X
92019547_3059156744148692_414578920906555392_n

CERT-RO: Campanie cu vouchere false de cumpărături care ţintește clienţii magazinului Profi

O campanie cu vouchere false de cumpărături a ajuns să ţintească clienţii români ai magazinului Profi România, iar compania a publicat deja un mesaj de alertare pentru cei care le urmăresc activitatea în mediul online, informează Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO).

“Ca şi în cazul incidentelor de tip #scam precedente, care s-au folosit de imaginea unor retaileri cunoscuţi în România, potenţialelor victime li se serveşte un scurt chestionar cu întrebări generale despre preferinţele de shopping (…) După ce răspund la întrebări, utilizatorii sunt redirecţionaţi către o pagină unde au posibilitatea să aleagă dintre opţiuni multiple, pentru a încerca să ‘nimerească’ premiul. Desigur, atacatorii simulează o extragere reală, victima nu nimereşte niciodată din prima, dar în cele din urmă ‘câştigă’ pentru că are la dispoziţie 3 încercări”, explică specialiştii în securitate cibernetică.

Conform instituţiei, elementele care fac obiectul tentativei de fraudă conţin greşeli gramaticale, grafică ciudată şi, mai ales, o adresă de internet care nu foloseşte domeniul oficial.

“Elementele de identificare a tentativei de fraudă sunt şi ele prezente şi destul de evidente: text incorect gramatical, aşezare în pagină defectuoasă, grafică ciudată, website care nu foloseşte domeniul oficial (decorada-jablonna[.]eu), componentă de mesaje pe social media pentru veridicitate, redirecţionarea utilizatorului pe alte pagini maliţioase sau necesitatea abonării la anumite servicii cu plată, pentru a ajunge să ridici în cele din urmă un premiu care nu există”, se arată în atenţionarea experţilor.

Marţi, oficialii CERT-RO atrăgeau atenţia asupra unei alte campanii frauduloase la adresa utilizatorilor de internet ce avea în prim-plan imaginea Mega Image.

“Atacatorii din spatele campaniilor de tip scam care se folosesc de identitatea vizuală a unor retaileri sau hypermarket-uri populare în România au ajuns în aceste zile să se folosească de imaginea Mega Image. Compania a publicat deja un mesaj pe social media, în care îşi atenţionează clienţii despre campania înşelătoare şi le recomandă să urmărească exclusiv canalele oficiale. Tentativa de fraudă funcţionează similar cu precedentele, are aceeaşi structură şi este găzduită online folosind tot un domeniu .club. Principalul mediu de propagare este cel mobil, răspândirea având loc prin intermediul aplicaţiei de mesagerie WhatsApp, iar utilizatorii sunt ademeniţi să acceseze link-ul de posibilitatea câştigării unui “Voucher GRATUIT 2500 Lei pentru a sărbători cea de-a 90-a aniversare'”, notează sursa citată de Agerpres.

În cazul în care utilizatorii se confruntă cu astfel de situaţii este recomandată notificarea deopotrivă a CERT-RO (la adresa alerts@cert.ro) şi Poliţia Română (pentru a depune o plângere).

De asemenea, pentru a primi mai multe sfaturi în cazuri asemănătoare, se pot trimite mesaje pe conturile social-media ale CERT-RO.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact