Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
17°C

Tramvaiul spre Rasinari isi da ultima suflare

Zilele tramvaiului ce leagă Sibiul de Rășinari sunt numărate. Pentru că este foarte vechi și deloc profitabil, tramvaiul ar putea fi tras în depou pe vecie. „Dacă vor fi necesare investiții mari pentru a putea menține această linie funcționabilă vom renunța la tramvai. Este singura linie de tradiție aflată în funcțiune, dar dacă aceste costuri vor fi prea mari îl vom închide. Nu are rost să cheltuim sume semnificative pentru o linie folosită de foarte puțini sibieni”, spune primarul Klaus Iohannis. Tramvaiul dintre Sibiu și Rășinari este folosit în acest moment mai mult ca o atracție turistică decât ca un mijloc de transport eficient între municipiu și prima comună din Mărginime. Grupuri de turiști solicită expres transporturi cu tramvaiul, iar în timpul Festivalului Internațional de Teatru, tramvaiul este un important punct de atracție având în vedere că este utilizat și ca scenă pentru piese. În rest, soarta tramvaiului pare pecetluită. Stația de pornire către Rășinari este înțesată de autoturisme care așteaptă autostopiști iar din acest motiv linia nu este deloc rentabilă. „Dacă vom renunța la tramvai nu vom introduce altă rută. Cei care doresc pot folosi autobuzul de Păltiniș. Cursele în afara Sibiului nu sunt o prioritate pentru societatea de transport în comun”, mai spune Iohannis.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Bogdan Brylynski

de Bogdan Brylynski

Editor
Telefon:
0722 227 297

Comentarii

42 comentarii

un sibian care-a votat FDGR

Acum 13 ani

cam obtuza gandirea d-lui primar...cam nemteasca...de ce sa nu mentinem o solutie de transport care nu polueaza, s-o modernizam, sa crestem frecventa, etc. imediat dupa asta o sa dispara ciubucarii din statia de tramvai...
Raspunde

pentru sibian

Acum 13 ani

si cine plateste plimabrea mai frecventa a tramvaiului mai mult gol decat plin de calatori ?
Raspunde

:))

Acum 13 ani

scoateti tramvaiul, la ce ne trebuie? o drezina este suficienta.
Raspunde

lolek si bolek

Acum 13 ani

Ia uite ,ce econom a devenit marele sas! Bine ca-i da bani la discretie lui Chiriac pentru festivalul lui de circ pornografic.
Raspunde

CipSB

Acum 13 ani

Tramvaiul pt Sibiu e un simbol,dar ce sa inteleaga un primar german?Ar trebui doar schimbat cu unul nou si n-ar mai fi gol!
Raspunde

Bine pa.

Acum 13 ani

Daca oameni l-ar folosi atunci nu s-ar mai inchide. Atat. La fel cum la computere nu se mai folosesc anticele dischete asa nu va mai fi nevoie de tramvaiul asta.
Raspunde

7

Acum 13 ani

Daca ar fi inlocuit cu unul nou care sa fie mai confortabil, mai rapid si sa consume mai putin curent (tehnlogie mai noua) atunci nu ar trebui desfiintat
Raspunde

Pentru 7

Acum 13 ani

pe principiul asta am putea sa ne apucam de constructia unei retele de metrou la Sibiu. Problema ar fi aceasi ca in cazul de fata. Nu exista calatori. Rasinarenii prefera masinile personale sau autostopul.
Raspunde

jerry

Acum 13 ani

Domnul primar face un lucrul bun scotand acea antichitate care consuma bani din buzunarele sibienilor si este folosita de locuitorii din alta comuna.
Raspunde

y

Acum 13 ani

Tramvaiul oricat ar fi el de neeconom reprezinta un simbol al orasului. Sau ce? Preferati sa ajungem un oras de nimic precum cele din Oltenia?
Raspunde

x

Acum 13 ani

am ajuns deja
Raspunde

z

Acum 13 ani

rasinarenii merita (cel putin temporar) se le fie desfiintat tramvaiul. sa-si faca ei apoi programul functie de rechini.
Raspunde

alexandra27

Acum 13 ani

hai scartz....motiv ca nu se merita unele investitii. da cate investitii s au facut pana acum? ADEVARATUL MOTIV este desfiintarea in curand a depoului tursib si mutarea lui in zona de vest. logic k burgermaister johannis n are chef sa puna linii pana in vest. daca tramvaiul ar ramane atunci trebuie sa ramana si depoul de tramvaie iar interesele imobiliare in zona sunt prea mari ca sa se impiedice de \'o caruta\' ca tramvaiul. sustin mentinerea tramvaiului chiar extinderea si pe domn burgermaister nu l mai votez...votez primul taran de oltenia ca tot aia e...
Raspunde

alexandra27

Acum 13 ani

...apropo domn johannis..prin 2000 si dupa te laudai cu reintroducerea tramvaiului in oras....refacerea traseelor istorice si chiar extindere. si vai doamne, nu cumparate de la swiss(adica vechi de 50 ani) ci produse la hermannstadt. incep sa nu l mai inghit pe SASALAU !
Raspunde

aiurel

Acum 13 ani

d. primar chiar vrei sa faci din sibiu un oras dupa parere personala?????????pe a cui mosie te afli??? vechiul tramvai l-ai sugrumat chiar si cu promisiuni contra trenului orasenesc esti,cu mocanita esti anti- ce mai vrei???magarului cind ii merge bine se da pe gheata si-si rupe gatul-ATENTIE.........
Raspunde

Cristi

Acum 13 ani

Ar fi interesant daca acest tramvai, impreuna cu infrastructura, ar trece in proprietate privata. Poate chiar investitorii imobiliari preconizati pentru zona depoului ar putea sa-l cumpere. De fapt, asta ar trebui sa fie o conditie pentru viitoarea zona imobiliara: va lasam sa va manifestati \"arhitectural\" si \"urbanistic\" (bleak!) doar daca cumparati, modernizati si mentineti linia de tramvai. Pardon, visam cu ochii deschisi... La gunoi cu tramvaiul!
Raspunde

Maria

Acum 13 ani

Pacat,mare pacat!!! Tramvaiul sibian- ceea ce a mai ramas din el trebuie pastrat!!! Avem depou la Rasinari in cazul in care se desfiinteaza sediul din C.Dumbravii!
Raspunde

ciumetele

Acum 13 ani

sasalaul asta ori e prost, ori e prost!!!
Raspunde

sibienii

Acum 13 ani

un porc care vrea sa elibereze terenul pe care-i tursibul!!! era o vorba : sasul care nu-i inalt si prost nu-i sas !!!
Raspunde

anti-propaganda

Acum 13 ani

Inainte sa-l laudati permanent si lipsit de fundament pe acest domn primar, Klaus Iohannis, va invit in oras ca sa constatati, pe viu, ca Sibiul arata dezastruos din toate punctele de vedere! Pana si centrul renovat pe bAni mUlti cu prilejul evenimentului Sibiu Capitala Culturala a Europei - 2007, se degraDeaza pe zi ce trece. Strazile sunt pRaf, arata mai rau decat intr-o comuna, trotuarele la fel. Au fost DISTrUSE parcurile si desfiintAte troleibuzele ca sa fie adus autobuze vEchi si poluante din GeRmania de catre un vicepresedinte PDL, Braune Stephan , fost redegist si AGeNT STASI, acrualmente consilierul ministrului Ariton, de la Sibiu si afAcerist pe bani pUblici cu Klaus Iohannis. Este o CORuPTIE GROAZNICA la Sibiu si doar areStarea prim-procurorului Apostu Florin, o rotita neinsemnata din angrenajul MAfIEI, nu rezolva problema. IOHaNNIS ESTE CAPUL C0RUPtIEI si SFiDEAZA TOATE LEGILE Romaniei, fiind tinut in brate de Angela Merkel, de care se teMe si Basescu, unul din SANtajELE practicate de baBa redegista fiind accesul in spatiul Schengen.
Raspunde

Fapte nu vorbe.

Acum 13 ani

Stiti ce? Eu zic sa faceti un protest... cei pro tramvai... poate va adunati mai mult decat 3 oameni cat ati fost la protestul pro harburi(trolee)!
Raspunde

catre 21

Acum 13 ani

Troleele nu sunt niste harburi.Alea chiar erau..dar poate nu ati vazut cele de ultima generatie cum arata.Ati ramane socat. Pana cand Popa si Iohannis vor decide viitorul transportului public in Sibiu,vor distruge tot si nu se va schimba nimic.
Raspunde

cristian popescu

Acum 13 ani

ar fi o chestie. la asta nu m-am gandit. noroc ca am apucat sa scriu poeziile alea. altfel in doi ani de la desfiintarea tramvaiului n-ar mai sti nimeni ca a existat candva asa ceva. foarte tare. bravo!
Raspunde

@2

Acum 13 ani

vorbesti in necunostinta de cauza...
Raspunde

eu

Acum 13 ani

La Arad si Oradea,orase aproximativ de marimea Sibiului,liniile de tramvai s-au modernizat si s-au adus tramvaie Siemens din Viena. La Sibiu,totul se desfinteaza...zic sa renuntati si la autobuze dle primar...ce va intereseaza de popor cat dvs va plimbati cu BMW-ul,nu?
Raspunde

@ eu

Acum 13 ani

Aradul si Oradea au cu 20000 respectiv 50000 mai multi locuitori decat Sibiul deci in niciun caz nu sunt \"aproximativ de marimea Sibiului\", sunt evident mai mari. Poate voi ecofili veti vrea linie de tramvaie Siemens pe Nicolae Balcescu sau pe sub Turnul Sfatului ca, vorba aia, \"sunt ecologice\".
Raspunde

Transira

Acum 13 ani

Aa, iata s-a intors iohannisiacul... N-a existat un protest propriu zis pro-troleibuz deoarece s-a putut masura nepasarea sibienilor cand au fost taiati castanii de pe Cl. Dumbravii. Iohannisii (termen ce-l voi folosi de acum pt. a defini minciuna frumos ambalata) si iohannisiacii (vidanjele decantoarelor sus-amintite) fac deocamdata ce vor. Tramvaiul a devenit falimentar deoarece nu s-a investit nici un leut in calea de rulare si deoarece era piratat (s-a plans primarul de acest lucru insa el trebuia sa ia masuri, insa obscurul profesoras de fizica nu s-a legat la cap). Szeged, un oras cu 162.000 locuitori, are 4 trasee de tramvai si 4 de troleibuz. Pt. ca sunt economice, nu doar ecologice. Puteam vorbi de traditie, de obiect(iv) turistic. caz in care nu functioneaza neaparat aritmetica profitului.
Raspunde

x

Acum 13 ani

Aveti rabdare ca vine ea scumpirea benzinei(motorinei), da nu asa, cu 8-9lei litrul si atunci sa vezi parere de rau pe ei c au distrus un transport electric ce putea fi usor rentabilizat. Dar atunci Popa o sa fie bine merci in pensie iar Klaus o sa zica ca si in vest tarifele sunt de 2 euro pe calatorie: rezultatul? Trasee injumatatite si calitatea fumegatoarelor tot mai catastrofala. Asta este. Sincer nici eu nu mai sprijin fdgrul. intrebarea este insa pe cine?nu mai sunt alternative. sa nu uitam ca si joha a fost o alternativa la vremea aceea. asa a ajuns primar
Raspunde

michael

Acum 13 ani

constat ca ... sibiul are o multime de ...\"inteligenti\" , care sunt cu muuuult mai capabili decat toooaaata administratia cu primar cu tot in frunte ! dobitocilor...!
Raspunde

x

Acum 13 ani

nu michael...dar pt decizia unora trebuie sa sufere sau sa suporte toti. idem si n admininstratia centrala
Raspunde

pt @eu

Acum 13 ani

arad si oradea sunt aprox de aceeasi marime cu sbul. arad e chiar mai mic ca sibiul...cu vreo 10.000...
Raspunde

pt @eu

Acum 13 ani

iar economic amandoua mult mai neimportante ca sibiul, turistic......INEXISTENTE! ce hotele de exemplu ofera arad sau oradea?
Raspunde

x

Acum 13 ani

desi sustin tramvaiul...pt@eu esti cam slabut....hotele n are nimeni decat elena basescu...defapt mai este vreo cativa...ca si clasament oradea este pe locul 11. cu 204mii arad pe locul 14. cu vreo 165mii si pe 15. noi cu vreo 154mii. daca iesea \"mihaela te iubesc\" atunci aveam probabil azi si troleibuz si tramvai si prim ministru sas. asa nu mai avem nici una din astea. pacat
Raspunde

Halmos Alois Arad

Acum 13 ani

E o mare rusine ca desfintati tramvaiul care era frumos traditie pt Sibiu eu in copilarie mai calatoream cu tramvaiul si in centru numai ca dictatura comunista a desfintat si acum si voi acest lucru faceti imi pare foarte rau eu cred ca daca era in alt oras nu putea sa intimpla asa ceva ar trebui comunitatea germana din diaspore sa sprijine ce mai frumos obiect transport comun din Sibiu-Hermannstadt-Nagyszeben.
Raspunde

@Halmos Alois

Acum 13 ani

exista ratiuni pentru faptul ca se va desfiinta tramvaiul. este vorba in primul rand de disconfortul calatorilor, disconfort in timpul calatoriilor pe langa boscheti unde se caca unul si altul. plus ca nu poate lumea sa faca laba in tramvaiul ala din cauza mirosului de rugina.
Raspunde

Halmos Alois Arad

Acum 13 ani

Raspuns pt cel mai sus de ce totmai acum e disconfort eu stiu ca tramvaiul circula de mai mult de un veac si nu sa intimplat asa ceva ce imi scrieti de mai sus eu cred ca nu va place ca Sibiu sa fie cel mai frumos oras din europa e mare pacat generatia viitoare daca mai poate repare greselile voastra si in Arad este tramvai care merge la tara in localitatea Ghioroc si nu exista disconfort sau miros ca eu primavara asta am fost la Sibiu si nu am vazut ce va amintiti de mai sus.
Raspunde

Halmos Alois Arad

Acum 13 ani

In alte tari civilizate transporturi de epoca sint protejat de catre autoritatiile locale la noi nimic nu se poate ce e frumos desfintati statia de tramvai unde sint ciubucarii si nu tramvaiul pt ca poate urca si cobori ori unde am mai scris de mai sus adresati comunitatea germna din diaspora si o sa vedeti cum o sa sprijine material si spiritual acest cel mai frumos tramvai din lume cind aduc aminte pe vremuri calatoream cu tramvaiul pe b-dul Vitoriei Balcescu Gara si Piata Cibin imi vine sa pling ce frumos era si erau multi turisti fiindca si tramvaiul era ceva deobit.
Raspunde

Halmos Alois Arad

Acum 13 ani

Mai e ceva o mica istorie care sa va intra bine in cap Brasov 1960 desfinteaza tramvaiul in 1985 infinteaza din nou Ploiesti 1970 desfinteaza tramvaiul infinteaza din nou in 1986 Constanta infinteaza tramvaiul 1905 desfinteaza in 1930 si infinteaza din nou in 1984 in ungaria la Pecs desfinteaza in 1960 si infinteaza in curind.
Raspunde

x

Acum 13 ani

intre timp la brasov si constanta s au desfiintat tramvaiele. ungurii inca apartin de europa. la noi se gandeste cu curu
Raspunde

sib

Acum 13 ani

PACAT! MARE PACAT! CA NU STIM SA NE RESPECTAM SI SA PASTRAM VALORILE!
Raspunde

pt eu

Acum 12 ani

Oradea are cu mult mai multe hoteluri ca Sibiu, si are Baile Felix si Baile 1 Mai, respectiv Borsul (vama) in zona periurbana. Baile Felix e cea mai mare statiune permanenta din tara, si Oradea e peste Sibiu, atat economic, cat si turistic. Iar pentru cultura ta generala in 2010 oficial Sibiu avea 154.080 loc., Arad 165.014, Oradea 204.880! Ca sa revin la subiect...Imi pare rau pentru tramvaiul sibian, dar fara investitii nu are viitor.
Raspunde

fpmpuuxlu

Acum 12 ani

FGAsua ***\"***dakvmwebxxsh.com/\">dakvmwebxxsh</a>, [url=***wvmtxtbxxmjd.com/]wvmtxtbxxmjd[/url], [link=***zgyjkxuysgmd.com/]zgyjkxuysgmd[/link], ***quvxznfncpjk.com/
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus