Mihai Cristian se ocupă deja de mai bine de zece ani de colantări, în Sibiu. Într-un deceniu de activitate, tânărul sibian a înfoliat nu doar mașini, ci și avioane, bărci, yachturi și biciclete. Pentru a pune pe picioare o astfel de afacere, Mihai a avut nevoie de aproape 3000 de euro, iar apoi a continuat să investească bani în fiecare an de activitate.
Mihai are 30 de ani și este din Sibiu. Nu și-a dorit să plece din orașul în care a crescut, așa că a decis mai degrabă să deschidă o afacere aici. În acea perioadă înfoliatul mașinilor nu devenise încă un trend, așa că tânărul a fost printre primii de pe piață. Acest lucru a venit cu beneficii dar și cu greutăți.
„Acum 10 ani, era o operațiune relativ nouă, nu erau multe firme în domeniu, așa că am văzut acest lucru care pe un punct forte”, explică Mihai Cristian. Acum, la un deceniu distanță, își amintește cât de greu a fost să înceapă cu înfoliatul, pentru că nu găsea materiale, nici distribuitori.
3000 de euro, investiția inițială
Pentru a realiza colantările, tânărul spune că nu are nevoie de prea multe – doar de câteva ustensile pe care le găsește cam oriunde. Cea mai mare investiție merge însă, an de an, în seminarii și cursuri de specializare.
„Investiția materială este relativ mică, totul se rezumă la racletă, cutter, suflantă aer cald, dar investiția cea mai mare este în cursuri, seminarii, experiență. Un seminar costă aproximativ 1000 euro și e necesar cam unul pe an, ca să mă actualizez cu ce materiale apar noi. Investiția inițială a fost cam de 2-3000 euro, apoi regulat am adăugat cam 4000 euro anual”, spune Mihai.
Tânărul face colantări pentru mașini personale, iar clienții au de ales din peste 500 de culori și texturi, dar și folii auto omologate RAR (pentru geamuri) și folii transparente de protecție caroserie. Și nu face asta doar pentru mașini.
„Am înfoliat de asemenea și vehicule mai neobișnuite precum limuzine pentru nunți, bărci, yachturi, biciclete și chiar și avioane.”
Sibianul spune că cei care aleg înfolierea mașinii în detrimentul vopsirii au parte de mai multe beneficii. „Este mult mai practic decât o revopsire, iar toată operațiunea durează trei-patru zile. Aveți posibilitatea să alegeți dintr-o paletă largă de culori și texturi, neobișnuite comparativ cu vopseaua. În caz de avarii se schimba folia doar de pe elementul afectat și procedeul durează 2-3 ore. Totodată, este important de reținut faptul că folia protejează vopseaua originală, iar la revânzare se menține valoarea autovehiculului. Ca și costuri este asemănător sau puțin mai ieftin ca o revopsire”, explică Mihai.
Totodată, sibianul povestește faptul că de un an organizează, alături de cei trei angajați ai săi, training-uri pentru cei care doresc să își deschidă o afacere în domeniu. În urma training-ului, cursanții vor primi diplome certificate.
Mihai Cristian poate fi contactat pe pagina oficială de Facebook a afacerii sale, acolo unde veți găsi și numeroase fotografii și filmări cu proiectele sale.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Afacerilor Externe , colantari , masini , Autoportretul unei fete cumint , Mihai Cristian Tranca , stiri sibiu
Vizualizari: 19318
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Ombladon
Acum 2 ore
Paganini
Acum 2 ore
Didulescu
Acum 2 ore
Mioara
Acum 2 ore
Andrei