Procesul prin care Asociația Pro Cetățean încerca să anuleze deciziile administrației locale de instituire a sensurilor unice pe strada Octavian Goga și, implicit, Calea Dumbrăvii și Calea Cisnădiei, a fost câștigat parțial. La mijlocul lunii trecute, Tribunalul Sibiu, judecând pe fond, a decis că avocații care spun că îi reprezintă pe cei care locuiesc pe strada Octavian Goga au dreptate, în sensul că strada transformată de Primăria Sibiu în stradă cu sens unic a devenit o stradă mult mai circulată. Iar această densitate a traficului generat în urma instituirii sensului unic depășește intensitatea traficului permis pentru rangul de ”stradă de interes local” pe care Octavian Goga îl are potrivit Planului Urbanistic General.
O schimbare de termeni
Prin urmare, administrația locală propune consilierilor locali să ”remedieze” această situație: în ședința din această săptămână, aleșii locali sunt chemați să aprobe un fel ”de ridicare în rang” a străzii Octavian Goga, de la stradă ”de interes local”, la ”stradă colectoare”. Merită precizat că potrivit legislației în vigoare, în funcție de viteza de proiectare, intensitatea traficului și caracteristicile de construcție ale unei străzi urbane, aceasta poate fi încadrată în patru categorii: magistrală, de legătură, colectoare și de folosință locală. Cele din ultima categorie, cum încă este strada Octavian Goga, ”asigură accesul la locuințe și pentru servicii curente ocazionale, în zonele de trafic foarte redus”.
Proiectul de hotărâre generat în urma procesului inițiat și câștigat de Asociația Pro Cetățean prevede încadrarea străzii Octavian Goga în categoria imediat superioară, a III-a, ”stradă colectoare”. Această categorie ”preia fluxurile de trafic din zonele funcționale și le dirijează spre străzile de legătură sau magistrale”.
Pentru a completa schema definițiilor din domeniu, străzile ”de legătură” sunt cele care ”asigură circulația majoră între zonele funcționale și de locuit”, iar ”magistralele” sunt acele străzi care ”asigură preluarea fluxurilor majore ale orașului pe direcția drumului național ce traversează orașul sau pe direcția principală de legătură cu acest drum”.
Au făcut recurs
”Admite în parte acțiunea. Obligă pârâtul Consiliul Local Sibiu să emită hotărâre prin care să încadreze strada Octavian Goga din Municipiul Sibiu în categoriile de folosinţă prevăzute de art. 9 OG 43/1997. Respinge în rest acţiunea. Constată anulat ca netimbrat capătul 2 de cerere”, se arată în decizia Tribunalului Sibiu. Soluția nu i-a mulțumit pe cei care reprezintă Asociația Pro Cetățean Sibiu, care au formulat recurs la Curtea de Apel Alba Iulia.
Dincolo de această acțiune, în raportul care justifică modificarea categoriei în care se încadrează strada Octavian Goga este precizat faptul că ”necesitatea reglementărilor sensurilor unice și a mijloacelor de transport în comun este determinată de existența în proximitatea străzii Octavian Goga a Stadionul Municipal și a parcului, obiective de interes public local”.
Declarații mai vechi
Procesul împotriva administrației locale a fost înregistrat de Asociația Pro Cetățean, reprezentată de avocatul Dragoș Târșia, în noiembrie anul trecut. ”În opinia mea și în calitate de reprezentant al Asociației opinăm distinct de nelegalitatea acestui sistem de instituire a sensurilor unice pe Goga – Dumbrăvii. Proiectul este aberant. Susțin acest lucru pentru că mutarea traficului de pe Calea Dumbrăvii, stradă de categoria a II-a funcțională (potrivit PUG-ului) asigură legătura între alte zone funcționale ale orașului, precum și cu exteriorul orașului. De aceea traficul permis pe această stradă este între 360 și 600 de vehicule pe oră pe bandă. Dumbrăvii este cunoscută ca având patru benzi de circulație, deci reducerea la două a fost nelegală, iar transferul traficului acestei străzi cel puțin pe strada Octavian Goga, conduce la modificarea categoriei de folosință a acestei străzi de la categoria a IV-a la categoria a II-a, aspect care contravine aspectului legal”, a declarat avocatul în cadrul unei emisiuni la Antena1 Sibiu.
Dragoș Târșia arăta că strada Octavian Goga este încadrată la categoria a IV-a funcțională. ”Presupune asigurarea exclusiv a accesului riveranilor la locuințe și la zonele cu trafic foarte redus, precum și ale serviciilor de interes local la acele micro-comunități. Viteza maximă prevăzută de lege este de 30 de km/h, este interzisă introducerea de trasee ale unor mijloace de transport în comun pe aceste străzi, iar traficul maxim permis este de 60 până la 160 de vehicule pe bandă pe oră”, a mai explicat avocatul.
Citește și Administrația Sibiului a fost dată în judecată pentru instituirea noilor sensuri unice
Poliția Sibiu îi contrazice pe cei care ”au dat în judecată sensurile unice”: există aviz
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Stadionul Municipal , Tribunalului Sibiu , Octavian Goga , Primăria Sibiu , Calea Dumbrăvii , Planului Urbanistic General , Avocatul Dragoș Târșia , Apel Alba Iulia , Calea Cisnadiei , Consiliul Local Sibiu , politia sibiu , Tribunalul Sibiu , Administrația Sibiului , Municipiul Sibiu , Asociația Pro Cetățean , Asociația Pro Cetățean Sibiu
Vizualizari: 711
Ultimele comentarii
Acum 59 minute
Leonard
Acum 1 oră
Sibianul
Acum 2 ore
Todor Cristina Iuliana
Acum 2 ore
Analist
Acum 2 ore
@Noi Noi