Cu firma intrată în faliment, hotelul aproape finalizat de Constantin Morar - fostul președinte al CJ Sibiu - în vârful dealului din Bradu va fi scos la vânzare săptămâna aceasta în cadrul unei licitații al cărei preț de pornire este 30,56 de milioane de lei, fără TVA (6,85 de milioane de euro).
În acest moment, hotelul este finalizat, dotat și utilat în proporție de 70%, estimează lichidatorii judiciari care execută clădirea din vârf de deal. Licitația este programată pentru ziua de vineri, 12 august, la sediul din Cluj Napoca al lichidatorului judiciar Management reorganizare lichidare Iași. Cei interesați de cumpărarea acestui hotel vor trebui ca până joi, 11 august, să achiziționeze caietul de sarcini și să depună garanția de participare la licitație, în cuantum de 10% din prețul de pornire.
Licitația de vineri este a doua organizată pentru acest bun. La prima licitație nu a fost depusă nicio ofertă. Prețul de pornire al licitației nu a fost, deocamdată, diminuat. ”Vânzarea se va face pentru active având la bază principiul «văzut – plăcut», fără asigurarea din partea administratorului judiciar asupra eventualelor vicii ascunse”, arată lichidatorii judiciari.
274 de locuri în 126 de camere
Structurat pe șase niveluri (demisol, parter, două etaje, două mansarde și punct de observare), hotelul este unul dintre cele mai mari construite în județul Sibiu. Are o suprafață construită de 12.100 de mp, iar amprenta la sol este de 2.283 de mp. Terenul aferent întregului complex depășește 8,5 hectare. Potrivit lichidatorilor judiciari, gradul de finisare al construcției este diferit la fiecare nivel: demisolul este finalizat în proporție de 60%, parterul – 80-90%, etajele unu și doi sunt finalizate 100%, iar cele două mansarde au un procent de finalizare de 30%.
În total, hotelul are 274 de locuri de cazare, dispuse în 126 de camere single, duble, garsoniere și apartamente cu suprafețe cuprinse între 18 și 70 de mp. Alte 24 de locuri de cazare sunt alocate personalului, iar circulația clienților pe verticală este asigurată de două lifturi panoramice.
Planul hotelului scos acum la vânzare (Sursa: anunț de vânzare)”Demisol: centru de conferință – sală conferință mare cu capacitatea de 220 locuri; sală conferință secundară cu capacitatea de 160 locuri; zona coffe break; zonă depozitare frigorifică; zonă depozitare și vestiare personal; 2 lifturi de marfă; zonă spălătorie și călcătorie, zona tehnică; zona spa; corp central circulație pe veriticală cu 2 lifturi;
Parter: restaurant evenimente cu capacitate de 280 loc.; 3 terase; 3 grupuri sanitare; zona recepție; zonă business corner, birouri tehnicooperaționale finisate; zona administrativă: 5 birouri și secretariat; zona preluare marfă și inventar + lift tehnic; restaurant cu capacitate de 180 loc., 2 grupuri sanitare pe sexe; bucătărie rece; bucătărie caldă; patiserie; zona spălător vase și 3 depozite;
Etaj I+II: 35 camere duble (2 persoane cu dezabilități), 33 camere standard; 3 depozite lenjerie;
Etaj III: 30 camere cu camere duble standard; 4 camere duble camere duble + 2 camere single; 3 depozite lenjerie + detergenți;
Mansardă: 26 camere: 2 apartamente: living și 2 dormitoare; apartament: living și 1 dormitor; 13 camere duble standard, 10 single;
Supantă / acoperiș: 1 observator de 100 mp utili nefinalizat”.
Ar mai fi nevoie de bani
Potrivit estimărilor din vara lui 2014, când fiul fostului președinte al CJ Sibiu a întocmit un plan de reorganizare, necesarul pentru finalizarea complexului hotelier era de aproximativ cinci milioane de euro. Banii sunt necesari pentru finalizarea dotărilor complexului (de la piscină, la driving range-ul pentru golf), dar și pentru echiparea hotelului – linia de bucătărie, sistemul IT etc. ”Finanțarea ne este necesară pentru a finaliza și restul de 55 de camere, zona de Spa și Welness, drumul de acces și parcarea, Sport’s center-ul, Summer club-ul, Kid’s club-ul, capela, teatrul de vară, mobilierul stradal și trotuarele, piscina și grădina de vară, echipamentele tehnice necesare pentru întreținerea proprietății, terasamente și amenajări peisagistice, echipamente specifice pentru activitatea operațională a proprietății (linie bucătărie, spălătorie, var, veselă, IT, voce/date/video), soluții de signalistică”, se arată în planul de reorganizare semnat de Constantin Morar și fiul său, în vara lui 2014.
De la Day’s Hotel la Ramada Resort…
Hotelul reprezintă o investiție demarată de Constantin Morar în 2007, prin firma deținută în cote egale cu fiul său – SC Tina SRL. Locul ales – coama unui deal de la ieșirea din Bradu înspre Avrig, la 600 de metri de DN1 și la o înălțime de 45 de metri față de nivelul acestui drum.
Constantin Morar a fost președinte al Consiliului Județean Sibiu în perioada 2001 - 2004, fiind susținut de PSD, care l-a propulsat pe această poziție în locul fostului președinte, Eftimie Costeiu.Pornit sub numele Day’s Hotel Avrig, finanțarea proiectului a fost asigurată de Piraeus Bank, printr-un credit de 7,4 milioane de euro. Iar cum finanțatorul a solicitat afilierea hotelului la un lanț internațional, costurile de finalizare au crescut față de cele estimate inițial.
În 2010, hotelul planificat de familia Morar a fost afiliat în baza unei francize lanțului internațional Day’s Hotel. Afilierea a fost realizată în baza unui contract semnat cu Trend Hospitality SRL, cei care reprezintă în România lanțul hotelier internațional Wyndham Hotel Group (care deține brandurile Howard Johnson, Ramada, Day’s Hotel, Day’s Inn, Dolce, Travelodge etc). Însă în urma unei vizite la Bradu, reprezentanții Wyndham au recomandat trecerea de la afilierea la Day’s Hotel la Ramada Resort.
… și apoi la faliment
Afacerea, însă, nu a funcționat. În septembrie 2013, familia Morar a cerut intrarea în insolvență a SC Tina SRL, firma prin care a fost realizată atât investiția de la Bradu, cât și primul hotel construit în Sibiul postdecembrist – Casa Moraru (hotel de patru stele, construit în 1995 în apropierea parcului Sub Arini, renovat în 2006, închis acum). În cadrul procedurii de insolvență, tabelul definitiv al creanțelor a evidențiat datorii totale admise de instanță în sumă de 43,2 milioane de lei. Creanțele garantate sunt către Piraeus Bank (37,3 milioane de lei), Volksbank (preluată acum de Banca Transilvania – 1,9 milioane de lei) și, respectiv, către municipiul Sibiu – 33.200 de lei. Datorii chirografare relevante mai sunt cele către Arxikon Construction Company SRL (2,3 milioane de lei) și Piraeus Bank (1,2 mil. de lei).
În iunie 2014, Nicolae Costin Morar - fiul lui Constantin Morar -, depune un plan de reorganizare care mizează pe deschiderea la o capacitate de 75% a hotelului din vârful dealului. ”Situația pe piața actuală, pe plan economic, în industria hotelieră, se bucură de un trend ascendent, infrastructura rutieră se îmbogățește de la an la an, puterea de cumpărare pe plan european crește. Acești facturi susținuți de previziuni financiare temeinic elaborate împreună cu consultanții noștri ne reconfirmă fezabilitatea proiectului Ramada Resort Avrig”, scria Costin Morar în respectivul plan. Administrator special al firmei la acea vreme, el plănuia ca fondurile necesare deschiderii parțiale a hotelului să fie obținute din vânzarea Casei Moraru, cu aproximativ 2,47 mil. de lei. Din acești bani și prin punerea în funcțiune a hotelului de la Avrig, planul de reorganizare propus prevedea achitarea și a 20% din datoriile către furnizori (băncilor fiindu-le solicitată înghețarea dobânzilor), în primele 18 luni.
În martie 2015, însă, planul de reorganizare este respins de Tribunalul Sibiu. Costin Morar formulează apel împotriva acestei decizii, iar în septembrie anul trecut, Curtea de Apel Alba Iulia admite acest apel, dispunând rejudecarea cauzei la Sibiu.
110 angajați, teren de fotbal FRF, golf, tenis
Potrivit planurilor inițiale (din 2007), hotelul ar fi trebuit finalizat parțial în decembrie 2012. Pentru a funcționa, organigrama propusă era de 120 de persoane. ”Echipa de top management urmează să fie compusă din profesioniști, iar restul staff-ului urmează să fie selectat din zona județului Sibiu și format în cadrul unității noastre, pe viitor dorindu-ne să devenim și hotel-școală pentru lanțul hotelier WindHam”, se arată într-o prezentare a societății care deține hotelul, prezentare realizată în 2007 și atașată planului de reorganizare din 2014. Aceeași prezentare arată că zona de Spa&Wellness urma să includă o plajă cu 120 de locuri pentru bazinul exterior. În interior, piscina de 8x24 de ml este prevăzută a avea și sistem de înot împotriva curentului. Complexul mai urma să aibă un vitamin bar cu 25 de locuri, saune umede și uscate și bazine cu apă sărată.
În spatele hotelului, urma amenajată și o capelă pentru ceremonii religioase, dar și un teatru de vară, un teren de fotbal cu iarbă naturală la dimensiuni agreate de Federația română de fotbal, două terenuri de tenis cu zgură și un golf driving range (zonă de antremanent) cu 20 de poziții.
Simulări din planul de reorganizare:
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: insolventa , faliment , Cluj Napoca , Parcul Sub Arini , Banca Transilvania , licitatie , Consiliului Județean Sibiu , Apel Alba Iulia , Eftimie Costeiu , Constantin Morar , Tribunalul Sibiu , Hotel Ramada Uniunea Social , Geratimusz Morar , Casa Moraru , Pentru Sibiu , Piraeus Bank , Costin Morar , Howard Johnson , Ramada Resort Avrig , Trend Hospitality , Gospodaria Oraseneasca Avrig , Arxikon Construction Company , Bradul Ciobanului , Hotel Avrig , Wyndham Hotel Group , Casei Moraru , Nicolae Costin Morar , hotelul din deal de la Bradu
Vizualizari: 65669
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Emil
Acum 1 oră
Ion
Acum 2 ore
Emil
Acum 2 ore
AndreiM
Acum 2 ore
VP