Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
19°C

Cazan: Autostrada Pitesti-Sibiu nu poate fi inlocuita cu niciun alt proiect propus de guvernanti

Deputatul PNL Mircea Cazan, alături de parlamentarii ACL din Sibiu, Argeş, Vâlcea somează Guvernul României să introducă Autostrada Piteşti-Sibiu în Masterplan-ul General de Transport. Preşedintele PNL Mircea Cazan a susţinut luni, într-o conferință de presă, alături de parlamentarii ACL din Vâlcea şi Argeş, în care au anunţat public demersul comun iniţiat către Guvernul României şi Ministerul Transporturilor şi prin care solicită, printr-o scrisoare deschisă, revizuirea Masterplan-ului General de Transport, precum şi introducerea tronsonului de autostradă Sibiu-Piteşti ca obiectiv prioritar în construcţia autostrăzilor din România.
Parlamentarii din cele trei judeţe au iniţiat şi o petiţie pentru construirea Autostrăzii Sibiu-Piteşti care va fi trimisă Comisiei Europene şi va fi susţinută în Parlamentul European de către eurodeputaţii Alianţei Creştin Liberale. Strângerea de semnături de susţinere a petiţiei va avea loc în perioada următoare, când în cele trei judeţe vor fi amenajate corturi speciale, iar echipe mobile se vor deplasa în mediul rural şi mediul urban.
Deputatul PNL de Sibiu Mircea Cazan a cerut public Guvernului României şi premierului Victor Ponta să clarifice care sunt declaraţiile mincinoase şi care sunt declaraţiile adevărate făcute de reprezentanţii Executivului privind Autostrada Piteşti-Sibiu. „Anul trecut pe 26 iulie, aflat la Sibiu într-o conferinţă de presă, domnul Victor Ponta a declarat că lotul de autostradă între Sibiu şi Piteşti se va face pe Coridorul 4 Paneuropean, iar acum, conexiunea dintre cele două oraşe apare ca drum expres. Pe 1 octombrie, în faţa Comisiilor de Transport, fără echivoc, domnul Ioan Rus a spus că tronsonul rămâne drum expres, ca apoi, la nici 8 zile, domnul Victor Ponta să îl transforme din nou în autostradă”, a exemplificat deputatul de Sibiu declaraţiile contradictorii ale Executivului. 
Demersul parlamentarilor este un semnal de alarmă în ceea ce priveşte  necesitatea completării Coridorului Paneuropean 4 prin construirea tronsonului Sibiu-Piteşti ca o parte importantă a infrastructurii de transport rutier din România, iar lipsa unei autostrăzi pe Valea Oltului între Piteşti şi Sibiu costă uzina Dacia anual peste 10 mil. euro
Mai mult, autostrada Pitesti-Sibiu nu poate fi înlocuită cu niciun alt proiect propus de guvernanţi, pentru ca face parte din Coridorul IV pan-european, este important pentru investitori si beneficiază de finanţare europeană. 
Tronsonul de Autostradă Piteşti-Sibiu în forma proiectată, are o lungime de 116 kilometri, iar costurile realizării sale au fost evaluate la 2,3 miliarde de euro din care 85% pot fi atraşi din finanţare europeană, rămânând ca de la bugetul de stat să fie suportată doar 15% din investiţie,  circa 480 de milioane de euro. 
Deputatul Mircea Cazan a mai evidențiat în conferința de presă importanța modificării Masterplanului si in capitolul special de Intermodalitate in care se prevad terminale intermodale doar la Turda si pe aeroportul din Cluj Napoca. Având in vedere că la Sibiu se intâlnesc doua mari magistrale rutiere care intra in tara prin Oradea si Arad, cel mai logic ar fi sa se prevadă un terminal intermodal pe AEROPORTUL SIBIU care se afla  in centrul țării si unde este si un centru vamal important.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

9 comentarii

alzara

Acum 9 ani

Ce \"argumentatie \" de Gîgã : daca nu construim autostrada de 2.300. milioane Euro din cate doar 480 € din bugetul national Dacia -Renault Pitesti va pierde anual 10 milioane € ! Atât stiti sa pledati? Penibililor !
Raspunde

vasiladi

Acum 9 ani

autostrada sibiu pitest trebuia facuta de 20 d ani,nu bla bla bla vinovati toti din toate guvernele
Raspunde

@alzara

Acum 9 ani

Tu iti dai seama ca daca inchide renault si pleaca ne-am supt putin nu? Dupa cum comenteaza ponta celor de la OMV-Petrom, s-ar putea sa se supere si aia si sa plece si uite asa 25% din economie a plecat si uite asa ajungem sa papam rame si pamant. Si argumentele sunt urmatoarele indiferent de cine le zice: Deja ai Bucuresti-Pitesti ... Pitesti-Valcea va face foarte bine orasului si de acolo poti aduce rapid inca o autostrada de la Craiova si de la Valcea la Sibiu ai facut deja o autostrada care duce de la bucuresti inafara (de la sibiu spre granita va fi gata pana atunci)
Raspunde

ovidiu

Acum 9 ani

In primul rand master planul ala de care se tot vorbeste nu-i altceva decat plansa regimului comunist. Probabil cu mici modificari. Plansa din care comunistii au realizat Bucuresti - Constanta, Bucuresti - Pitesti si Bucuresti - Ploiesti. Drumuri expres facute de comunisti. Astia se lauda si se cearta pe 200 km de autostrada si un master plan care nu este in mare parte al lor. Gargara de campanie.
Raspunde

ovidiu

Acum 9 ani

Pana la urma si un drum expres intre Pitesti si Sibiu ar rezolva multe neajunsuri. Dar sa-l vedem odata in teren si pe ala, ca pe hartie fac si io nave spatiale.
Raspunde

adiarc

Acum 9 ani

Master Planul e cel mai important document din infr.ultimilor 25 de ani.El este facut , tocmai , pt a nu mai avea loc schimbari de fiecare data cand se schimba min.transp.Iar despre Sibiu-Pitesti nici nu mai merita vreo discutie..trebuia sa ne apucam ieri de ea...pacat ca COpy-Paste , in 2012 , cand a venit la putere a o oprit imediat realizarea studiului de fezabilitate , CARE ERA IN DESFASURARE
Raspunde

Fanica

Acum 9 ani

Locuri de munca urgente! Incheiati imediat contract legal si incepeti rapid o activitate noua, usoara, serioasa si profitabila! Foarte multi oameni au inceput deja sa lucreze! Seriozitatea noastra este absoluta! Primele castiguri au fost deja acordate! NU este joc piramidal sau MLM! Avem nevoie de operatori online care sa lucreze 3 ore pe zi si sa castige 300 dolari lunar! Pentru a afla detalii,trimiteti textul \"Info\" la adresa de email: [email protected]
Raspunde

Georg

Acum 9 ani

Potrivit ministrului RUS prioritate ar avea autostrada catre Moldova si Ucraina..ati uitat, sau n-ati citit?___In ce priveste increderea in Master Plan: s-au calcat tratate de pace semnate de x sefi de state, d-apai o fituica scrisa asa...
Raspunde

florin

Acum 9 ani

mai ciobane casa iti duci oile nu iti trebuie autostrada iti vei cumpara elicopter pentru rahova alaturi de salisteni care nu au canal apa si de pdlisti mercureni care tot se spala in ligheanele lu ceausescu
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus