Joi,
28.03.2024
Cer Senin
Acum
11°C

Glovo invită restaurantele din Sibiu să intre în ”Marketplace”. ”Valoarea comisionului este aproape la jumătate față de cel normal”

Glovo invită restaurantele din Sibiu să intre în ”Marketplace”. ”Valoarea comisionului este aproape la jumătate față de cel normal”

Platforma de delivery Glovo le transmite restaurantelor din Sibiu să acceseze programul ”Marketplace” al companiei, program prin care compania oferă acces la baza on-line a platformei, însă transportul se face individual, de către fiecare restaurant, cu personalul propriu. Această precizare vine în urma articolului din Turnul Sfatului care arăta că restaurantele din Sibiu renunță la platformele internaționale  de livrare din cauza comisioanelor foarte mari. “Credem că în această perioadă, cele mai importante lucruri sunt colaborarea și sprijinul reciproc cu restaurantele locale, așa că Glovo le oferă suport prin posibilitatea adoptării modelului Marketplace cu un comision scăzut, partenerii putându-l folosi pentru a-și optimiza afacerile și pentru a-și păstra angajații. Este avantajos pentru business-urile mai mici, care au în jur de 10-20 de comenzi pe zi, care, optând pentru acest model, se pot ocupa singure de livrarea comenzilor. Cel mai important aspect este acela că valoarea comisionului este aproape la jumătate față de cel normal, în care Glovo livrează cu curierii propria”, precizează pentru Turnul Sfatului, Victor Răcariu, General Manager Glovo România.

”Cu ajutorul modelului marketplace, restaurantele își pot păstra angajații activi pe partea de livrare a comenzilor”

El spune că publicitatea on-line, pe acest serviciu, se face în funcție de preferinețele restaurantelor. ”Pe lângă comisionul mic, modelul marketplace ajută restaurantele să-și crească vizibilitatea și vânzările către sute de mii de utilizatori din raza lor de acoperire și din targetul lor, prin oferte cu discount-uri, taxe de livrare scăzute, campanii 1+1 gratis, prin campanii de marketing susținute de Glovo (Google Adwords, Facebook Ads, Influencer Marketing, etc.), să personalizeze oferta în timp real, direct din aplicație, pe baza unor rapoarte detaliate ale comportamentului clienților sau să simplifice gestiunea comenzilor în funcție de adresele de livrare, aria dorită de vizibilitate, taxele de livrare etc. În plus, restaurantele care primesc comenzi prin aplicația Glovo, beneficiază de help-center-ul Glovo pentru a rezolva problemele și cerințele clienților. Astfel, cu ajutorul modelului marketplace, restaurantele își pot păstra angajații activi pe partea de livrare a comenzilor, dacă acest lucru le avantajează”, a declarat Victor Răcariu, General Manager Glovo România.

Ce e Marketplace

Modelul de business, Marketplace, lansat de Glovo, permite restaurantelor posibilitatea de a livra cu proprii angajați. Comisionul de listare în aplicație prin acest serviciu este de 12%. Restaurantele pot gestiona comenzile, adresele de livrare ale clienților, aria în care doresc să fie vizibile, taxele de livrare în funcție de valoarea comenzii sau distanțele. Acestea pot administra activități direct din aplicație precum meniul, programul, rapoarte detaliate despre cele mai vândute produse sau cele mai bune intervale pentru comenzi. Restaurantelor li se pune la dispoziție și serviciul help-center, ce rezolvă rapid problemele și cerințele utilizatorilor.

Ce li se reproșează platformelor de delivery

Turnul Sfatului a scris recent că tot mai multe restaurante din Sibiu renunță la brandurile internaționale de livrare la domiciliu. Food Panda și Glovo. Cauza: procentul considerat prea mare pe care îl iau pentru transport și prezența pe platforma lor on-line. Sunt căutate în schimb societăți locale de livrare, se fac parteneriate sau se încearcă livrarea prin mijloacele proprii. Glovo și Food Panda au trezit antipatia multor restaurante din oraș, după ce în contextul crizei provocate de noul coronavirus nu numai că nu au micșorat tarifele de transport, ci le-au și mărit. ”Le-am cerut celor de la Glovo o ofertă în luna decembrie și mi-au oferit 31% plus TVA din comandă. Acum a cerut cineva ofertă de la ei și le-a oferit 35% plus TVA. Asta înseamnă că dacă un om ia o comandă de 10 lei, ei îți iau ție 35% plus TVA din acești 10 lei. Cei de la Food Panda sunt undeva între 22 și 25%, ei măcar au rămas stabili. Cei de la Take Away iau un comision de la 17% din comandă, pentru că ei îți oferă doar platforma on-line de promovare, dar transportul ți-l faci tu. Automat, aici trebuie să-ți asiguri transportul efectiv. Măgăria cea mai mare e că pe bonul acela tu trebuie să-ți pui 10 lei comanda, cu 10 lei transport asta înseamnă 20 lei , ei nu-ți iau 17% din comandă, îți iau 17% din tot, deci inclusiv transportul. Toată lumea din oraș e foarte supărată pe ei”, spune un patron de restaurant.

Articolul integral poate fi citi aici:

http://www.turnulsfatului.ro/2020/04/05/miscarea-de-rezistenta-a-restaurantelor-din-sibiu-daca-acum-nu-sustinem-economia-locala-cand-s-o-mai-sustinem/

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

2 comentarii

zzz

Acum 3 ani

deci iti vor jumate din 30-35% (adica 15.17%) pentru serviciul de dispecerat, ca un taxi. doar ca...nu vine taxiul , tre sa iti duci tu marfa
Raspunde

Ion Micu

Acum 3 ani

Jumate dar platesti livrarea ca restaurant: un om si masina deci tot acolo sau mai rau. Serviciul in sine poate fi replicat foarte usor de un startup romanesc cu niste investitori seriosi. Se poate incepe cu un meniu printat distribuit si un website care aduna toate restaurantele. Meniul printat ar atrage un nou segment de clienti - oamenii in varsta de la bloc care erau clienti fideli la meniul zilei. O linie telefonica cu 3 angajati care lucreaza de acasa si doar preiau comenzi si sincronizeaza procesul. Firma de taxi e perfecta sa se ocupe de livrare. Se pot contracta inclusiv biciclisti la comisioane mult mai mici - sunt o gramanda de oameni care nu au bani si cauta ceva flexibil. Dar preferam un sistem monopolist si asteptam subventii de la stat.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus