1,6 milioane de lei care poresc de la ”giratorii în loc de Y”
Joi, 23 octombrie 2014 - în ziua în care deschideau șantierul de execuție a variantei de ocolire a orașului Târgu Mureș - reprezentanții CNADNR au publicat pe site-ul Sistemului electronic pentru achiziții publice (SEAP) anunțul de participare pentru atribuirea contractului de «Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru "Varianta de Ocolire Mediaș"». Valoarea estimată a contractului este de 1,6 milioane de lei, fără TVA, iar termenul de depunere a ofertelor este 10 decembrie 2014. Potrivit anunțului, refacerea studiului trebuie finalizată în termen de șase luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor (dată care depinde de eventualele contestații și disponibilitatea financiară a contractantului).
Potrivit documentației de licitație, CNADNR a demarat această procedură și deoarece experții Companiei au stabilit că intrarea, respectiv ieșirea de pe centură în DN14 ar trebui mutată cu 700 de metri, respectiv cu 350 de metri, iar intersecțiile acestea nu ar mai trebui să fie ”în Y”, ci să fie girații. ”Din motive de siguranță, au fost propuse intersecții cu sens giratoriu în aceste amplasamente. La începutul traseului, pe DN14, s-au luat în considerare mai multe locații. S-a determinat ca fiind cea mai benefică o poziție aproximativ la 700 de metri mai aproape de Mediaș decât cea din SF. Beneficiile amplasării unui giratoriu în această locație include și înlăturarea unui semafor existent pe DN14, posibila includere a unui spațiu comercial planificat și reducerea loturilor de teren ce trebuie expropriate”, este un extras din capitolul ”Scopul proiectului” al Caietului de sarcini pregătit de CNADNR pentru revizuirea studiului de fezabilitate în discuție.
Celălalt capăt al centurii ar urma să fie mutat cu 350 de metri mai înspre Brateiu, unde – la fel – se va renunța la ”intersecția în Y” în favoarea unei girații. Noul amplasament al intersecției este considerat mai potrivit deoarece ”oferă un traseu vertical mai bun pentru traversarea căii ferate, însă implică exproprierea mai multor loturi de teren”.
Zece de revizuit
”Beneficiarul (CNADNR – n.r.) se așteaptă ca în urma executării acestor servicii necesare elaborării studiului de fezabilitate să se definească un proiect robust, temeinic analizat și pregătit din punct de vedere tehnic, juridic, financiar, social, economic, din punct de vedere al cerințelor mediului etc. Prin studiul de fezabilitate trebuie să se dovedească necesitatea și oportunitatea proiectului și trebuie să asigure definirea, descrierea și prezentarea unui proiect «matur» în vederea asigurării finanțării”, se arată în caietul de sarcini al procedurii.
”La revizuirea/actualizarea studiului de fezabilitate aferent «varianta de ocolire Mediaș», Prestatorul va ține cont de studiul de fezabilitate existente, va utiliza datele, studiile, informațiile puse la dispoziție și își va asuma responsabilitatea utilizării acestora în documentele emise de acesta în calitate de proiectant al studiului de fezabilitate «varianta de ocolire Mediaș»”, mai este menționat în același document. Potrivit căruia, numărul capitolelor ”de revizuit” este de zece: de la analiza legislației în domeniu și până la studiul de trafic și autorizații.
Un deceniu de povești
Documentația din cadrul procedurii de achiziție a serviciilor de actualizare a SF-ului pentru varianta ocolitoare a Mediașului implică actualizarea datelor din vechiul studiu de fezabilitate, construit pe baza unor acorduri și avize adunate de CNADNR încă din 2004. Pe baza acelui SF a fost elaborat un proiect tehnic de către suedezii de la WSP International Sweden AB, proiect a cărui formă finală a putut fi văzută în 2009, an în care CNADNR se tot pregătea să lanseze și licitația pentru angajarea unui constructor (care trebuie să termine lucrarea în primul trimestru din 2013). Cum licitația nu a mai fost lansată în acel an, CNADNR nici nu a mai lansat alta: finanțarea era asigurată dintr-un împrumut acordat de Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, credit închis pe 31 decembrie 2009.
În 2013, CNADNR a anunțat autoritățile din Mediaș că nu va mai finanța reabilitarea DN14 pe porțiunea care tranzitează municipiul, promițând ”la schimb” revigorarea proiectului centurii ocolitoare a Mediașului.
Sursa foto: Anexa 3 Hărți ilustrative/opționale a Caietului de sarcini din cadrul licitației pentru revizuirea SF a variantei de ocolire a Mediașului
Video: primarul Teodor Neamțu vorbește despre traseul centurii ocolitoare a Mediașului
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Teodor Neamtu , Târgu Mureș , International Sweden , Actualizare Studiu , Ocolire Mediaș , Banca Internaţională
Vizualizari: 1220
Ultimele comentarii
Acum 51 minute
Matei
Acum 54 minute
Emil
Acum 1 oră
John
Acum 1 oră
John
Acum 1 oră
Adina