X
aeroport-26

Concesiunea unei părți din Aeroportul Sibiu, adusă din nou în consultare. Pentru cei ”cu oile”

Printr-o adresă transmisă în cursul zilei de luni, toți consilierii județeni au fost solicitați ca în decurs de trei zile să își exprime punctul de vedere referitor la concesiunea pe 25 de ani a unui hectar de teren din proprietatea Aeroportului. Pentru dezvoltarea unor facilități cargo de către o firmă care mizează pe transportul oilor.

”Având în vedere adresa societății Uplift Airport Services SRL, privind menținerea intenției companiei de a concesiona pentru 25 de ani a unei suprafețe de aproximativ 10.000 mp în perimetrul Aeroportului Internațional Sibiu, în vederea dezvoltării și operării unui terminal cargo, vă solicităm să ne transmiteți până joi, 09.04.2020, ora 14;00, punctul dumneavoastră de vedere cu privire la această propunere. Totodată, în situația în care răspunsul dumneavoastră este negativ, vă rugăm sa ne comunicați motivele care stau la baza acestuia”, este adresa transmisă tuturor aleșilor județeni.

Societatea la care se face referire în adresă, Uplift Airport Services SRL (fostă Aerokraft) face parte din lotul celor patru companii care, în toamna anului trecut, au depus diferite oferte pentru a concesiona – parțial sau total – Aeroportul internațional Sibiu. Oferta celor de la Uplift era de a concesiona aproximativ 10.000 de mp, unde să realizeze investiții de aproximativ trei milioane de euro, pentru amenajarea unor facilități cargo. Facilități prin care, cei de la Uplift estimau operarea a unui număr mediu de aproximativ 60 de zboruri pe lună, cu aeronave a căror greutate ar fi cuprinsă între 30 și 150 de tone.

Oferta celor de la Uplift a atras atenția și prin faptul că mare parte a volumului de marfă pe care anunțau că intenționează să o transporte de la Sibiu ar fi formată din oi. ”Mare parte din volumul de marfă pe care noi îl dăm la export în momentul de față vine din zona Sibiului și principala problemă este că ea trebuie tranzitată ori în aeroportul Otopeni, ori în portul Constanța. (…) Foarte mulți exportatori și de asemenea importatori din țările arabe evită să mai aducă transportul pe nave din cauza mortalității foarte crescute și preferă să plătească mai mult transport de la punct la punct pe cale aeriană, precum v-am spus, și carcasele de oi și de miei, dar și animalele vii, în special animale, care sunt transportate pentru material genetic. Există niște contracte semnate în momentul de față cu statul Kuweit, Emirate, Iordania, Arabia Saudită, care depășesc 1 mil. de capete, pe care aeroportul Otopeni nici de acum în 5 ani nu ar putea să le transporte, iar tipul de hrană preferat, și anume cel halal, trebuie să respecte un anumit timp de livrare, respectiv să nu depășească 72 de ore. (…) trebuie să se miște foarte repede, astfel riscăm să pierdem piața, piață pe care fermierii noștri au câștigat-o cu greu în ultimii ani, în detrimentul statelor precum Lituania, Letonia, Estonia care sunt tradițional crescători de ovine și exportatori, principali exportatori în Europa”, explicau reprezentanții Uplift, conform stenogramelor publicate mai apoi de reprezentanții CJ Sibiu (un rezumat al acelor stenograme poate fi citit aici).

Respinsă atunci. Acum? ”Aranjamente de trei lei”

Oferta de concesiune a celor de la Uplift (laolaltă cu celelalte depuse pentru concesiunea parțială sau chiar totală a Aeroportului internațional Sibiu) a fost respinsă în cadrul ședinței Consiliului județean Sibiu din luna decembrie 2019.
”A fost transmisă o nouă adresă, de aceea trebuie repusă în discuție”, au explicat reprezentanții conducerii CJ Sibiu motivul pentru care, acum, este din nou solicitată opinia consilierilor județeni pe acest subiect.

Iar consilierii județeni nu par foarte dispuși să abordeze acest subiect. ”Trebuie să vedem ce spun și ceilalți consilieri. Eu mi-am mai exprimat părerea public pe acest subiecy și am argumentat. Nu este momentul, nici acum cu toată povestea cu corona, dar nici în principiu. Noi, mai întâi, trebuie să vedem ce facem cu Aeroportul și apoi vedem cu cargo acela. Acolo sunt niște interese, aceleași care au fost și acum patru luni. Până nu facem acolo o echipă care să știe ce vrem să facem cu acel aeroport peste cinci, zece, 20 de ani, tot așa cu discuții pe bucățele, nu facem nimic. Așa, acum, nu știu cine ce interes are iarăși acum în spate. Văd că se tot insistă. Aranjamente de trei lei”, s-a arătat revoltat Paul Jurgen Porr, consilier județean FDGR, formațiune al cărei președinte este.

”Aeroportul internațional Sibiu este un obiectiv strategic, pentru orice oraș și regiune. Mai ales la Sibiu, în contextul viitorului comandament NATO. Cine controlează aeroportul controlează accesul în oraș. Căci comandații NATO nu vin cu Dacos-ul sau cu trenul. Iar de la un centru de conferințe, brusc a crescut interesul pentru Aeroport. Noi am fost aleși pentru a apăra interesul sibienilor și nu al unor grupuri de interese, care pot fi chiar antagonice cu interesele sibienilor”, Paul Jurgen Porr, în ședința CJ Sibiu din decembrie 2019

Nici reprezentanții PSD nu par dispuși la astfel de discuții în acest moment. ”Dacă mă întrebați pe mine, eu spun că nu este nicio grabă. Noi am avut acea ședință de Consiliu Județean, de anul trecut, în care domnul profesor dr. Porr și-a exprimat punctul de vedere foarte clar. Adică, dacă din punct de vedere strategico-militar acest aeroport va deservi și structurile NATO. Chestiunea a fost ridicată pertinent, pentru că e normal să fim prudenți într-o asemenea stare a lucrurilor. Adică, nu știu de ce nu se cere și părerea celor de la Ministerul Apărării Naționale”, a declarat Pavel Bichicean, consilier județean din partea PSD. Potrivit lui, grupul consilierilor județeni PSD urmează să discute pe subiectul ridicat din nou de reprezentanții CJ Sibiu în cursul zilei de marți.

Citește și Au ”rezolvat” Aeroportul: nu se mai concesionează nimic. ”Unii spun că în spate sunt arabii, alții că sunt rușii”

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

O opinie

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Local2

    Mdea, cumpara araboii oile ca produsele din sex shop. Nu e gluma.

    Totusi, sa amani orice investitie ”pana vedem ce facem cu” e cam prostie. Practic faci nimic! 25 ani sau cat o fi zboara cat ai pocni din degete iar orasul ramane cu investitia.

    Mai e si chestia ca foarte posibil comertul cu animale vii sa fie interzis mondial (macar partea civilizata a planetei).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact