Joi,
27.01.2022
Innorat
Acum
1°C

Ministrul Ioan Rus compara "vestita autostrada Sibiu-Pitesti" cu autostrada Bacau-Pascani!

Ministerul Transporturilor a precizat joi, într-un comunicat de presă, că pentru ierarhizarea proiectelor din cadrul Master Planului au fost folosite două scenarii de bază, utilizate ca standarde europene în statele membre UE.

Primul scenariu este scenariu denumit “Economic Scenario” (ES) care pune accent pe sustenabilitatea economică a proiectelor și apartenența acestora la Rețeaua de Transport TEN-T. Cel de-al doilea scenariu a fost denumit ”Economic Enviroment Scenario” (EES) care pe lângă criteriile menționate anterior mai ia în considerare și criteriul ”impact asupra mediului”. Potrivit acestui criteriu sunt promovate pentru implementare proiectele care au impactul cel mai redus asupra mediului.

”Spre exemplu un proiect de infrastructură de transport care fragmentează un Sit Natura 2000 va fi depunctat în cadrul strategiei de implementare. Componentă de mediu, în scenariul EES face parte din criteriul durabilitate promovat de Uniunea Europeană în implementarea obiectivelor strategice transeuropene de dezvoltare a infrastructurii”, se arată în informarea ministerului.

Pe baza celor două scenarii de analiză a proiectelor ES și EES, fiecărui proiect i s-a atribuit un punctaj pentru prioritizare, pe baza căruia se stabilește ordinea de implementare a proiectelor în funcție de sursele de finanțare disponibile.  Efectul de coridor a fost introdus pentru a evita realizarea de coridoare cu sectoare lipsă.

Ca urmare a utilizării factorilor de ajustare, anumite proiecte de infrastructură analizate în cele două scenarii pot avea în cadrul Strategiei de Implementare (SI) punctaje diferite față de scenariile ES și EES.

Un exemplu concret este vestita autostradă Pitești-Sibiu, care în scenariul ES se califică pe primul loc, cu un punctaj de 98,22%, în vreme ce în scenariul EES, în care acționează și criteriul impact asupra mediului, punctajul scade la 82.22%, ajungând pe locul doi, după Bacău-Pașcani, care și ea scade în cel de al doilea scenariu. În aceste condiții, factorii de ajustare sunt în favoarea proiectului Sibiu Pitești, proiect deja început și care închide Coridorul IV. Chiar dacă acest Master Plan are rigoare metodologică, trebuie înțeles în complexitatea lui, care presupune și anumite variabile, care nu pot fi ignorate”, a declarat ministrul transporturilor, Ioan Rus.

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

6 comentarii

burdy

Acum 6 ani

***sigure! Tot mai multi oameni sunt multumiti, pentru ca oferim imediat contract legal si dovada platii! Primele plati au fost trimise! Seriozitatea noastra este absoluta! NU e vorba despre MLM sau despre ***! Lucrati 3 ore pe zi ca operator online si ***! Pentru detalii, *** ******: ***
Raspunde

***

Acum 6 ani

***sigure! Tot mai multi oameni sunt multumiti, pentru ca oferim imediat contract legal si dovada platii! Primele plati au fost trimise! Seriozitatea noastra este absoluta! NU e vorba despre MLM sau despre ***! Lucrati 3 ore pe zi ca operator online si ***! Pentru detalii, *** ******: ***
Raspunde

un sibian

Acum 6 ani

cel mai slab ministru pe care il are sau l-a avut Romania!!!
Raspunde

turist

Acum 6 ani

bai in teorie nu ne bate nimeni ,plina tara de analisti economici si sfatuitori .universitatile din tara [fabrici de diplome ] au facut cohorte de imgineri ,medici ,ziaristi ,etc si rezultatu se vede avem de nimic ,unde este intelghenta romaniasca ,pina si japonia ne-a luato inainte si a-ti vazut la ei numai cutremure ,bai va mirati ca se depopulaza tara cu voi in frunte in curind vom fi multe localitati o amintire ,ba infrastuctura la toate localitatile aflate in juru oraselor care au o economie sutenabila ,cu drumurile pe care le avem nu se ppoate face naveta de la sat la oras ,voi vati tras stadioane de 5 stele si alte grandomani ,astea se face cind economia duduie ,autostrada asta [nadlac -constanta ] trebuia s-a fie prioritate nationala ,este aorta tari ,de ce credeti ca toasu ceasca in ani 67 a inceput constructia ,autostrazi bucuresti -pitesti ,urma pitesti -sibiu -nadlac ,dar a facut o pauza s-a construiasca ,transfagarasanu ,cu bani investiti in acest mare proiect ,termina legatura cu europa ,asa de -si cel mai aglomerat drum de legatura cu intreaga europa la-ti botezat dn 7 ,si pe ala de sfirsit de saptamina ,bucuresti -iasov dn1 ,asa ceva numai in romania se poate intimpla ,toasu rus de tronsonu de cale ferata facut in iepoca de aur 75 la suta pentru a scurta cu vreo 300 de km drumu spre europa pe calea ferata ce se mai aude ,stiti la ce ma refer ala pe la vilcele ,s-au asta este masterplanu de transport national ,s-a evitati sibiul ,va stam tare in git ,cred ca aveti cosmaruri cind vine vorba de sibiu si judet ,sacrificati bugetu tari si va duceti o nimica toata vreo 400 de km mai la deal ,numai s-a evitati sibiul ,ma intteb daca se afla cluju unde se afla sibiul tot asa erau problemele ,bai mai gatati cu ceusismele cind ca s-a dea bine la partid ati transformat scornicestiu in cel mai important oras din tara ,apucativa de ce trebuie si grandomaniile se fac cind avem o econiomie care functioneaza ,praduitorilor ,ba interesu national primeaza nu ala de grandomanie proletara
Raspunde

Emi

Acum 6 ani

Dar de Remes, Videanu, Boc, sau de fost ministru de la cultura, cel cu ochelarii ca fundul de borcan? sau de Sova, ministrul carioca, ce ziceti?
Raspunde

hop

Acum 6 ani

acest domn,nu-i din Romania,dupa cum trateaza din postul de Ministru a transporturilor,ironia cu care abordeaza subiectu-l autostrazilor,dovedeste ca scaunul lui,cald de ministru il ocupa din gresalal si noi il platim !!!!!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus