Miercuri,
28.10.2020
Ceata
Acum
7°C

Studentii premiati in Italia pentru ideile lor: "Nu vine antreprenorul la tine, trebuie ca tu sa-l cauti"

03 Mai 2015 23:30

Patru studenți ai Universității „Lucian Blaga” din Sibiu - Julia Keszeg, Leonard Gabriel Şerban, Răzvan Nicolae Oancea și Alexandru George Ciucan au fost premiați la jumătatea lunii aprilie, cu locul 3 la un concurs internațional desfășurat în Italia. Cei patru s-au evidențiat, printre altele, cu proiectul unui spot publicitar pentru care au primit medalia de bronz. Cu doi dintre ei am stat de vorbă pentru a vedea cum se fac reclamele în Sibiu, dar și cum văd studenții posibilitatea de a-și deschide o afacere pe cont propriu. Printre altele.

Reporter: Pornind de la experiența acumulată de voi în urma muncii la acest proiect, îmi puteți spune cum vedeți voi reclamele și campaniile de marketing din Sibiu, cu care ați intrat în contact întâmplător, pe stradă, la radio, TV sau ca simplu consumator? Îmi puteți da exemple pozitive și negative, dacă vreți, chiar și cu nume și prenume?
Julia Keszeg: Suntem înconjuraţi de o cantitate imensă de publicitate, zilnic trecem pe lângă sute de afişe, bannere, la televizor, radio, etc. În cele mai multe cazuri aceste mesaje publicitare devin chiar invizibile pentru noi.  Consider că o reclamă trebuie să fie adaptată în funcţie de publicul ţintă pentru a fi vizibilă. Este foarte important să ştim cui ne adresăm cu produsul sau serviciul nostru şi să utilizăm tehnici de marketing specifice acelui segment. În ceea ce priveşte campaniile de marketing din Sibiu, nu am realizat o analiză a acestora, însă cu siguranţă există multe exemple de bune practici publicitare şi pe piaţa sibiană.
Leonard Gabriel Şerban: Reclamele şi campaniile de marketing din Sibiu mi se par variate, unele fiind profesionale, iar altele având lacune sau greșeli la unele detalii. Spre exemplu, sunt greșeli de îmbinare a unor poze, eu sunt foarte atent la aceste detalii, deoarece lucrez cu afișe, bannere și roll-up-uri sau sunt chiar imagini neclare. Dar asta în procent foarte mic.

Rep.: Ați văzut, în ultimii ani, vreun spot de promovare turistică a Sibiului care să vă încânte? Voi ce ați evidenția dacă ar trebui să faceți un astfel de spot?
J. K.: Sibiul este unul dintre oraşele României care a acordat de-a lungul timpului o deosebită atenţie promovării unei imagini a culturalităţii şi acest lucru a avut efecte deosebite, măsurate în numărul de turişti care vizitează anual oraşul în scopuri culturale. Printre elementele folosite în domeniul publicitar, consider că au o importanţă majoră simbolurile care definesc acest oraş şi care îi conferă unicitate, ca exemplu Turnul cu Ceas, Piaţa Mare, Podul Minciunilor. Pe lângă acestea, ar mai putea fi promovate şi împrejurimile, nu doar strict oraşul, Staţiunea Păltiniş, Mărginimea Sibiului, zona Sibiel și altele oferă foarte multe privelişti frumoase şi locuri speciale de vizitat.
L. G. Ș.: Am văzut câteva de care am rămas plăcut impresionat. Ca și în acele spoturi, eu aș promova Piața Mare și Piața Mică și cu Podul Minciunilor, Muzeul ASTRA, Muzeul Brukenthal, dar și partea rurală.

Rep.: Cât de susținuți credeți că sunt tinerii când vine vorba de demararea unei afaceri? Există un spirit antreprenorial, în facultate spre exemplu? Știți vreun antreprenor, de oriunde, pe care să-l aveți ca model?
J. K.: Există foarte multe proiecte care susţin antreprenoriatul şi încurajează tinerii în demararea propriei afaceri. Şi proiectul Simpract a fost menit să aducă studenţii cât mai aproape de realitatea economică, de activităţile concrete ale demarării şi administrării unei afaceri, dar au mai fost şi alte proiecte de o anvergură mai mare sau mai mică și care încurajau studenţii în această direcţie.
L. G. Ș.: Tinerii, pentru a fi susținuți, trebuie să găsească antreprenorul potrivit. Nu vine antreprenorul la tine, trebuie ca tu să-l cauți. În facultate există spirit antreprenorial, doar asta învățăm în mare parte în cadrul facultății. Ca și model de antreprenor l-aș avea pe domnul Dragoș Anastasiu.

Rep.: Cât de utilă este în facultate experiența unui proiect precum SIMPRACT?
J. K.: Proiectul SIMPRACT a fost o experienţă foarte frumoasă. Am învăţat multe lucruri pe această cale. Lucrul în echipă, pregătirea materialelor promoţionale, participarea la târgul naţional, unde am relaţionat, negociat, încheiat tranzacţii cu alte întreprinderi simulate sunt doar câteva dintre multitudinea de activităţi care ne vor fi utile în viitor. Apoi participarea la Târgul Internaţional de Întreprinderi simulate de la Veneţia ne-a pus la încercare şi abilităţile de relaţionare şi negociere în alte limbi, limba oficială a târgului fiind italiană şi engleză. Dorim să le mulţumim pe această cale organizatorilor, Universităţii Lucian Blaga, şi tuturor celor implicaţi în implementarea acestui proiect, şi în special doamnei prof. univ. dr. Mihaela Herciu, pentru că ne-a selectat în acest proiect, ne-a susţinut şi ajutat pe tot parcursul proiectului.
L. G. Ș.: Experiența SIMPRACT s-a dovedit a fi foarte utilă, în sensul că am învățat foarte multe lucruri noi și în același timp m-am simțit și bine, doamna profesoară Mihaela Herciu ocupându-se de fiecare dintre noi pe fiecare poziție pe care am ocupat-o în cadrul firmei simulate PROSIM. În același timp recomand fiecărui student, care citește interviul și care are ocazia să se înscrie în proiect, să o facă, deoarece nu are cum să regrete experiența.
 

  • Proiectul SIMPRACT - Tranziția de la școală la viața activă prin practică și crearea de întreprinderi simulate - este coordonat de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) și implementat în parteneriat cu Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) și cu 8 prestigioase universități din România: Academia de Studii Economice București (ASE), Universitatea „Ovidius” din Constanța, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, Universitatea din Craiova, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași, Universitatea ”Valahia” din Târgoviște, Universitatea „Constantin Brâncuși” din Târgu-Jiu.

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus