Preoţii divorţaţi sau cei recăsătoriţi nu mai pot sluji în Biserică
Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a decis în ultima şedinţă de lucru ca preoţii sau recăsătoriţi să nu mai aibă voie să slujească.
"Pentru întărirea stabilităţii şi unităţii familiei creştine, sporirea disciplinei şi moralităţii în rândul preoţilor de mir, precum şi pentru diminuarea cazurilor care influenţează în mod negativ viaţa şi activitatea bisericească, hotărârea Sfântul Sinod prevede următoarele: clericii divorţaţi sau divorţaţi şi recăsătoriţi, precum şi cei văduvi şi recăsătoriţi nu pot ocupa posturi de conducere în administraţia bisericească, la nivel de protopopiat, eparhie şi Patriarhie; nu pot ocupa postul de preot paroh, care este post de conducere; nu vor putea promova în alte parohii; nu pot fi propuşi şi nu pot primi ranguri bisericeşti; nu pot fi încadraţi şi nu pot funcţiona în învăţământul teologic preuniversitar sau universitar; nu pot solicita mutarea de la o eparhie la alta decât cu observarea atentă a situaţiei canonice şi menţionarea acesteia în fişa personală", scrie în comunicat. Preoții care sunt părăsiți de soții dar au rezultate deosebite, vor găsi un loc mai special în Biserică. ”Preoţii care divorţează şi se recăsătoresc vor fi sancţionaţi cu pedeapsa depunerii din treapta preoţiei. Dacă se va constata că preotul care a primit această sancţiune a fost părăsit de soţie, are rezultate pastorale deosebite, dovedeşte calităţi misionar – pastorale şi comportament bisericesc, are relaţii bune cu credincioşii din parohie, are o pregătire teologică deosebită, are copii în întreţinere, ca măsură pastorală şi de pedagogie creştină, vor fi identificate modalităţi de folosire a unor astfel de preoţi, de la caz la caz, în administraţia bisericească, în activităţi filantropice, în activităţi cu caracter cultural-educaţional, în învăţământul de stat sau în posturi neclericale de cântăreţi bisericeşti pentru a nu fi îndepărtaţi din cadrul bisericii, chiar dacă nu mai slujesc la Sfântul Altar”, se mai arată în comunicat.
vizualizari:
Arhiva
Ultimele comentarii
radu: m'am saturat de toti oamenii astia care impun sa faci si sa fi ce vor ei. Skate'ul sau bike...»»»
roo: sper sa moara toti pdl-istii. nu mai pot sa ii vad. sper sa ardeti in iad cu basescu cu tot...»»»
Cersiti indemnizatia de revolutionar: Domnilor ! Voi vreti sa primati, in continuare, indemnizatia de revolutionar alaturi de multe alte d...»»»
jaco: Nu par a se ascunde! :)...»»»
Georg: Pardon, 2 Proiecte de CENZURA, ACTA=SOPA si PIPE...dar e de-ajuns.....»»»
tudor: E foarte bine, se pare ca e totusi un ministru bun care se pune pe treaba inca de la inceput. Sper s...»»»
Eu, sibianul: Asa este, nu apare ca o chestie profesionista, dar nu cred ca se poate numai cu pretentii, fara cond...»»»
Georg: Sunt de fapt 3 Proiecte de CENZURA, bazate pe cica drepturi-de-autori, pornite de prin Congresul Ame...»»»
Sibian: Campionat National este doar acela organizat de catre o FEDERATIE ROMANA pe ramura de sport.In cazul...»»»
sibian: In 4 luni - 3 antrenori... super profesionista treaba. Si se lupta ptr. salvarea de la retrogradare ...»»»




COMENTARII (62)
Mi-ar place ca BOR sa se reformeze. Sa devina o biserica a timpurilor noastre, pentru enoriasi si nu pentru preoti. Eh, vise taica, vise ... (01:41:20)
Cum e posibil asa ceva ? ce veti face cu preotii care sunt in aceasta situatie dar cu acordul chiriarhului locului ?!! Au o familie inchegata, ce ii va explica parintele copilului care nu intelege ce se intampla cu tatal sau etc. Daca si biserica face asta sub masca curateniei atunci ce ne mai ramane fratilor ?!! Unde este iertarea, iubirea si tot ce se propovaduieste la altar , revoltator subiectul (21:18:42)
este ilogic faptu ca preotii vaduvi sunt alungati din fata altarului datorita unui nefericit eveniment in familie . un deces prezinta acuma un risc pentru preoti (decesul sotiei ). noii preoti trebuie sa mearga sa -si caute neveste sanatoase tun ca sa fie siguri ca slujesc cel putin 30 ani . nu cred ca este admisibil ca un preot sa fie alungat pentru nedreptatile vietii . (23:46:06)
datorita unei alegeri gresite in randul oamenilor preotii sunt in pericol datorita nevestelor. frumoasa si benefica aceasta problema . oare cate santajuri se pot face acuma??? (23:49:03)
ce ar putea sa faca noii preoti mai ales la o varsta de 40-60 ani ??? sa devina dascali ptr noii preoti care sunt generatia drogurilor legale si a cluburilor??? (23:54:36)
sau lautari ??? (23:55:17)
se vorbeste in biserica de intelegere si iertare .... acum Sfantul Sinod la ce apeleaza ...? la biciuri ... "biciuiti" oameni nevinovati (nu e vinovat preotul ptr decesul sotiei sau ca s-a ales in casa cu o femeie nestatorinica ) (23:59:09)
Regulile sunt ale Bisericii pentru Oamenii Bisericii si nimeni nu are sa se bage cu maniera proprie de comentariu...exact cum la armata nu discuti regulamentul ci te supui... Biserica nu face asta arbitrara...Casatoria este o TAINA/SACRAMENTUM ..und dintre cele mai importante... Casatoria este facuta in Casa Domnului in Fata lui Dumnezeu si prin aceasta ce Dumnezeu leaga..si omul se leaga prin juramant in fata lui Dumnezeu..nu poate omul sa desfaca. casatoria este monogama si UNICA...dar legamantul ramane si dupa moartea unuia dintre soti...Nu poti sa JURI aceeasi credinta mai multor persoane... Ca preotii sunt in primul rand obligati sa respecte ceea ce ei propaga..mi se pare normal.. Aici nu e locul de comentarii jurnalistice sau deplasate... Lucrul acesta NU ESTE O NOUTATE..a existat de cand lumea, dar in ultima vreme neglijat sau mai curand..trecut sub tacere... Actualizarea acestor reguli si facerea lor publica surprinde numai necunoscatorii..care ar trebui intai sa intrebe..apoi sa afirme.. Asa cum in Lumea Civila, de exemplu in Concerne..nimeni nu caraie si nu comenteaza...sau in Armata..si nimeni nu se baga sa intrebe si comenteze..fiecare INSTITUTIE isi are REGULILE ei.. pe care le respecta...CEI care nu sunt de acord cu REGULILE n-au decat sa paraseasca INSTITUTIA sau ORGANIZATIA...iar cei care sunt AFARA sa se bucure ca mai exista cineva sa faca putina ORDINE... Niculaie (00:48:14)
INSA..cand Biserica dicteaza AFARA in LUME..de exemplu ce statui sa fie scoase din Piata Mare (1948) sau puse ...(2005-2006)..sau cand dicteaza sa fie scoasa din scoli Stiinta Evolutiei Speciilor (Darwin) ..nu simpla TEORIE cum o minimalizeaza cu intentie..sau desfiintarea LABORATOARELOR de BIOLOGIE si INTRODUCEREA DE CAPELE in SCOLI atunci e ALTCEVA....Atunci ar trebui sa se auda SPIRITUL CIVIC si COMENTARIILE...Acolo SE TACE CU BRIO...asa ca....ramane cum am stabilit... Niculaie.. (01:08:01)
mai bine ar hatari sa-si taie ierarhii barbile si coamele nespalate ca numai moace de europeni nu au...zici ca au iesit din crapaturile poamantului de parca credinta ar sta in par si barba...halal... (13:11:05)
In timpul Postului Mare,o astfel de hotarare nu face altceva decat tulburare pentru toti, preoti sau credinciosi,constiinta pacatului e prezenta in suflet si Sfantul Sinod pedepseste retroactiv,pe preot,familia sa si mai ales pe copiii fara vina.Niculaie esti aspru,ma rog sa nu ajungi divortat,si sa te scoata cineva dupa 20 ani,doua biserici ctitorite,un masterat si distinctia de iconom stavrofor . (11:12:57)
probabil esti un popa ingimfat si infumurat care nu ti ajunge nimeni la nasul tau cel sfintit. dupa o viata de preotie vine un destept ca tine si da dreptate patriarhului. ce vina am daca o nenorocita mi a mincat viata si sanatatea? tr sa ma omoare sistematic ca tu esti cobarit di cer:ai si aripi cumva? nevastata ce face? ce o sa faca de acum in colo,cind patriarhul ii spune ca orice ar face tu,ca preot,nu poti sa divortezi? o sa stea poate cu amantul de o mina si cu tine de alta. pote tie i ti comvine ca esti vreun bosorog,dar mie nu ,. PACAT CA GINDESTI ASA. (13:11:35)
NU ESTE DREPT. SI NOI SINTEM OAMENI. SI NOI GRESIM,SINTEM SI NOI SUFLETE. DE CE SA SUFERIM DIN PARTEA FEMEILOR. PATRIARHUL LE A PUS COARNE PREOTESELOR ACUM. UNDE ESTE IERTAREA BISERICI DE 70 DE ORI CITE 7? CE FAC MAI MARII BOR ESTE TOTUL CANONIC? ALEGEREA EPISCOPILOR,CANONUL SARACIEI, CAZURILE HOMO,ETC? ESTE DREPT CA UN PREOT SA SUFERE PE NEDREPT? (15:42:20)
OAMENI ASTIA SE CRED CHIAR SFINTI ? ESTE NECANONIC CE LEGE AU DAT EI , ESTE CONTRA CANOANELOR BISERICI ORTODOXE ROMANE , CE SA VEDEM DEACUM INAINTE VA FI SI MAI RAU , PREOTESELE O SA II TINA SUB PAPUC PE PREOTI SI O SA FACA NUMAI CE VOR ELE ( MAI DAR CE MULT MAI TINE LA FEMEI patriarhul si episcopi adica sinodul LE PROTEJEAZA CAM MULT TREBUIE SA FIM MAI ATENTI PE UNDE UMBLA MAI MARI NOSTRI .... (20:10:41)
Pentru întărirea stabilităţii şi unităţii familiei creştine, sporirea disciplinei şi moralităţii în rândul preoţilor de mir, MAI NOU ASA SE DA LEGI SA FIE SI MAI MULTE INFIDEDLITATI DIN PARTEA FEMEILOR (PREOTESELOR ) MAI DAR CE SUSTIN ASTIA FAMILIA II DA IN CAP CU PARU NU FAC ALTCEVA DECAT SA O DARAME MAI RAU ... (20:15:28)
Daca vreti dumneavoatra presa, ca formatori obiectivi de imagine cata ipocrizie se ascunde in aceasta hotarare, care da este initiative episcopului de la sibiu, mergeti in propria ograda a lui laurentiu streza pe urmatoarea filiera> 1. pr catalin dumitrean, divortat de trei ori si recasaorit de doua ori cu ingaduinta tacita a ierarhuli laurentiu streza, este preot slujitor in continuare, si mai mult unul din consilierii acestui ierarh (Pr. Catalin Dumitrean - Consilier mass-media Mobil: 0733 99 43 24), pentru ca tatal preotului dumitrean, fost director la banca carpatica este si el consilier cu banii la mitropolie. Deci pe acest dumitrean IPS laurentiu streza l-a lasat sa divorteze si sa se recasatoareasca de doua ori, o data in italia si o data in grecia. 2. preotul pedestru ioan, fostul preot de fapt (Braşov — Valea Cetăţii II, biserica „Adormirea Maicii Domnului”, pr. Ioan Pedestru, mob. 0744.152398 ) a fost dat afara din preotie si este tinut cu aprovizionarea la mag (22:21:45)
preotii divortati si preotii recasatoriti au voie sa o frece la slujba? ce zice streza? (22:40:51)
Dragi comentatori de pana acum, sa nu va mai plangeti de guvernanti ca nu fac treaba - ca nu se pricep la ce au de facut! Dupa cate vad, si voi vorbiti la ce nu va pricepeti! Asa votanti, asa guvernanti! Dumnezeu sa ne lumineze pe toti! (05:15:32)
UNII PREOTI DIVORTATI CARE AR MERITA SA SLUJEASCA POATE CA NU SLUJESC IAR ALTII CARE NU MERITA SLUJESC.SANT PREOTI CARE INAFARA BISERICII VORBESC CA LA USHA CORTULUI SI INJURA SI MINT CHIAR JURANDU-SE PE MINCIUNA. (13:45:43)
CUNOSC EU UN ASEMENEA PREOT CARE SI-A LASAT NEVASTA INSARCINATA SI S-A CUPLAT CU ALTA FARA SA FIE DIVORTAT LEGAL SI SE MAI ZICE CA A SI FOST CUNUNAT RELIGIOS CU CEALALTA. NU STIU CUM E POBIBIL ASHA CEVA SA TE CUNUNE RELIGIOS FARA SA FI DIVORTAT DE PREOTEASA (13:55:08)
totul e pe interes .... normal chiar dupa legea sfintilor parinti ci nu dupa legile lor , ar trebui sa fie judecati preoti dua caz , de la caz la caz .... dar pana la urma se urmareste altceva nu preoti sa fie dati afara ci pt cei vizati sa poata sa le aduca mai mult decat pana acuma .... ca dee e criza mare .... in final scopul urmareste mijloacele ... somn usor DANIELA .. SI COLEGELE (15:49:38)
cum pot niste calugari sa judece preotii? de ce nu sunt si reprezentanti ai preotilor in consistoriu? cine stie sa raspunda? BOR sustine familia sau concubinajul? (19:27:01)
Pacat ca au hotarat sa aplice doar UNA din cele 10 porunci, daca s-ar aplica toate ar trebui BOR sa se autodisfiinteze . (07:53:59)
La Beresti-Sascut,jud.Bacau Pr.Neculai Floristeanu a fost depus din preotie.El este primul preot din tara care isi pierde functia ca urmare a noilor reglementari luate de Biserica. (10:52:42)
sunt preot de 3 ani si mi-a plecat nevasta. Sunt acum biciuit si executat pt ce nu sunt vinovat. Se pare ca sunt vinovat ca nu mi-am cercetat atet sotia cand mi-am luat-o. Dar va intreb eu, ierarhii ai caror calugari fac ce fac pe la televizor, cum e Teoctist spre exemplu, de ce sa nu fie trasi la raspundere ca fac biserica de ras? De ce nu i-au cercetet mai indeaproape?Ei nu ar trebui sanctionati la fel? Cele trei voturi monahale spun altceva...saracia de bunavoie vi se pare o caracteristica a patriarhului Daniel? Credeti?! Ne judeca un om frustrat care are ciuda poate pe femei...un misogin care nu stie cu ce se mananca viata si nici familia sau cum se creste un copil. Da ordine si face ziua ce viseaza noaptea, sau nu mai are locuri libere pt moldovenii lui!? Fratilor, sunt atatia studenti care nu au parohii, care sunt casatoriti, si in Bucuresti aud la toate bisericile moldoveneasca, de ce? (08:48:46)
rabdare (18:40:40)
MAI BINE AR VEDEA PATRIARHU PROBLEMELE DE PATRIMONIU DE SALARIILE PREOTILILOR CARE PRIMESC DE LA STAT DOAR UN"SPRIJIN FINANCIAR"IL DOARE-N COT DE TOATE NU NE AJUTA CU NIMIC.S-A INTREBAT VREODATA CA MULTI SE DESPART DE LA NU-I SI N-AM.PAI NU CA DOAR E CALUGAR.NU STIU CAT MAI TAC PREOTII.NU MAI E ASCULTARE E DICTATURA NU NE AJUTA CU NUMUC (19:19:03)
BRAVO SICUTZA AI CURAJ (19:21:09)
pt.d-l.,Niculaie - avetzi perfecta dreptate ! ce sa spun ??? toata lumea " isi da cu parerea " .Sa lasam Biserica sa-si rezolve problemele ! d-le., Niculaie as dori adresa dvs., de e-mail , daca se poate . (14:57:07)
pt.ANONIM- cunosc si eu un preot care timp de 10 ani a avut o relatie extraconjugala. evident ca pana la urma preoteasa " si-a luat lumea in cap ". ACUM CINE E DE VINA ? CAT POATE SI O FEMEIE SA SUPORTE , CHIAR DACA SOTZUL EI ESTE PREOT ? a divortat , "bietul" preot este compatimit , vai ce i-a facut coana preoteasa,vai..vai...el este bine mersi...si atunci unde este adevarul ?? (15:02:26)
RAFAELA, aceasta este adresa mea de e-mail : thefua@gmail.com (23:30:49)
d-le., Niculaie , va multumesc. am sa va scriu . (15:46:08)
nu sunt de acord cu noua lege. cunosc o preoteasa care si-a dat afara din casa sotul, pt a se muta si casatori cu amantul..De ce trebuie sa plateasca preotul pt ca nevasta-sa esta o ordinara? (12:28:11)
pt. Rafaela,-ai dreptate Rafaela ,nu toti preotii sunt cu stea in frunte iar acest preot de care am vorbit chiar ma intreb cum poate patriarhia sa il mai lase sa slujeasca. La usha cortului se vorbeste mai frumos fata de cum vb. acest preot pe langa faptele ce le face. (18:16:56)
poate sa-mi spuna cineva , care este diferenta dintre patima si pasiune ? as vrea si parerea lui Niculaie. (16:00:48)
AM SI EU O NELAMURIRE;AS VREA SA STIU DACA UN PREOT POATE SA SI SLUJEASCA SI SA FACA SI COMERT LA FIRMA LU NEVASTA-SA. BINEINTELES CA FACE COMERT FARA SA FIE ANGAJAT PE FIRMA .A FOST DAR ACUM NU MAI E SI TOT FACE FOLOSINDU-SE DE CONTRACTUL DE ANGAJARE CEL VECHI. (18:17:27)
patima e distructiva porneste din pofta necontrolata si devenita obicei,pasiunea e constructiva este plusul de interes si daruire.pt maria (21:52:26)
pt.gelu23. iti multumesc foarte mult. (12:17:39)
sunt frustrata de asa zisa cale dreapta de care vb biserica.zice de iertare dar nimic nu face, nici o fapta buna, nici un sprijin nu acorda cand ai nevoie mai mare. daca ar fi asa cum se zice mai mult de juma din preoti ar trebui dati afara fiind divortati .mai rau e ca nu li se acorda nii un sprijin, dupa... nici macar moral, noi am patit-o , suntem fff marginalizati ,nebagati in seama poate daca te duci cu saul plin la ei o fi bine dar daca na-i? de unde? te lasa pe drept uvant muritor de foame. ei nu se uita la ei "sfintii.." nu le pasa ca na-i cu ce trai sunt ei pt lume? sau pt bani ca nu le mai ajung. (12:30:16)
calugarii care conduc biserica n-au dat de greutati deloc,nau heltuieli nau familie nu platesc chirie nu plat intretinere nu duc grija zilei de maine cum ca ce vom manca. asta e adevarul sa-l stie tot poporul.nu-mi vine sa mai mai duc la biserica, numai din cauza lor, dupa cum e situatia noastra ,dupa e le-am cerut ajutorul numai e na-u scuipat pe noi.si mereu neau inchis usile in nas.na-u nimic de-a face cu iertarea si dreptatea despre care vorbesc. laei -doar teorie , nu si fapte.nu stiu de ce dumnezeu lasa sa se intamle asa ceva .mai pecat sa ne spuna in fata ca suntem condamnati la"moarte", na-u nimic dea face cu lumea si cu problemele ei reale (12:40:52)
Romania este stat laic, ar trebui sa renunte imediat sa mai plateasca salarii preotilor. Preotii sa traiasca din donatiile credinciosilor. Daca li se da totusi salarii, statul ar face bine sa le faca fiecaruia cadou o casa de marcat. Cine e prins ca n-o foloseste, sa intre la inchisoare. E tara plina de escroci in sutana de vrajitor. (06:27:11)
sunt unii preoti atat de zgarciti si lacomi ca pana si florile pe care le duci la biserica si le pui la icoane le iau.oare le duc la coanele preutese ? sa le fie rusine.n-au bun simt. (14:11:09)
imi poate spune cineva , ce este o TAINA din punct de vedere bisericesc ? stiu sunt sapte taine. dar as vrea daca se poate o explicatie de la un preot. multumesc foarte mult. (10:27:10)
cine pote sama ajute sunt in italiea roma am suferit f mult fosta sotiie a fugit cun italiea a divortat in lipsa me mea luat totul am o fetita de 9 ani si numa lasa sa o vad eu sunt la facultatea de teologie ortodoxa din rominiea si mam recasatorit episcopiea romina din roma numi acorda preotiea aici la roma petu ca am mai fost casatorit cine imi poate da un sfat cesa fac am facut teologiea degeaba eu imi doresc sa fiu preot ortodox daca nuse pote si greco catolic sii cei care conduc biserica o sa raspunda de mine nr meu e 00393297349292 astept rasp (22:33:53)
nasol , mai ioane. cred ca o sa mori. (00:07:15)
si mitropolitul ???? (07:11:17)
ioane , pai , unde-i lege , nu-i tocmeala... tu vrei , si - sa , si -sa ! nu se poate ! fi barbat , cum adica " cei care conduc biserica o sa raspunda de tine "? de TINE , raspunzi numai TU!!! ce sa faci ? ai incercat tot ce ai crezut tu ca e bine , acum , iti vezi de familie , de nevasta si incerci altceva , ca esti tanar.... nu da bine la barbati sa ameninte , e ceva vetust , crede-ma FI BARBAT ! intotdeuna exista o solutie , cand DUMNEZEU, iti inchide o usa , are grija sa-ti deschida alta ! CREDINTA SI ONOARE , IOANE !!! RABDARE..... (14:32:42)
ar trebui iertati preotii care sunt vaduvi si recasatoriti precum si cei divortati din cauza preoteselor (11:26:13)
fratilor ideea ete ca situatia generala din tara se resimte si la nivelul BOR. Ipocrizia, coruptia este in floare..dc hristos ar venii acum iar pe pamant...le-ar zice p.c preotilor ce le-a zis si fariseilor.. cat despre chestia cu divortul cred ca preotul este si elom..se mai uita si dupa o fufulita ..atata timp catstie sa fie om in comunitatea unde slujejste..de ce m-ar deranja ca este divortat..? (19:47:52)
da asa este "sutanistule" si preotul este om ! sa se uite dupa o "fufulita" dar sa-si vada de familie nu sa divorteze de 2-3 ori si sa fie bine mersi ! casa parohiala are , ARE ! cine plateste facturile casei lui ? plateste chirie ? pai si mie mi-ar place sa fiu preot , dar....n-am voce ! mai sunt unii preoti increzuti te trateaza cu superioritate de parca nu tu le-ai da bani , ci ei ! da ai perfecta dreptate ipocrizia , coruptia este in floare peste tot , de ce le-am cere preotilor sa fie altfel ? dar EI , au ales sa fie altfel !!! sa-l slujeasca pe Dumnezeu ! atunci sa fie vrednici de aceasta profesie ! ce credibilitate are un fariseu in biserica ? el iti spune ca " sa nu lasati sa intervina al treilea in casnicia voastra "iar el....pacatuieste cat cuprinde ....nu se poate asa. mai au si nerusinarea sa spuna ca ii lasa preotesele ! pai de ce ii lasa ? ca sunt prea fericite cu ei ! Sa lasam biserica sa-si vada de ale ei !! iar noi sa ne vedem de "inundatii"! (15:08:45)
pentru sutanistul.... fufulitili , nu se duc la biserica.tu nu sti asta ? ce-am mai ras...auzi..sa mai uita si ei dupa o fufulita...ce dragut ! ce cuvant! este in dictionar ? sau l-ai scornit tu ? (16:09:00)
36. COSTICA (IP 94.52.207.145) AM SI EU O NELAMURIRE;AS VREA SA STIU DACA UN PREOT POATE SA SI SLUJEASCA SI SA FACA SI COMERT LA FIRMA LU NEVASTA-SA. BINEINTELES CA FACE COMERT FARA SA FIE ANGAJAT PE FIRMA .A FOST DAR ACUM NU MAI E SI TOT FACE FOLOSINDU-SE DE CONTRACTUL DE ANGAJARE CEL VECHI. (18:17:27) COSTICA TATA?????--------CE DURERI DE CAP AI OMULE------UITE DIN CAUZA LA DIN ACESTI ASA CA TINE PE CARE III FREACA GRIJA CE FACE CELALALT DIN MUNCA CINSTITA MERGE LUMEA ASTA DIN RAU IN MAI RAU====AUZI VREI SA-TI DESCHIZI SI TU VREO PRAVALIE SA-I FURI CLIENTII LA PARINTELE--------CAUTA-TI DE VIATA TA SI LASA PE APROAPELE IN PACE-- CU INTREBARI DIN ASTEA CRETINE---SA NU-MI ZICI CA TE ROGI IN SECRET NOAPTEA PT BINELE PARINTELUI DE TE TREC APELE----DOAMNE AJUTA!! SI UN GAND SA AI DRAGOSTEA COSTICA! (22:31:54)
Eu nu cunosc prea bine, nici tainele si nici canoanele bisericii, insa am sa va intreb, ce propavaduieste cuvantul lui Dumnezeu dragostea, iubirea, armonia sau interesul, imaginea, banii etc.(apropo unde sunt voturile episcopilor....saraciei etc.?)Oare Iisus a venit sa se jertfeasca ptr. noi, din imagine nepatata(caci asta lise cere preotilor) sau din iubire ptr. oameni? Pe cand o reforma urgenta in BOR?Abia astept , dar cred ca nu se va intampla niciodata. (11:51:05)
Sa nu mai vorbrasca de iubirea aproapelui si de iertare pentru ca tocmai ei nu respecta cuvintul lui Dumnezeu prin aceasta lege. (18:02:44)
Nu cred asa ceva!Pacat, preotii ar trebui sa se poarte ireprosabil, atat in biserica cat si in comunitate! Dar , sa ma iertati, cine se intereseaza de viata de calvar a unor preotese? va spun: nimeni! (22:58:08)
Are bah sulica importanta. Ca astia e reprezentantii Donmului pe Pamant, si trebuie sa nare nicio pata. Eu cand io dau lu mata prin gura io dau spalata si curata, ca sa fie un gest frumos de iubire a aproapelui femeiesc. Dar cine sa se gandeasca la mata in afara de mine? Iti spui io: Nimenea. (23:06:08)
"Pentru întărirea stabilităţii şi unităţii familiei creştine"... BOR interzice recasatoria preotilor divortati si vaduvi? E o situatie tragi-comica. Intrebarea mea de om simplu este urmatoarea: este considerat imoral un preot care se recasatoreste si isi formeaza o familie prin Taina Sfanta a Cununiei, dar nu este imoral sa traiasca in concubinaj si sa aiba copii nelegitimi? Toata lumea analizeaza situatia din punctul de vedere al barbatului preot, dar nimeni nu se gandeste si la femeia cu care preotul vrea sa se recasatoreasca? Ea trebuie sa accepte sa traiasca intr-o relatie nelegitima, pe post de amanta? Care este statutul ei in societate? Daca o femeie necasatorita merge la biserica, sfatul preotului este acela de a se casatori, de asi cinsti sotul, si, nicidecum sa traiasca in concubinaj, asa cum tot mai multe cupluri proceseaza in ziua de azi. Ce vina are un preot ca sotia l-a inselat, l-a parasit sau a decedat? Eu sugerez sa se analizeze doar situatia preotilor cu o conduita neadecvata, imorali si cu vicii, dar nu si ceilalti, adica preotii divortati din vina exclusiva a sotiei si preotii vaduvi. Trebuie o revizuire clara ce necesita modificari, care, intr-adevar, sa intareasca si sa incurajeze casatoria, si nicidecum concubinajul. (14:16:52)
De ce este vinovat preotul care este părăsit de o preoteasă nestatornicaă. La începun preoteasa era foarte evlavioasă şi supusă până şi-a terminat studiile, după care s-a schimbat total şi şi-a dat arama pe faţă. CE PĂRERE AVEŢI ÎNALŢI PRELAŢI de această faţă nevăzută (la început) a preoteselor. Viaţa îţi oferă multe surprize neplăcute. De ce este vinovat un preot impecabil din punct de vedere moral? De ce trebuie caterisit din aceasă cauză? Considerăm că trebuie revizuită Hotărârea Sinodului Ortodox din anul 2010 şi să se ţină cont de aceste aspecte absurde. (00:00:07)
Eu nu inteleg un lucru daca preoteasa nu mai vrea pur si simplu sa stea cu parintele mai ales in situatia in care are pe altcineva, de ce BOR il obliga la celibat? In biblie scrie ca daca sotul sau sotia adultera vrea sa divorteze sa o/il lasi sa plece si atunci esti deslegat de juramat. Si nu face referire in mod expres la laici sau la preoti ci la crestini in general. Imi explica si mie cineva cum este atunci cu hotararea BOR (13:51:13)
pentru Ion, daca nu cumva e prea tarziu si poate nu te mai uiti pe acest comentariu, dar totusi vreau sa te intreb, daca ai facut facultatea de teologie inainte/dupa ce ai divortat?daca te-au primit la teologie cu toate ca erai divortat?si la ce facultate ai facut?eu zic sa-i dai in judecata si sa le ceri benii pentru facultate si alte cheltuieli,ca nu e nimeni vinovat ca lu' fosta i-a placut mai mult aia de italian.te pup si sper ca rezolvat-o in vreun fel. (17:22:46)
TREBUIE REFORMATE CANOANELE CE VINA AU PREOTI DACA PREOTESELE PLEACA DE LA DINSI,NU ESTE CORECT SA FIE PEDEPSITI.PROPUNERE ATUNCI PREOTI SAFIE CELIBATI CA LA CATOLICI. (17:07:10)
TREBUIE REFORMATE CANOANELE CE VINA AU PREOTI DACA PREOTESELE PLEACA DE LA DINSI,NU ESTE CORECT SA FIE PEDEPSITI.PROPUNERE ATUNCI PREOTI SAFIE CELIBATI CA LA CATOLICI. (17:07:44)
Din acelaşi domeniu:
Cum arată Sibiul în programul de guvernare al Cabinetului Ungureanu
208 milioane de euro pentru modernizarea căii ferate Sighișoara - Ațel
Concefa reabilitează gara din Rm. Vâlcea pentru aproape 5 milioane de euro, fără TVA
Peste 150 de posturi vacante în judeţul Sibiu
Direcţia 5 concertează la Sibiu
„Cerere în căsătorie“ pentru îndrăgostiți la Mediaș
Prelungirea selecţiei pentru studenţii şi masteranzii care caută un job în Germania
Opt persoane din cele audiate, acuzate de trafic cu aur, au fost reţinute
Elevii sibienii organizează un protest împotriva ACTA, în Piața Mare