Fructele dăunează grav cancerului pulmonar
Consumul variat de fructe şi legume diminuează riscul de declanşare a unor tipuri de cancer pulmonar în cazul persoanelor care fumează, potrivit unui studiu publicat în Statele Unite ale Americii.
„Chiar dacă renunţarea la fumat reprezintă acţiunea preventivă cea mai importantă în ceea ce priveşte reducerea riscului de declanşare a cancerului pulmonar, consumul mai multor varietăţi de legume şi fructe poate reduce şi el acest risc, indiferent de cantitate”, a declarat medicul H. Bas Bueno-de-Mesquita, de la Institutul Naţional pentru Sănătate Publică şi Mediu din Olanda, coordonatorul cercetării, citat de evenimentul.ro.
Studiul, publicat în revista Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention, editată de Asociaţia de cercetări împotriva cancerului din SUA, a fost efectuat pe un eşantion de 450.000 de europeni, dintre care 1.600 sufereau de cancer pulmonar.
Riscul de carcinom pulmonar cu celule scuamoase s-a dovedit a fi considerabil mai mic în cazul voluntarilor care consumau o varietate mare de fructe şi legume. Potrivit autorilor, varietatea de fructe şi legume consumate pare a fi mai importantă decât cantitatea în ceea ce priveşte prevenirea acestui tip de cancer. Cercetătorii au studiat efectele consumului a 14 soiuri de fructe şi 26 de varietăţi de legume, indiferent dacă acestea erau consumate în stare proaspătă, uscată sau în conserve.
Deşi numeroase lucrări precedente au evidenţiat deja influenţa consumului de fructe şi legume asupra riscului de apariţie a cancerului, acesta a fost primul studiu care a reliefat importanţa avută mai degrabă de varietatea de fructe şi legume consumate şi mai puţin a cantităţii acestora.
vizualizari:
Arhiva
Ultimele comentarii
jaco: Nu par a se ascunde! :)...»»»
Georg: Pardon, 2 Proiecte de CENZURA, ACTA=SOPA si PIPE...dar e de-ajuns.....»»»
tudor: E foarte bine, se pare ca e totusi un ministru bun care se pune pe treaba inca de la inceput. Sper s...»»»
Eu, sibianul: Asa este, nu apare ca o chestie profesionista, dar nu cred ca se poate numai cu pretentii, fara cond...»»»
Georg: Sunt de fapt 3 Proiecte de CENZURA, bazate pe cica drepturi-de-autori, pornite de prin Congresul Ame...»»»
Sibian: Campionat National este doar acela organizat de catre o FEDERATIE ROMANA pe ramura de sport.In cazul...»»»
sibian: In 4 luni - 3 antrenori... super profesionista treaba. Si se lupta ptr. salvarea de la retrogradare ...»»»
Pisi: De cind impiedica vintul telecabina sa urce? Vineri 3 febr a urcat de 3 ori, transportind peste 30 p...»»»
Georg: VIDEO: SAY NO TO ACTA: [...]***labs.ebuzzing.de/video/say-no-to-acta-5878322[...]...»»»
Georg: INCA UN VIDEO in ROMANA despre ce ESTE AMENINTAREA ACTA: [..]***www.youtube.com/watch?v=7rwUWMEG1rg&...»»»




Fii primul care comentează!
Din acelaşi domeniu:
Afecţiuni ale ochilor frecvente la copii
Cum ne protejăm tenul iarna
Mănânci și slăbești- alimentele care te ajută să scapi de calorii
Beneficiile ciocolatei neagre
Pulpe de pui umplute cu măsline, kaizer şi busuioc
Alimentaţia potrivită pentru copii
Pui cu portocale, miere şi mentă
Ce nu ştim despre febră
Cum prevenim virozele