Marţi,
22.09.2020
Cer Senin
Acum
19°C

Scandal pe versantul instabil de pe Valea Oltului. "CNADNR încearcă să fugă de responsabilitate"

02 Decembrie 2015 16:30

Scandal pe versantul instabil de pe Valea Oltului.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale a susținut, astăzi, că versantul de pe care s-au înregistrat căderi masive de pietre nu ține de administratorul drumului, ci de Romsilva. După ce peste 2.200 de metri cubi de pietre s-au prăbușit pe șosea, CNADNR a intervenit cu întârziere pentru degajarea drumului. Intervențiile au durat peste 24 de ore, timp în care traficul a fost blocat total.

În timp ce alpiniștii încercau să elimine bucățile de stânci care riscau să se prăbușească în continuare pe șosea, CNADNR a emis un comunicat de presă, în care a aruncat vina pentru starea versantului, pe Romsilva și Parcul Național Cozia. "Precizăm că, în conformitate cu OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, CNADNR SA are în administrare partea carosabilă, cât şi o porţiune din vecinătatea drumului care este destinată exclusiv semnalizării rutiere sau altor scopuri legate de întreţinerea şi exploatarea drumului", se arată în comunicatul Companiei.

Asociația Pro Infrastructura, care se ocupă cu monitorizarea proiectelor de infrastructură și stării drumurilor din România, a reacționat imediat. "CNADNR încearcă să fugă de responsabilitate în cazul alunecării versantului de pe Valea Oltului într-un mod halucinant. Deja nu ne mai miră nimic, niciuna din nerealizările companiei, fie că vorbim de pierderea fondurilor europene, fie că vorbim de autostrada demolată la 9 luni după deschidere, nu este asumată de conducerea CNADNR", se arată în comunicatul societății civile.

Potrivit reprezentanților Asociației, legea citată de CNADNR (OG nr. 43/1997) arată: "Art. 2 alin. (3) Fac parte integranta din drum: ampriza si zonele de siguranta Art. 2 alin. (5) Fac parte din elementele infrastructurii autostrazilor si drumurilor nationale apartinând domeniului public al statului:

4. lucrarile de consolidare, de protectie si de aparare si terenul aferent;

6. suprafetele de teren situate de o parte si de cealalta a drumului, care formeaza zonele de siguranta, în limitele prevazute de prezenta ordonanta. Anexa 1 lit. d) Zonele de siguranta ale drumurilor cu versanti (defilee) cu înaltimea mai mare de 30 m se considera la partea superioara a taluzului versantului."

Reprezentanții Asociației îi solicită ministrului Dan Marian Costescu demiterea actualei conduceri a CNADNR și reformarea urgentă a companiei.

Comentarii

1 comentarii

Bsi_Hermannstadt

Acum 4 ani

Oportuna interventi, iata ca "Big brother"poate functiona si in sens invers. Felicitari acestei asociatii pentru ochiul ager pe care-l are!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus