Duminică,
14.08.2022
Partial Noros
Acum
27°C

TSTV Mihai Proca, ”Tură în Natură”: Sibiul a devenit un oraș sufocat

TSTV Mihai Proca, ”Tură în Natură”: Sibiul a devenit un oraș sufocat

Președintele Asociației ”Tură în Natură”, Mihai Proca, susține că Sibiul nu mai este orașul atât de ”prietenos” cu bicicliștii, așa cum și-a propus să fie în urmă cu câțiva ani. Mihai Proca mărturisește că îi este teamă să intre în traficul din oraș atunci când merge pe bicicletă alături de fetița sa. ”Sunt încă mulți bicicliști sau potențialii bicicliști care spun că le este teamă să meargă cu bicicleta. Pe pista de biciclete, deși este bine că există, le este teamă să circule de teama conducătorilor auto. Aici e vorba de relația cu conducătorii auto, modul în care ei înțeleg că după noile norme ale Codului Rutier, bicicliștii sunt și ei participanți la trafic. Cu aceleași drepturi și responsabilități ca șoferii. Recunosc că și eu am această temere atunci când merg cu fetița mea pe bicicletă. Mi-e teamă că poate deschide un șofer portiera la mașină, mi-e teamă că îmi poate tăia calea, fără să acorde prioritate sau să se asigure, măcar. Am văzut nenumărate astfel de cazuri”, spune președintele asociației Tură în Natură.

Mihai Proca spune că Sibiul a devenit extrem de aglomerat. ”Noi, cetățenii, autoritățile, trebuie să înțelegem că Sibiul a devenit un oraș sufocat sau sufocant. Din cauza mult prea multor mașini, infrastructura nu mai rezistă. Acum doi ani nu mă așteptam să existe în Sibiu vreodată blocaje în trafic, ce să mai zic de bicicliști? Noi suntem prinși la mijloc”, a mai spus Mihai Proca.

Despre acțiunile ”Tură în Natură”, traseele extra-urbane, cum se pot modifica pistele de bicicletă și multe altele puteți vedea aici:

https://youtu.be/zJC2utMBVok

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

20 comentarii

gigi

Acum 6 ani

Chiar asa? Sufocant ? Sibiul e lux mestere, da, dar daca-l compari cu Slatina, Valcea, etc, atunci da, e sufocant! Altfel, cred ca e decent! Sibiul s-a dezvoltat uniform, inspre toate extremitatile, a avut loc, datorita asezarii! Aaa, ca s-a dezvoltat fara cap, asta intrebati arhitectul sef, dar s-a dezvoltat in toate directiile! Mestere, mai usor cu pianul pe scari!
Raspunde

Adrian Valean

Acum 6 ani

Dn-ul fara identitate Gigi...vorbim despre soarta biciclistilor care e vitrega, nu despre pian...
Raspunde

@@@

Acum 6 ani

O supun cu parare de rau ca soferii toti se cred profesionisti si cu asta cred ca au tot drepul sa provoace accidete intentionate ca ei sunt cu masina si pietonul ,biciclistul nu. Uita sa dea prioritate celor care nu sunt masini si uita ca trebuie sa evite accidentele si nu sa le provoace chiar daca nu sunt ei devina. Eu am fost lovit de o masina si a facut-o foarte intentionat soferul respectiv chiar daca eram cu haine reflectorizante si m-a vazut.Nu eram tocmai intr-o pozitie corecta si i-am facut cu mana sa ma ajute sa ies de acolo iar el s-a gandit sa ma calce ca avea dreptul si vroia sa imi dea o lectie, adica si-a luat rolul unui politist pe cont propiu .Nu s-a gandit o secunda ca puteam fi sub masina .Alti soferi taie calea biciclistilor fara nici o problema ca doar bicicleta e mai usoara si se opreste mai usor gandesc ei ,lucru afirmat chiar de foarte multe persoane.Politia e total absenta la toate astea si nu ajuta deloc populatia sa inteleaga cat de important este a da prioritate in trafic in loc sa se forteze traficul.Nu am vazut nicaieri politia explicand populatiei ce inseamana a da prioritate .Ar trebui sa apara pe toate canalele de televiziune , radio si panouri , reclame cu tema asta daca se stie ca Romnaia are o problema cu graba , rabdarea si prioritatea.Rolul lor este a ajute populatia in final .Educatia populatiei de catre autoritati si politie face parte din procesul protejarii populatiei.Nu e totul legea .
Raspunde

hai-hui

Acum 6 ani

NU sunt biciclist, ci doar sofer, dar sunt perfect de acord ca asa nu mai merge cu traficul auto. Trebuie trecut la alt nivel de civilizatie: * impus masuri de restrictionare a traficului auto in mai multe zone centrale * imbunatatire piste biciclisti, in special in privinta sigurantei * cresterea la 5 lei a unui tichet de parcare * amenzi crescute pt parcare in locuri neamenajate * imbunatatirea masiva a transportului public: autobuze mai dese, autobuze din zona metropolitana (in special Calea Cisnadiei, Selimbar, Sura Mica/Sura Mare); mai ales traficul de naveta e problema, nu traficul din oras in oras... In curand Mihai Viteazu si Calea Cisnadiei or sa fie complet sufocate de traficul de naveta, acolo se poate constru cat 5 Selimbare la un loc * introducerea unor eventuale microbuze scolare pentru copii de scoala generala
Raspunde

Gufi

Acum 6 ani

Foarte corecte toate afirmațiile. Pe Bulevardul Victoriei ar trebui eliminat un rând de locuri de parcare și creată acolo o pistă de biciclete în ambele sensuri, delimitată de șosea. Într-adevăr ar putea fi mai dese autobuzele, dar și așa, cine dorește și nu e leneș, poate foarte bine merge cu busul.
Raspunde

Medici fara Frontiere

Acum 6 ani

Intru totul de acord cu dumneavostra stimabile/a, traiesc intr.-o tara in care se incurajeaza foarte mult mersul pe bicicleta, in luniile februarie,martie,aprilie, traim aproape doar din " turismul bicicletelor " ma explic: echipe profesioniste de ciclism vin aici sa se antrenez, persoane a carui hobby este ciclismul isi petrec concediul aici , motivele sunt multe, clima benévola,peisaje,preturi acceptabile tuturor buzunarelor, etc, De curand am facut o visita la Sibiu,nici un stiam ce este acea banda ingusta pe langa carosabil, am ramas uimita cand am intrebat ce este si raspunsul a fost , psita pentru biciclisti. Eu intreb pista pentru biciclisti sau pista a mortii ? Iar cat despre soferit........asta e o alta mancare de peste.....Va doresc toata cele bune, mai multi oameni cu o gandire ca a domniilor voastre trebuie in Romania ca sa intervina schimbarea.
Raspunde

M

Acum 6 ani

Toate cele de mai sus , fiind spuse , e bine ca milițieni de la Rutieră ,dar si cei de la Militia Locală ,stau doar la panda in boscheți sau taie frunze la câini , plimbându-se prin oraș...
Raspunde

alzara

Acum 6 ani

@Gigi : pana unde crezi ca se intinde puterea arhitectului sef (dr.I.U ) ?
Raspunde

A

Acum 6 ani

Nu conteaza pana unde se intinde puterea arhitectului sef, oricum e degeaba si e vinovat(a) de o incompetenta de neimaginat. Sincer ar trebui demis cat mai repede pana nu mai da si alte aprobari aiurea care nu vor mai putea fi remediate in urmatoarele decenii.
Raspunde

nik

Acum 6 ani

traficul e aglomerat din cauza taranilor de pe sate care s-au angajat la oras plus olteni
Raspunde

hai-hui

Acum 6 ani

Traficul de naveta are doar partial de-a face cu deplasatul de la sat la oras... Cea mai mare parte din cei cu case noi din Selimbar/Calea Cisnadiei/Sura Mica/Sura Mare o sa fii surprins... Dar sunt sibieni migrati de la bloc...
Raspunde

Seba

Acum 6 ani

Daca nu erau oltenii si taranii de pe la sate, vorbeam de un Sibiu de vreo 30 000 de locuitori si atunci ioc capitala culturala, primar prezidentiabil si probabil mergeam la resedinta de judet Medias.
Raspunde

...

Acum 6 ani

Da, orasul e sufocat de trafic, iar traficul e sufocat de urbanismul de cumetrie cum bine ii zicea cineva in presa. De prea multi ani in Sibiu se construieste folosind doar planul de urbanism al celui mai tare (ca-n jungla) si iata ca masinile locatarilor au ajuns sa fie parcate in strada si pe putinele spatii verzi, sugrumand ce n-au sugrumat comunistii. Despre biciclisti in trafic (sunt si biciclist si sofer cu vechime in ambele domenii) nu pot spune decat ca e greu sa le faci o educatie rutiera corecta atata vreme cat oricine poate sa conduca o bicicleta. Mai grav mi se pare faptul ca primaria a ales niste solutii care pe alocuri sunt de-a dreptul periculoase pentru biciclisti. Pista de biciclete ar fi mai sigura daca ar fi amenajata (unde se poate) langa trotuar (ca o extensie a trotuarului - vezi C.Poplacii), nu pe marginea caii de rulare. Insa cel mai periculos mi se pare faptul ca primaria a marcat "piste de bicicleta" pe marginea catorva giratorii. Biciclistul in intersectii are doua variante: fie sa coboare de pe bicicleta si sa devina pieton pana traverseaza intersectia/giratoriul (varianta cea mai sigura pentru toti), fie sa se incadreze/semnalizeze ca oricare vehicul ocupand banda de rulare. Nu cred ca puteti gasi altundeva in lume asa o ineptie ca "pista de biciclisti in giratoriu". Parerea mea e ca acest gen de marcaj a favorizat accidentul mortal din Piata Aurel Vlaicu.
Raspunde

hai-hui

Acum 6 ani

Urbanismul de cumetrie e in special in localitatile invecinate, vezi Selimbar si Cisnadie... Pe ici pe colo si prin Sibiu (cartierul Alma, etc).
Raspunde

mihai

Acum 6 ani

Greu tare cu biciclistii astia... Multi nu au nici ce-a mai vaga idee cum se circula in giratoriu... Azi o situatie de genul: ajung in giratoriu si vad cu surprindere un biciclist ca semnalizeaza stanga cu mana, deci foarte regulamentar, credea el, apoi se repede si imi taie calea, el venind din dreapta! Era, probabil, convins ca circula regulamentar, ca doar a semnalizat! Ce prioritate, ce giratoriu! El e biciclist deci trebuie sa i se dea voie sa treaca!
Raspunde

un grup de turisti care mananca la Doris

Acum 6 ani

Majoritatea biciclistilor sunt niste aroganti , cu o "cultura a civilizatiei" care tinde spre ZERO. Respect pentru bicilisti, ce conteaza ca sunt nesimtiti.
Raspunde

Vicent

Acum 6 ani

In natura cu triciclistii nu pe strazi sau trotuare cum circula majoritatea. Impozit pe tricicleta deoarece administratia publica cheltuieste bani pentru amenajarea infrastructurii respectivei categorii (vopsea in special).
Raspunde

Mosu

Acum 6 ani

Pentru cei de pe Calea Cisnadiei si Selimbar, sa puna autobuze primariile de acolo pentru ca acolo isi platesc impozitele.
Raspunde

hai-hui

Acum 6 ani

@Mosu. Ce nu intelegi tu e ca gandirea asta de tipul "sa moara capra vecinului" nu tine, pentru ca "capra" e la comun a ta (din Sibiu) si a vecinului tau (din localitatile limitrofe). Scopul la toata tartasenia numita transport in comun in zonele limitrofe este ca sa imbunatateasca standardul de viata DIN SIBIU (pentru toti ce care au de-a face: sibieni sau navetisti). Asta prin reducerea traficului in oras (Sibiu) si a poluarii. Toata lumea castiga din asta, orasul Sibiu in special. Daca e sa moara capra e ov
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus