Miercuri,
29.09.2021
Ploi Moderate
Acum
11°C

“Ba se poate!" – cum sa faci ca, din 12 corigenti, sa ramai cu 2

Din 12 corigenți la matematică în primul semestru, o clasă de la LIA a rămas doar cu doi, în semestrul al doilea. A fost posibil, fără pile și șpăgi la profesori, ci cu ajutorul pe care elevii și l-au dat singuri. Învățați de un proiect non-guvernamental care încearcă să îmbunătățească performanțele școlare ale elevilor din liceele mai slab pregătite.

Viorica Aleman, director adjunct Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară „Terezianum” Sibiu, consideră că succesul proiectului Zburd – Educație prin coaching, în liceul pe care îl reprezintă, a venit și din faptul că elevilor din clasa experimentală li s-a permis să-și desfășoare activitatea într-o clasă stabilă, nu în cabinete, ca restul elevilor din liceu. „Noi, în liceu, nu avem clase de sine stătătoare, avem cabinete dotate cu tot ce e nevoie pentru disciplina respectivă și elevii se plimbă din cabinet în cabinet la fiecare oră. Le-am asigurat o clasă stabilă elevilor incluși în proiect pentru că a fost o dorință a lor și am observat diferența: au lucrat mult mai bine împreună, inclusiv în pauze, iar rezultatele au apărut imediat – numărul corigenților la matematică a scăzut de la 12 în primul semestru la 2 în semestrul al doilea”.

E nevoie de clase stabile

Opinia directorului a venit într-o dezbatere organizată aseară de Asociația ROI, care a reunit la aceeași masă reprezentanți ai societății civile, ai autorităților locale, profesori de la licee tehnologice din Sibiu, elevi și coachi, care au încercat împreună să găsească soluții pentru implementarea metodei Zburd – Educație prin coaching în cât mai multe licee.

Soluția de a înființa clase stabile în liceele tehnologice este confirmată și de psihologul Mihai Copăceanu, care consideră că „faptul că au o clasă a lor le creează un confort, un sentiment de apartenență la ceva și, în plus, interacțiunile din pauze, timpul acela pe care elevii îl folosesc să intre în vorbă cu colegii este extrem de important pentru stabilirea legăturilor dintre ei”.

De aceeași părere este și Daniela Muntean, profesor la Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară „Terezianum” și inspector școlar: „Sunt profesor de biologie și deși am un cabinet deosebit care îmi place mult, cred că faptul că îi plimbăm pe elevi dintr-o clasă în alta nu reușește să realizeze o închegare a colectivului și de aici toate problemele care apar, inclusiv cele legate de violență”.

Se va monta un film documentar

Proiectul-pilot Zburd – Educație prin coaching a fost implementat în 5 licee din țară, printre care și Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară „Terezianum” din Sibiu. Proiectul a fost derulat în perioada 2012-2013 și a urmărit îmbunătățirea performanțelor liceelor incluse în program printr-o metodă de coaching de echipă. Acest proiect demonstrează că, atunci când profesorii, elevii și părinții lucrează împreună, rezultatele sunt excepționale, chiar și în cazul în care mare parte dintre elevi provin dintr-un mediu defavorizat. Poveștile de succes din cele 5 licee urmează a fi prezentate în curând într-un documentar intitulat “Ba se poate!”.

Coachi voluntari au lucrat timp de aproape doi ani și au format în fiecare liceu câte o echipă mixtă de profesori, elevi și părinți, care au fost încurajați să găsească soluții la diferitele situații cu care se confrunta școala lor. Ca urmare, liceele respective au obținut rezultate foarte bune: creșteri semnificative ale promovabilității la Bacalaureat, reducerea absenteismului, soluționarea problemelor legate de violență. De asemenea, au reușit să ajungă la o mai bună comunicare profesori-elevi și să-i implice pe părinți în viața școlii. Inițiativa a fost implementată de Asociația ROI (www.aroi.ro) în parteneriat cu Asociația Română pentru Coaching și Leadership in International Management.

Proiectul-pilot a inclus: Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară “Terezianum” Sibiu, Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov, Colegiul Tehnic „I. C. Ștefănescu” Iași, Colegiul Tehnic Câmpulung Muscel și Liceul Tehnologic “Mecanică Fină” București.

 

Comentarii

2 comentarii

gogu

Acum 7 ani

Cum au reusit invatand singuri?! Au inceput cu tabla inmultirii! Exercitiile constau in adunari, scaderi, inmultiri si impartiri. Regul de trei simpla e prea mult pentru ei! Asa au scapat de corigenta! Rezolvand exercitii cu numere pana la 100! Sa fim sriosi si sa nu vorbim de programe aalambicate! dDin elevi care au intrat cu 4 la liceu nu poti scoate altceva decat corigenti!
Raspunde

Liviu

Acum 7 ani

Ai dreptate Gogule tu nu ai putea scoate mai mult. Lucrul bun pentru noi si pentru ei este ca altii cred si pot scoate altceva.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus