Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
20°C

Sibienii au “verde” pentru biciclete intr-un proiect de 70.000 de euro

Asociaţia Tură în Natură a lansat astăzi proiectul “Sibiu - UnDa Verde pentru Biciclete!”, demers care îşi propune promovarea bicicletei ca mijloc de deplasare alternativ, în scopul combaterii schimbărilor climatice şi a îmbunătăţirii calităţii vieţii în comunitate. ”Avem aşteptări foarte mari de la acest proiect, sper ca cicliştii sibieni să ne fie alături în acest demers, de a îmbunătăţi condiţiile de deplasare cu bicicleta în oraş şi în afara oraşului”, a declarat Mihai Proca, preşedintele Asociaţia Tură în Natură Sibiu
Implementarea proiectului este finanţată prin Programul Fondul ONG în România, iar costul total eligibil al  proiectului este de aproximativ 70.000 de euro, din care co-finanţarea  asigurată de Asociaţia Tură în Natură este în jur de 8.000 de euro.

De la învăţarea regulilor rutiere, la aplicarea lor

O primă activitate pe care o va iniţia asociaţia este de a oferi oamenilor cursuri educative, în ceea ce priveşte mersul cu bicicleta. “Pentru că, la ora actuală în Sibiu, nu există activităţi de şcolarizare pentru mersul cu bicicleta, propunem organizarea unor cursuri educative, ce vor fi organizate prin intermediul campaniei «Biciclist în trafic»”, susţin iniţiatorii proiectului. Următoarea activitate a proiectului face referire la  stabilirea unui grup de lucru, la nivelul autorităţilor locale, pentru promovarea mersului pe bicicletă şi respectarea bicicliştilor în trafic. O nouă preocupare va fi îndreptată spre organizarea de workshop-uri în cadrul unor companii din Sibiu, cu scopul de a mobiliza cât mai multă lume să folosească bicicleta ca mijloc de deplasare alternativ. Şi, în final, ultima campanie va cuprinde acţiuni stradale, cu obiectivul de a informa şoferii cu privire la drepturile bicicliştilor. “Urmărim ca, în urma desfășurării campaniei, cât mai mulţi sibieni să conştientizeze riscurile pe care le reprezintă necunoaşterea regulilor de circulaţie”, au mai precizat reprezentanții asociației.

Inclusiv pentru elevi

Proiectul “Sibiu – UnDa Verde pentru Biciclete” va aborda o varietate de probleme ale bicicliştilor sibieni, precum: educaţia deficitară a elevilor în ceea ce priveşte regulile rutiere, nivelul ridicat de noxe produse de autovehicule care afectează sănătatea bicicliştilor, lipsa transparenţei la nivelul autorităţilor locale, reguli de circulaţie neclare pentru biciclişti, lipsa de respect din partea şoferilor, infrastructura urbană insuficientă pentru biciclişti şi, nu în ultimul rând, problematica legată de lipsa unor trasee de cicloturism în afara oraşului. “În acest scop ne propunem să prezentăm informaţii relevante despre deplasarea cu bicicleta în oraş la peste 1.000 de elevi sibieni, să influenţăm politicile autorităţilor locale în beneficiul bicicliştilor, cât şi să găsim soluţii pentru promovarea deplasării cu bicicleta la serviciu împreună cu 200 de angajaţi”, a mai precizat preşedintele Asociaţiei Tură în Natură, Mihai Proca.

Parteneri instituționali

Proiectul este demarat în parteneriat cu Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Sibiu, Agenţia pentru Protecţia Mediului Sibiu şi Club Rotary Sibiu. “Putem să mergem la zeci de companii, dar fără implicarea autorităţilor nu putem implementa ca asociaţie proiectul, nu putem schimba reguli sau semne de circulaţie, deci numai cu ajutorul lor putem face acest lucru”, susţine preşedintele Asociaţiei Tură în Natură Sibiu. Partenerii sunt încântaţi de demersul iniţiatorilor proiectului şi doresc să facă tot ce le stă în putinţă pentru ca bicicliştii să primească respectul cuvenit în trafic.“Încercăm, atât cât putem, să găsim soluţii materiale şi mai ales umane de participare la efortul unor regulamente de îmbunătăţire a vieţii celor care sunt beneficiari”, a declarat Ion Sandu, reprezentant al Clubului Rotary Sibiu.
Perioada de implementare a proiectului “Sibiu – UnDa Verde pentru Biciclete” va fi de 18 luni.

Autor: Adrian Stoinea

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

11 comentarii

ciclist

Acum 9 ani

daca nu aveai ca partener Clubul Rotary aveai in mine un sustinator. succes oricum! (cu astfel de parteneri succesul e garantat ... pentru voi cel putin)
Raspunde

x

Acum 9 ani

Si eu sunt extrem de curios care sunt regulile de circulatie ale biciclistilor, dar si obligatiile soferilor. Pana la urma ce sunt biciclistii: pietoni sau autoturisme. Un lucru e clar, autoturisme nu sunt pentru ca nu au o viteza corespunzatoare, cel putin pentru circulatia in sensul giratoriu. Dar nici pietoni nu sunt deoarece circula pe carosabil, desi sunt unii care le fac pe ambele. (in orice caz, eu as prefera ca biciclistii sa merga pe trotuar: mi se pare mai sigur mai ales pe artere principale, dar este o parere personala) Astept ca cineva sa ma lumineze cu un articol de lege in care biciclistii au prioritate la intersectii unde soferul vireaza la dreapta si in sensul giratoriu (sa-ti taie calea pe banda cea mai departata de centrul giratoriului).
Raspunde

roata

Acum 9 ani

sa facem banii praf! au piste de biciclete si tot pe strada umbla!
Raspunde

cabuta

Acum 9 ani

Ar trebui scoasa circulatia auto din centrul orasului,respectiv str.Mitropoliei,Tribunei,P-ta Unirii,str.Avram Iancu si Magheru si atunci vom putea circula cu bicicleta in liniste.
Raspunde

cabuta

Acum 9 ani

Ar trebui scoasa circulatia auto din centrul orasului,respectiv str.Mitropoliei,Tribunei,P-ta Unirii,str.Avram Iancu si Magheru si atunci vom putea circula cu bicicleta in liniste.
Raspunde

 

Acum 9 ani

regulile referitoare la biciclete se gasesc in Codul Rutier. Biciclistii sunt o alta categorie de vehicule, reglementate, diferita de automobile si pietoni.
Raspunde

BB

Acum 9 ani

Am fost întâi pieton, mai apoi biciclist, iar acum sunt şi conducător auto. Părerea mea este că dacă toţi ne-am respecta reciproc în trafic ar fi mult mai puţine evenimente între cele trei categorii. În primul rând apoi \"pistele pentru biciclişti\" trebuie să fie mai late şi mai bine delimitate şi marcate inclusiv în sensurile giratorii. Apoi bicicliştii tebuie să înveţe să semnalizeze din timp şi permanent schimbările de direcţie, să nu mai circule pe contrasens chiar dacă sunt pe pistă, să traverseze la trecerile pentru pietoni pe jos pe lângă bicicletă şi chiar să cedeze trecerea pietonilor. Cât despre celelalte reguli le găsesc în Codul Rutier. PTR. CABUTA! Nu trebuie scoasă circulaţia auto din centru, că ce te faci dacă ai ceva greu de transportat sau ai nevoie neapărată de transportul cu taxiul.
Raspunde

...

Acum 9 ani

Sunt de acord cu \"x\". Biciclistul ar trebui sa se inscrie la intrarea in giratoriu la fel ca orice vehicul (sa ocupe mijlocul benzii daca se simte mai in siguranta asa) dar in nici un caz sa nu intre pe langa bordura pentru a iesi la a 2,3-a iesire @BB Ca sofer si biciclist cred ca a avea pista de biciclete in giratoriu este impropriu, deoarece ar ingreuna iesirea din giratoriu pentru toate celelalte vehicule. Cu bicicleta te inscrii la fe ca si ceilalti participanti la trafic in functie de iesirea pe care o ai in vedere. Doar daca vrei sa iesi la prima poti ramane langa bordura.
Raspunde

x

Acum 9 ani

@4: t\'oamne fereste, ce ineptie. Ar crea un haos si mai mare. In centrul orasului sunt cele mai importante cladiri si au nevoie de acces cu masina. Bine, daca s-ar crea parcari subterane as zice ca zona supraterana sa fie pietonala dar asa ceva e improbabil: deci nu! @6: te rog spune-mi care e alineatul din codul rutier in care sunt precizate regulile de circulatie pe piste de biciclete! Unde e \'reglementarea\'? vreau sa vad, sunt foarte curios! TE ROG!!!
Raspunde

siby

Acum 9 ani

Nu trebuie interzisa circulatia auto in zona centrala a orasului ci doar restrictionata viteza de deplasare; 20KM/H!! Asa este in majoritatea oraselor europene in zona centrala sau istorica!cred ca ar fi o masura normala si necesara.
Raspunde

unu\'

Acum 9 ani

@x:In sensurile giratorii circulatia biciclistilor este interzisa.Nu doar la noi ci oriunde in Europa.De aia nu vezi marcaje de piste in sensurile giratorii.In aceste zone,biciclistii folosesc trecerile de pietoni.Prin Vest exista si semafoare pentru biciclisti.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus