Miercuri,
12.05.2021
Parțial Noros
Acum
21°C

Conflictele la locul de munca

Conflictele care apar la locul de muncă reprezintă una dintre cele mai mari surse de stres și oricât ne-am strădui să le evităm, sunt situații când nu reușim. Ne enervăm la muncă, ne încărcăm cu emoții negative, stres și nervi și arareori, plecăm către casă cu o dispoziție nu tocmai bună, iar în urmă lor apar niveluri mai slabe de productivitate, performanță, eficienţă și chiar profesionalism.

De unde iau naștere aceste conflicte? De multe ori din nimic, o vorbă spusă într-un moment în care suntem irascibili, discuții în contradictoriu cu protagonoşti ce nu știu să lase de la ei, diferențe de caracter dintre oameni, nemulțumiri legate de diverse sarcini primkte, tonuri superioare.

Ce putem face pentru a evita pe cât posibil aceste neplăcute momente la locul de muncă? Pentru început am putea încerca să fim drăguți cu toți colegii fără a face „bisericuţe”. Fii colega tuturor fără a face discriminări. Atunci când este cazul fă un compliment, atunci când ceva te supără spune franc în față și specifică faptul că nu vrei decât să clarifici nu să dezvolți un conflict, vorbește calm.

Dacă chiar apare vreun conflict încearcă să nu îl transformi în ceva personal. Nu lua o critică în nume personal, încearcă să vezi parte bună a criticii, să înveți ceva din ea, să schimbi ce trebuie schimbat, încercați să vedeți ce trebuie evitat în comportamentul/munca dumneavoastră în așa fel încât să aveți rezultate mai bune și să nu mai apară discuții. Foarte important să încercați să rezolvați conflictele fără a va implica orgolilul și să respectați punctual de vedere al fiecăruia.

Nu suntem la fel, nu gândim la fel, nu facem lucrurile la fel și de aici pot apărea conflicte, însă dacă suntem conștienți că toți greșim uneori, că fiecare are propria părere, atunci vom reuși să trecem cu brio peste orice discuție aprinsă.

Încercați să gândiți limpede, să rămâneți calm și să comunicați deschis. Fii tu cel care nu amplifică situația conflictuală, refuză să vorbiți atâta timp cât persoană respectvă este nervoasă, pusă pe ceartă și nu poate asculta și ce ai tu de spus. Propune-i să vorbiți când nu mai sunteți agitate, luați o pauză căci o atitudine relaxată, optimistă și o discuție calmă ar putea stinge din „faşă”conflictul. În orice organizație apar evenimente neprevăzute care declansează crize, dereglări de funcționare, situații conflictuale, totul stă însă în puterea noastră de a ști să le depășim fără a lăsa urme în relațiile de colegialitate, în munca noastră sau în profesionalismul nostru!

Vizualizari: 501

Comentarii

1 comentarii

Bistriteanu Raluca

Acum 8 ani

Felicitari doamnei psiholog si bravo ziarului pt aceasta rubrica! Saptamanal citesc ce scrieti si imi place foarte multa caci sunt multe articole ce ma ajuta
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus