Joi,
28.03.2024
Innorat
Acum
11°C

Vectra Service SRL - PD-L a castigat centura Sibiului. Partea a doua

Vectra Service SRL, firma controlată de omul de afaceri braşovean Marcel Butuza, a fost declarată câştigătoare a licitaţiei pentru construirea secţiunii a doua a centurii ocolitoare a municipiului Sibiu. Firma apropiată democrat-liberalilor era dată drept câştigătoare încă de la deschiderea ofertelor, fapt semnalat de Turnul Sfatului în ediţiile trecute.
Valoarea lucrărilor înaintea licitaţiei a fost calculată la puţin peste 18 milioane de euro, fără TVA. Cei de la Vectra Service au câştigat lucrarea cu aproximativ 9,7 milioane de euro, tot fără TVA. Potrivit unor surse apropiate comisiei de licitaţie, cei de la Vectra Service au motivat preţul scăzut şi prin faptul că nivelul preţurilor materialelor de construcţie a scăzut mult.
Că preţul este mai mic decât cel normal pentru o astfel de lucrare poate fi dedus şi din faptul că asocierea Max Boegl - Geiger a participat la licitaţie cu preţul de aproape 11 milioane de euro. Asta, în condiţiile în care, acum, Max Boegl şi Geiger lucrează la secţiunea întâi a centurii cu preţurile acceptate de autorităţile responsabile, au organizarea de şantier gata făcută, iar restul detaliilor legate de demararea lucrărilor sunt demult stabilite. Probabil unele din aceste motive au stat şi la baza contestaţiei formulată de MAx Boegl şi Geiger, împotriva deciziei comisiei de licitaţie desemnată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Şefii acestei instituţii nu se agită, însă, foarte mult. Directorul general al CNADNR, Dorina Tiron, pare relaxată. "Nu ştiu eu, acum, toate detaliile. Vectra Service a fost declarată câştigătoare, dar mai există şi acea contestaţie. Preţul este mai mic, dar dacă cei de la Vectra Service se angajează în scris că realizează lucrarea cu banii aceştia, atunci aşa va trebui să se întâmple", spune Dorina Tiron. La fel s-au angajat, însă, să termine lucrarea şi cei de la Todini, în 2003, însă praful s-a ales de acel proiect. "Nu cred că se va mai repeta scenariul cu cei de la Todini. Sunt alte vremuri", adaugă Dorina Tiron.
Vestea rezultatului licitaţiei a produs, însă rumoare nu numai printre proiectanţi, ci şi printre consultanţii centurii, care, de asemenea, nu văd cu ochi buni preţul lansat de cei de la Vectra. Proprietarul Vectra Service dă mesaje împăciuitoare, însă. "Preţul de 9,7 milioane de euro este unul pe care îl garantez, dacă vom câştiga lucrarea cu aceşti bani vom termina. Este un preţ adaptat acestei perioade de criză. Firma pe care o conduc are nevoie de acest contract şi, dacă vom câştiga, ducem lucrarea la final", a declarat, pentru Turnul Sfatului, Marcel Butuza.
Presa centrală şi cea locală din Braşov aşează numele lui Butuza în curtea PD-L. Sub guvernarea primarului democrat-liberal George Scripcaru din Braşov, Vectra Service a primit un contract de 20 de milioane de euro pentru întreţinerea drumurilor din municipiul Braşov. Şi acesta este doar un exemplu. Vectra Service a avut, însă, anul trecut o cifră de afaceri impresionantă - peste 213,4 milioane de lei, profitul net al companiei fiind calculat la peste 5,25 milioane de lei.
Secţiunea a doua a centurii presupune construirea a 2,7 km de autostradă şi reabilitarea a 3,3 km de drum naţional.

Max Boegl şi Geiger, neplătiţi din ianuarie

Lucrările la prima secţiune a centurii ocolitoare a Sibiului sunt încheiate într-un procent de aproximativ 68 la sută, au anunţat la finele săptămânii trecute prefectul Sibiului şi parlamentarii PD-L în cadrul unei vizite pe şantier. După cum poate oricine vedea cu ochiul liberal, asocierea Max Boegl şi Geiger lucrează într-un ritm de invidiat. Singura problemă este că cele două companii au efectuat lucrări ce nu au fost plătite din ianuarie.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

mircea

Acum 14 ani

Bai frate, chiar lucreaza foarte bine Max B cu Gaiger mai. Eu locuiesc dupa pod si vad tot timpul camioanele cum trec si se misca cu folos. Se vede centura cum prinde forma. De ce trebuie sa vina altii din Brasov, pana vin aia, pana se instaleaza, pana demareaza vine iarna si nu fac nimic. Deci daca aceste 2 firme siau facut si baza logistica acolo si au tot si sunt in paine cum se zice, de ce sa ii mai scoatem noi din ritumul bun pe care il au? Daca cei de la vectra vor mai cere bani sau vor lasa neterminat sau si mai rau vor face de mantuiala ca peste un an sa fie plina de gropi centura, ei nu mai au nici o treaba si alte lucrari de milioane de euro... politica mami ei cu relatii tzarii mas.. numa pe spagi, comisioane si manareli se merge ma. Auzi la aia ca sunt alte vremuri, da, alea in care sa iei si tu spaga , clar!!!!!
Raspunde

burning

Acum 14 ani

ma apuca rasul dar mai bine zis plansul cand citesc ca pentru 3 sau 4 km ramasi de construit de centura se aduce alta firma costructoare. Domnilor de la CNADNR nu va e mila unpic de oameni care traiesc in acest oras. Acum ca lucrurile merg bine vreti sai schimbati. Cea ce nu inteleg eu este cum poate firma din brasov sa aiba costurile mai mici ca cea de acum care are deja tot santierul pregatit. Multa stima la toti cei de la CNADNR
Raspunde

Trex

Acum 14 ani

Asta ii joc politic clar. Diferenta de 1.3 mil de euro este echivalent la 10% din valoare; cea ce ii putin, adica foarte negociabil. Intrbarea ii, de ce este diferenta asta? Cere Max prea mult sau Brasoveanul prea putin. In plus Max ar trebuii sa fie mai ieftin pt ca are deja infrastructura facuta. Ceva pute aici. Sau din nou avem oameni incapabil sa negocieze contracte sa le aduca la aceeasi valoare.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus