţională. Prostia nu doare, dar ne afectează pe toţi şi suferă o ţară întreagă din cauza ei. Nu e cazul să devin patetic, asta fiind în fond tot o prostie, dar cred că e cazul să scăpăm de impostura cantitativului şi formalului, să scăpăm de proşti şi să nu ne mai lăsăm prostiţi de aceştia.
Raspunde

Sibian SB

Acum 4 ani

Treaba cu pilonii la inaltime, peste padure, este sincer o monstruozitate. Sa nu uitam faptul ca traim in Sibiu, oras cu 200 mii locuitoru si nu vreun Chicago (trenuri si autostrăzi suspendate) si sa nu uitam ca aceasta limba de padure care vine din munti si până in inima orașului e ceva rar intalnit, frumos si benefic pt toti iubitorii de natura si mai ales de sport si plimbări nemotorizate. Si astia suntem multi in oras, tot mai mulți, ceea ce e bine si semn de civilizație si oraș european (nu doar declarativ european, ci si ca stil de viata). Cand zic european, ma refer la orice tara de pe glob civilizata (tari nordice, tari vestice, canada, japonia etc). Da, si eu sustin o sosea pe la sudul orașului, dar care sa aiba ca rol principal unirea secțiunilor de oraș care demult trebuiau sa fie unite intre ele si nu sunt (asa cum am precizat într-un comentariu anterior). Si da, poate fi cu 2 benzi si pista de biciclete, ar fi aglomerata cat de cat la ore de varf, dar atat. Sa nu uitam ca oricum mulți locatari care teoretic ar putea apela la aceasta șosea pt a ajunge la serviciu (sa zicem cei din arhitecților catre zona industriala vest) nu o vor putea face pentru ca sunt constransi sa intre in oraș (sa duca copiii la gradinita scoli etc, sotia la jobul ei, sau alte motive). Nu avem nevoie de drum expres si nu avem nevoie sa se formeze acel inel, asa cum s-a dat exemplul Timișoarei sau Munchenului (un exemplu prost, Tm e in zona de camp si oras mare, Munchen e oras gigant si nu are treaba cu un orășel ca Sibiu). Pt tranzitare, avem autostrada, cand va exista Sb-Pitesti cei care o mai pot "rata", ca acum, nu vor mai exista, asa ca aia e arhisuficienta pt tranzit oras. Centura de sud trebuie conceputa sa ajute pe cei care stau la periferie sau comune, si in general sa ii faca sa ajunga mai usor la fabricile mari, si deci la anumite ore. La Valea Aurie, raman la varianta cu tunel si automat un drum scurt catre turnisor si fabrici, fara sa bagi un drum si poluare prin parc-zoo-blocuri si fara sa ocolesti toată padurea dumbrava si fara sa termini complet zona luncii Rasinari si Tropinii si fara sa afectezi negativ satul istoric si iubit de multi sibieni si turisti care este Rășinari (un sat extrem de apreciat la nivel european, conform studiilor).
Raspunde

Sibian SB

Acum 4 ani

Si totodata invit pe oricine sa faca o scurta si rapida analiza a traficului in oras sau imprejurimi, la orice ora in afara intervalele 7.30-8.40 si 16.00-18.00 (si ma refer aici la oricare din zonele care la acele intervale sint blocate). O sa vedeți ca vorbim de un oras cu trafic f relaxat si pe care il poti traversa din orice parte in orice parte, in 10-15 minute. Asadar, sa nu uitam ca locuim in Sibiu (200 mii locuitori) si nu in Munchen.
Raspunde

Sim

Acum 4 ani

In momentul de fata sunt de acord cu tine, dar sa gandim putin si la viitor. Cei care au construit in cartierul Arhitectilor nu s-au gandit la viitor, nu s-au gandi ca o sa se sugrume traficul acolo. Decat sa facem un drum cu o singura banda pe sens si peste 10 ani sa ne trezim ca nu este de ajuns, nu mai bine facem de acum unul cu 2 benzi? bani cei multi oricum se vor folosi. Zic si eu :)
Raspunde

S

Acum 4 ani

Exact. Nu trebuie sa exageram. Trebuie făcute noi drumuri, dar sa tai pădure pentru 20 minute în minus e o tâmpenie.
Raspunde

Dragos

Acum 4 ani

1. Nu trebuie sa intersecteze Padurea Dumbrava. 2. Nu trebuie sa fie cu profil de autostrada si nici lata pe patru benzi. 3. Nu trebuie gandita pt cei care tranziteaza Sibiul, ci sa fie o legatura intre localitatile viitoarei zone metropolitane. 4. Cei din Arhitectilor si Selimbar isi vor duce in continuare copiii la scoala in Sibiu, deci vor trece tot prin oras. 5. Lunca Rasinariului si Lunca Cisnadioarei trebuie sa ramana un loc pt extinderea orasului.
Raspunde

daniel

Acum 4 ani

clujul a făcut inel . oradea a făcut centura. concluzia: daca era pe bune se lucra la centura deja. primarii din rasinari si poplaca lipsesc petru ca nu se va face curînd. erau localnicii prezenți daca s-ar fi trecut peste pămînturile lor. A fost doar băgare in seama ca doar vin alegerile.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

cititor

Acum 4 ani

Hai sictir tunel. Ce mare catastrofa se intampla daca soseaua va trece direct prin padure? ONG-istii astia parca nu au altceva mai bun de facut, decat sa incerce sa puna bete in roate. De fapt, nici nu au altceva de facut pentru ca, sa ai un job serios implica calitati care probabil le lipsesc si atunci se fac ONG-isti ...
Raspunde

Cata

Acum 4 ani

Zici ca aveti 5 ani pe cuvantul meu. Cum va agitati si va lasati prostiti de apa asta de ploaie. Aceasi dezbatere a organizat-o primaria Sibiu acum 4 ani inainte de alegeri si ce au facut de atunci? Nimic. Acum au pasat dezbaterea publica la Consiliul Judetean. Asta o sa faca si acum, nimic, maxim un studiu de prefezabilitate sa mai traga niste bani din banii publici. Nu o sa vedem centura sud in veci. Stati cuminti in bancile voastre ca e doar o spoiala pe banii publici inainte de alegeri. Voi chiar nu vedeti ca de 30 de ani e aceasi poveste, inainte de alegeri toata tara se transforma intr-o mica Germanie, o sa fie totul perfect, pe hartie ca sa obtina voturi, in realitate de 30 de ani nu se intampla nimic bun.
Raspunde

Hammer Voivod

Acum 4 ani

Io, Hammer Voivod, stăpân al Sibiului,mare ongist, descalecator ,,rezistent ,hastagist, luptător sfânt cu hoardele PSD -iste , poruncesc. Sa se facă mare tunel pe sub Pădurea Dumbrava unde sa continuam rezistența subterana împotriva hoardelor pesediste.
Raspunde

Navetist

Acum 4 ani

Varianta propusa de ONG-uri e cea mai buna, felicitari. Tunelul se poate face chiar daca solul nu e de cea mai buna calitate. Tunelul cut and cover e solutia. E cu 60% mai ieftin decat cel traditional. Da, se taie padurea dar imediat dupa se replanteaza si in cativa ani se regenereaza. Important e sa nu se fragmenteze padurea.
Raspunde

Sibian SB

Acum 4 ani

Sim si Dragoș, v-am dat un plus. Da, asta era ideea, știu ca traficul cu anii (si extinderea orașului) vor fi tot mai mari, dar un drum expres este aproape cat o autostrada, arata groaznic si nu este necesar (doar nu vrem sa intre camioanele turcești pe centura sud si nu pe nord, nu?). Cineva critica giratoriile la ședința. Ba da, giratorii trebuie, iar drumul sa poata prelua absolut orice drum cu care se intersectează. Daca tu il faci ca vestem-selimbar, tot atatea accese laterale vei avea, adica ff putine. Si nu aia e ideea. Vrei viteza si fara giratorii? Te duci frumos pe centura autostrada existenta. Legat de defrisat, clar de tot nu. Insa si daca nu defrisezi, dar bagi un drum expres pe toată lungimea luncii Rasinariului, e fix acelasi dezastru ecologic si vizual, plus ca una din cele mai faine zone pt extindere cu case, nu se va mai realiza, eu nu as mai sta pe fașia aia de pamant si asa destul de ingusta, daca prin mijlocul ei trece un drum expres plin de parapeti. Da, arhitecților este un dezastru mare, de aia un prim comentariu l-am început mentionand ca dl Huja, primar al Cisnădiei, nu s-a prezentat. Bine ca au venit primarii Talmaciului si al Miercurii (evident pt un pic de baie de imagine acum cu 3 luni înainte de locale), dar Huja nu a binevoit. Si nici Budin de la Poplaca. Da, posibil ca in următorii 10 ani să nu se faca nimic, insa parerea mea un drum cu 2 benzi si pista biciclete este necesar in sud si candva se va face. Dar trebuie sa avem cu toții grija de acum, de la discutii, sa nu se faca drum expres si nici sa distrugi natura sau zonele cu construcții.
Raspunde

Padurea Verde

Acum 4 ani

Daca tot e sa tranversam padurea, cel mai logic ar fi pe piloni sau terasament ridicat cu trecere pe sub, ori tunel sau zone de trecere a padurii peste sosea si in zona Sitex, ca locatie. Acolo se ingusteaza padurea, e mai departe de oras si mai aproape de rasinari, permitand zonei sa se dezvolte pe viitor. www.yumpu.com/ro/document/view/63111076/centura-sud-sibiu-456-variante Daca tot e dezbatere publica, am desenat inca 3 variante pe care le puteti vedea in link-ul de sus.
Raspunde

alt sibian

Acum 4 ani

Din ce ai desenat tu varianta 6 mi se pare cea mai buna si cea mai logica. Bravo.
Raspunde

Popescu Florin

Acum 4 ani

De departe varianta 6 este cea mai buna de pana acum . Iti propun sa o pui pe site-ul cj sibiu. Te felicit !
Raspunde

Sibian

Acum 4 ani

Este tot ce poate d-na Primar. Sa inlocuiasca spatiile verzi, datatoare de oxigen, cu asfalt si beton. Priviti realizarile geniale ale primariei in cartierele "modernizate" Ho[pdrom 3 si Dioda. Numai locuri de parcarw cu dale "verzi", fara copaci sau alte ornamente florale sau generatoare de oxigen. Cred ca trebuie sa-si proiecteze plecarea de la pPrimarie toti care astazi cred ca ne fac bine.
Raspunde

Padurea Verde

Acum 4 ani

da nimic nu va convine...si spatii verzi si parcari si toate cele. O idee buna ar fi plantarea de copaci si parcari subterane sau suspendate. pe langa renuntarea la rablele poluante, de catre posesorii lor sau de suv-urile total inutile.... dar si pt aia e tot primaria de vina ?
Raspunde

Nelu

Acum 4 ani

Sint bune principiile prezentate de Dragos.Nu mai eliberati autorizatii aiurea care sa aafecteze zona Sibiului si imprejurimile si mai mult.Primarii din vecinatatea orasului, au construit in jurul lui fara niciun discernamint.Nu au prevazut spitale,scoli,gradinite,cimitire ,drumuri de legatura.Apelati la proiectanti capabili nu la niste nulitati care din start spun ca nu se poate.
Raspunde

Doar un om

Acum 4 ani

Eu zic sa faca un bloc primaria sibiu pe locul de intrare dinspre sibiu spre cisnadie catre cartierul arhitectilor si astfel primarul din cisnadie va trebui sa se descurce cu dezvoltatorii din zona sa faca si drumurile de access ce trebuiau gandite si create de la inceput
Raspunde

Sibian SB

Acum 4 ani

Da, dintre variantele in care in drum trece prin pădurea dumbrava, varianta 6 a lui Padurea Verde ar avea un traseu potrivit si la o distanta corecta fata de Sibiu dar si fata de comune, si fara sa distrugem complet Lunca Rasinari, fara sa afectam Tropinii. Cu mentiunea ca de la drumul de Poplaca, daca cumva trece peste terenul Mapn, nu e ok si atunci trebuie mutat mai spre Poplaca, respectiv pe la capătul poligonului. Dar ce facem cu traversarea pădurii ?? Pt ca pe piloni va fi un dezastru pt ochi, tunelul e scump, defrișatul o fragmenteaza si afectam sportivi biciclisti animale si la fel arata urat...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus