X
autostrada sibiu boita santier 4

FOTO Șantierul autostrăzii Sibiu – Boița, deschis oficial în plină pandemie: ”obiectivul este vital pentru economia României”

După aproape 12 luni în care au realizat proiectul tehnic și, mai apoi, au obținut autorizația de construire, austriecii de la Porr Construct au primit ordinul de începere a lucrărilor la prima secțiune a autostrăzii dintre Sibiu și Pitești.

Trei ani este termenul în care Porr Construct, companie cu acționariat austriac, trebuie să finalizeze un lot din prima secțiune a autostrăzii Sibiu – Pitești, adică aproximativ 13 km de autostradă. Anunțul emiterii ordinului de începere a lucrărilor a fost făcut de ministrul Transporturilor, Lucian Bode, în cursul zilei de luni. Care susține că șantierele marilor proiecte de infrastructură nu trebuie să fie afectate de pandemia noului coronavirus.
”Prin ordinul de începerea a lucrărilor se garantează continuarea acestui obiectiv atât de important pentru infrastructura rutieră din România. Putem spune cu certitudine că au început lucrările la Autostrada Sibiu-Pitești. Obiectivul este vital pentru economia României, pentru dezvoltarea agenților economici din zonă, dar și prin atragerea de noi investiții”, spune Bode, potrivit unui comunicat remis redacției Turnul Sfatului de către Ministerul Transporturilor.

Merită menționat faptul că amenajarea drumurilor tehnologice, precum și alte categorii de mici lucrări au început, de fapt, din luna octombrie a anului trecut. Proiectarea și execuția autostrăzii în discuție face obiectul unui contract în valoare de 612,6 milioane de lei, fără TVA, semnat în aprilie 2019 (echivalentul a 129 milioane Euro fără TVA, având un cost/ km de 9,7 milioane euro fără TVA).

harta sectiunea 1 sibiu boita autostrada

Doar un lot, nu toată secțiunea

Lotul 1 al autostrăzii Sibiu – Pitești este cel care pornește de la capătul actualei autostrăzi-centură ocolitoare a Sibiului, traversează parcul industrial Șelimbăr, trece de sensul giratoriu de la Veștem fără să aibă vreo legătură cu acesta, ocolește și Tălmaciul tot pe la vest, după care ”se termină” într-un viaduct în dreptul comunei Boița, deci înainte de ”a intra în munți”. Viaductul respectiv va rămâne neutilizat până când va fi dat în folosință și lotul 2 al viitoarei autostrăzi. ”Coborârea” de pe acest lot de autostradă se va face înainte de Boița, printr-un nod rutier temporar (cel mai probabil un sens giratoriu la intersecția cu DN7). 13,17 km este lungimea acestui prim tronson de autostradă.

Contractul prevede și amenajarea unor spații de servicii pe acest tronson, precum și a unui centru de întreținere și coordonare. Totodată, lucrările pentru acest prim tronson vor duce și la amenajarea unui nou sens giratoriu pe DN1/DN7, în zona intersecției actuale cu drumul către Cisnădie (nodul rutier de aici urmează să fie reconfigurat).
Un astfel de sens giratoriu este solicitat de mult timp de autoritățile și șoferii sibieni, care invocă numărul ridicat de accidente generate de amenajarea acestei intersecții.

De amintit faptul că secțiunea I a autostrăzii Sibiu – Pitești măsoară 14,15 km lungime, dar în prezentul contract semnat cu Porr Construct SRL au fost cuprinși doar 13,17 km (de unde și numele ”lot 1 al secțiunii I”). Restul de 0,98 km din secțiunea I fac obiectul unei licitații separate, ce urmează a fi lansată, cel mai probabil, împreună cu cea de proiectare și execuție a secțiunii II (Boița – Cornetu).

autostrada sibiu boita santier 5 autostrada sibiu boita santier 3 autostrada sibiu boita santier 2 autostrada sibiu boita santier 1

Sursa foto: CNAIR

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

7 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Isidor

    3 ani pentru 17km! La care se vor adauga cateva luni, daca nu chiar un an, pentru obisnuitele intarzieri…
    Transfagarasanul, sapat cu dinamita printre stanci, are 90 de km, si a fost construit in 4 ani. Acum sa-mi explice mie cineva de ce, cum se poate ca acum 50 de ani, cu tehnologia de atunci, sa se construiasca de 4x mai rapid, mai eficient si mai trainic decat azi?! Cum s-au putut construi 22,5km/an de drum de munte, in conditii vitrege, iar azi le trebuie 3 ani (+intarzieri) pentru 17 km pe teren (aproape) plat?

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    statul defect

    din moment ce motorul consumului s-a oprit,trebuie turat motorul investițiilor…dar cu 13 km,nu trece “iarna economica” ce va urma

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    raspandache

    Trag de timp cât pot, că oricum Europa nu vrea această autostradă iar ai noștri n-au voie s-o construiască.
    Ăsta e doar un căcățel inofensiv, că nu trece munții. De aia s-au și putut apuca de ea. Dincolo de Carpați nu vom vedea autostradă atât timp cât mai există România întreagă.
    Acum ne vor băga pe la nas acest căcățel nu trei ani, ci vreo 10-15, iar noi vom sta ca niște schilozi și-l vom mirosi și atât.
    Dacă nu pricepem ce se întâmplă sub nasul nostru nici nu vom fi capabili de vreo reacție fermă de împotrivire.

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    statul defect

    ^isidor…departe de mine sa caut scuze idiotilor si coruptilor din cnair…..

    …dar democratia inseamna expropieri,acord de mediu,arheologie,respectarea drepturilor angajaților,etc……pe vremea lu Ceasca nu se facea nimic din acestea

    prp problema la noi este capacitatea administrativa dezastruoasa dupa 30 de ani de politizare si pile/relatii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact