Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
19°C

Italienii dau târcoale Sibiului: vor să reabiliteze cartierul Dioda. Pe Hipodrom II se bat ”ai noștri”

Italienii dau târcoale Sibiului: vor să reabiliteze cartierul Dioda. Pe Hipodrom II se bat ”ai noștri”

24 de oferte au fost depuse de companii din Italia, București, Hunedoara, Mureș, Mediaș, Cisnădie și Sibiu pentru cele patru contracte scoase la licitație de Primăria Sibiu pentru reabilitarea infrastructurii din cartierele Hipodrom II și Dioda. În total, cele patru contracte au o valoare estimată de 17 milioane de lei, fără TVA.

Cel mai mare contract – cel mai mare interes

Cele mai multe la număr – opt oferte – au fost depuse pentru contractul de modernizare a zonei Hipodrom II – 2 (cuprinsă în perimetrul străzilor Gorăslău, Mirăslău, Hipodromului şi Nicolae Iorga). Acest contract are și cea mai mare valoare estimată înainte de atribuire – 7,07 milioane de lei, fără TVA. Pentru a reabilitarea acestei zone în termen de zece luni de la atribuirea contractului se bat opt asocieri ale căror lideri sunt Green Capital Partners SRL (București), Intralpin SRL (Hunedoara), Comtram SA (Sibiu), Terra Building SRL (Sibiu), Geiger Transilvania SRL (Mureș), BMT Trans Construct SRL (Mediaș), Hidroconstrucția SA (București) și SC Prodial SRL (Cisnădie). În cazul celor de la Green Capital Partners din București, oferta a fost depusă cu susținerea Consorzio Stabile EBG (Italia) și cu subcontractații Ediso Construzione SRL și Lupetto Construzioni SRL (societăți românești cu acționariat italian). Singurele oferte integral sibiene sunt cele depuse de Comtram alături de Electric Serv și cea depusă de Terra Building cu subcontractanții Electro Con Impex și DPC SA. Restul asocierilor includ societăți și din alte județe.

Contractul pe zece luni pentru Hipodrom II – 2 prevede modernizarea a 2,6 km de străzi, a aproape 15.000 de mp de parcare și a trotuarelor din zonă. Pe lângă rețeaua electrică de reabilitat, lucrările includ și realizarea cablajului metropolitan pe o lungime de 13,5 km.
Aceiași, mai puțin medieșenii

Al doilea contract care a stârnit interesul constructorilor este cel pentru Hipodrom II – 1, zonă delimitată de străzile Hipodromului, Nicolae Iorga, Gorăslău și Mirăslău (inclusiv ultimele două străzi enumerate). Contractul are o valoare estimată de 4,34 de milioane de lei, fără TVA. Și aici au depus oferte hunedorenii de la Intralpin SRL, asocierea condusă de Geiger Transilvania, precum și cele ale cărei lideri sunt SC Comtram SA și Terra Building. Lista celor șapte oferte depuse pentru acest contract este completată de oferta celor de la Green Capital Partners SRL (cu aceiași italieni alături), a celor de la Hidroconstrucția SA și a cisnădienilor de la Prodial SRL.

Investițiile necesare aici vizează modernizarea a 1,5 km de străzi, a 10.000 de mp de parcări, plus trotuarele aferente. Pe lângă reabilitarea iluminatului este prevăzută și introducerea cablajului metropolitan pe o lungime de mai bine de zece kilometri. Lucrările ar trebui finalizate în cel mult opt luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.
Harta Hipodrom II circulatie

Buni și 670.000 de lei

Cea de-a treia zonă scoasă la licitație separat din cadrul Hipodrom II este reprezentată de o singură stradă – Aleea Haiducului. Contractul este estimat înainte de atribuire la suma de 0,67 milioane de lei și a stârnit interesul a trei asocieri conduse de BMT Trans Construct SRL (Mediaș), Intralpin SRL (Hunedoara) și SC Terra Building SRL (cu sediul social în Orlat).

Strada cu o lungime de 274 de metri trebuie reabilitată în cel mult trei luni. În această zonă, cablajul metropolitan introdus va avea o lungime de 1,8 km.
Șase pentru milioanele Diodei

Cartierul Dioda este licitat pentru reabilitare în cadrul unui singur contract, zona în discuție fiind delimitată de Calea Dumbrăvii, bulevardul Vasile Milea și strada Oituz. Valoarea contractului estimată înainte de atribuire este de 5,04 milioane de lei, fără TVA. Șase este numărul ofertelor depuse pentru acest contract, iar printre acestea se numără și una semnată integral de o asociere a italienilor. Lider de asociere este Lupetto Construzioni SRL, susținători fiind aceiași Consorzio Stabile EBG, subcontractanți fiind Edisol Construzione SRL și II Roberto Distefano (Italia).

Celelalte cinci oferte depuse au drept lideri de asociere SC Construcții SA (Sibiu), BMT Trans Construct, Hidroconstrucția SA, Terra Building și Comtram SA.

Străzile incluse în proiectul de reabilitare măsoară 1,6 kilometri. Sunt planificate pentru a fi modernizate parcări de peste 14.000 de mp, plus trotuarele aferente străzilor (mai bine de 4.500 de mp). Lucrările prevăd și reabilitarea sistemului de iluminat din zonă, dar și introducerea tubulaturii pentru cablajul metropolitan (”coborârea firelor sub asfalt”) pe o lungime de aproximativ 13 km.
Garanția solicitată pentru lucrările executate în cadrul tuturor celor patru contracte este de cinci ani de la semnarea procesului verbal la terminarea lucrărilor. ”Ofertele vor fi evaluate în următoarea perioadă şi, în cazul în care procedurile nu vor fi blocate de contestaţii, urmează încheierea contractelor de execuţie a lucrărilor”, se arată într-un comunicat al Primăriei Sibiu
”Modernizarea acestor zone din cartiere se va realiza prin lucrări ample care includ reamenajarea carosabilului, amenajarea de spaţii de parcare cu dale înierbate, modernizarea trotuarelor, reabilitarea reţelei de iluminat stradal şi montarea tubulaturii subterane în vederea coborârii cablurilor suspendate de către societăţile deţinătoare a reţelelor. Este o resistematizare a zonelor respective, care va creşte confortul şi va înfrumuseţa spaţiile”, Astrid Fodor, primarul interimar al Sibiului, potrivit unui comunicat emis de administrația locală

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

12 comentarii

planta

Acum 8 ani

Nu uitati daca se poate sa distrugeti putinele spatii verzi ramase disponibile; acolo la dioda chiar exista un foaarte mic parculet, vai de steaua lui...dar macar are cativa copaci, iarba verde si gard viu...poate faceti un "bine" si il distrugeti pentru a crea aprox. 10 - 16 locuri de parcare...
Raspunde

dancp

Acum 8 ani

italienii is tot aia cu autostrada,sau o firma pui? tot mafioti ca ai nostrii de la autostrazi dati la sibieni macar sa ne fure localnicii
Raspunde

razvan

Acum 8 ani

De fapt toti sunt aici pentru bani, nu neaparat sa faca ceva, nu cred ca firmele sibiene sunt cu ceva mai presus decat cele din afara judetului sau al tari. O chestie pe care nu o baga nimeni in seama este ca la noi contractele inca se fac pe spaga si interese a mai multor parti. Daca un contract este facut bine si in el se trec negru pe alb atributii, cheltuieli, responsabilitati si penalizari atunci cineva o sa poata fii tras la raspundere (chiar si penal daca este cazul) in cazul in care nu se respecta acel contract. Dar la noi inca merge pe "nepotisme", vrajeli de 2 lei, spagariilor li se umple buzunarele si la sfarsit nu e nimeni de vina pentru ca, minune, contractul nu e definitivat, nu exista sau are paragrafe interpretabile. Oamenii de rand pierd tot, bani, siguranta, sanatate, viitor, intelect, rabdare.
Raspunde

Vasile V. Vasile

Acum 8 ani

Ca să vezi chestie, ce mult s-a schimbat geometria asta de când am dat eu pe la școală ultima data. Străzile din contractul 2, în perimetrul străzilor Gorăslău, Mirăslău, Hipodromului şi Nicolae Iorga nu sunt același lucru cu cele din perimetrul delimitat de străzile Hipodromului, Nicolae Iorga, Gorăslău și Mirăslău...
Raspunde

Ale.Biruintei

Acum 8 ani

Deci, partea dintre Aleea Biruintei si Mihai Viteazul va ramane in continuare ca in Afganistan. Multumim doamna Fodor, cea mai incompetent persoana dar pupata in fund de toti sibienii.
Raspunde

:))

Acum 8 ani

Bd M.Viteazul este in Hipodrom III (cartier care urmeaza, probabil, reabilitat), Aleea Biruintei in Hipodrom II, practic granita intre II & III, daca nu e cuprinsa la Hip. II atunci va intra la Hip. III.
Raspunde

D

Acum 8 ani

Sper sa nu apara contestatii si sa treaca anul fara nici o lucrare. Ca in cazul licitatiei pentru marcaje. E trist, revoltator, ca din cauza contestatiilor, un an intreg sa nu poti marca strazile si repara semnele de circulatie distruse. Si tot din cauza contestatiilor, sistemul de gestiune al deseurilor a fost blocat 2 ani.
Raspunde

locatar

Acum 8 ani

Sa se PUBLICE proiectul pe site-ul Primariei asa cum este normal si sa publice un calendar de lucrari ca sa-si proteje oamenii plantele.
Raspunde

Cucu

Acum 8 ani

(”coborârea firelor sub asfalt”) = daca se executa lucrarea ca pe Balcescu (unde au aparut "improvizatii" aeriene intre stilpi de iluminat), mai bine nu mai "aruncati" cu banii!!! Am vazut calitatea lucrarilor executate pe Balcescu si ceea ce am anticipat s-a intimplat..., dar asta se intimpla cand platile se fac din bani publici..., executia lucrarilor NU ESTE URMARITA de nimeni....
Raspunde

un sibian

Acum 8 ani

oricine numai italieni sa nu fie!!! si oltenii sunt mai buni...inca nu am intalnit un italian venit in Romania cu bune intentii...se ocupa numai de spagi, pacaleala si hotie!!!
Raspunde

mutu de la manutanță

Acum 8 ani

Numai să nu omoare si să mănânce pisicile care mișună pe la containerele din onor cartierele respective!
Raspunde

tarc

Acum 8 ani

cea mai buna varianta sa furam si noi de la altii si sa facem la noi ...cum fac italineii , austriecii , rusii , germanii , americanii , ungurii samad cred ca ar fi jumatate de europa , jumatate de america , un sfer de asia , pana si africanii nu ne mai dau banii obtinuti dinainte de '89 ca suntem prea tradatori.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus