În urma articolului care relata faptul că fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, acuză problemele de pe autostrada Sibiu - Orăștie, deși sub mandatul lui s-au luat anumite decizii tehnice, acesta a revenit cu informații. Nazare susține că el a amenințat în două rânduri cu rezilierea contractului pe cei de la Impregilo și că lucrările de aici au fost total compromise apoi din cauza campaniilor electorale.
Interviul acordat de Alexandru Nazare îl puteți citi aici:
Alexandru Nazare: M-am uitat pe articol și sunt câteva chestiuni pe care vreau să le adaug pentru acuratețe. În mandatul meu de ministru am avut trei întâlniri cu Impregilo, iar în două dintre ele i-am amenințat cu rezilierea. Pe bună dreptate, din cauza întârzierilor, nu mai vorbesc că nu aveau proiectul tehnic gata, nu aveau șef de șantier, nu aveau lucruri elementare. Nu eu în calitatea mea de ministru, și nu în mandatul meu s-au schimbat soluțiile și nu în mandatul meu s-a dat bifa pentru proiectul tehnic.
Reporter: Cei de la CNADNR spun altceva…
Cei de la CNADNR au un punct de vedere pe care și-l susține un director pus de actualul guvern. În această cheie trebuie să citim anumite relansări făcute în anii 2012, 2013. Eu vă relatez o chestiune cât se poate de clară: chiar dacă contractul a fost semnat în mai 2011, proiectul tehnic nu a fost gata. Oricum aveau 120 de zile la dispoziție și au întârziat semnificativ finalizarea proiectului tehnic. De fapt de aici au și pornit nemulțumirile mele și de aici au pornit și amenințările cu rezilierea contractului și inclusiv cu amenințările cu amenzile. Până acolo am reușit să ajung în 70 de zile.
Reporter: Și atunci de ce nu ați făcut și acest pas de a rezilia contractul cu Impregilo?
Alexandru Nazare: Nu am făcut acest pas pentru că eram la începutul exercițiul pe coridorul patru pe toate contractului și înainte să-i tai capul cuiva, îi dai un avertisment, îi dai al doilea avertisment, după care îl reziliezi, pentru că sunt niște lucruri de luat în calcul. Am făcut două vizite în cartier, aveam probleme cu exproprierile, am trecut câteva hotărâri de guvern legate de exproprieri, unde, într-adevăr, compania avea nevoie, compania era în culpă cu exproprierile, deci nu puteam în două săptămâni să reziliez un contract care practic sugruma un întreg coridor la vremea respectivă. În schimb, continuarea pentru încă un an de zile a acestei lucrări, cu aceleași probleme, fără o expertize clare asupra sursei problemei geologice, după care ignorarea raportului din 2013, care prevedea clar risc major de alunecare reprezintă niște lucruri pe care compania la vremea respectivă nu le avea. Noi nu știam… Noi n-aveam la vremea respectivă aceste informații. Aveam un terasament instabil, aveam un studiu de fezabilitate care indica o anumită instabilitate dar care nu indica cât de mare era, dar le0am ordonat în antier o expertiză foarte clară să știm încotro să o luăm.
Reporter: Ați mai prins în funcție terminarea expertizei?
Alexandru Nazare: Nu, expertiza a plecat din cauza mea, pentru că m-am deplasat în șantier și am văzut cu ochii mei alunecările. Le-am spus foarte clar să vadă, să facă forări, să identificăm cât de periculoase sunt alunecările.
Reporter: Atunci când pleacă un ministru, pleacă și secretarii de stat sau ei sunt cumva veșnici și cunosc cât de cât problemele care rămân de la un ministru la altul?
Alexandru Nazare: Nu, se schimbă tot când pleacă un ministru. Pleacă și secretarii, pleacă și secretarul general și conducătorii de companii.
Reporter: Deci se taie filmul și se ia de la zero?
Alexandru Nazare: Până acum așa a fost, dar să știți că i-am lăsat domnului Szilagy un dosar care avea la zi o situația cu toate autostrăzile. Problemele pe fiecare lot în parte, cu achizițiile, cu problemele de la Bruxelles. I-am semnalat toate aceste probleme.
Reporter: Atunci e indolență, prostie sau rea credință? Dacă ai toate datele și continui să faci ceva greșit.
Alexandru Nazare: Autostrada a fost ucisă de cele două scrutine. A fost o primă lovitură primit în 2012, pentru că efectiv Szilagy și echipa lui s-au concentrat numai pe puncte electorale, în vederea câștigării alegerilor generale, și a doua lovitură a primit-o în 2015 când au obligat să se toarne asfalt pe teren instabil. Campania electorală a ucis autostrada. Acest contract ar fi fost reziliat dacă aș mai fi rămas ministru. Și nu ar fi fost singurul. Era singura șansă prin care se putea rezolva problema: împărțit în două tronsoane și unul dintre ele să fie re-licitat.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 686
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
MB
Acum 3 ore
Claudiu
Acum 3 ore
Liberal autentic
Acum 3 ore
Neli Oproiu
Acum 3 ore
Bobo