Marţi,
24.05.2022
Acum
0°C

Cum se fura viitorul!

Există două categorii de persoane care au o atitudine identică asupra chestiunii „colonizării” viitorului: cei foarte informați asupra realităților (și care ascund marea fraudă) și cei total neinformați, eventual bogat dezinformați (cărora chiar nu le pasă...).

În literatura de specialitate problema se dezbate de sute de ani. Iată ce scria Edmund Burke în 1790: „Statul este o asociere nu numai între cei care trăiesc într-un loc anume... ci și între cei care trăiesc în prezent, cei care au murit și cei care se vor naște !!” De aceea apare cu atât mai bizară atitudinea celor din educația publică, nu numai de la noi, pentru care aceste chestiuni de interes național, prin implicații și costuri, nu trebuie dezbătute în școală și nu devin puncte de atenție în devenirea civică a fiecărui tânăr...

Revelator pentru categoria „tineret” din România poate fi extraordinarul slogan sub care s-au ridicat la revoltă tinerii africani din chinuita țară Mali, după lovitura de stat de la ei, în 2012: „Clasa politică ne fură viitorul !!!” Evident că agențiile de știri nu sunt interesate de aceste evenimente, aparent minore și îndepărtate, deși tocmai în acea țară s-a jucat unul dintre episoadele-cheie din așa-zisa „primăvară nord-africană”, în urma căreia Europa a început să fie invadată de sute de mii de „imigranți politici”!...

La noi, suntem foarte critici cu aceia din generații trecute care ne-au făcut să o luăm, ca societate în ansamblu, pe niște căi înfundate, să repetăm greșeli, care ne-au vândut părți din teritoriu sau ne-au mutilat așezări și peisaje !! Dar nu vedem că astăzi, prin intermediul conducătorilor aleși, noi facem aceleași lucruri, amanetând viitorul nepoților și chiar al strănepoților! Ca să nu amintim despre milioanele de emigrați ce s-au stabilit, majoritatea definitiv, în alte țări – contribuind la progresul acelora și la regresul treptat al României...

La scară individuală, mulți dintre concetățeni produc permanent ipotecări ale resurselor viitorimii, în general fără să prindă de veste:

- Construcții prost calculate, cu consumuri materiale exagerate, cu soluții arhitecturale excesive, etc. Este același lucru cu situația din transportul rutier, unde, prin legislație permisivă, țara ni se umple de vehicule second-hand, care consumă mult, poluează mult, merg des la service etc...

- Inițiative urbanistice deplorabile, care obligă comunitatea ca zeci de ani să consume ENERGIE ÎN PLUS, TIMP SOCIAL EXTREM DE SCUMP, și generează un lanț de alte soluții dezavantajoase pentru oraș – lucruri care, adunate contabil, pot ajunge la mai multe bugete anuale pentru respectiva localitate... De exemplu, puteți să vă imaginați legături proaste între artere de circulație, între cartiere și platforme industriale, trasee de transport neadecvate prospectului stradal, grupuri de locuințe de mare densitate fără servicii adecvate, lipsa mixajului de funcțiuni și dotări și a centrelor de polarizare pe cartierele mari ale unui oraș (concentrarea tuturor dotărilor într-un centru unic), și atâtea altele...

- Există gestionări neprofesionale în dinamica urbanistică, de natură să greveze grupuri întregi de populație ca STARE A SĂNĂTĂȚII (poluare chimică, fonică, cu suspensii solide în aer, etc.), și ca STARE A SOLIDARITĂȚII COMUNITARE – lipsa spațiilor de contact social / favorizarea ghettoizării / avize pentru amplasări de forme și funcțiuni urbane contrare specificului local, etc.

Tot la palierele bazale în armonizarea funcționării organismului comunitar, în orice țară, trebuie amintită „ restabilirea contractului social între generații ” (Niall Ferguson) – ceea ce ar însemna și o serie de mecanisme de control și influențare a construcției/reechilibrării/reducerii deficitelor bugetare, pornind de la cea mai mică primărie din rețeaua de localități !

Încă nu s-au făcut calculele exacte, dar lipsa legăturii Nord-Sud, pe autostradă, traversând Carpații (Buc.-Brașov și Pitești-Sibiu) se pare că ne costă anual miliarde de euro !! A fost deja invocată ca un motiv primordial pentru renunțarea la mari investiții pe axul București-Brașov-Cluj...

Și prea multe se pot contabiliza la furat din viitor, la nivelul țării noastre:

- Stupida gestiune a SNCFR, furtul apocaliptic din întreg sistemul căilor ferate românești, lipsa politicii strategice de a favoriza transportul mai ieftin și nepoluant cu trenul.

- Distrugerea platformei de vehicule rutiere și agricole din Brașov – după demantelarea fabricilor și pierderea piețelor externe, orașul central al țării nu a fost legat cu nici un alt centru urban printr-o autostradă, drept care au renunțat la investiții în domeniul auto la Brașov și germanii, și indienii de la gigantul TaTa, și chinezii, etc...

- Abandonarea programelor naționale de irigații și îmbunătățiri funciare pe cel puțin o treime din suprafața agricolă a țării.

- Ce să mai vorbim despre jaful forestier, care grevează pe sute de ani echilibrele economice-climatice!

Nu sună a sabotaj îndelung programat?

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Vizualizari: 389

Comentarii

1 comentarii

marginean

Acum 6 ani

coruptia endemica, pomenile electorale pe datorie, lipsa de interes si incapabilitatea clasei conducatoare de a dezvolta o viziune de viitor, dar mai ales lipsa de apreciere a valorilor reale indigene care au dus la valul de emigrare, sunt cele mai mari hotii pe care generatiile viitoare le vor plati scump.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus