Marţi,
26.01.2021
Innorat
Acum
0°C

Pentru droguri, nu trebuie sa iesi din casa. Le aduc taximetristii

Chiar dacă poartă pseudo-denumirea de „droguri legale”, rezultatul lor este tot către cel produs de droguri tinde. Turnul Sfatului vă prezintă cum orice puşti din acest oraş, la orice oră, poate avea la el în cameră, cu 30 de lei, un pliculeţ de Special Gold, fără să fie nevoit nici măcar să ajungă la vreun magazin. „Nisip decorativ” pentru cinci liniuţe, în cel mult 25 de minute.

Cel mai cerut „nisip decorativ” de pe piaţă – 20 lei 0,25 grame

În prezent mai sunt „doar” trei magazine ce vând etnobotanice, spre deosebire de şapte câte erau anul trecut pe vremea aceasta în oraş. Indiferent daca e vorba de strada Rennes, Lungă sau Calea Dumbrăvii, magazinele de vise, cum sunt denumite popular, au aceeaşi  ofertă de droguri. Produsele de aici se împart în două categorii: „de fumat” şi „de tras”. În prima categorie se găsesc nişte plante de soi necunoscut care sunt stropite cu substanţe chimice (pulberea de praf de pe planta mărunţită e evidentă). Rolul lor e acela de a simula senzaţia dată de marijuana şi se găsesc sub numele de Ninja, Diesel, Get High, Afghan şi aşa mai departe. În cea de-a doua categorie se înscriu „prafurile”, care se administrează nazal şi au nume ca Pixie C, Special Gold, Pure, DMMC. Preţurile variază pentru produsele de fumat între 10 şi 20 lei, iar pentru prafuri între 20 şi 25 lei. La ingrediente, plicul de praf afişează un simplu „nisip decorativ”. Ca o acoperire ce frizează ironia, se dau şi indicaţiile de utilizare: „conţinutul plicului se varsă într-un recipient la alegere”. Tragi-comicul apare însă pe partea de jos a plicului: „Strict interzis consumului uman. În caz de consum accidental consultaţi imediat un medic”.

Comenzile de plicuri – numărul 1 în topul  comisioanelor

Tipul „Special Gold” e cel mai consumat, după spusele unor „cunoscători” şi după mărturiile taximetriştilor. Noţiunea de comision în dispeceratele de taximetrie sibiene s-a schimbat. Dacă primele locuri erau ocupate înainte de kebap-uri, de un an încoace plicurile de Special Gold sunt cele mai solicitate comisioane. Se comandă în special prafuri şi desul de rar de fumat. Comisioanele se fac cu precădere noaptea şi în weekend şi sunt de multe ori pentru taximetrişti comenzi în plus bine-venite. Comenzile constau de obicei de la două plicuri în sus, iar media e de trei sau patru la o tură. „Într-o noapte bună, fac şi cinci, şase comisioane. Mie-mi convine, deşi îmi pare rău de ei!” povesteşte un taximetrist de la 942. Un alt taximetrist mărturiseşte că „e ceva de speriat ce se comandă. Zici că-s nebuni! Dimineaţa la ora 10 încă mai primesc câte-o comandă”.  O estimare rapidă arată că în Sibiu se vând câteva sute de plicuri zilnic, iar pe weekend depăşesc lejer o mie.

63 de plicuri în 30 de ore

Un alt şofer de taxi are o poveste pe cât de interesantă pe atât de terifiantă. Acum câteva săptămâni a „servit” nişte clienţi cu nu mai puţin de 63 de plicuri de Special Gold.  Dar nu într-o singură cursă. A făcut 13 drumuri la aceeaşi adresă, de fiecare dată ducând între patru şi şase plicuri. „Nimeni nu ia mai multe deodată. Toţi cred că se opresc la primele plicuri cumpărate”. Intervine însă sevrajul şi nevoia de a consuma din nou devine acută. Clienţii respectivului taximetrist (trei la număr) începuseră de vineri după-masa şi terminaseră abia sâmbătă seara. „Erau deja transformaţi la faţă când ieşeau după comandă”, mai mărturiseşte şoferul.  
Întâmplător sau nu, din aproximativ aceeaşi perioadă de când a început „moda” cu comisioanele de la magazinele de vise, firmele de taxi au creat o linie specială de comisioane, spre care este redirecţionat clientul.

Cum am cumpărat un plic de Special Gold

Reporterul Turnul Sfatului a încercat – şi reuşit – direct, fără nicio greutate, să cumpere la mijloc de săptămână un pliculeţ de „nisip decorativ”, prin intermediul taximetriştilor. Dispecera de pe lina de comisioane a preluat foarte amabil şi natural comanda de „un  plic de Special”, după care a reţinut numărul de mobil pentru a fi anunţat când  ajunge livrarea. Nu mai târziu de 25 de minute, taxiul era în faţa blocului aşteptând banii pe plic şi pe cursă. Plictisit şi fără măcar o privire bănuitoare, taximetristul a înmânat plicul, şi-a luat banii şi a pleacat. E un plic poştal verde, sigilat, pe care nu scrie nimic. Ataşat se găseşte bonul pe care scrie clar 1 X SPECIAL GOLD DECORATIV. Desfăcut, plicul conţine plicul propriu–zis (sigilat de altfel şi el) şi două paie scurte. Paie ambalate igienic, cu intenţia de nu infecta când sunt introduse în nas pentru a priza conţinutul. Suma finală: 33 de lei (20 de lei plicul şi 13 lei cursa taximetristului) pentru 0,25 grame de „fericire”.

Ce simţi?

Turnul Sfatului a şi stat de vorbă cu unul din consumatorii unor astfel de prafuri. Dezinvolt, tinerelul a povestit tot „procesul tehnologic”: pe o oglindă praful se împarte în cinci „liniuţe”. După prima doză administrată, aceasta şi-a făcut aproape instant efectul. „O senzaţie puternică de căldură în piept te imobilizează pentru câteva secunde. Urmează o preudo-euforie manifestată prin poftă de dans şi de vorbit ieşită din comun”. Tânărul recunoaşte că dispoziţia i s-a schimbat brusc într-una mai bună. „Simt o mare poftă de viaţă”, spune el. Starea durează aproximativ 20 de minute. Dispoziţia îşi pierde treptat din intensitate şi îi ia locul una mai puţin plăcută. Se instalează moleşeala şi locul extazului e luat de agonie. „E o stare de disconfort general a cărei soluţie pare a fi doar administrarea unei noi doze”, mărturiseşte tânărul. Proporţiile consumului mai pot fi observate după ambalajele goale care sunt aruncate lângă coşurile de gunoi ale băilor din cluburi, pe trotuare prin oraş sau, mai trist, în coşurile de gunoi din toaletele şcolilor.

Lupta autorităţilor

La Sibiu lupta împotriva etnobotanicelor a început în luna ianuarie a anului trecut, când comisarii Gărzii Fiananciare au hotărât să controleze la sânge magazinele de vise şi şi-au propus să speculeze orice neregulă, astfel încât să le poată închide. Mai apoi, în martie, premierul Emil Boc a cerut ca în toată ţara să fie controlate magazinele de vise. De atunci însă, lupta autorităţilor locale cu etnobotanicele a devenit tot mai grea. Asta pentru că deşi unele magazine s-au închis, consumatorii sibieni au de unde să se aprovizioneze în continuare; fie de la cele trei magazine care mai există, fie prin comenzi online fie prin dealeri care merg în discoteci. De curând, prefectul Sibiului, Horaţiu Răcuciu, a fost iniţiatorul unui filmuleţ postat pe YouTube, viral în care, printre alţii, actorii Ofelia Popii şi Florin Coşuleţ, cântăreaţa Anya, campioana mondială la culturism Liliana Pall şi naistul Radu Nechifor îndeamnă promovează lupta împotriva etnobotanicelor. Filmuleţul poartă numele M.A.N.I.F.E.S.T. - Mai Atent! Neglijenţa şi Indiferenţa Fac din Etnobotanice Stăpânul Tău.

Comentarii

3 comentarii

Neglijenţa şi Indiferenţa Fac din Etnobotanice Stă

Acum 9 ani

trist...
Raspunde

xxx

Acum 9 ani

cine stie cunoaste
Raspunde

tibor

Acum 9 ani

degeaba. Parca am citit mai demult in Tribuna povestea asta si nu s-a intamplat nimic. Autoritatile dorm in pantofi si se pregatesc de seminarii, colocvii si filmulete. Sa puna cate un garcea in dispeceratele firmelor de taxi sa puna o patrula in fata celor 3 magazine, sa-i legitimeze, fiseze, atentioneze sau amendeze pe cei care vand porcariile astea. De fapt, asa cum ati descris reteaua de distributie, este clar ca patronii de taxi sunt complici cu traficantii de stupefiante. Se poate ca despre drogurile vandute acum sub titlul de ETNOBOTANICE sa se descopere, peste cativa ani, ca sunt droguri sintetice HIGH POWER (inca nedescoperite de autoritatile noastre adormite), de a caror dependenta vor scapa greu prostii de acum si cu costuri personale si sociale foarte, foarte mare.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus