Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
16°C

Se deschide podul CFR de la Carta! S-ar putea inchide cel de la Copsa

O veste foarte bună: la jumătatea acestei luni se va deschide circulaţia feroviară pe podul CFR de la Cârţa. Dar, tot din zona CFR, năvălesc şi ştiri îngrijorătoare referitoare la podul peste pârâul Visa, care a fost reabilitat degeaba acum doi ani: „merge la vale” în continuare.

Lucrările începute pentru reabilitarea podului de la Cârţa, închis din iulie 2009, au ajuns rapid într-un stadiu care permite deschiderea traficului cu restricţie de viteză. „În urma ultimei inspecţii, s-a stabilit că deschiderea traficului va avea loc pe data de 15 decembrie. De atunci se va putea circula cu limită de viteză”, a spus Sorin Şerbu, inspectorul şef al Inspectoratului teritorial în Construcţii Sibiu. Lucrările la podul amintit au fost atribuite în toamna acestui an firmei Sopmet din Bucureşti, pentru suma de 3,58 milioane de lei, fără TVA, după ce înaintea licitaţiei lucrarea era aproximată la 7,8 milioane de lei, tot fără TVA. Cei de la Sopmet au primit în execuţie atât proiectarea, cât şi lucrările de consolidare. Podul a fost închis circulaţiei în urma debitelor mari de apă înregistrate în noaptea de 12 spre 13 iulie 2009. Una din pilele podului s-a înclinat în urma procesului de „subspălare”, astfel încât toată structura podului a devenit inutilizabilă. Timp de aproximativ o lună, CFR a pus la dispoziţia călătorilor către şi dinspre Braşov autobuze pentru transbordare. După care circulaţia a fost întreruptă definitiv.

Probleme înspre Copşa

Pe principiul nicio veste bună nu vine singură, administratorii căilor ferate din judeţul Sibiu au dat de o nouă-veche problemă. Este vorba de podul de 60 de metri situat pe linia Sibiu – Copşa Mică. Podul aflat în apropiere de Copşa a fost ridicat în 1872, iar modernizarea lui şi ridicarea tăblierului metalic sunt consemnate în 1950. Acum 11 ani, însă „s-au observat modificări ale structurii geometrice a aparatelor de reazem mobile aflate pe culeea Sibiu, iar în urma măsuratorilor topometrice s-a constat o pierdere a stabilităţii infrastructurii. În anii următori fenomenul de pierdere a stabilităţii infrastructurilor au fost observate şi la culeea Copşa Mică”, se arată într-un document al Sucursalei CF Braşov. „Agravarea fenomenului de pierdere a stabilităţii infrastructurilor, cât şi pericolul iminent de închidere a circulaţiei pe sectorul de linie respectivă, a impus contractarea execuţiei în anul 2007”, se mai arată în documentul amintit.

Bani cheltuiţi de-a moaca

Două milioane de lei a plătit CFR firmei sibiene Concefa SA pentru a consolida podul de la km 404+972 de pe linia 203 Sibiu – Copşa Mică. Lucrările executate pe baza unui proiect semnat de Consis Proiect din Bucureşti au fost terminate 15 decembrie 2008. În aceeaşi zi, un raport al Inspectoratului de stat în Construcţii constata că „fenomenul de pierdere a stabilităţii culeei Sibiu nu a fost stopat, din contră, a evoluat”. Nimeni nu s-a mai ocupat de vinovaţi, de „utilitatea” celor două milioane de lei cheltuite. Aşa că, acum, reprezentanţii CFR lansează o nouă licitaţie, una prin care să fie angajată o firmă specializată care să determine „cauzele reale ale deplasării culeelor”.

Podul e circulabil. Deocamdată

În aprilie anul trecut, la podul respectiv a fost efectuată o nouă expertiză independentă. Concluziile au fost că respectiva construcţie trebuie mult mai amplu studiată pentru a fi determinate cauzele deplasărilor culeelor. „Acolo cred că au loc deplasări ample ale pământului. De ce au fost făcute lucrările de acum doi ani? Degeaba. E vine beneficiarului că nu s-a făcut o cercetare mai amănunţită înainte de a fi investiţi acei bani. Nişte inşi care nu aveau nicio treabă şi-au dat cu părerea şi s-au cheltuit bani”, au declarat pentru Turnul Sfatului surse oficiale. Care au amintit că pe podul respectiv se poate circula. Încă.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

10 comentarii

triasca partidul

Acum 13 ani

sa ne amintim ca acum 2 ani eram in campanie electorala, iar concefa este apropiata pd-l. astfel ca banii au fost folositi cu \"cap\". si asta e un caz minor
Raspunde

un sibian

Acum 13 ani

stiu eu pe cineva care se bucura tare...
Raspunde

me

Acum 13 ani

podul peste visa nu este pe varianta copsa-blaj?
Raspunde

Melee

Acum 13 ani

Nu exista nici un pod metalic pe Sibiu-Copsa.
Raspunde

misu

Acum 13 ani

Nu exista nici un pod metalic, dar vor mai fi campanii electorale, asa ca trebuie reparat!
Raspunde

soferu

Acum 13 ani

mai ghiolbanilor mai dati-va jos din masina si mergeti cu trenul. si chiar inainte de agarbiciu aruncati-va din tren. ca doar nu e niciun pod peste visa pe acolo. bai cat tupeu sa comentezi daca chiar nu ai habar.
Raspunde

pt. soferu

Acum 13 ani

agarbiciu? nu Ocna?
Raspunde

me

Acum 13 ani

Podul aflat în apropiere de Copşa, asa scrie in articolul de mai sus, iar eu din cate stiu intre agarbiciu si copsa mai este si axente sever. asa ca soferu ghiolban, nu citi printre randuri ca te faci de cacao cu jignirile tale.
Raspunde

fla

Acum 13 ani

este podul de pe magistrala 300 probabil
Raspunde

Adi

Acum 13 ani

Ce misto.. Romania anul 1500 , ne intrebam toti despre un pod de 60 de metri..... Ce departe am ajuns....
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus