Miercuri,
20.10.2021
Cer Senin
Acum
7°C

Au sosit primele autobuze second la Tursib

Firma Titan Trade deținută de omul de afaceri Stephan Braune a câștigat licitația organizată de Tursib pentru a livra cele cinci autobuze second-hand de care societatea de transport avea nevoie pentru a suplini lipsa troleibuzelor scoase din uz.
Potrivit Primăriei Sibiu, afacerea este una ”bună”. ”Contractul a fost semnat în urma organizării unei proceduri de achiziţie la care au participat doi ofertanţi. Firma desemnată câştigătoare este SC Titan Trade SRL, valoarea totală a contractului fiind de 70.300 Euro + TVA (în condiţiile în care un autobuz nou costă aproximativ 200.000 euro). Firma a livrat deja cele trei autobuze solo cu o capacitate de 100 de locuri şi cele două autobuze articulate cu o capacitate de 170 de locuri”, se arată într-un comunicat al Primăriei Sibiu.

Pe lângă oferta celor de la Titan Trade au mai depus o ofertă și reprezentanții unei firme din Mărăcineni - cea care asigură transportul muncitorilor la fabrica Dacia de la Mioveni. Oferta lor prevedea suma de 119.000 de euro plus TVA pentru cele cinci autobuze second hand.


Autobuzele achiziționate vor fi puse în circulație pe traseul 1 și pe traseele profesionale din Zona Industrială Vest. În prezent, flota existentă este formată din 80 de autobuze și midibuze, puse în circulație pe 20 de trasee.

Cele cinci mijloace de transport deja rulate nu erau în planul de achiziții al Tursib. Potrivit intențiilor de la începutul anului, Tursib ar fi trebuit să cumpere zece autobuze noi, din bani împrumutați de la BERD. Linia suplimentară de creditare nu a mai fost, însă, accesată pe fondul actualei situații economice, a anunțat primarul Sibiului. ”Nu a mai fost accesată a doua parte a creditului. Autobuzele second-hand sunt mai ieftine, dar evident că nu sunt așa de confortabile precum unele noi și, sigur, nu vor avea o perioadă de utilizare atât de lungă”, a declarat în legătură cu acest subiect primarul Klaus Johannis.

Nouă stații desființate, patru înființate

De luni, 13 septembrie, de când se revine la programul normal al Tursib urmează să se desființeze nouă stații pentru călători. Această măsură a fost aprobată de Consiliul Local Sibiu în ședința din august, motivul declarat fiind de a crește viteza de circulație a autobuzelor. ”În plus, în urma unui studiu s-a constatat că un număr foarte mic de pasageri folosesc aceste staţii”, mai arată Primăria Sibiu într-un comunicat de presă.
Potrivit aceluiași document, alte patru stații noi vor putea fi folosite de sibieni, stațiile fiind create în zona unor unități de producție: este vorba de stațiile Kunke 1 și Kunke 2 din Zona Industrială Vest, strada Europa Unită, și stațiile Scandia 1 și Scandia 2, ce vor fi create pe strada Podului.


Stații desființate:

- staţiile “Arsenal” şi “Parcul sub Arini” de pe Bulevardul Victoriei, deservite de traseul 5 cu un număr de 4 utilizatori/cursă; acestea sunt situate la o distanţă de 250 de metri faţă de staţiile Sibdress, respectiv “Bazin Olimpia”;
- staţiile “Moldovei 1” şi “Moldovei 2” de pe str. Moldovei, aflate la o distanţă de 300 de metri m faţă de staţia Haţegului; cele două staţii au în medie 9 utilizatori/cursă;
- staţiile “Paris1” şi “Paris 2”  de pe str. Măgheranului, deservite de traseul 18, cu un număr de 2 utilizatori/cursă; distanţa până la următoarea staţie este de 120 de metri;
- staţia “Tursib 2” de pe Calea Dumbrăvii, deoarece distanţa faţă de următoarea staţie este de 100 de metri;
- staţia “Telefoane Bulevardul Mihai Viteazu” se va muta la staţia “El Toro” (staţie de legătură între trasee) şi îşi va schimba denumirea în staţia “Piaţa Aurel Vlaicu 1”; această modificare presupune de asemenea mutarea automatului de bilete;
- staţia “Lămâiţei”(staţie de debarcare pentru traseu 22) va fi desfiinţată, iar călătorii care folosesc acest traseu vor coborî la staţia următoare - “Piaţa A.Vlaicu 1”.

 

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

8 comentarii

x

Acum 11 ani

putem doar felicita rezultatele conducerii tursib care intaresc ideea ca sibiul si a atins apogeul odata cu 2007. mergem in jos precum domnul popa. suntem un oras care sincer nu merita soarta acestui transport pe care l are. o sa mai treaca multi ani pana aceste principii de incapacitate vor fi depasite. putem vedea in acest an 2010 cum un sistem intreg construit cu multi bani si in multi ani, dispare in doar o vara pt a mai scoate niste bani din el. astfel un sistem electric a fost, in final, inlocuit cu 5 autobuze second hand. popa&co ar zice loa o ar dracu de criza...cine stie cu adevarat dedesubtul afacerilor ar zice lua i ar dracu de incompetenti. Pe curand troleibuzelor intr un oras nejohanniscizat
Raspunde

titi

Acum 11 ani

Blestemat sa fi, sasule, cu afacerile tale necurate cu tot! Nu uita sa-l iei in iad si pe agentul Stasi Braune, ala cu care ai facut afacerea cu jafurile de autobuze pe banii nostri!
Raspunde

@titi

Acum 11 ani

Daca ar fi sa-l citez pe Caragiale as zice \"amice, esti idiot!\". Daca Tursib ar fi cumparat autobuzele prin credit BERD ar fi costat 2 milioane de Euro plus dobinzile si comisioanele bancare, \"din banii nostri\". A organizat insa o licitatie la care a putut sa participe orice firma interesata din Europa (inclusiv a ta daca ai fi dorit!) si astfel costul s-a redus la 70 de mii Euro \"din banii nostri\". Deci ce te nemultumeste?
Raspunde

x

Acum 11 ani

ma nemultumeste faptul ca existau in depou niste autobuze ce merg pe curent si erau 12 nu 5! alea nu costau nimic...doar ca fara reteaua de troleibuz ele nu mai pot functiona. erau inca f bune! asta ca vorbim de banii nostrii
Raspunde

@x

Acum 11 ani

dragule, troleibuzele alea 12 costau mai mult decit iti poti imagina. Reteaua de troleibuz isi depasise de foarte multi ani durata de viata, intretinerea si exploatarea ei lunara costa mai mult. Reteaua de troleibuz din Sibiu a fost proasta oricum de la inceput, troleele circulau greoi, vesnic era o pana care dadea peste cap transportul in tot Sibiul. Conductoarele de cupru nu au fost inlocuite niciodata in 30 de ani! Refacerea retelei ar fi costat cu mult mai mult decit 70.000 de euro. Da, troleele au avantajul ca nu polueaza dar daca zici ca te preocupa doar \"banii nostri\" .....
Raspunde

x

Acum 11 ani

e, hai sa ti spun ca acele conductoare de care zici tu au fost inlocuite in felul urmator: anul 2003 tot segmentul gara-cimitir(via spitalelor, dumbravii) absolut totul nou cu elemente kummler matter aduse din austria(mai exact Kapfenberg) si cu fir de cupru nou cumparat din polonia pe bani grei. elasticitatea acestei retele permitea o viteza mai mare a troleibuzului( n am avut nici o conducere tursib sa i pese de acest lucru). apoi in anul 2006 se extinde reteaua pe podul garii pana la balanta-fir nou, prinderi romanesti dar bune. anul 2007 se intinde fir nou pe str. ghe dima iar in 2008 fir nou pe segmentul cimitir-han dumbrava. statistic vorbind aproximativ 40% din retea era noua!!!!!!!!!!! stii ca rola de cupru noua o cumperi la un pret iar ca si material casant la altul? acele sectiuni de retea inca nu aveau nici durata de viata expirata!!!!! exista fonduri nerambursabile care ar fi putut fi accestate pt celelalte retele (Teclu-Turnisor-V. Aron) dar nu s a dorit! E mai usor sa zici ca le rupi decat sa indraznesti sa implementezi ceva...e specific romanesc! Tursib din pacate nu a avut niciodata oameni competenti: incepand de la soferi si terminand cu directiunea. este inadmisibil ca autobuzele MAZ sa arate cel mai jalnic ditre toate care au fost achizitionate in romania din 2002 in coace. de asemenea nu se pune accent pe ingrijirea tututror autobuzelor (decat cateva cazuri individuale de soferi care din pacate, in dulcele stil romanesc, si le cosmetizeaza chicios fara ca cineva din conducere sa aiba un ochi pt detaliu).De aici rezulta si o nepasare asupra retelelor si a vechiilor troleibuze. De precizat ca actuala conducere nu a dorit(achizitionat nici un!!!!!!!!!!) troleibuz inca din 2006 de cand a ajuns in functie. Ba mai mult, le a grabit casarea si denigrarea. este ca atunci cand pe un copil numia il lauzi si investesti in el, si in frate su da i cu noroi. Sibiul, ca si structura arhitecturala nu o sa si permita (nici financiar) introducerea tramvaiului-mult prea scump la tarifele care vor exista in urmatorii 50 de ani- ca sa poata fi infiintat, dar nici straziile nu sunt de asa natura. In germania troleibuzele au fost inlocuite cu (atentie!!) tramvaie! La noi mai sunt troleibuze doar in: B, CT, GL, NT, GJ, TM, CJ, MM, BV, Medias si PH! In afara de Tg. Jiu cam toate orasele sunt de marimea Sibiului sau mai mari! De ce acolo este rentabil? De ce in Ploiesti si Baia Mare se extinde retaua? O fi mai ieftin pe acolo curentul? Pe noi ce ne a oprit sa imbunatatim circulatia troleibuzelor, prin achizitionare de troleibuze mai noi care sa circule independent de retea? de ce la noi circulau doar 7 troleibuze pe o infrastructura identica cu cea a timisoarei unde circula 50 de troleibuze? de aici rezulta costul ridicat de intretinere: ca e normal ca pt 7 troleibuze ai nevoie de aceeasi electricieni si retelisti si ca atunci altele sunt costurile. raspunsul il stie numai interesul domnului popa pe care l consider un incompetent care a reusit sa distruga ce au construit altii. asteptam ca acest johannis sa nu mai existe si alt primar politic sa introduca ceva ce este normal: TROLEIBUZUL! Pana atunci asteptam
Raspunde

Intrebator

Acum 11 ani

Jalnic mai arata autobuzele second-hand,de la ce REMAT au fost aduse?Strica tot aspectul orasului. Sa se reintroduca troleibuzele,pe banii celor care au vandut instalatia data jos si vanduta de incompetenti. Unde este linia de tramvai promisa,in primul mandat?
Raspunde

pentru X-radu :)

Acum 11 ani

Felicitari pentru ce ai scris.Tursibul in general nu are grija de autobuzele sale..acum marea intrebare e sa luptam pentru a salva macar un troleibuz.Vise,vise dar asa ar fi frumos..ca macar peste ani sa avem si o expozitie(porti deschise la Tursib) in care sa admiram troleibuze,autobuze,tramvaie noi..in comparatie cu cele vechi.Sa comparam troleibuze dublu articulate...sa se mai ,,destaraneasca,, si romanii nostrii.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus