După aproape 12 luni în care au realizat proiectul tehnic și, mai apoi, au obținut autorizația de construire, austriecii de la Porr Construct au primit ordinul de începere a lucrărilor la prima secțiune a autostrăzii dintre Sibiu și Pitești.
Trei ani este termenul în care Porr Construct, companie cu acționariat austriac, trebuie să finalizeze un lot din prima secțiune a autostrăzii Sibiu – Pitești, adică aproximativ 13 km de autostradă. Anunțul emiterii ordinului de începere a lucrărilor a fost făcut de ministrul Transporturilor, Lucian Bode, în cursul zilei de luni. Care susține că șantierele marilor proiecte de infrastructură nu trebuie să fie afectate de pandemia noului coronavirus. ”Prin ordinul de începerea a lucrărilor se garantează continuarea acestui obiectiv atât de important pentru infrastructura rutieră din România. Putem spune cu certitudine că au început lucrările la Autostrada Sibiu-Pitești. Obiectivul este vital pentru economia României, pentru dezvoltarea agenților economici din zonă, dar și prin atragerea de noi investiții”, spune Bode, potrivit unui comunicat remis redacției Turnul Sfatului de către Ministerul Transporturilor.
Merită menționat faptul că amenajarea drumurilor tehnologice, precum și alte categorii de mici lucrări au început, de fapt, din luna octombrie a anului trecut. Proiectarea și execuția autostrăzii în discuție face obiectul unui contract în valoare de 612,6 milioane de lei, fără TVA, semnat în aprilie 2019 (echivalentul a 129 milioane Euro fără TVA, având un cost/ km de 9,7 milioane euro fără TVA).
Doar un lot, nu toată secțiunea
Lotul 1 al autostrăzii Sibiu – Pitești este cel care pornește de la capătul actualei autostrăzi-centură ocolitoare a Sibiului, traversează parcul industrial Șelimbăr, trece de sensul giratoriu de la Veștem fără să aibă vreo legătură cu acesta, ocolește și Tălmaciul tot pe la vest, după care ”se termină” într-un viaduct în dreptul comunei Boița, deci înainte de ”a intra în munți”. Viaductul respectiv va rămâne neutilizat până când va fi dat în folosință și lotul 2 al viitoarei autostrăzi. ”Coborârea” de pe acest lot de autostradă se va face înainte de Boița, printr-un nod rutier temporar (cel mai probabil un sens giratoriu la intersecția cu DN7). 13,17 km este lungimea acestui prim tronson de autostradă.Contractul prevede și amenajarea unor spații de servicii pe acest tronson, precum și a unui centru de întreținere și coordonare. Totodată, lucrările pentru acest prim tronson vor duce și la amenajarea unui nou sens giratoriu pe DN1/DN7, în zona intersecției actuale cu drumul către Cisnădie (nodul rutier de aici urmează să fie reconfigurat). Un astfel de sens giratoriu este solicitat de mult timp de autoritățile și șoferii sibieni, care invocă numărul ridicat de accidente generate de amenajarea acestei intersecții.
De amintit faptul că secțiunea I a autostrăzii Sibiu – Pitești măsoară 14,15 km lungime, dar în prezentul contract semnat cu Porr Construct SRL au fost cuprinși doar 13,17 km (de unde și numele ”lot 1 al secțiunii I”). Restul de 0,98 km din secțiunea I fac obiectul unei licitații separate, ce urmează a fi lansată, cel mai probabil, împreună cu cea de proiectare și execuție a secțiunii II (Boița – Cornetu).
Sursa foto: CNAIR
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: ministerul transporturilor , Turnul Sfatului , Activag Pitești , autostrada A1 inchisa , autostrada Sibiu - Pitești , Execuție Lucrări , Pentru Sibiu , Primăria Boiţa , diriginte de santier , Porr Construct , Lucian Bode
Vizualizari: 5423
Ultimele comentarii
Acum 50 minute
MB
Acum 53 minute
Claudiu
Acum 54 minute
Liberal autentic
Acum 56 minute
Neli Oproiu
Acum 58 minute
Bobo